lot
Infrastruktura Mimořádné události Železnice Zprávy

Švýcaři si vyzkoušeli evakuaci stovek lidí z tunelu Ceneri, smíšený provoz začíná

Zkušební evakuace z tunelu Ceneri. Pramen: SBB
Zkušební evakuace z tunelu Ceneri. Pramen: SBB
Stovky lidí uvízly v tunelu pod Alpami, na zkoušku.

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) si v sobotu vyzkoušely velkou záchrannou akci v novém tunelu Ceneri. Za účasti 300 figurantů a 200 záchranářů úspěšně proběhla zkušební evakuace, která posunula tunel do další fáze testovacího provozu. Ode dneška mohou patnáctikilometrovým tunelem projíždět všechny vlaky dálkové i regionální osobní dopravy a nákladní vlaky.

Tunel byl slavnostně otevřen 4. září, do běžného provozu se má dostat v polovině prosince s příchodem nového jízdního řádu. Počítá se s tím, že jím za hodinu projedou čtyři nákladní a šest osobních vlaků jedním směrem.

„Cvičení proběhlo bez problémů, všichni figuranti byli vyvedeni ven z tunelu podle plánu. Hlavním cílem záchranného cvičení bylo vyzkoušet si záchranné postupy uvnitř i vně tunelu,“ uvedl manažer SBB Daniel Schlup, který měl cvičení na starost.

Cenerský úpatní tunel má dvě trouby a vede z Camorina u Bellinzony do Vezie poblíž Lugana. Trouby jsou od sebe vzdálené 40 metrů a každých 325 metrů jsou propojeny záchranným průchodem.

Tunel se začal budovat v roce 2006, proražen byl o deset let později. Je stavěn na rychlost 250 km/h. Spolu s Gotthardským úpatním tunelem, který měří 57 kilometrů a byl otevřen v roce 2016, tvoří tunel Ceneri nové železniční spojení v severojižním směru přes Alpy (Neue Eisenbahn-Alpentransversale, NEAT).

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
FonFosForka

A už je to tady 🙁 🙁 např: u Eppenbergu nebude hotová 4.kolej mezi Dulliken – Däniken, zdvojkolejnění Tenero – Contone směr Locarno taky ne, až duben 2021(takže nepojedou IR až do Locarna, ale jen do Bellinzony). Sdělení SBB: Timetable change for 13 December 2020. Most of the planned service offer will be introduced, though there will be delays in some cases. Timetable 2021. Due to the coronavirus pandemic, the change to the 2021 timetable represents something of a challenge. Although SBB will be able to implement the majority of the planned service offer on 13 December 2020, there will… Číst vice »

Greta

20 vlaků za hodinu -tomu se říká využití infrastruktury.

xyz

V součtu v obou směrech.
Navíc zjevně jde o maximální reálnou kapacitu, ne o stav, kterého bude běžně dosahováno.

FonFosForka

proč by se ten stav nedosahoval? od 2021: 1xEC(jednou za 2hodiny)+2xIC(Zur-Lug)+2xREX(Loc-Chias)+2xS-bahn + k tomu 4 náklady….S90 pojede po starý trati.

xyz

O. K., v situaci, kdy budou vedeny (příslušná spojka to umožňuje) i přímé vlaky z Locarna směr Lugano + kdy i S-Bahn bude veden tunelem, tak to vycházet na těch 6 párů může.

FonFosForka

toto platí od 13.12. nebo-li fahrplanwechsel 2021. Jedině to múže zhatit nejnovější sdělení SBB kúli C-19(viz výše).

FonFosForka

oni si tu evakuaci už vyzkoušeli nechtěně 14.9., když jim tam exnulo pro poruchu Eurocity….museli evakuovat 150 lidí.

FonFosForka

jinak je docela zvláštní, že Rettungsübung proběh až po otevření tunelu, obzvlášt po zahájení komerčních zkušebních jízd s lidma….zajímavý. Bozberg 2 i Eppenberg tunely už maj cvičení za sebou, otvíračky doufám proběhnou podle plánu, neb už je problém: C-19.

Ten_z_Bíliny

Bárta
Beroun
Děkujeme

xyz

Je to paradox, ale také „díky“ Bártově „superkoncepci“ došlo ke stopnutí/zbrzdění realizace několika velkých projektů, díky čemuž pak v roce 2013 spatřila světlo světa (a v dalších letech byla část z toho realizována) série menších, tzv. revitalizačních projektů.

Jirka

Bárta byl na ministerstvu asi třičtvrtě roku a navíc před 10 lety. Vymlouvat se na něj je mimo.

petr 5

Ale následky jeho rozhodnutí pociťujeme dodnes. Jeho následovníci dost dlouho váhali s oživením dopravních staveb, resp. uvolněním peněz na ně. Díky Bárto, díky Kalousku.

Ten_z_Bíliny

Ano, před deseti lety to stopnul. Dneska mohli být s ražbou v půlce.

xyz

Už 3/4 roku před nástupem Bárty přišla EU s námitkou, že tunel je příliš drahý, viz https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stavba-tunelu-do-berouna-je-ohrozena-podle-eu-je-predrazena.A091031_205546_domaci_abr a že na něj nepřispěje.

Haha

Nebyl ŽESNAD, no.

Jirka

Přesně tak. Bárta je jen hloupá výmluva.

Ten_z_Bíliny

Bárta to stopnul. To je neosdiskutovatelný fakt. To jestli to nevycházelo finančně bylo možná proto, protože se to jinak nikdy nepočítalo a nikdo jiný do toho pořádně nevstupoval, viz to, že dneska se nějaký projekty protlačily díky ŽESNAD. Kdyby byla vůle i dřív, tak by se k tomu také dopočítali, že by to vyšlo. Ale jak říkám. Tehdá se to tak nikdy nedělalo, že jo…