SŽ má po třech letech územní rozhodnutí k elektrizaci tratě z Plzně přes Nýřany k Chotěšovu
Trať Plzeň - Chotěšov po modernizaci a elektrizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Zachování a zmodernizování původní tratě přes Nýřany zdůvodňují správci železnic i potřebami nákladní dopravy.
To zdůvodnění elektrizace kvůli potřebám železniční nákladní dopravy, to už jsem kdysi párkrát slyšel. Ano, už si vzpomínám. Přesně tyhle kecy se vedly, když se drátovaly tratě Letohrad-Lichkov a ČB-České Velenice. No a jak to tam dopadlo s nákladní dopravou, asi není potřeba moc komentovat. Terminálek Metrans v Nýřanech není Česká Třebová.
Milovník rozpadajících se brejlovců? Neelektrizované tratě časem zmizí. Jen je na výběr, jestli elektrizací nebo přeměnou na cyklostezku.
Ne, nejsem milovník brejlovců. Jsem milovník moderní železnice a smysluplně investovaných finančních prostředků. Lichkov – nákladní doprava slabá nebo nula celá nic, rychlíky nic, ale pár jich bude (než je někdo za pár let zruší) a regionální doprava v dýzlu. Velenice – bez modernizace, rychlíky 0, regionálka se základním taktem 2 h a nákladka slaboučká nebo nula celá nic. Nikdy na sebe ty dvě elektrizace nevydělají.
Lichkov trpí tím, že není nejsou dráty do Králík, což se naštěstí změní. Pak bude osobka bez dieselu.
U Lichkova se o nákladní dopravě psalo hodně, ale u Velenic ne – tam se psalo jen o přímých vlacích (osobní přepravy) ČB – Wien v pravidelném taktu. 🙂
Tuší někdo k čemu je přesunutí zastávky v Tlučné na druhou stranu?
Nejspíš kvůli oblouku který tu máme. Jinak nevim.
Nebude se přesouvat na druhou stranu, ale posune se o asi 300-400 metrů směrem k Nýřanům. Bude zhruba v úrovni kašny v parku.
A nechcete se v tom začít VRTat až bude hotový koridor na Domažlice ? Aby třeba potom ta jednokolejka pro tu zbylou přeživši dopravu v pohodě nestačila….
Opravdu není nutné dělat územní řízení až po dokončení té novostavby.
Novostavba má územko už dávno hotové
https://zdopravy.cz/hleda-se-projektant-37-kilometru-trate-od-stodu-do-bavor-limit-je-300-milionu-227984/
Píšu snad někde o papírování ?
Mě vadí, že se nejdříve nepostaví souběžný koridor, tedy objízdná trasa a pak se nezačne s opravou trati přes Nýřany.
Takhle bude několik měsíců NAD, nákladka to rozumně neobjede nikudy. Takže spolehlivě naštvete všechny. A těch pár měsíců nulového provozu mlže rozhodnout o tom, že už po dráze tímto směrem moc nákladů jezdit nebude. Protože třeba vedla D5. na které se sice bude také příští rok hustě a na více úsecích opravovat, ale pořád to po ní pojede.
Souhlas. Vono teda nákladní doprava do rajchu už dávno umřela, ale elektrifikovat to hrrr rychle, schválně předtím, než se postaví novostavba do Chotěšova vedle, je fakt holý nesmysl. X měsíců výluky, ach jo.
Stjeně budou muset být i výluky s napojováním novostavby u Zbůchu.
Správa železnic vede elektrizaci nýřanské trati jako 2. stavbu …1. stavbou je novostavba paralelní dvoukolejné trati Plzeň – Stod (až pro 200 km/h), která by se měla uskutečnit v letech 2026 až 2027.
Tohle teda chápu tak, že první stavba bude nová dvojkolejka. Chapu snad špatně?
2. stavba má začít už ve 2025. Novostavba alias 1. stavba až ve 2026.
Jak může někdo nazývat jednokolejku kapacitní tratí? Ten chlap není normální.
Kapacitní tratí pro příměsto se to stane díky tomu, že zároveň podstatná část dopravy přejde na novou dvoukolejku mimo Nýřany. Jinak mi to také moc smysl nedává.
Bude to dál lokálka, tentokrát i jen s lokální funkcí, ale to by přece neznělo tak hezky…
Metro v Praze má taky jenom lokální funkci
A ona se bude nějaká stavět? To jen pohádka o hezké budoucnosti, podobně jako nová trať z Chocně do Ústí. Jakmile bude stará trať po reko, tak se nová dvoukolejka odsune do zářné budoucnosti.
MD potvrdilo platnost územního rozhodnutí.
Mohlo ho jednoduše shodit a svádět to na aktivisty, nimby, patrika, právníky, červenou řepu …
Tak křišťálovou kouli nemám ale nevím proč by zrovna tohle nemělo dopadnout. Podle plánu, který se samozřejmě může změnit, se má nová trať začít stavět dříve než doběhne rekonstrukce té staré.
Stávající trať bude kapacitní? To zní jako by byla zdvoukolejněna – protože stávající jednokolejka je, díky autobloku, asi nejvíc kapacitní jak by mohla být.
Mmch. žádost o území rozhodnutí 9/2021 a jeho vydání 4/2023. Námitky až potom. Kdo to zdržoval toho 1,5 roku mezi uvedenými termíny?
„Kdo to zdržoval toho 1,5 roku mezi uvedenými termíny?“ to je takový český standard, ne? že vše hrozně trvá, a hlavně úředníci pracují do výše svého platu, takže se moc nepředřou 😉
A to ještě existuje nemálo občanů, kteří by nejradši část úředníků propustili a těm zbylým snížili platy.
No jasně, protože za to co „stíhají dělat“ by si v soukromém sektoru nevydělali ani minimální mzdu. Jednu takovou ženskou jsme na administrativě měli. To, co před tím zvládla jedna za dvě hodiny denně (přesčasy), tak tahle „z úřadu“ nezvládla ani za celý úvazek. Takže zase šla „o dům dál“ a zbyla tam ta jedna, která dál dělala přesčasy…
On je dost problém v ton, že optimalizaci legislativy mají na starosti poslanci.
A kdo ji má dělat? Nevolitelný úřad a v něm neomylní … po vzoru diktatur?
No, ale nemůžete čekat, že na úřadě budou za minimální mzdu dělat schopní lidé, ne? Právě tímhle přístupem si z úřadů děláme zaměstnání pro neschopné
Geniální nápad jak to urychlit.
já bych část určitě propustil a těm ostatním naopak platy zvýšil, ale na duhou stranu bych od nich chtěl efektivní práci…
Ideálně na úřadě, kde je dlouhodobě podstav. Snad 5 lidí jim tam chybí?
Už vidím místní úderku, jak jede přesčay, nejvíc totiř křičí takoví, co mají padla, nezájem.
Nejen občané, ale i například vládní strana s modrým ptákem ve znaku…
Neříkám, že je článek informačně bohatý, ale když si pročtete rozhodnutí MD, na které se v textu odkazuje, zjistíte, že to krajský úřad procesně zvoral a vyznačil právní moc na rozhodnutí, které nebylo pravomocné. Na MD trvala odvolačka pár týdnů.
Ano pár týdnů, přesněji jenom nějakých 82 týdnů.
Str. 11: „Krajský úřad předal ministerstvu spis se stanoviskem k odvolání dne 14.10.2024.“
Rozhodnutí je z 4. 12. 2024.
Nejdřív číst, pak kritizovat 82 týdnů.