Švýcarské a rakouské dráhy společně posílí noční vlaky, chtějí rozšířit spojení do ČR
Švýcarské spolkové dráhy SBB a rakouské spolkové dráhy ÖBB se dohodly na posílení počtu přímých vlaků mezi Rakouskem a Švýcarskem.
Švýcarské spolkové dráhy SBB a rakouské spolkové dráhy ÖBB se dohodly na posílení počtu přímých vlaků mezi Rakouskem a Švýcarskem. Podle dopravců už nabídka spojení přestává stačit poptávce. Za růstem poptávky je podle obou železničních společností i změna chování zákazníků, kdy kvůli klimatickým změnám začínají lidé řešit i to, zda je nutné letět.
Plány na rozšíření spojů dnes oznámily SBB v tiskové zprávě. SBB s ÖBB chce ještě letos posílit noční vlaky, které provozují hlavně ÖBB pod značkou Nighjet. Jde zejména o spojení Curychu a Basileje s Berlínem a Hamburkem. „Tato noční spojení dosáhla svých kapacitních limitů kvůli vysokému nárůstu poptávky,“ uvedly SBB v tiskové zprávě.
Podle ní zkoumají SBB i společně s Českými drahami možnost rozšíření kapacity u přímého vlaku z Prahy do Curychu o další lehátkové vozy.
Kromě toho chtějí ÖBB a SBB rozšířit společně síť nočních vlaků Nightjet o další evropská města a zajistit přímé spojení se Švýcarskem. V prohlášení současně uvedly, že očekávají finanční podporu na noční vlaky, například formou nižší sazby za použití dopravní cesty.
Díky společnosti Nightjet je ÖBB největším provozovatelem nočních vlaků v Evropě. Firma počítá s dalším růstem, má objednané další soupravy pro noční provoz. „Poptávka po železniční dopravěa nočních vlacích se bude i nadále zvyšovat, zejména mezi mladými zákazníky,“ odhaduje Andreas Meyer, šéf SBB.
V řadě evropských zemích se čím dál častěji řeší problematika emisí zejména z letecké dopravy, ve Švédsku se mluví například o takzvaném Flygskamu, tedy studu z létání kvůli většímu znečištění životního prostředí. Tyto trendy výrazně nahrávají především železniční dopravě.