Švýcarský lovec vlaků ukázal své nejlepší snímky: Miluju Bardotku a Brejlovce

El 14 2167 dopravce CargoNet AS mezi Dombås a Fokstua, Norsko. Foto: David GublerEl 14 2167 dopravce CargoNet AS mezi Dombås a Fokstua, Norsko. Foto: David Gubler

Líbač nárazníků či sčítač nýtů. Tak se podle "vlakového paparazziho" Davida Gublera říká ve Švýcarsku šotoušům.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MaT

Moc pěkné fotky, ale s ohledem na to, že v rozhovoru říká, že začal fotit až s rozvojem digitální fotografie (takže tedy asi digitálně), tak mi přijde, že jde asi (minimálně u některých fotek) o scany z vytištěných fotografií. Na těch, kde je modrá obloha je vidět jakýsi rastr… Nebo je to schválně?

Stanislav

Nádherné obrázky. Ten pán je asi tak trochu kouzelník a navíc musí mít svatou trpělivost.
Smekám!

knedlo

Skvelý rozhovor a vynikajúce fotky! Klobúk dolu.

Václav

Zaujala mne poznámka, že byty u Curyšského nádraží patří k nejdražším ve Švýcarsku.

Stráťa

Je to v centru největšího švýcarského města které je centrem největší švýcarské aglomerace, s tím nádražím to pravděpodobně moc nesouvisí.

Jaaa

Nádraží odsunout a bude spousta vejvaru pro developery. Pokrok musí být. 😉

Olin

Takový lehce „brněnský“ model… Mhmm, ale zřejmě to neudělají… Možná si nechtějí podtrhnout židli v narušení image daného intravilánu, kde má železnice (bezesporu jeden z národních klenotů konfederace) nezastupitelnou roli a která v dopadu vytváří jednu z nejprestižnějších lokalit planety. Možná to však dělají špatně…

Greta

Bahnhof Strasse v Curychu byla řadu let nejdražší ulicí světa, kde jsou jen hodinářské salóny, boutique známých značek a tak podobně.

Kubrt

Protože je to hlavní třída v centru jedné ze světových finančních metropolí.

Padre

Curych je nejdražší město Švýcarska a možná i světa.Curyšská technická univerzita je nejšpičkovější škola v kontinentální Evropě.I ceny za ubytování studentů jsou astronomické .

David Peca

Tohle už je téměř umění a je to samozřejmě podpořené penězi a velkou vůlí. Peru a Chile je pro mě TOP, příroda a vlak.

Michal M

Fotky z Chile byla naprostá pecka.

jkjk

Ano, jihoamerická příroda je opravdu krásná. Mimochodem ten GE 289A „Boxcab“ je rok výroby 1927 (!), fotka je z roku 2013.

vlachjan

Díky, přemýšlel jsem, jak stará ta lokomotiva může být:)

RoBertino

Konečně někdo, kdo skutečně vytváří hodnoty a velmi solidní, na rozdíl od mnoha celebrutálních jedinců.

Radek

„kontrolní vůz SBB BDt“ tím je myšleno spíš řídicí vůz.

Lolookie

Místo lokomotivy třídy 60 by zas měla být řada 60.

svancara lukas

Škoda, že se systematickou likvidací nákladní železničnídopravy v Evropě budou naši potomci šotit už jen kolony kamionů na rozhicovaném asfaltu. Kupka by fotky pana Švýcara poslal do muzea historie dopravy, a znovu by komerčně použitelnou železnici označil za chiméru fanatiků.

El Barto

Pokud ti tak moc jde o nějakou změnu, tak každý den máš na výběr:

1) Něco pro tu změnu skutečně udělat, ať v zaměstnání, podnikání, politice či např. výzkumu.
2) Vyplakávat se v internetových diskuzích, jak jsou k železnici všichni oškliví a jak je to nefér, mluvit za všechny jen ne čistě za sebe, nechávat se za své bláboly opakovaně blokovat a toto obcházet vydáváním se za někoho jiného a sám sobě pod dalším pseudonymem psát přikyvující komentáře a být za klauna.

Očividně sis už vybral. Tak si tu čočku sněz, dobře ti tak.

Michal M

Hm, bod 1 už na první pohled příliš připomíná práci…

Michal M

Dominiku neparazituj se svými hovadinami na skvělém článku.

svancara lukas

Hurá nákladní doprava má 50% a stále roste. Šotouši to nestíhají fotit, každý rok 150km nových tratí. Jess, to je ráj na zemi to česko, prázdné dálnice. Lepší?

El Barto

A jinak zdravý? K čemu měl tento kus diskuzního plevele sloužit?

Karl vB.

Už mám toho vašeho neustálého skuhrání plné zuby.
(Dalo by se to napsat i razantněji)

Nemel

Úžasný rozhovor, nádherné fotky, děkujeme! 😍🙏

lol

Pekne fotky!

Klondajk

Pozitivní + vstřícný + podělí se bez nároků na peníze + objede kde co = to je šotouš ideál. Díky, usmívám se a je na světě o trochu líp.

Zlámalík

Dobrý rozhovor a skvělé fotky! Díky!

F. Brabenec

Díky za zajímavý rozhovor 😎

janvagala

Už je ti líp? Jestli ne, dej tam ještě víc vykřičníků a studenej hadr na hlavu.

janvagala

To byla reakce na již smazaný příspěvek.

Martin Verner

Prosím, prosím, smutně koukám: „Paparazzi“ je množné číslo! A „vlakový paparazzi“ je tedy nesmysl. Neopakujme tuhle chybu pořád dokola.
Ten (filmový) reportér, podle jehož (filmového) jména se tohle označení ujalo, byl Paparazzo. Pro více podrobností, jako že jich tam moc není, Federico Fellini a La Dolce Vita.

Jan Sůra

Grazie mille:-)

Jan Sova

Ale no tak, co takhle velice slušný kompromis „Fuzzi“. Dobře se to vyslovuje a bude to asi pomnožné….

Michal M

Nebude. Je to podle herce, který hrál v mnoha westernech komického mamlase doprovázejícího hlavního hrdinu: https://en.wikipedia.org/wiki/Fuzzy_Knight

Z bližšího popisu je ten význam blízký českému pošuk nebo pako.
https://de.wiktionary.org/wiki/Fuzzi
https://corpora.uni-leipzig.de/de/res?corpusId=deu_newscrawl-public_2018&word=Fuzzi

A pokud nejsme na Severním pólu, mělo by se něčemu jako šotouš říkat plným titulem Bahn Fuzzi.

V češtině mi šotouš až tak hanlivý nepřijde, takže k přesnějšímu německému ekvivalentu jsme se zatím nedopátrali.

Twix

Obávám se že tuto chybu už nenapravíme, přejalo se to (nejen do češtiny) jako paparazzi i v jednotném čísle.

Michal M

Na druhou stranu se to většinou používá v množném čísle, bývá jich vždy houf.

Podobný osud potkal italské slovo panino (zdrobnělina od pane – chléb), které se u nás nevímproč vyskytuje v množném čísle panini i u názvu jednoho sendviče.

A za zmínku stojí i stupidní zvyk říkat caffè latte jenom „latte“. Nejeden český Fuzzi se moc a moc divil, když mu v Itálii podali jen mléko…

Průvodce původní Aleš

Nejen u nás. V Americe to samé (alespoň ty panini).