Obrazem: Svezli jsme se kompletním ComfortJetem. Přibyl řídicí a restaurační vůz
Vůz ČD Restaurant v ComfortJetu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

Nově řazený restaurační vůz nabízí v jídelní části 18 míst k sezení. V oddělené části vozu je i klasická 2. třída.
Škoda že jich bude tak zoufale málo i 5x tolik by bylo málo a oproti Interpanteru je to skvost a super vlak
Až na nízkopodlažnost a velký manipulační prostor pro kola a jiné objemné předměty hned u dveří ano.
Jako že by to jezdilo do Berlína po 20 minutách? No, třeba se ještě dočkáme.
Panter je strašně tragický. Dávat to dálky je strašný.
AirPods Pro 2 do uší a je to příjemný, tichý vlak 🙂
Se špuntama v uších je tichá i 810.
Ale tam vibrace cítíte i tělem 😀
Interiér vozů ComfortJet je hezký, připadá mně stejný jako InterJet, co jezdí z Prahy do Chebu. Jaký je rozdíl mezi InterJetem a ComfortJetem?
Téměř žádný.
Rychlost 230km/h, řídící vůz, bistro vůz, to jsou asi ty nejviditelnější 😉
Rozdíl v rychlosti je dočista neviditelný 😁 Zejména když 160 je v ČR realita, 200 sen a 230 sci-fi.
v ČR ano, ale mimo ČR (v D) 200km/h jezdili CJ už před rekonfigurací a 230km/h budou hned po jejich nasazení na linku do Berlína.
Je nutné si uvědomit na jaké výkony jsou jednotky primárně určeny, ty se asi ze 70% v ČR nenacházejí.
Vidět rychlost moc nejde, ale jde to poznat na přidaných tlumičích vrtivých pohybů 🙂
Přesněji řečeno ne do Berlína, ale za Berlínem do Hamburku, když zrovna nebude výluka. 😉
To jo, ale dotaz směřoval ke srovnání s InterJetem na trati do Chebu.
Vůbec žádný, s kterýmkoliv z nich můžete KamkolivJet 🙂
Dalo by se upravit to Fordovské „zákazník dostane jakoukoliv barvu, pokud bude chtít černou“ na „může s tím KamkolivJet, pokud to tam bude nasazené“… 😀 🙂
Vida vida, tady někdo studoval klasickou literaturu! 😀
Je to novější generace, ještě před interjetem byl railjet jako první generace
Skoda, že zde není žádný vůz nizkopodlažní. Kor když jej Siemens umí…
Jako jo, na druhou stranu, tohole jezdí fakt už dálkovou dopravu, tam se trocha otravy s nástupem/výstupem snese.
Naprostý souhlas. Teprve když člověk zůstané pár týdnů po úrazu, ocení každý chybějící schod a dokáže se alespoň trochu jinak podívat na tuto problematiku.
Má to zvedací plošinu na vozéky…
Ideálně poslední vůz pro lyže, kola, vozíčkáře a oberlené, s jídelním automatem, a předposlední vůz pro kočárky a ten celý zvěřinec.
Jo. A v jednom bude nástupní hrana 550 mm a ve druhým 760 mm…
Škoda že není jeden vůz kupé.
Ad restaurace: Podle mě by stačila, kdyby:
a) Se důsledně a častěji chodilo nabízet do 1. třídy, tohle se někdy zanedbává
b) Místa k sezení u stolečku byla jen pro lidi, co si objednají k jídlu (alternativně od nějaké minimální útraty na osobu a hodinu).
Někdo zase třeba nechce být rušen neustálým chozením obsluhy, když není přímo v restauračním voze. A to druhé by se dalo řešit rezervací místa v restauraci pro určitý úsek, třeba rovnou s výběrem nápoje a pokrmu (ve stejném úseku by pak mohlo být místo v oddíle pro cestující volné).
Tohle by se dalo řešit tím, že by část první třídy byla s obsluhou a část ne
Nebo tak, ano.
To by ale znamenalo stěhovat kufry X vozu sem tam…
Do jídelního vozu se pouze přechází a to jenom s cennostmi, objemná zavazadla a zimní bundy se nechávají na místě.
