Firma Swietelsky Rail se stahuje z projektu záchrany úzkokolejky, chybí jí záruky

Obnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Firma Swietelsky Rail pracovala na opětovném zprovoznění tratí a zajišťovala také odborně způsobilou osobu.

(Aktualizováno v 17:30) Věřitelský plán na záchranu a reorganizaci jindřichohradeckých úzkokolejek dostal výraznou trhlinu. Ze záchranného týmu se stáhla společnost Swietelsky Rail, která pracovala na opětovném zprovoznění tratí a do budoucna měla být jejich provozovatelem.

Informace se objevila na facebooku Jindřichohradeckých místních drah (JHMD), deníku Zdopravy.cz ji potvrdil člen představenstva JHMD a předkladatel záchranného plánu Jan Kysela a bez dalších podrobností i šéf Swietelsky Rail Viliam Perknovský.

Perknovský odkázal na tiskovou zprávu, která by měla být vydána v podvečer (doplnili jsme dodatečné vyjádření firmy pod článkem, pozn. red.)

„Ne každý den přináší pozitivní zprávy a nám nezbývá, než rozhodnutí našeho partnera respektovat,“ stojí v prohlášení. Podle něj nebude mít změna vliv na reorganizační plán a další kroky při obnově úzkokolejky. „Již nějakou dobu jsme o možnosti ukončení jednali a právě proto intenzivně pracujeme na náhradním řešení, které zajistí, že vše bude pokračovat podle plánu,“ doplňuje Kyselův tým na FB, kde je rovněž poděkování firmě Swietelsky Rail.

Podle informací deníku Zdopravy.cz postrádala společnost Swietelsky Rail dostatečné záruky, že v budoucnu nabude dceřinou společnost Správa úzkokolejných drah (SÚD) a stane se tak provozovatelem dráhy.

Správa úzkokolejných drah je nově založenou dcerou JHMD, která usiluje o osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy pro obě trati (Jindřichův Hradec – Nová Bystřice a Jindřichův Hradec – Obrataň). Právě s pomocí Swietelsky Rail se to již podařilo pro úseky Nová Bystřice – Hůrky a Jindřichův Hradec – Kamenice nad Lipou.

Společnost Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) skončila před dvěma lety v úpadku, čímž také na dlouho skončil provoz vlaků. Kysela z pozice věřitele prosazuje reorganizační plán, který spočívá v odkupu majetku soukromými investory a jeho následném převodu na svazek obcí.

Konkurenci má reorganizační plán ve firmě Gepard Express, jejíž majitel Albert Fikáček nedávno insolvenčnímu soudu oznámil záměr firmu jako celek odkoupit v konkurzu. Zatím ale platí, že soudem je schválená cesta reorganizace.

Seriál zpráv o vývoji ve zkrachovalých JHMD lze nalézt pod tagem insolvence JHMD.

Vyjádření společnosti Swietelsky Rail k ukončení spolupráce s Janem Kyselou

Společnost SWIETELSKY Rail CZ s.r.o. s politováním oznamuje odstoupení od spolupráce s Ing. Janem Kyselou na obnovení provozu Jindřichohradeckých úzkokolejných drah.

Naše společnost se od začátku aktivně zapojovala do celého procesu obnovení provozu. Opravila na tratích závady ohrožující bezpečnost železničního provozu a zajistila bezpečnostní osvědčení provozovatele dráhy pro firmu Správa úzkokolejných drah (dále jen „SÚD“). Společnost SÚD vedl náš zaměstnanec Ing. Tomáš Hůrka, MBA, který rovněž plnil funkci odborně způsobilé osoby provozovatele dráhy. Vzhledem k tomu, že naše společnost i přes opakované snahy nedostala žádné záruky o budoucím vlastnictví společnosti SÚD, tak jak od začátku projektu požadovala, jsme nuceni tento projekt opustit.

Společnost SWIETELSKY Rail CZ s.r.o. děkuje všem svým zaměstnancům a partnerům, kteří nám na projektu pomáhali. 

 

Tagy insolvence JHMD JHMD Swietelsky Rail
43 komentářů