Švýcaři řeší nečekaný problém. Kolejnice v nejdelším tunelu světa musí vyměnit podstatně dříve
Stav prací na opravě Gotthardského úpatního tunelu v květnu 2024. Foto: Gian Baeriswyl / SBB

Výměna proběhne od roku 2032.

Výměna proběhne od roku 2032.
Navrhuju vyměnit jen 15 % nejhorších kolejnic. Pak se jistě zvýší životnost celku na dalších 20 (nebo 100) let. 😀 😀
Nemám nejmenší pochybnosti, že tohle Švýcaři zvládnou.
Staré kolejnice se v hutích přetavují na nové nebo jaký mají zpravidla osud?
Ve Švýcarsku nevím. U nás se to lepší z hlavních tratí ještě někdy použije na lokálku. A pak existuje i technika navařování staré kolejnice.
On se na tom asi podepsal stav vozů. Prakticky na každém nákladním vlaku jsou 2-3 řádně obuté…
Pokud je to pravda, tak to určitě má velký vliv.
Obuté vozy nepustí do tunelu. Z obou stran je před poslední možností odbočit brána plná senzorů na všechno možné.
Ve čtvrtek jsem nějaké vlaky viděl (a slyšel) ve stanici Altdorf. Nijak zvlášť nebrzdily = na odklonění to nevypadalo…
Na tohle se v klidu připraví. Ale čeká je ještě nevypočitatelná akce v Mitholzi.
Myslíte to skladiště munice?
Přesně to.
Práce na vyklízení by měly začít v roce 2031, očekává se, že potrvají do roku 2060 nebo 2070.
Z bezpečnostních důvodů bude muset obyvatelstvo na ca. 10 let obec opustit.
https://www.srf.ch/play/suche?query=mitholz
Jak to bude s žel. dopravou, když je trať jen kousek od skladu?
Vypadalo to špatně, ale dle odkazů Karla vB. začínají být Švýcaři optimističtí. Asi jim nic jiného nezbývá, když je to jejich, takřka, nejdůležitější údolí. Přednáška Laca Lahody o tom nešťastném skladu munice: https://www.youtube.com/watch?v=jrQuAuQTIZI
A Karlu vB. děkuji za odkazy k problematice.
Čím tužší je pevná jízdní dráha, tím větší síly působí na kolejnice.
Pozitivní efekt má na životnosti kolejí větší přesnost trati. Negativní vliv má v tunelu boční aerodynamická zátěž na vozy, způsobená nesymetrickými výklenky a všelijakými zařízeními po stranách
Zajímavý projekt na aerodynamickou optimalizaci takových záškodníků, z toho by se dala vyrazit minimálně diplomka. A tentokrát to nemyslím sarkasticky.
Což jsou všechno věci, které pravděpodobně byly známé už v roce 2016. Gotthardský tunel nejspíš není první tunel na světě, kde je použita pevná jízdní dráha, a jezdí se v něm 200 km/h. Je proto pozoruhodné, že se v předpovědi životnosti o tolik sekli.
A je to prostředím nebo nečekanou zátěži? Nebo obojím
Vím, co je v článku, ale počet vlaků snad tušili předem
Je to kombinací zátěže a ve způsobu upevnění kolejí „na pevno“
Co z toho nebylo známo, když se stanovoval původní odhad?
Stav kol těžkých nákladních vlaků a přesná kvalita materiálu VŠECH kolejnic? Nevím, tipuju. I kdyby bylo v nepatrně nižší kvalitě 5% tak je to přes 170 km kolejnice. A jestli budou zbývat od konce výměny dva roky do předpokládané životnosti, tak to už vymění všechno než to za chvíli rozkopat znovu.