Ať hledám jak hledám autor zcela účelově opomenul vyfotit neobsazenou poštovní přepážku, místo které mohly být osazeny automaty na občerstvení, když už někdo vymyslel snížit kapacitu jídelního vozu… 🙂 Inu ČD proč přemýšlet nad potřebou cestujícího – zákazníka….. 🙂
Já jak říkáte poštovní přepážku využívám často a v naprosté většině tam někdo sedí.
A sedí tam proč? 🙂 A propos jaké služby tam využíváte? Vlakovou četu máte po celou dobu ve vlaku, nechápu proč bych měl chodit na přepážku když jde někdo z čety okolo…. A propos ta přepážka musí mít nadstandardní velikost? 🙂
Když ji potřebuji, vím kde ji najít. Dejme tomu že sedím uprostřed vlaku. Prvně se vydám na stranu jednu a když ji nenajdu, zkusím stranu druhou. Pokud ve vlaku přepážka není tak se většinou někde náhodně usadí. Většinou se ptám na přípoje však cestující mají různé dotazy.
Cestující mají appku. Ta přepážka je neskutečný nesmyl…
Divil byste se, ale dost lidí se ještě na spoje ptá průvodčího a jízdenku kupují na nádraží u okýnka. Dokonce tam vídám frontu. Taky nevím proč, ale je to tak 🙂
A proto musí být v KamkolivJetu neobsazená poštovní přepážka, protože si na nádraží lidi kupují jízdenky a ptají se na spoje? To myslíte vážně? 🙂 Že ne… Pokud je mi známo tak kterýkoliv průvodčí vám na místě na terminálu najde spoje, na místě ve vlaku vám je vytiskne, na místě ve vlaku vám prodá a vytiskne jízdenku. A teď mi znovu vysvětlete proč je v KamkolivJetu naprosto zbytečná přepážka namísto prodejních automatů, které navíc generují profit. Děkuji pěkně.
Možná s aplikací dostatečně neumím, ale jak se v ní dá požádat o zdržení připoje?
V aplikaci to nelze. Je nutno požádat vlakvedoucího.
Požádáte si u vlakového personálu, který věc vyřeší s dispečerem a vám vystaví doklad o zaplacení, stejně jako vám kdekoliv ve vlaku vytiskne jízdenku a doklad o zaplacení nebo vám vytiskne navazující spoje. Je na tom něco k nepochopení? 🙂 Vážně všichni potřebujete nefunkční přepážku zbytečné a hloupé marnění místa v soupravě?
Je vtipné, jak ČD všude reklamují, aby si lidé vyzkoušeli “nový ComfortJet” přitom na tom vlaku toho zas tolik nového není… Průměrný cestující nikdy nepozná rozdíl mezi tímhle a railjetem. K tomu to nekonečné schvalování. Jak už jsem psal – za mě by byl ideálním řešením Stadler SMILE – perfektní akcelerace, možnost klopení, nemusely by se extra kvůli tomu pořizovat Vectrony na 230 atd. A to by opravdu bylo něco nového, věřím, že by to mělo potenciál přitáhnout nějaké nové cestující.
Pro Berlinery a Metropolitany to ale platí.
Pro Metropolitany dobře, ale u Berlinerů oproti Ampz/Bhmpz ten rozdíl je taky skoro nulový.
Hlavně je vtipné, že toot inzerovali ještě před tím, než kompletní ComfortJety vyjely.
Krásnej vlak. Tyhle vlaky mě znovu přitáhly k železnici a těším se na výlety do zahraničí. Jo, tohle už je cestování pro 21. století.
Nakonec věřím, že se dočkáme i vysokorychlostních tratí. Jsem optimista. 😉
Hm. Craftova limonada. To znamena co? U piva to znamena +40% ceny. To je neco podobneho a nebo je to neco trendoveho? Tohle oznaceni je ted vsude.
Synonymum pro řemeslná.
Inu, pro většinu je stále zjevně srozumitelnější užívat v češtině česká slova, což je pro mě potěšující. Pro ostatní je tam už dnes přinejmenším anglický překlad.
