Letecké společnosti Letectví

Swiss převzal první A320neo, objednal jich celkem 25

Nový A320neo pro Swiss. Foto: Swiss
Nový A320neo pro Swiss. Foto: Swiss

Letecká společnost Swiss International Air Lines (Swiss) převzala v Hamburku první z 25 objednaných letadel A320neo. Zahájila tím velkou modernizaci flotily určenou zejména na krátké a středně dlouhé lety. Oproti stávající generaci A320 mají nová letadla zhruba o pětinu nižší spotřebu.

První A320neo pro Swiss má registrace HB-JDA, dopravce ho pojmenoval podle města Engelberg, známého například všem fanouškům skoků na lyžích jako jedno z míst, kde se pravidelně koná světový pohár.

Všech 25 nových letadel má firma převzít do roku 2024. Sedmnáct z objednávky je ve verzi A320neo, osm ve větší verzi A321neo. Po převzetí všech letadel klesne průměrné stáří flotily Swiss na devět let. Firma koupila A320neo ve verzi pro 180 cestujících.

Aerolinky vybavily letadlo sedačkami od italského výrobce Geven, cestujícím slibují větší komfort. Sedačky lze sklopit více než dosud: namísto stávajících 12 stupňů až o 20 stupňů, v případě byznys třídy o 26 stupňů. Stejné sedačky pořídila celá skupina Lufthansa Group do nových Airbusů.

A320neo je zatím ve svém segmentu nejúspěšnějším modelem, objednávkami předstihl Boeing 737 MAX. Airbus na letadla získal již přes 7300 objednávek od 110 zákazníků, letadlo má šedesátiprocentní podíl na trhu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Potěmkin
Host
Potěmkin

Vím,že to není otázka k tématu,ale nemáte někdo nějaké nové informace,jak to vypadá s projektem Evektor EV-55? Nemohla by třeba redakce zkusit vydolovat nějaké zvěsti,zda se tento stroj dostane někdy na trh?

GPGP
Host
GPGP

Stačí dát do Googlu a pak si zvolit zprávy, nedávat vše a máte odpověď 🙂

J.D.
Host
J.D.

Podle všeho motory PW a tedy zajímavý signál os Swissu, že té technologii stále věří i po problémech A220. Uvidíme.

Tom
Host
Tom

Dva rozdielne motory, pre 2 uplne rozdielne lietadla. Tie motory asi az na vyrobcu maju velmi malo spolocneho.

Jen tak
Host
Jen tak

ony tak zcela rozdilne nejsou, je to jedna rada motoru, ktera se cpe do různých typu letadel , od 220 pres 320 az po embraery.

nicmene je fakt, ze az na podivnou serii tří incidentu behem nekolika dnu v a320neo kdesi v indii je verze motoru pro 320neo i pro embraer spolehlivé, a pekblemy jsou jen u 220.

takze ano, ta poznamka je j.d je … mimo

MildaIV
Host
MildaIV

Ta Indie není problém. Indi jedou motory po startu na maximální výkon, aby rychle nabrali výšku a ušetřili pár procent paliva. To v kombinaci s ovzduším v Indii, proti kterýmu byly severní čechy za totáče rajská zahrada, tyhle motory nedávají. To posrali hlavně právníci PW, že to na rozdíl od běžných zvyklostí dobře neoštřili ve smlouvě. Jinak se PW většinu problémú těchto motorú podařilo postupně vyřešit.

Y.K.
Host
Y.K.

Jsou i nejsou. Jsou to odvozené typy spadající do rodiny PW1000G. Spoustu mají společného, spoustu odlišného. Těžko porovnávat. Každý z typů už měl svoje problémy, ale nejsou to stejné problémy.