Dopravci Železnice

Svíčková i řízek v jídelních vozech podražily, cena piva i polévek zůstala

Jídelní vůz WRmee, foto: České dráhy
Jídelní vůz WRmee, foto: České dráhy

Společnost JLV upravila od začátku měsíce ceny ve svém palubním menu pro jídelní a bistrovozy na spojích Českých drah pod značkou ČD Restaurant. Zdražení vysvětluje rostoucími náklady i kvalitnějšími surovinami. U většiny jídel jde o zdražení o desetikorunu.

Dlouhodobě nejoblíbenější pokrm, svíčková na smetaně s houskovým knedlíkem podražila ze 139 na 149 Kč, na podobné ceny vzrostly ceny dalších hlavních jídel včetně řízku. Polévky zůstaly na ceně 49 Kč. Nově je v nabídce pečené kachní stehno za 199 Kč, které získalo hlavní cenu v hlasování profesionálů v rámci letošního Taste of Travel na veletrhu WTCE v Hamburku. Na stejných cenách zůstala i káva či pivo. Kompletní menu je k dispozici na stránkách JLV. 

Úprava cen vybraných pokrmů reflektuje dlouhodobě vzrůstající surovinové i personální náklady spojené se zajištěním gastronomického servisu na palubách Českých drah,“ vysvětlil obchodní ředitel JLV Jan Valeš. Podle něj se v průběhu posledních let cena jídel na palubě nezvyšovala. „S novou sezónou byly rostoucí náklady po dohodě s Českými drahami promítnuty alespoň částečně do některých prodejních cen,“ dodal Valeš.

Jídelní vozy zůstávají jednou z velkých výhod Českých drah na dálkových trasách. Za jejich nabídku a kvalitu bodovaly ČD nedávno i v prvním žebříčku evropských dopravců

Podle návrhu jízdního řádu by mělo dojít od prosince k rozšíření počtu vlaků, na které je České dráhy nasazují, do finálního schválení ale zatím nechtějí ČD plány potvrzovat. Pod značkou ČD Restaurant nabízí ČD občerstvení v 85 vlacích, další jídelní a bistro vozy jezdí v Česku na spojích se zahraničními soupravami.

39 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • JLV s jídlem je best of, Plzeň mi chutná, cenu neřeším, vždyť to mám v luxusní restauraci ještě s překrásným kinem za oknem! Co víc si přát…

  • Svíčková u českých drah je top,za tu cenu rozhodně stojí,doporučuju 😉

  • Můžu říct, že sem v jídeláku už párkrát jedl a popravdě čekal jsem že na železnici bude to jídlo jako z nějaký školní jídelny a ono hele, ono to konkuruje i lepším hospodám nebo restauracím na zámcích. Ta cena na to, že jedete po kolejích je přijatelná. A navíc, když někam jedete, kde je řazen jídelák, tak většinou si neberete přesně na lístek, že? A myslim že to je lepší, než se cpát nezdravým jídlem z automatu na nádraží. Teplý jídlo, ušetřenej čas…myslim že to je docela v pohodě ne? 🙂

  • Tady podle mě české dráhy fakt konkurence vycvičila a dneska dobrý..

    • Konkurence v čem? A jaká (= čí)?
      Domnívám se, že kromě Maďarů, dvou rakouských RailJetů a snad ještě minima nějakých Slováků (? – nevím) se v současnosti v ČR ve vlacích nikdo žádné občerstvovací služby neprovozuje …

      • Ještě PKP IC tzn. ve vlacích jako je Polonia a Sobieski a tuším že i ve vlaku Varsovia

      • A co Regio jet,Leo express?Ti snad jidlo nenabizi?Ano,ve srovnani s jidelakem čd je to o ničem,ale konkurence to i tak je.Plato sushi za 90kč taky není špatná volba 😉

  • Úžasné jsou ty baťovské ceny, aby člověku ještě zbyla koruna na zmrzlinu.

    • Za korunu byste si v současnosti už příliš nelízl …

  • „Na stejných cenách zůstala i káva či pivo.“
    Plzeňský Prazdroj avizuje zdražení svých ležáků od října asi o 3 Kč na půllitr – na kolik ten přírůstek asi pak následně vyjde u JLV …

    • Plzeň by bylo záhodno poslat do kelu, je tady několik mnohem lepších a levnějších piv, i toho plzeňského typu.

      • Tak zatím jsem nenašel. Ne že by byla špatná, ale těžko je něco lepší. Prosím o tip.

      • správná řeč, je dost dobrých a ještě lepších a tou cenou už překonal malé pivovary. Jak se to začalo vařit a stáčet i v polsku, tak ty sou teprve vopruz.

        • V Polsku se už nevaří ani nestáčí od 2011 a pro informaci nikdy se do česka toto pivo nedováželo, bylo určeno především pro polský trh. Pokud Vám plzeň nechutná, tak jí prostě nepijte, docela jednoduchý, ne?

          • nevím, že by se tam to přestalo, ale plzen z polska se do čr dovážela nebo dováží, poznáte ji, že nemá na sobě ten alobal. Plzen nepiji už dlouho a nevidím důvod, když nepiji plzen se neučasnit diskuzi o nejvíce se snižujícím prodejním pivu na moravě. Jestli jste nějak vázán na plzen, tak prosím nereagujte na ty, co mají chutové bunky ještě v pořádku.