To znamená, že starej Kraft sám zasadil ovocné sady, sám o stromy pečoval, sám rukou svou plody ze stromů otrhal, sám ovoce zpracoval na sirup s chutí rajské many, aby to pak někdo nalil do perlivé žbrndy a dělal z toho „domácí“ lomonádu.
Prostě jen takové marketingové plky….které z grglavé vody za 10.- Kč půllitr mají udělat grglavou vodu za 50,- Kč půllitr. Aneb když si snížíte kapacitu jídelního vozu na polovinu, tak ten profit někde JLV nahnat musí…. Jedu, Jedu, vlakem…… 🙂 🙂
Zlatej čízkejk za 10,- a kafe zadara u konkurence….
Vypadá to, že bude reportáž na ČT v hlavním zpravodajství, teď to bylo v Událostech v regionech.
CT24 19:26
Počítám, že v iVysílání to v Událostech půjde pak pustit jako samostatná reportáž, po odvysílání to rozdělují na jednotlive reportáže. 🙂
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/425231100030415/cast/1109459/
Vypadá to pěkně. Jen ta plzeň na čepu to kazí.😁
To by mě zajímalo, co by tam experti tvojeho typu rádi viděli…
Ostravar 😀
Ostravar je jedna ze značek pivovaru Staropramen.
Braník?
A pěkně v petce.
Šariš 😀 😀
Gemer!
Je mi jasné že česká společnost zdaleka není připravená a dostanu spousty mínusů ale docela rád bych se dožil doby kdy nebude normální všude chlastat. Takže odpověď je nealko.
To je tady předem prohraný boj.
Proč? Někdo vás nutí chlastat? Nebo byste rád dělal restrikce, protože víte nejlíp, jak mají ostatní žít?
Zaprvé je velmi nepříjemné být ve společnosti opilců a vlak není pajzl do kterého se chodí chlastat. Zadruhé česká společnost trpí alkoholismem, chlastá se tu všude a hrozně moc. Fotr se prochlastal až do hrobu ale „divnej“ jsem vždycky já protože nepiju. A ano, pořád dokola mě někdo zkouší přemlouvat. Je to skoro nevyhnutelná součást jakékoliv oslavy. Pořád někdo vnucuje přípitky atd. většinou čím víc má sám popito tím neodbytnější ten člověk je. A zatřetí jsou to stejné argumenty jako u kouření které se ve veřejných prostorách zakázat nebo aspoň výrazně omezit povedlo, s chlastem se to snad jednou povede… Číst vice »
Při troše vůle by šlo zakázat chlast mimo jidelní vůz jako v Polsku
Se vším souhlasím, a dodal bych, že z hospody můžu odejít když mne ty popíjející nebaví, ale z jedoucího vlaku asi nevystoupím. Navíc pro některé cestující je i jízda cíl. 🤔🚂
Každý není notorik, jako váš otec.
To on taky nebyl…podle něj.
Souhlasim, navic v pripade Berlineru byly chlastacky, pivem polite a zblite Bmz letnim evergreenem. Nejlepe byvalo na predstavku posledniho vozu, protoze prvni trida usetrena nebyla…
to bez toho svého pivínka nevydržíš ani cestu vlakem?
Ale vydržím. Co bych nevydržel? Ale nevím, proč bych si jedno nemohl dát, když je možnost. Tupé zakazování všeho nesnáším.
Cestoval jsem dost i jídelními vozy, ale že bych se běžně v takovém vlaku setkával s oplzlými nachmelenci, říci nemohu. Ostatně, píše se tu, že pípy jsou dvě, takže na druhé bych čekal nějakou tu řemeslnou limonádu, když ne tedy nějaké zajímavější pivo, které se pije pro chuť (což to plzeňské vzhledem k ceně nezřídka též).
