Švýcarské dráhy zkracují vlaky okolo Curychu, řeší problém s transformátory
Jednotka RABe 511 pro SBB. Foto: JoachimKohlerBremen / Wikimedia Commons
Mimořádná kontrola omezí nasazení jednotek nejméně do poloviny letošního roku.
Já bych se vrátil k tomu „Švajcu“ a dovolil si požádal zde znalejší o přiblížení problému, neb článek byl spíše strohý. Co má Stadler s trafama, že se to řeší zkrácením jízdní soupravy o článek? Jde o odlehčení proudové zátěže trafa, když mu odebereme elektromotory? Díky, O.
Tady je krásně vidět, kdo vlakem jezdí a kdo je vlakový teoretik. Tohle všechno Můj vlak taky umí.
Ne vždy se do něj ty informace dostanou, u SBB jde očekávat, že v 99,9% případů se to povede.
„SBB budou ve své mobilní aplikaci vždy cestující informovat, že jede kratší souprava.“ To je roztomilé.
V česku u spousty dopravců ani v mobilní aplikaci (pokud existuje) není jasné jestli vlak teda jede nebo ne.
Napadlo mě úplně to samé 😀
Mě přišla SMS, že vlak bude na odjezdu opožděn, měl jsem rezervaci.
A to jestli jede elefant dvojitý či sólo, případně něco jiného se u ČD dozví také 😉
Nejpozději při nástupu, že… 🙂
Mám pocit, že v mobilní aplikaci ČD je v případě vyhledání vlaku i ikonka změna řazení (pravidelné/mimořádné). Také je tam možnost v případě rychlíků vyhledat volná místa… Nemyslím, že zrovna aplikace by byla slabina ČD…. Bohužel větší problém je, že většinou platí to mimořádné řazení….
V tomto GVD už to jde v aplikaci. Jen je nutné vyhledat si vlak podle čísla, což je trochu nepraktické.
Pak se ale už dozvím nejen to, zda jede dvojitý elefant, ale i jak jsou jednotky otočené.
Proč píšete „V Česku“? Proč nenapíšete „v ostatních zemích“?
https://zdopravy.cz/z-benatek-do-ceska-vlakem-jak-umi-rakouske-a-nemecke-drahy-zkomplikovat-cestovani-190908/
Zase to klasické „u nás je všechno na ho*no“.
Můj Vlak náhodou tohle všechno umí, když máte i rezervaci tak vás SMS a mailem informují o tom že váš vůz není řazen a rovnou vám dají nové místo.
U nás v Česku náhodou spousta věcí funguje líp než v zahraničí, jenom si pořád myslíme že za plotem je ta tráva zelenější.
Není, je stejná a někdy i horší.
A rovnou Vám dají nové místo… A proto před Vánoci po vlaku pobíhali zmatení cestující s místenkami na místa, které ve vlaku fyzicky nebyly (kupé místo velkoprostoru).
A v kolika procentech to bylo správně?
Tak pokud ti lidé měli místenky vytištěné z pokladny nebo si nepřečetli čerstvý email (nebo to měli koupené na zahraničním eshopu), tak jak se to nově přidělené místo měli dovědět, aby zmateně nepobíhali?
Tohle je něco, co by mohly dráhy zlepšit. Osobně se mi stalo jen jednou, že jsem jel spojem na němž byl řazen jný vtyp vozu a mé sedadlo neexistovalo. Jako i ostatní jsem se doptával vlakového personálu, kde si tedy mám sednout, a (jelikož jsem nebyl zřejmě zdaleka první) dostalo se mi velmi podrážděné odpovědi, že „my jsme to ale všechno přemístenkovali“ což chválím, nicméně, kdyby byla k dispozici souhrná invormace o tom, kam byly přemístenkovány jednotlivá místa vyvěšená třeba u vstupu do vagonu, nebo ještě lépe u kupé,či řady sedadel, kde by jeden své místo očekával.
Však tu informaci ČD posílají. Stačí koupit jízdenku online u ČD.
Zjevně si to koupili jinak než přes aplikaci Můj vlak.
Třeba IDOS vám to hlášení nepošle.
Přesně. I my můžeme být na mnoho věcí hrdí.
Zrovna včera Můj vlak ještě při odjezdu R 928 z HK tvrdil, že vagónů jede z HK pět v čele s Bmz. Byly čtyři (stejné čtyři, které přijely už od Trutnova), Bmz nikde.
(Jasně, možná se zjistilo jen krátce předtím, že Bmz nebude; později jsem už nezjišťoval, jestli bylo řazení vlaku aktualizováno.)
ČD mě v aplikaci Můj vlak upozorňují, když mám zakoupenou jízdenku, na pravidelný odjezd i na nepravidelnosti v provozu.
U Regiojetu jsem jel v neděli z Bratislavy do Pardubic a taky mi včas hlásil, že souprava má změněné řazení.