Švýcarské dráhy objednaly u Stadleru 60 dvoupodlažních jednotek pro dálkovou dopravu

Dvoupodlažní jednotka Švýarských spolkových drah. Pramen: SBBDvoupodlažní jednotka Švýarských spolkových drah. Pramen: SBB

První nová vozidla budou nasazena od jízdního řádu pro rok 2024.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Toto měly nakoupit ČD..

rychlodráha

Jako že Švýcaři jezdí tramvají? Nehoráznost!!! Každý přeci ví, že správný vlak má lokomotivu a vagóny.

Swariner

A navíc šalinou s podkrovím! Skandál!

Gajda

Ne, ve Śvýcarsku je to top meziregionální vlak, jen u nás v černý barvě by to byla patrová tramvaj z Prahy do Ostravy

Avlaky

Snad se podaří RJ vzít nějaké fajné vagóny od tama,

Samozdřejmě jsou to ojetiny, ale upřímně z pohledu cestujícího jsou ty vozy hodně super

David

Já tedy nevím, ty neklimatizovaný herky s dírou místo záchoda, co tu jezdí na posilovejch IR spojích se podle mě na export snad ani nehodí. Ale tak třeba nám je tu nechají a prodají namísto toho zase ty klimatizovaný.

Miroslav Zikmund

Neklimatizovaný ? „Herky“ mají stahovací okna, což je také „způsob“ klimatizace ? Díra místo záchoda – to je co ? Nějaký „turecký“ záchod jsem ve švýcarských vlacích neviděl. Čistá záchodová mísa s funkčním splachováním … Toaletní papír, papírové ubrousky na utření rukou po umytí rukou ….

David

Ano přesně to mám na mysli. Jsem zvyklý ve vlaku cestou do práce pracovat a když je venku 30 a ve vlaku, který jede přes 100km/h musíte mít otevřená okna, žádné pěkné svezení to není. Při každém brzdění to smrdí a hvízdá, a záchod s dírou do kolejiště je na tom s komfortem asi tak jako kadibudka. Je pravda, že takových vlaků už tu moc není, ale pár jich stále zbývá. Proto mě překvapuje, že ty klimatizované vozy prodali RJ a nechali si tyto historické kousky.

Jiří Kocurek

Nejspíš je RJ nechtěl, proto jim zbyly.

Miroslav Zikmund

Být vrcholovým managerem ČD a.s., již zasílám objednávku na odkup budoucích nadbytečných ojetin

Lukáš F.

Takové IC2000 kdyby byly k mání…

David

Ty se momentálně postupně rekonstruují, takže hádám, že se s nimi počítá i do budoucna.

Gajda

A mimo to je u nich snad všechno dělaný jen na 15 kV 16⅔ Hz, pokud se nepletu

Originální jméno

Neee, VžDyŤ jSoU tO vLaKy pRo rEgIoNáLnÍ dOpRaVu, tO NEMŮŮŮŮŽE jEzDiT Na DáLkOvÝcH LiNkÁcH, buuulííííím neeeeee

_Pavel_

Taky to je jen vnitrostátní 😉

Originální jméno

A?

_Pavel_

Nebude to jezdit nikam daleko, jen kolem kopce.

X 1

V případě IR (Interregio) těch kopců bude víc než dost. 🙂

Originální jméno

Tak zrovna v případě Švýcarska, i kdyby to jezdilo místo rj, tak těch kopců bude pořád plno.

Miroslav Zikmund

Máte kocovinu po včerejší bujaré oslavě nedožitých narozenin V.I.Lenina nebo jste „zhulený“… vaše vyjádření nedávají smysl …

Originální jméno

Nejsem si jistý, jestli narážku chápete, ale ok

Miroslav Zikmund

Co „A“ ?

Originální jméno

A kde je problém, že má jít o vnitrostátní spoje a ne mezinárodní?

michal

Vyzkoušel jsem osobně a je to tichý a pohodlný vlak. A pěkný je také 🙂

Martin z topírny

Souhlas… 100x pohodlnější jak krámy od Škoda Wergl i ve 160km/h tichý, klidný, pohodlný chod.

PeterC.

Pekna suprava….

Jaaa

Podobná jezdí třeba i v Gruzii.

ICE_Laco

Budú aj na Slovensku, dokonca až 4 (slovom štyri) kusy …

Martin

Sú k tomu nejaké detaily? odkaz/link?

díky

Baraba

Jak se Vám může líbit tramvaj =)

Sharkovec

Odkdy se vyrábí tramvaje dlouhé 150 metrů?

Jiří Kocurek

Od to doby, co Leoš vstoupill na koleje. Pro kované drážníky není dost dobrý, a tak tomu začali přezdívat tramvaj. To aby se ujisitili, že tím rozhodně nikdy nepojedou.

Miroslav Zikmund

Jaké tramvaje ? Perfektní patrové soupravy, nabízející cestujícím mnohem více komfortu než „luxusní“ Pendolino ČD v němž není ani místo pro kufr … rozměrů dle SPPO.

Martin z topírny

Bohužel rád souhlasím 🙂

Baraba

Pokud jste nepochopil, jde o nadsázku. Narážím zde na to, že flirty u LE jsou pro všechny od dráhy nazývány tramvajemi. Základní princip je stejný, pouze patro navíc.