Zrovna o minulém víkendu jsme jeli Silvou Norticou a Jižním Expresem kolem Tábora a Budějovic a nakonec až do Lince. Ve všech vlacích bylo opravdu velké množství opravdu hodně opilých Rakouských turistů – hned několik part „silných“ chlapců. Oni celou dobu řvali a dělali nepořádek – v oddílech, na chodbičkách, ve velkoprostoru a v bistru. Takže ano, cesta ve společnosti nevychovaných opilců není nic příjemného a ve vlaku často není kam utéct. A nejsou to jenom Češi, kteří chlastají ve vlaku …
V ICE se se mi to za cca 400 jizd stalo vicemene dvakrat (ze byl nekdo posilnen vic nez zdravo), jinak tam byl klid. Tenhle problem se tyka chlastacich zajezdu do Prahy. Linz tedy najezdeny nemam, ale kdyz se ozrale particky vylodi ve Spandau, az do Hamburku je klid…
Utopie. Ja bych se zase chtel dozit cistoty. V tehle zemi neni metr ctverecni verejneho prostoru bez vajglu, spiny a odpadku. Rozhodne mame bliz Kahire nez Zürichu…
Co takový Radegast?
Mají rádi Radegast, když jim v břiše šplouše,
rubou uhlí pro svou vlast – kůrovec kůru kouše… 🙂
Skandál, takový patok! Argus, jedině Argus, to je etalon poctivého českého pivovarnictví a zdroj jeho revolučních tradic!
Nejsou ty české Argusy jakž takž?
Jako průměrný pivař s argusem nemám absolutní problém. Zároveň do takového vlaku z mého pohledu Plzeň ideál.
Vždyť mnohé Argusy vaří renomované CZ pivovary. Obvykle pokud mají dostatek volné kapacity a samozřejmě uspějí u Lidlu.
Napadá mě Ar 12, který vaří/val Pivovar Konrád (Vratislavice). Ten za svou 12 posbíral nejednu mezinárodní cenu. Takže o kvalitě netřeba pochybovat.
O 11 z Nymburka asi nemusím psát.
Dvě pípy, druhá bude pro nealko pivo nebo třeba kofolu?
Tohle bude jistě v plechu.
A to je chyba.
Na druhé pípě bych viděl něco německého resp. rakouského resp. uherského.
Budvar?
Soproni. 🙂
Psal jsem snad o něčem bulharském?
S cenou 330 Kč za první třídu Ostrava – Olomouc se moc nedivím, že je ten vlak poloprázdný.
Podívejte se na časovou polohu vlaku IC 510. Dříve tam jezdilo Pendolino.
Bez obav. Ten vlak má i 2. třídu.
A jako bonus 20 min zpoždění. Imu lákavá nabídka
Konečně se vrací normální jídelní vůz? Ještě to rozšířit i do dalších vlaků
Normální jídelní vůz tam právě končí..
Nekončí. Jen má nižší kapacitu.
Umí tam udělat čerstvej řízek?
Ale skoro na stojáka. 😀
Chybí tu trochu smysl pro detail. Ty svíticí vruty a ostatní spojovací prvky lezou úplně ode všad. To nejde je stříknout do barvy a zapustit zároveň s okolní plochou? Plus ty dva záměčky obrazovky na baru tomu nasazují korunu. Tuším tlak na co nejjednodušší údržbu, ale prostě …
Plus ještě přísně ostré hrany baru působí s nahodile pokroucenými plochami zbylé části interiéru tak, jakoby jejich montáž neprobíhala ve stejném, přinejmenším desetiletí.
Mi to silne pripomina interier 810- stolecky a lavice. Splnuji nizka operadla bezpecnostni funkci, napr. pri prudkem brzdeni?
Stejně je to jedno, žádné kupé, celý vlak je jak jedna průchozí čekárna bez soukromí.
A jaký máte soukromí v kupé, kam jste si koupil místenku, např. do 1.tř. a přisednou si k vám cestující s neposlušným, uřvaným děckem, taky s místenkou? Vlastní, loňská zkušenost na trase Pardubice-Olomouc. V takovým případě jde jakýkoliv soukromí do háje.
Jakože ve velkoprostoru by vás ten samej scénář neobtěžoval, nebo co?
To tam v tom kupé onanujete? Rýpete se prstama v nose a taháte ven „holuby“? Prdíte tam? Zkuste nám vysvětlit, proč se potřebujete schovávat před ostatními cestujícími, abyste měl to soukromí.
V kupé je 10x větší klid než ve velkoprostoru, už jen to že je ulička za sklem a neprochazi kolem mě půl vlaku v každé stanici. Když po sobě řvou opilci nebo dečka tak ve vedlejším kupé je vám to jedno o pět, deset řad vedle ve velkoprostoru vám to pořád není jedno. Kupé = pohodlí. Velkoprostor = dobytčák. Pokud jsou ve vlaku kupé vždy volím tento vagón.
