Švýcarsko přispěje na stavbu velkého překladiště u Milána, má snížit počet tranzitujících kamionů

Překládka silničního návěsu na železnici. Foto: SBB CargoPřekládka silničního návěsu na železnici. Foto: SBB Cargo

Švýcarsko takto v minulosti podpořilo stavbu terminálů v jiných zemích.

Švýcarská vláda bude znovu spolufinancovat dopravní stavbu zcela mimo území Švýcarska. Spolková vláda rozhodla, že přispěje až 66 miliony franky (1.5 miliardy korun) na stavbu nového nákladního terminálu na východ od Milána. Chce tak přispět ke snížení tranzitní dopravy po silnici přes Alpy a posílit naopak železniční dopravu svými tunely.

O rozhodnutí informovalo švýcarské ministerstvo dopravy v tiskové zprávě. Podobně se už vláda podílela na financování podobných zařízení v Gallarate, Piacenze, Duisburgu, Singenu a Antverpách.

Nový terminál Milano Smistamento vznikne v oblasti bývalého seřaďovacího nádraží. Ročně má umožnit překládku 150 tisíc silničních návěsů na železniční vagony. Značná část by jela jinak nadále po silnici přes Švýcarsko. Provozovatelem je společnost Teralp, ve které má podíl švýcarská logistická společnost Hupac.

Podle dat za rok 2022 putovaly téměř tři čtvrtiny tranzitní nákladní dopravy napříč Švýcarskem loni po kolejích. Poprvé v historii měla železniční doprava Gotthardským úpatním tunelem nadpoloviční podíl v nákladní tranzitní dopravě. Zatímco pod Gotthardským průsmykem narostl objem přepravy o 9 %, přes tunely Lötschberg a Simplon objem klesl o 16,7 %. Ukazuje se tak, že pro dopravce je čím dál oblíbenější trasou kompletně dvoukolejný tunel pod Gotthardem a navazující úseky.

Švýcarsko patří dlouhodobě mezi země s nejvyšším podílem tranzitní dopravy na železnici. Kromě infrastruktury je důvodem i vyšší zpoplatnění silniční dopravy.

Tagy Hupac přesun zboží na železnici Švýcarsko
30 komentářů