Švýcarské dráhy čekají růst cestujících na železnici v okolí Curychu o desítky procent, hledají další zázemí
Jednotka Stadler FLIRT Evo pro SBB. Foto: SBB

SBB mají vyhlídnuté prostory v Schaffhausenu, kde město počítá spíše s byty.
„Na začátku 30. let 20. století bude první generace curyšského S-Bahnu nahrazena novými, delšími vlaky.“
Tak to už mají s obměnou skoro 100 let zpoždění 😀
Tuší někdo, co jsou ty „cíle politického přesídlení“? Google mi moc nepomohl.
Tohle je úplně jinej vesmír.
Asi lepší obyvatelstvo.
Strategické plánování budoucího zázemí – v roce 2025 pro léta 2035-50. O takovém časovém předstihu si můžeme nechat zdát.
A co „metro S“? Vždyť to se plánuje právě s ohledem na rostoucí provoz právě kolem roku 2050.
To sice jo, a je to dobře, ale to je trať – ty se vždy plánují déle, než zázemí (linie vs jedno místo, vazby na zástavbu vs kdekoliv u trati). Naopak depa (třeba pro VRT) se plánují spíš na poslední chvíli a po různou se hledá, kde to tak prdnout
Na poslední chvíli nebo v pravý čas?
Rostoucí provoz, poptávku anebo cestující (jak uvádí nadpis, tzn. vyšší průřez tunelu)? 🙂 Drobné nuance…
https://www.youtube.com/watch?v=5k8J5SI6f3g&ab_channel=Budvar
To vůbec není pravda. Přinejmenším Praha a Pražská metropolitní oblast se plánuje v perspektivě 2050, případně s výhledem na 2070. Také VRT má plán s výhledem k symbolickému roku 2050. Jestli o tom plánování moc nevíte, chyba bude spíš u vás.
Pane tarten, 1. Můj příspěvek se týkal železnice, zázemí pro vozidla. V souvislosti se soutěží PID na železničního dopravce pro léta 2029 – 2059 za 140 miliard Kč bude muset řešit podobný problém, jako SBB, i její vítěz, buď někde v Praze, nebo v StČK. Jsme v našem českém ďolíčku, takže vítěz soutěže bude mít tak akorát 4 roky na pořízení nových jednotek, a to ještě za podmínky, že se někdo z nevítězů proti výsledku neodvolá. O hledání lokality pro depo pro 60 nových jednotek EMU400 si můžete nechat leda tak zdát. Podle původních předpokladů StČK mělo dojít k vypsání… Číst vice »
Prave kvuli tomu zazemi se do te souteze muze prihlasit jen jedinny dopravce.
Ano, protože my jsme spíš zdatní improvizátoři než plánovači. To je zároveň naše silná i slabá stránka. V tomto případě tedy spíš ta slabá.
No u nás se stejným způsobem plánuje VRT a taky to podivné metro S a spousta dalšího (Déčko se už teda staví, ale touhle dobou mělo podle původních plánů dávno jezdit). Nebo se to teda tváří jako seriózní plány na 25 let dopředu, teda v době kdy jsem je začal vnímat mířily na rok 2010 dneska se spíš míří na rok 40-50 (magická hranice roku 50 snad ještě nebyla plány překročená, když nepočítám nějaké spíš fantazie na rok 100). Jenže zatímco u toho švýcarska se dá očekávat, že to uskuteční (víceméně přesně podle plánů), u nás se uskuteční něco úplně… Číst vice »