Že to má řídicí vůz OK. Chápu, aby fungoval obousměrně. Ale proč má ti řídící vozy dva? Na začátku i na konci plus lokomotiva? Railjet měl lokomotivu, za ní klasické vagóny a na konci řídicí vůz pro obrácený směr. Ale lokomotiva a za ní řídící vůz je k čemu???
ComfortJet má jeden ŘV. Ten ale není schválen pro použití jako ŘV, tak se vozí jako obyčejný vůz a lokomotiva objíždí.
Na to, aby řídící vůz mohl řídit, musí být ještě nějaké další schválení?
Ano, na všechno je potřeba schválení. A zrovna tady to fakt dává smysl, někdo by měl velmi důkladně zkontrolovat, že řízení z řadičáku funguje zcela bez problémů, míst kde se to může prodělat je dost.
A navíc je potřeba povolení na to, aby vlak byl tlačen ve vysoké rychlosti, což má oproti vlaku taženému vyšší šanci na vykolejení
Řidičák bude taky potřebovat své ETCS.
ETCS už by měl mít z výroby.
Na http://www.youtube.com je nějaké video ze zkoušek na zkušebním okruhu v Cerhenicích, kde byl řídící vůz v čele a lokomotiva sunula. Ale zřejmě tyto zkoušky nebyly dostačující…
Nemá řídicí vůz za lokomotivou. Jen na fotce ho loko táhne za řídicí vůz.
Aha 😀 Díky za osvětlení
V článku jsou fotky jak z Prahy, kdy byla souprava vepředu s lokomotivou, tak z Ovy, kde byla vepředu s lokomotivou i řídícím vozem. Proto Vás to zmátlo… 🙂
Jak koukám, tak konečně hodně místa na nohy. Ne jak v pendolinu, kdy si člověk nemůže ani natáhnout nohy
Fotografie je od stolu jídelního vozu. Letecké uspořádání 2. třídy railjetu moc prostorné není, tady to chce vyzkoušet.
Chybí tam kouzlo toho jídelního vozu. Působí to dost sterilně, prostě bufet. Ale dalo se to čekat. Tak hlavně, že nabídka zůstala stejná.
Jídelní vůz bez jídla a bez lidí bude vždycky působit sterilně.
Asi jste ten příspěvek moc nepochopil…
No víte, jídelák s lampičkama je sice krásnej, ale údržba celkem náročná.
Pochopil jsem ho tak, že hodnotíte fotku. Předpokládám že osobní vyzkoušení vás teprve čeká. A nezařízené, neobydlené, neobsazené a nevyužívané prostory vždycky vypadají tak trochu sterilně.
To jak nejsou ta okna zarovnaná se sedačkami nepůsobí moc dobře. Jako kdyby designer interierů a exteriérů spolu vůbec nemluvili. Nebo prostě Siemens nepočítá s tím, že se tam ČD budou za každou cenu snažit nacpat co nejvíc sedaček.
SBB a BLS mají třeba sedačky vždy zarovnané.
A kde to není zarovnané?
Foto č.2 v sekci s první třídou.
Už to není trendem. V rychlovlacích obecně se na zarovávání nehraje prakticky vůbec…
https://economyclassandbeyond.boardingarea.com/wp-content/uploads/2018/05/img_3346-600×800.jpg
Druhá třída zarovnána je, ne? Jel jsem tím jen jednou, ale nevšiml jsem si, že by nebyla. V RJ a IJ taky je zarovnaná.
Neviem prečo to niekto volá reštauračný vozeň, keď je to obyčajný bufet. Reštauračný vozeň je pre mňa spojený s normálnymi varenými jedlami (nemusí byť veľký výber, ale malo by to byť jedlo pripravované a čerstvé). Ak si mám kúpiť v tomto vozni nejakú žemľu so šunkou, tak to si radšej na stanici kúpim bagetu, ktorá bude väčšia a za polovicu ceny.
