Švýcarské a italské dráhy výrazně rozšíří spolupráci, přímý vlak spojí Curych s Florencií
Nový vizuál pro vlaky EuroCity mezi Švýcarskem a Itálií. Foto: SBB
Dopravci hlásí za loňský rok rekordní počet cestujících v dálkových vlacích na trase Švýcarsko – Itálie.
Mezi Curychem a Milánem je to Pendolino asi OK, skrze Gotthard se dá jet Vmax = 250 km/h, běžně se jezdí myslím V = 230 km/h, když není zpoždění, ale do toho Livorna a Benátek je VRT a tady by mi přišlo asi lepší jezdit s italskou Frecciarosou na V = 300 km/h, když VRT osa Milán – Bologna – Firenze je na V = 300 km/h. Stejně tak do těch Benátek se dá už dneska jet V = 300 km/ mezi Milánem a Brescií – dál z Verony do Padovy je VRT ve výstavbě – viz níže: https://www.webuildgroup.com/en/projects/railways-underground/high-spreed-high-verona-padua/ A… Číst vice »
Tak jim to poraďte….😆
Před Gotthard je rychlost už několik let snížená na 200 km/h, povoleno je 230 km/h při krácení zpoždění. Pístový efekt v tunelu mezi pomalým nákladním a rychlým osobním je silnější než stroje samotné.
Pokud se jedná o pár vybraných spojů, které po většinu trasy tu třístovku nevyužijí, asi nemá cenu na to takovou soupravu blokovat. Ostatně chápu to tak, že kdyby SBB nenakoupily další soupravy, nové spoje nevzniknou.
Keď už to bude jazdiť po Florenciu, tak už mohli by predĺžiť rovno až do Ríma, tam je aj tak Vmax = 250 km/h, takže tam by to bolo s italskou Frecciarosou za rovnaký čas.
Já bych bral do Reggio Calabria nebo na Sicílii (samozřejmě se zastávkama v letoviscích jako Sapri, Maratea, Praia, Scalea, Diamante…) nebo aspoň do Neapole. To by potom bylo pěkné spojení z Prahy do Curychu a z Curychu až na jih Itálie. A nejlepší by byl takový spoj z Prahy, ale na to mají dopravci příliš malé ambice. Takový spoj Praha-Řím by bohatě stačil, ze Říma se na jih dá dojet v pohodě, Neapol by byla lepší a dál na jih ještě lepší. FR (Frecciarosa, tedy volně přeloženo rudý šíp) na trase Miláno-Řím tu 250 místy překonává, a blíží se třístovce.… Číst vice »