Švýcaři řeší nečekaný problém. Kolejnice v nejdelším tunelu světa musí vyměnit podstatně dříve

Stav prací na opravě Gotthardského úpatního tunelu v květnu 2024. Foto: Gian Baeriswyl / SBBStav prací na opravě Gotthardského úpatního tunelu v květnu 2024. Foto: Gian Baeriswyl / SBB

Výměna proběhne od roku 2032.

Švýcarské spolkové dráhy SBB začínají řešit kompletní výměnu kolejnice v Gotthardském úpatním tunelu. Důvodem je jejich větší opotřebování, než se původně čekalo.

Vlaky v tunelu jezdí od roku 2016, k výměně kolejnic dojde postupně od roku 2032. O výměně informoval švýcarský web Blick.ch. Důvodem je podle SBB velká zátěž způsobená provozem nákladních a osobních vlaků. 

Výměna 228 kilometrů kolejnic je naplánována na období let 2032 až 2034. Původně měly koleje vydržet nejméně dvacet let, nakonec budou vyměněny po 16 letech. V těch je přitom započítán i slabší provoz během pandemie a také výrazné omezení provozu kvůli vykolejení nákladního vlaku. 

SBB již na svém profilu zadavatele zveřejnily první informace týkající se budoucí výměny kolejnice. Jde o průzkum trhu podobný v Česku běžným předběžným tržním konzultacím. Cílem je najít co nejlepší řešení, které by nejméně omezilo provoz. SBB nemají potřebné stroje pro výměnu kolejí tohoto rozsahu. Musí si je pronajmout. 

Tunel byl otevřen v roce 2016. Denně projíždí tunelem až 260 nákladních a 65 osobních vlaků. Délkou 57 kilometrů je zatím nejdelším železničním tunelem na světě.

Tagy Gotthardský tunel SBB
9 komentářů