Výběr pokrmů v comfortjetu je snad úplně stejný jako ve starých restauračních vozech. Naopak díky konvektomatu (v kterém se dá normálně vařit) bude příprava jídel pro posádku snažší.
https://www.jidelnivozy.cz/uploads/menus/foodMenu/1.pdf odkaz na nabídku restauračního vozu v jednotkách ComfortJet
Ptal jsem se na to zde v diskuzi již dříve, a dle několika odpovědí se onen konvektomat použíáv i v části stávajcích restauračních vozů JLV.
konvektomat mají pouze jednotky Pendolino a Railjet a bistro vozy ARmpee829
Byla to snidane a ve vagonu nebude pet kucharu a cely vagon jako kuchyne 😉
Přesně. To by musel být jeden vagon jako lokál a jeden vagon jako kuchyně. Blbost.
Zase ta bageta už je nějaký čas zapařená v obalu, houska se šunkou může být čerstvá. Jinak ano, nějaká míra místní přípravy je vždycky fajn, hotová jídla v individuálních plastových obalech do mikrovlnné trouby nejsou nic moc (zvláště vzhledem k množství plastového odpadu), byť chápu, že množství lidí ve vlaku, kteří by chtěli službu využít, je v tomto případě určující, a restaurace, kde během cesty obslouží minimum lidí, je většině k ničemu.
Svíčková není vařené jídlo?
CJ mají jezdit i do Grazu. Budou tam i nadále jezdit spolu se stávajícími railjety? Bylo by pak vhodné aby ČD do svých railjetů dokoupily dva vložáky, aby velikost souprav na lince byla konzistentní. Railjet bohužel nejde snadno posílit nějakým Bmz, protože na zádi nemá přechodový můstek (ComfortJet ho má).
A jak byste chtěl upravenou netrakční jednotku schvalovat, když nesplňuje aktuální normy?
Doplnění dvou vozů znamená celé nové schvalování? Vždyť railjet ani není oficiálně ucelená nedělitelná jednotka – každý vůz má svoje číslo.
Doplnění dvou vozů znamená celé nové schvalování? Vždyť railjet ani není oficiálně ucelená nedělitelná jednotka – každý vůz má svoje číslo.
Stejně tak u pendolina má každý vůz své číslo, třeba 683 001 je vůz s bufetem.
To mě celkem taky zajímá. A jak chtějí řešit nekonzistentnost některých služeb, např. chybějící business třídu v CJ.
Business třída by se měla rušit a být z toho „obyčejná“ jednička. I to by měl být důvod, proč business v CJ není.
Něco takového jsem zaslechl ale doufám, že to tak nebude a business třída zůstane. Navíc, jak to bude vypadat, ÖBB bude ve svých railjetech business třídu mít a ČD ne.
V rámci modernizace budou rj mít jen 1. a 2. třídu. A budou jezdit spojené s Bmz+Ampz, tedy devítivozové.
bez přechodu?
Odkud tuto informaci prosím máe?
A tuto informaci máte potvrzenou od někoho? Co vím, tak se uvažuje o zrušení business ale není to 100%rozhodnuté.
Devítivozový rj? Odkud ten nesmysl máte?
Busines třída se bude rušit i v rakouských RJ.
Žádnou takovou informaci zatím nemám. A obsazenost business třídy jak u ČD i ÖBB naznačuje opak. Stačí se podívat do rezervačního systému obou dopravců. Business jezdí pravidelně plný. Kde jste to zjistil?
Podle fotek koukám, že se v jedničce zase nesešly rozteče sedadel a oken (v reinkarnované 810 se to dá ještě chápat).
Mě přijde, že 2. třída sedí, ale v jedničce přidali místo na nohy a pak to logicky nevyjde.
Ale je to jen dojem podle těch pár fotek.
Mě tedy více štve absence business třídy.
Business třída se bude předělávat na 1 třídu i v rakouských RJ.
To by musely mít první třídy jinak dlouhá okna a to by je prodražilo (nebo sedadla mít stejnou nebo dvojnásobnou rozteč než ve dvojce)
Restaurant vůz trochu uspávací, což.
Jen doufám, že tomu fungují bezbariérové rampy.
