Švýcaři řeší nečekaný problém. Kolejnice v nejdelším tunelu světa musí vyměnit podstatně dříve

Stav prací na opravě Gotthardského úpatního tunelu v květnu 2024. Foto: Gian Baeriswyl / SBBStav prací na opravě Gotthardského úpatního tunelu v květnu 2024. Foto: Gian Baeriswyl / SBB

Výměna proběhne od roku 2032.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jozo_cz

Na tohle se v klidu připraví. Ale čeká je ještě nevypočitatelná akce v Mitholzi.

Dejf

Myslíte to skladiště munice?

Jozo_cz

Přesně to.

Martin Jedlička

Čím tužší je pevná jízdní dráha, tím větší síly působí na kolejnice.
Pozitivní efekt má na životnosti kolejí větší přesnost trati. Negativní vliv má v tunelu boční aerodynamická zátěž na vozy, způsobená nesymetrickými výklenky a všelijakými zařízeními po stranách

Dejf

Zajímavý projekt na aerodynamickou optimalizaci takových záškodníků, z toho by se dala vyrazit minimálně diplomka. A tentokrát to nemyslím sarkasticky.

Lukáš F.

Což jsou všechno věci, které pravděpodobně byly známé už v roce 2016. Gotthardský tunel nejspíš není první tunel na světě, kde je použita pevná jízdní dráha, a jezdí se v něm 200 km/h. Je proto pozoruhodné, že se v předpovědi životnosti o tolik sekli.

DavidS

A je to prostředím nebo nečekanou zátěži? Nebo obojím

DavidS

Vím, co je v článku, ale počet vlaků snad tušili předem

JirkaM

Je to kombinací zátěže a ve způsobu upevnění kolejí „na pevno“

Leinad

Co z toho nebylo známo, když se stanovoval původní odhad?