posily_do_teamu

Švýcarské dráhy čekají růst cestujících na železnici v okolí Curychu o desítky procent, hledají další zázemí

Jednotka Stadler FLIRT Evo pro SBB. Foto: SBBJednotka Stadler FLIRT Evo pro SBB. Foto: SBB

SBB mají vyhlídnuté prostory v Schaffhausenu, kde město počítá spíše s byty.

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) očekávají, že do roku 2050 stoupne počet cestujících v příměstských vlacích S-Bahn v Curychu a okolí až o 50 %. S velkým předstihem proto začaly řešit vybudování dalšího depa.

Kvůli omezeným prostorám v Curychu a nejbližším okolí se SBB rozhodly nejprve hledat volné pozemky a budovy severněji na hranicích s Německem, konkrétně v kantonu Schaffhausen.

„Již v roce 2035 bude potřeba výrazně větší kapacita pro údržbu. Proto jsme již začali s hledáním prostor,“ uvedly SBB. Ve společném prohlášení s kantonem dopravce uvedl, že nové depo přinese nejméně 60 nových pracovních míst.

Zatím hlavním adeptem na vybudování depa je prostor u nádraží v Schaffhausenu. Dráhy nyní s kantonem a městem hledají společnou řeč, jak do oblasti depo umístit. Město tu totiž podle územního plánu počítá také s plochami pro bydlení. Pro Schaffhauesen hraje v rozhodování roli i to, že zde velká část vlaků začíná a končí.

První vlaky z největší švýcarské drážní zakázky v historii. Stadler představil FLIRT Evo pro trojici dopravců

Podle nové dohody začne nyní prověřování, jak v Schaffhausenu zázemí vybudovat a současně i nechat prostor pro byty. Souběžně s tím běží i výběr pozemků v kantonu Curych, kde by mělo nové depo vzniknout do roku 2050.

SBB očekávají v příměstské dopravě v nejrychleji rostoucím regionu Švýcarska další nárůst počtu cestujících. „Vzhledem k populačnímu a hospodářskému růstu a cílům politického přesídlení se očekává, že do roku 2050 bude jezdit curyšskou S-Bahn přibližně o 30 až 50 procent více lidí,“ uvedly dráhy. Na začátku 30. let 20. století bude první generace curyšského S-Bahnu nahrazena novými, delšími vlaky. Protože na to není ve stávajících prostorách dostatek místa, je potřeba nové zázemí, ve kterých bude možné vlaky pravidelně udržovat a čistit.

Obří zakázka na dvoupodlažní vlaky. SBB shání až 200 jednotek s kapacitou přes 500 cestujících

Tagy S Bahn Zürich SBB Švýcarsko
7 komentářů