Mírně offtopic, ale hodím to sem:
https://bsky.app/profile/jakubzelenka.journalists.blue/post/3lmrev2mdus2y
To vůbec není offtopic, to že ČD nakupují v roce 2025 vozy, které nejsou ani částečně přirozeně bezbariérové je prostě fail, nejde jen o vozíčkáře, ale třeba i o kočárky či starší lidi.
V příspěvku, na který odkazuje odkaz, se jedná zřejmě o vozy Bbdgmee. Ty jsou, bohužel, velmi poruchové. 🙁
CJ i IJ mají též vlastní plošiny v multifunkčním voze (infopoint, bezbariérové WC a oddíl přímo pro vozíčkáře) a ty jsou na obsluhu jednoduché a funkční.
Bohužel plošiny od firmy pars komponenty jsou tragické, v comfortjetu jsou od firmy Palfinger.
Omlouvám se, ale jaký je rozdíl mezi ComforJetem a railjetem ?
Narazil jsem na tohle: https://zdopravy.cz/na-vlastni-kuzi-comfortjet-neni-zadna-revoluce-a-to-je-dobre-209332/
Podle všeho ComforJet nemá bussiness, třídu (což asi nevadí), má bezdrátové nabíječky v první třídě, ale jinak je to (asi, možná jsem to blbě pochopil) stejný vlak.
Z mého pohledu se pohledu mi to přijde pořád jako railjet, akorát nový.
Je to v zásadě stejný vlak, jen o generaci novější a o 2 vozy delší. Rakouská verze se liší víc, je částečně nízkopodlažní.
A také má pár kupé.
Je to v podstatě to samé, jen větší a s jinou konfigurací. Oproti první generaci je tam deset let mírné evoluce a facelift čela, avšak rozdíl není tak velký jako u rakouského Railjetu NG.
ČD si jednak libují v pojmenovávání každého podtypu vozidla, a taky railjet je ochranná známka ÖBB, takže s tím nelze manipulovat úplně libovolně.
Ano, je to produkt nazvaný Viaggio Comfort, jen je otázka zda je to ten Next Level, ze kterého vychází Railjet 2, nebo ten satrší.
Nové Viaggia mají jinou skříň i jiné podvozky. Tohle by mělo stále vycházet z původních Modularwagenů
Zrovna si myslím, že absence business třídy je u takového vlaku krok zpět. V tomto vlaku business třída být měla. Pokud má jezdit s Railjety do Vilachu tak to budou v různých spojích rozdílné služby a řazení. Öbb Railjet 2 je skvělé řešen, každý si tam najde svoje preference kupé /velkoprostor, business /first class. Za mě ČD prostě neumí nebo nechce pracovat s prémiovými produkty. Velká škoda. Ale vlak jinak nádhera.
Business třída se má předělávat na první třídu i v Rakouských RJ, proto ji ČD neobjednali.
Pro cestujícího jsou asi největší rozdíl jiná sedadla. Opěrky hlavy s delšími boky, opěrky na nohy, sklápění opěradel (stejně jako v Bdmpz – sedadlo se posune dopředu a tím se opěradlo skloní takže neobtěžuje cestujícího za sebou)
Hnusný šedý mor. Kupuju dálniční známku se přesedám do krásného barevného auta.
Tak tímto se zhroutil celý železniční byznysplán…
…a jedu na plný do Bohnic. Jo, tomu bych věřil.
Ještě že jste se tak rozhodl! Ředitel teď kvůli Vám bude rezignovat, ČD ruší aplikaci a vrací se k papírovým jízdenkám. COMFORTJETY jsem už viděl na aukru na prodej a ČD vyhlásily zakázku na staré dobré 810.
Tomáši, jste frajer – fandím Vám!
Díky a fajn den 🙂
Kdyby 810. Na IC/EC pojede Peršing a Béčka, na regionální linky rybáky
Tak to je gamechanger.
Nebojte za vás přijde deset dalších.
Auta produkujícího mnohem více šedého (a skutečného) moru do vzduchu a krajiny? Děkujeme. 🙂
Veľmi pekný vlak, držím úprimne palce. Akurát, budem sa opakovať, ten nástup schodmi je fail (plošina sa nevysunie pre babičku s kuframi ani mamičku s kočíkom). A tiež tie raňajky za 150 Kč vyzerajú ako z jedálne zo školy v prírode, nehnevajte sa na mňa.
