SŽ má firmu na výkupy pozemků k modernizaci trati do Frýdku-Místku
Regionovy ve stanici Frýdek-Místek. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Práce na modernizaci a elektrizaci jedné z nejvytíženějších tratí mají začít koncem roku 2026.
Překvapuje mě, že když už tu trať jednou za 50let modernizují, tak proč nezruší či aspoň částečně nenarovnají zatáčky mezi Frenštátem a Kunčicemi. To tam jako dalších 50let bude vlak kličkovat? Do Domažlic SŽ trať č.180 kompletně přeloží pro 200km/h, tak proč nesrovná trochu ty zatáčky i tady?
Ku příkladu takto https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9puuexUs6iV1GkX0IZX9LCZ0N4-GOFgNGNRZGKNZN4hXGHBY1GCXgFM-gCaV9EnUG2xTnBtTGCBUNDZY8FVZNIogOGKd-14.YnHAgRNDQg61Bkg6nfkJgQ1f3UgNnf3k&x=18.2528483&y=49.5446218&z=15
To se asi někomu, kdo oblouky nazývá zatáčkami, vysvětlit nedá. Je mi líto.
Asi bych doporučil si mapu přepnout na turistickou, kde jsou vidět i vrstevnice.
Spousta materiálu na náspy přes ty propady, případně most, a poslední oblouk je vyloženě na tunel. I samotný sklon na posledním kilometru vychází už skoro 2,5 %
Mimo jiné je smutná ta nekoordinace s úsekem do Frýdlantu. Mohlo to být z jedné vody na čisto. Ale to by SŽ musela jináč pracovat.
Termínově se to trochu překrývá, spíš tedy navazuje… úsek od jednoho větvení ke druhému. Pokud se udrží průjezdnost Frýdkem, tak vlak od Frýdlantu může při výluce pokračovat do Těšína místo přípojného vlaku.
Mimo jine je nutne premyslet v sirsich souvislostech – jak pisu nize, jde i o nakladni zasobovani. Ale pojdme si kopnout do SZ.
Je nejaky duvod proc SZ nedela rovnou cely usek az po Frydlant, pripadne az na Ostravici, ale kouskuje ho na 2 casti, asi proto aby cestujici za Frydkem, kteri smeruji do OV, nebyli vystvani do NAD jen na 3 roky, ale rovnou 5?
Kolem trati je spousta velkych vlecek, ktere neni vhodne odriznout od zasobovani. Predpokladam, ze stavebni postupy budou navrzeny tak, aby se vzdy dalo dojet alespon z jednoho smeru, to byste dalsi stavbou vyloucil.
A nebo zajásají ti, co ve Frýdku přestupují na Těšín, protože logické by bylo odklonit vlak místo přípojného. Úsek 13 km není na kompletní přestavbu zas tak málo.
3 roky stavby ještě nemusí znamenat 3 roky přerušení provozu a náhradní dopravu po celou dobu stavby.
I když se to jistě ještě posune, ale i tak 3x hurá.