Švýcaři řeší nečekaný problém. Kolejnice v nejdelším tunelu světa musí vyměnit podstatně dříve
Stav prací na opravě Gotthardského úpatního tunelu v květnu 2024. Foto: Gian Baeriswyl / SBB

Výměna proběhne od roku 2032.
Výměna proběhne od roku 2032.
Na tohle se v klidu připraví. Ale čeká je ještě nevypočitatelná akce v Mitholzi.
Myslíte to skladiště munice?
Přesně to.
Čím tužší je pevná jízdní dráha, tím větší síly působí na kolejnice.
Pozitivní efekt má na životnosti kolejí větší přesnost trati. Negativní vliv má v tunelu boční aerodynamická zátěž na vozy, způsobená nesymetrickými výklenky a všelijakými zařízeními po stranách
Zajímavý projekt na aerodynamickou optimalizaci takových záškodníků, z toho by se dala vyrazit minimálně diplomka. A tentokrát to nemyslím sarkasticky.
Což jsou všechno věci, které pravděpodobně byly známé už v roce 2016. Gotthardský tunel nejspíš není první tunel na světě, kde je použita pevná jízdní dráha, a jezdí se v něm 200 km/h. Je proto pozoruhodné, že se v předpovědi životnosti o tolik sekli.
A je to prostředím nebo nečekanou zátěži? Nebo obojím
Vím, co je v článku, ale počet vlaků snad tušili předem
Je to kombinací zátěže a ve způsobu upevnění kolejí „na pevno“
Co z toho nebylo známo, když se stanovoval původní odhad?