ÖBB objednaly Vectrainy s nízkopodlažním oddílem (oddíly) už v roce 2018 (ČD objednaly Comfortjet 2022, soutěž skončila 2021). V českém železničním rybníku stále panuje u řady lidí postoj, že nízkopodlažnost nejde dohromady s dálkovým cestováním.
I na školy v přírodě už dorazily švédské stoly, ale chápu, že to by ve vlaku úplně nešlo realizovat 🙂
Alespoň jeden nízkopodlažní vůz by tam být měl. Nicméně mít (skoro)celou jednotku nízkopodlažní, jako je to v novém Railjetu, mi přijde zbytečné, naopak pro většinu cestujících spíš na obtíž, protože ty schody jsou pak uvnitř.
Opravdu nechápu, co jistým lidem na MD táhlo hlavou, když si vymohli, že se ComfortJety ČD budou od rakouských lišit tak, že nízkopodlažnost nebude vůbec nikde.
Však to zaznívá i tady: nevhodné, nedůstojné, tramvaj 🙂
Ano, jeden vůz na soupravu by stačil.
No, ono zrovna Railjety 2 sklízí kritiku kudy chodí. Jejich nízkopodlažnost vytvořila pozoruhodně bariérovou jednotku.
Takže buď je složitější nástup a pak pohodový pohyb uvnitř vlaku a nebo je pohodlný nástup a nahoru dolů po schdech všude možně uvnitř vlaku.
Určitým řešení by bylo mít jeden bezbariérový vůz na konci vlaku.
Přesně tak. Jeden nebo i dva by úplně stačily.
Přesně tak, ale to bohužel Railjet2 není.
Akurát, že kočík alebo kufor viete nechať v nízkopodlažnej časti a sadnúť si viete aj inde, ale nastupovať po schodoch „s plnou poľnou“ do vagónu je fakt zážitok.
A co udělat vlak bez schodů? Bezbariérové tramvaje a autobusy považujeme za standard ale u vlaku je to neřešitelný problém?
Tak on je trochu rozdíl mezi tramvají, autobusem a vlakem.
Trošku problém vyrobit takový vlak na 230 km/h…
Není, viz Stadler Giruno
Giruno rozhodně není 100% nízkopodlažní. Jsou tam rampy přes podvozky. Což je, nepopírám, určitě přístupnější než schody, ale co se týče tématu, podvozky na 230+ km/h holt nejde udělat jako u tramvaje, kde kompromisy tolik nevadí.
Švédské stoly jsou dvojsečné – pokud tam toho dáte moc a leží to dlouho na teple, může to být i větší plýtvání, než když pár dětí nedojí, co jim bylo dáno (nebo to po nich nedojedí dospělí). Ale jo, dá se přidávat po troškách, a to by možná šlo i ve vlaku (jen by si cestující měli před samoobsluhou také umýt ruce).
Dovyznačení tichého oddílu se náhodou neplánuje?
Bohužel né, je to velká chyba. 9 vozů a ani jeden tichý, ačkoliv Pendolíno a Railjet ho mají i když mají vozů jenom 7.
RJ ho má jenom díky tvrdému požadavku ÖBB na jednotný produkt.
Tak pokud to vyžaduje ÖBB, tak vzhledem k plánovanému nasazení do Grazu by to tu také mohlo nastat.
Vzhledem k nové smlouvě, kdy do AT budou české railjety nahrazeny ComfortJety a tedy produktem ČD to nenastane. Railjety pak půjdou na modernizaci a budou jezdit hlavně Budapešť.
To je vtip…
Ono se to stejně nedodržuje ani nijak mevymáhá. X-krat jsem si stěžoval u průvodcich a až na jednu vyjimku to nikdy neřešili
Paní manažerka produktu by musela pracovat, takže ne (nechce jej zavádět ani v IJ, ani nikde, z mailů přímo prozákaznickost kape). S ohledem na to, kam ten produkt nastoupí (nejvyšší vrstva Berlin–Hamburg), si budu psát maily s DB, z Frankfurtu by změna přijít mohla, dnešní ICE vrstva tiché vozy má. 🙂