Švýcaři pokořili rychlostní rekord v Gotthardském tunelu s novými soupravami od Stadleru
Jednotka Stadler Giruno, kterou nasadí švýcarské dráhy SBB od konce příštího roku na trasu mezi Curychem a Milánem přes nový
Jednotka Stadler Giruno, kterou nasadí švýcarské dráhy SBB od konce příštího roku na trasu mezi Curychem a Milánem přes nový Gotthardský tunel, pokořila v nejdelším železničním tunelu na světě nový rychlostní rekord. Během testovacího provozu dosáhla rychlosti 275 kilometrů v hodině.
Rekord oznámily SBB v tiskové zprávě. Jednotka RABEe 501 Giruno má tunelem jezdit pomaleji: 250 kilometrů v hodině. Pokračuje tak testovací provoz nového rychlovlaku, který se podíval i na zkušební okruh u Velimi.
Stadler má vyrobeno už pět jedenáctivozových souprav, které testuje ve Švýcarsku a okolí, šestou soupravu dokončuje ve svém závodě v Erlenu. SBB si objednaly celkem 29 jednotek, které budou pojmenovány po švýcarských kantonech. Spojené do dvou nabídnou až 810 míst k sezení.
Od prosince 2019 je dopravce nasadí na spojení mezi Basilejí/Curychem a italským Milánem. Po dokončení dalšího tunelu Ceneri v roce 2020 se má jízdní doba mezi Milánem a Curychem zkrátit na tři hodiny.