            • Jestli si dobře přečtete můj komentář, neřeším, jaké pivo je lepší, narozdíl od Vás, naprosto respektuji, že Vám chutná jiné pivo, v tom není problém. Reaguji pouze na to, že říkáte něco, co není pravda, Plzeň se už několik let nevaří v Polsku a už ani v Rusku, toť vše.

              • já jsem taky nejmenoval, ale vy jste lhal, že polská plzen se tady neprodávala.

                • Ach jo, tak ještě jednou, v polsku se vyráběla plzeň od roku 2002 do 2011 a to čistě z kapacitních a celních důvodům. Vyráběla se pouze pro tamnější trh a do Česka se nedovážela. Ovšem někdy se stalo, že někdo nakoupil láhvovou plzeň v polsku a prodal v ČR (etiketa byla v polštině), ok, ale oficiálně se zde plzeň dodávala a dodává stále z Plzně, nikdy nebyla z polska s českou etiketou. Tento mýtus už byl tolikrát vyvrácen (viz internet, rozhovory atd.), ale stejně vždy když někdo potřebuje urazit plzeň, tak vytáhne tento blábol o plzni z Polska… Ale prostě se to nezakládá na pravdě.

                  • V Polsku jsem vyzkoušel polskou Plzeň, v Rusku ruskou, ani v jednom případě jsem neměl pocit pití nějakého falšovaného samoseru. V obou případech (Tychy/Kaluga) ale byl na lahvi jeden dost zásadní rozdíl oproti originálu – místo nápisu BREWED in Pilsen bylo tuším BORN in Pilsen, jinak by se jednalo o zjevné klamání spotřebitele. Na celé kauze není co řešit.

  • Ceny jsou furt dobré, blbé ale je, když máte chuť třeba na omeletu v bistrovoze. :/

    • V jídelním voze ano, ale v minibaru JLV je to s cenami horší.. Hlavně ten nepoměr s minibary které si ČD provozují samy. Škoda, že asi nejde minibary JLV vypovědět rychleji a nahradit je těmi ve své režii, včetně těch v Pendolinu.

      • To asi „vypovědět“ nelze vůbec – i JLV přece nějak patří pod ČD …

  • Jsou to naprosto běžný ceny jako v jakýkoliv obyčejný cenově dostupný hospodě… Navíc ta svíčková je vážně dobrá – osobně vyzkoušeno při cestě do Budapešti na maďarský straně!
    Je jasný že to nikdy nebude cenově na úrovni zaplivaný čtyřkový špinavý putiky…
    No a to že se ti to zdá drahý, Šotouši – ačkoli není – je čistě jen a jen tvůj osobní problém…

    • Tak koukám že se tu s téma komentama dost mixuje – maže a znovu dává – ale zas v jiném pořadí …
      Nejdřív vymažete koment Šotouše na který jsem reagoval, tak to písnu do svého koment pod svojí reakci.
      A následně smáznete mojí reakci pod mým komentem a hodíte zpátky Šotoušův koment – ALE až pod mojí reakci – takže přesně opačně …

      • Když dnes zajdete do hospody, tak pivo v Praze pod 35 (kozel) prakticky nekoupíte, za večeři se pod 170 nedostanete (řízek). Na to že je to ve vlaku, je to stále ještě O.K.

        • To já i v Praze chodím většinou na lepší a přitom i levnější piva, než o jakých píšete – a mohl byste navíc blíže charakterizovat kategorii „hospod“, které máte na mysli, abychom vzájemně znali „srovnávací základnu“ …

          • Železničář v důchodu:
            Prostě normální hospoda pro normální slušný lidi – typu Kozlovna, Budvarka, Pilsner Urtquell retaurant apod… prostě normální čistá hospoda, kde se člověku nepřilepí ruka ke stolu když ji na něj položí, kde nejsou žádný mastný hlavy apod.. tj hospoda kde vás nebudou obtěžovat žádný „lopaty“ – hospoda pro normální lidičky, pivečko za cca 50/55 kaček z tanku, rychlá obsluha, dobrá kuchyně za jídlo do 200 kč..

  • Fuj.
    Od teď už jenom s Radimem.
    Doufám že pan Ťok Ťok opět prozíravě zasáhne a vrátí ceny zpátky kam patří.

    • a číslo na adnreje máš taky? to je zas příspěvěk, ceny jsou naprosto v pohodě i kdyby zdražili více, tak to pořád bude za slušný peníz, navíc s ohledem že člověk jí ve vlaku a nikoliv v nějakým zapadlým pajzlu..

    • souhlasím, vlak čd by měl zůstat národní dopravce a néé přeprava zbohatlíků, třeba mně by na to nestačili dvě stravenky a to někteří dostávají i menší hodnotu, doufám, že to někdo požene navrch a bude soud a odebere čd toho národního dopravce.

      • To je velmi zajímavý nápad. Škoda, že nikoho zatím nenapadlo rozdělit restaurace do několika skupin podle toho, kolik v nich stojí jídlo … 😉

        • správně- rájec zadarmo, noviny zadarmo, přeprava kola zdarma… Jo akdy budete se soudit, že student dostane 75% slevu a kolo si veze zdarma, tohle se musí přeci nějak řešit.

            • já jo , pro některé občany má jméno Babiš. 🙂 rozdává dárky pořád.
              bohužel u nás v rodině se zatím nestavil 🙁

          • Přepravu kola zdarma přece už dávno máte. Pravda, ne po železnici, ale po silnici po vlastní ose. To by mohlo stačit, ne?

Newsletter

Partneři


Výběr editora