Švýcarské a italské dráhy výrazně rozšíří spolupráci, přímý vlak spojí Curych s Florencií

Nový vizuál pro vlaky EuroCity mezi Švýcarskem a Itálií. Foto: SBBNový vizuál pro vlaky EuroCity mezi Švýcarskem a Itálií. Foto: SBB

Dopravci hlásí za loňský rok rekordní počet cestujících v dálkových vlacích na trase Švýcarsko – Itálie.

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) a italský státní dopravce Trenitalia ze skupiny Gruppo FS Italiane se dohodly na výrazném rozšíření přímých dálkových vlaků mezi oběma zeměmi. Podle včera podepsané dohody dojde od roku 2026 nejen k navýšení počtu spojů na stávajících relacích, ale také k zavedení nových přímých spojení.

Aktuálně mezi oběma zeměmi jezdí 40 přímých dálkových spojů. Nově má dojít k navýšení počtu spojů mezi Curychem a Milánem a dál do Benátek. Od roku 2026 začnou jezdit dva další přímé vlaky z Curychu do Itálie: jeden do Florencie a jeden do Livorna. Švýcarské dráhy na ně nasadí jednotky Giruno od Stadleru, kterých mají aktuálně 29 a dalších 11 objednaných.

Švýcarské dráhy objednaly další rychlovlaky Giruno, rozšíří nabídku spojů do Itálie

Podle dopravců loni stoupl počet cestujících ve vlacích mezi oběma zeměmi na rekordní úroveň. Vlaky jelo o zhruba půl milionu lidí více než v roce 2019 před vypuknutím pandemie. K rozšíření zájmu pomohlo i prodloužení některých spojů až do Boloni a Janova.

Italské dráhy počítají s postupným nasazováním modernizovaných jednotek ETR 610.

Tagy SBB trenitalia
6 komentářů