Symbol nízkonákladových aerolinek v problémech. Číňany vlastněné letiště Hahn je v insolvenci

Boeing 737-800 společnosti Ryanair na letišti Hahn. Foto: Flughafen Frankfurt - HahnBoeing 737-800 společnosti Ryanair na letišti Hahn. Foto: Flughafen Frankfurt - Hahn

Letišti dlouhodobě ubývají cestující, Ryanair velkou část provozu přesunul na hlavní letiště ve Frankfurtu.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

A bude se tam propoustet a ukonci se provoz nebo je to habadura jako s Alitalii a CSA a Smartwings? A vesele se pojede dal… Clovek by zvracel.

Y.K.

Ehm habaďůro. Insolvence neznamená automaticky konec firmy, je to proces který vede buď ozdravení a nebo ukončení činnosti – v každém případě vypořádání věřitelů. Dokonce i jedinec se může dostat do insolvence (zrovna v ČR jich je hodně). Chtěl bych vidět tu indicii veselého se jetí dál u ČSA. Ehm přežívání s jedním letadlem.

Air Traveller

Víme vůbec, co je to „insolvence“?

Ano, člověk by zvracel. ale nad tím, co čte v diskusích od lidí vyjadřujících se k tématu, o kterém nemá ani šajn.

Mimochodem – Alitalie ukončila provoz.

Apex

Tohle ukazuje na neudržitelnost obchodního modelu, kdy malá regionální letiště, resp. jejich majitelé, ve velké většině případů municipality nebo regionální vlády, neumějí počítat a uvěří tomu, že je spasí low cost dopravci, kteří výměnou za minimální poplatky a dotace slibují rozvoj linek a příliv statisíců cestujících do regionu. To může fungovat jen pro omezený počet letišť, především v turisticky silných regionech nebo odkud je dostatečná stála poptávka (třeba migrace za prací). Bohužel, u velké většiny letišť si tito majitelé neuvědomí a nepřiznají, že mnoho linek má charakter spotřebního zboží, omezený potenciál, který se rychle vyčerpá, takže když jejich výnosnost pro… Číst vice »

Jenda

Hlavní letiště navíc taky zjistila, že když se nějak s LC dohodnou, tak že o nic nepřijdou (stejně by létala jinam) a naopak zabrání vzniku konkurence těchto alternativních letišť.

PRG je krásným příkladem, kdy alespoň odlišili službu tím, že LC stojí na ploše a jezdí se k nim busem. Naopak ale v ČR nikde nevzniká letiště, které by silně konkurovalo PRG. Jinak by mohlo dojít k rychlejšímu rozvoji PCE nebo jiného letiště.

Apex

Tak PRG má tu službu odlišenou velmi málo, např. oproti BUD, kde maji vysloveně LC terminál.. ale o to nejde. A že nevznikají letiště, která by konkurovala PRG.. ono těch letišť máme dost, ale evidentně tam není poptávka. Český turistický ruch byl vždy soustředěn hlavně do Prahy (KV je v tomto specifické) a regiony nejsou pro mnoho turistů atraktivní, aby tam trávili delší dobu. Pokud se toto nezmění a nebude zároveň silnější lokální poptávka, tak budou regionální letiště paběrkovat. A navíc, jak jsem uváděl, LC mění svoji strategii a chtějí oslovovat i obchodní klientelu, která je zase hlavně soustředěná v… Číst vice »

Air Traveller

PRG nic neodlišila. každá společnost si stojí tam, kde uzná za vhodné, a co si zaplatí (jestli si zaplatí bus nebo si zaplatí stání u prstu). To platí dlouhodobě. A vůbec to nesouvisí s tím, jestli je to low cost nebo legacy.

PCE a jakékoli jiné letiště je zcela bez šance.

Lkprak

Tak to není ani tak o krizi letectví, ale o uvědomění si nízkonákladových dopravců, že velice dobře se dá velkým hráčům typu Lufthansy konkurovat i na jeho vlastním hřišti. Proto už pár let společnosti jako Wizzair či Ryan rozšiřují pošty letů z Malpeny, Gatwicku, Vídně, Orly, hlavních letišť ve Frankfurtu, Bruselu, Stockholmu a proč třeba úplně netlačily v Praze na ty Vodochody. Tam, kde to vedlejší letiště je relativně blízko města nebo jsou samo v hustě obydlené oblasti (např. Bergamo, varšavský Modlin či Charleroi) může dost dobře fungovat „duální“ provoz z obou letišť. Naopak tam, kde nic takového není, to… Číst vice »

J.K.

Já takhle letěl na „Stockholm“ Skavsta, ale tam to má výhody proti Arlandě které to dost možná vyváží – 1 – minimální traffic, nevyčkáváte před přistáním, u terminálu je letadlo hned 2 – výstup na plochu, tedy předem i zadem, ale ne do busu, rovnou do terminálu 3 – mrňavé letiště, za 5 minut jste u samoobslužného vyzvednutí auta a jedete Tohle vše v sumě je podle mě o 30 minut rychlejší než na velkém letišti… Opačně na odletu nehrozí větší fronty u security než dvě tři letadla pohromadě, ne jako když se to blbě sejde třeba ve Vídni… Takže… Číst vice »

Air Traveller

i před covidem bylo „vyčkávání“ letadel před přistáním velmi vzácné. takže – toto není zas nic převratného.

Jenda

Za mě ohledně té zavádějící reklamy překonává Hahn ještě letiště Paris-Vatry, které je od Paříže vzdálené 150 kilometrů, okolo se široko daleko rozprostírá malebná venkovská krajina regionu Champagne, a jediné spojení z něj je letištní shuttle do Remeše.

Petr

Mě ta „zavádějící reklama“ nijak neuráží. To, že letiště může bejt od města různě daleko platí všude, a víc než kilometrická vzdálenost mě zajímá čas a cena dopravy. Rozhodně si nemyslím, že by bylo pro zákazníky lepší, kdyby rezervační systém obsahoval „Hahn, Vatry, Gatwick, Mošnov“ místo „Frankfurt, Paris, London, Ostrava“…

Pezos

Zrovna v případě Hahnu není problém ani tak to, že je to 120 km do Frankurtu, ale že je to minimálně 80 km do jakéhokoliv většího města.

mgr.pavel

Však taky Jenda psal, že „jediné spojení z něj je letištní shuttle do Remeše.“

Petr

No vsak tam taky dohromady nic nelita. Az tam bude 10 paru letu denne, tak bude i primy spojeni do Parize.

Víťa

Já mám pocit, že tam bylo a možná ještě stále je nějaké výcvikové centrum posádek Ryanairu.

Adrian

Využili jsme ho v roce 2013 na přestup během cesty do Porta. Na to, že je to letiště v polích, relativně daleko od civilizace, tak tam byl slušný šrumec, hlavně cargo jelo dost. Ale terminál byla plechová hala, jak výstaviště v Letňanech, ale jen nějaké automaty na vody či bagety.

Mar@sem.cz

Adriane to byly pro letiště zlaté časy. Za těch 8 let toho změnilo hodně, a myslím si, že lidé o taková letiště mi civilizací nemají zájem.

Adrian

Souhlas, pro náš let a přestup to bylo v pohodě místo, ale ty lidi tam z okolí dokázali dostat jen díky cenám letenek, jinak by se jim na to každý… prostě letiště v lesích, poměrně daleko od větších měst.