Švýcarské dráhy čekají růst cestujících na železnici v okolí Curychu o desítky procent, hledají další zázemí
Jednotka Stadler FLIRT Evo pro SBB. Foto: SBB

SBB mají vyhlídnuté prostory v Schaffhausenu, kde město počítá spíše s byty.
Tohle je úplně jinej vesmír.
Strategické plánování budoucího zázemí – v roce 2025 pro léta 2035-50. O takovém časovém předstihu si můžeme nechat zdát.
A co „metro S“? Vždyť to se plánuje právě s ohledem na rostoucí provoz právě kolem roku 2050.
To sice jo, a je to dobře, ale to je trať – ty se vždy plánují déle, než zázemí (linie vs jedno místo, vazby na zástavbu vs kdekoliv u trati). Naopak depa (třeba pro VRT) se plánují spíš na poslední chvíli a po různou se hledá, kde to tak prdnout
Na poslední chvíli nebo v pravý čas?
https://www.youtube.com/watch?v=5k8J5SI6f3g&ab_channel=Budvar
To vůbec není pravda. Přinejmenším Praha a Pražská metropolitní oblast se plánuje v perspektivě 2050, případně s výhledem na 2070. Také VRT má plán s výhledem k symbolickému roku 2050. Jestli o tom plánování moc nevíte, chyba bude spíš u vás.