Obrazem: Svezli jsme se kompletním ComfortJetem. Přibyl řídicí a restaurační vůz

Vůz ČD Restaurant v ComfortJetu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czVůz ČD Restaurant v ComfortJetu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

Nově řazený restaurační vůz nabízí v jídelní části 18 míst k sezení. V oddělené části vozu je i klasická 2. třída.

Odebírat
Upozornit na
guest
205 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Škoda že jich bude tak zoufale málo i 5x tolik by bylo málo a oproti Interpanteru je to skvost a super vlak

jkk

Až na nízkopodlažnost a velký manipulační prostor pro kola a jiné objemné předměty hned u dveří ano.

Daniel Jablonecký

Jako že by to jezdilo do Berlína po 20 minutách? No, třeba se ještě dočkáme.

Smutny jsi

Panter je strašně tragický. Dávat to dálky je strašný.

Nose Peak

AirPods Pro 2 do uší a je to příjemný, tichý vlak 🙂

Petr

Se špuntama v uších je tichá i 810.

Eda

Ale tam vibrace cítíte i tělem 😀

highway

Interiér vozů ComfortJet je hezký, připadá mně stejný jako InterJet, co jezdí z Prahy do Chebu. Jaký je rozdíl mezi InterJetem a ComfortJetem?

Rudolf Tuček

Téměř žádný.

Jakub M

Rychlost 230km/h, řídící vůz, bistro vůz, to jsou asi ty nejviditelnější 😉

Daniel Jablonecký

Rozdíl v rychlosti je dočista neviditelný 😁 Zejména když 160 je v ČR realita, 200 sen a 230 sci-fi.

Jakub M

v ČR ano, ale mimo ČR (v D) 200km/h jezdili CJ už před rekonfigurací a 230km/h budou hned po jejich nasazení na linku do Berlína.

Je nutné si uvědomit na jaké výkony jsou jednotky primárně určeny, ty se asi ze 70% v ČR nenacházejí.

Vidět rychlost moc nejde, ale jde to poznat na přidaných tlumičích vrtivých pohybů 🙂

tarten

Přesněji řečeno ne do Berlína, ale za Berlínem do Hamburku, když zrovna nebude výluka. 😉

Daniel Jablonecký

To jo, ale dotaz směřoval ke srovnání s InterJetem na trati do Chebu.

Motýl Emanuel

Vůbec žádný, s kterýmkoliv z nich můžete KamkolivJet 🙂

Ondra

Dalo by se upravit to Fordovské „zákazník dostane jakoukoliv barvu, pokud bude chtít černou“ na „může s tím KamkolivJet, pokud to tam bude nasazené“… 😀 🙂

tarten

Vida vida, tady někdo studoval klasickou literaturu! 😀

Tomáš

Je to novější generace, ještě před interjetem byl railjet jako první generace

Ferda Vomáčka

Skoda, že zde není žádný vůz nizkopodlažní. Kor když jej Siemens umí…

Adam Ř

Jako jo, na druhou stranu, tohole jezdí fakt už dálkovou dopravu, tam se trocha otravy s nástupem/výstupem snese.

Honza1

Naprostý souhlas. Teprve když člověk zůstané pár týdnů po úrazu, ocení každý chybějící schod a dokáže se alespoň trochu jinak podívat na tuto problematiku.

Nose Peak

Má to zvedací plošinu na vozéky…

tarten

Ideálně poslední vůz pro lyže, kola, vozíčkáře a oberlené, s jídelním automatem, a předposlední vůz pro kočárky a ten celý zvěřinec.

Nose Peak

Jo. A v jednom bude nástupní hrana 550 mm a ve druhým 760 mm…

Novotny32@email.cz

Škoda že není jeden vůz kupé.

Tomáš Záruba

Ad restaurace: Podle mě by stačila, kdyby:
a) Se důsledně a častěji chodilo nabízet do 1. třídy, tohle se někdy zanedbává
b) Místa k sezení u stolečku byla jen pro lidi, co si objednají k jídlu (alternativně od nějaké minimální útraty na osobu a hodinu).

Frantisek X

Někdo zase třeba nechce být rušen neustálým chozením obsluhy, když není přímo v restauračním voze. A to druhé by se dalo řešit rezervací místa v restauraci pro určitý úsek, třeba rovnou s výběrem nápoje a pokrmu (ve stejném úseku by pak mohlo být místo v oddíle pro cestující volné).

Adam Ř

Tohle by se dalo řešit tím, že by část první třídy byla s obsluhou a část ne

Tomáš Záruba

Nebo tak, ano.

Tomáš Záruba

To by ale znamenalo stěhovat kufry X vozu sem tam…

G....

Do jídelního vozu se pouze přechází a to jenom s cennostmi, objemná zavazadla a zimní bundy se nechávají na místě.

Motýl Emanuel

Ať hledám jak hledám autor zcela účelově opomenul vyfotit neobsazenou poštovní přepážku, místo které mohly být osazeny automaty na občerstvení, když už někdo vymyslel snížit kapacitu jídelního vozu… 🙂 Inu ČD proč přemýšlet nad potřebou cestujícího – zákazníka….. 🙂

Saruman

Já jak říkáte poštovní přepážku využívám často a v naprosté většině tam někdo sedí.

Motýl Emanuel

A sedí tam proč? 🙂 A propos jaké služby tam využíváte? Vlakovou četu máte po celou dobu ve vlaku, nechápu proč bych měl chodit na přepážku když jde někdo z čety okolo…. A propos ta přepážka musí mít nadstandardní velikost? 🙂

Saruman

Když ji potřebuji, vím kde ji najít. Dejme tomu že sedím uprostřed vlaku. Prvně se vydám na stranu jednu a když ji nenajdu, zkusím stranu druhou. Pokud ve vlaku přepážka není tak se většinou někde náhodně usadí. Většinou se ptám na přípoje však cestující mají různé dotazy.

Motýl Emanuel

Cestující mají appku. Ta přepážka je neskutečný nesmyl…

thom99

Divil byste se, ale dost lidí se ještě na spoje ptá průvodčího a jízdenku kupují na nádraží u okýnka. Dokonce tam vídám frontu. Taky nevím proč, ale je to tak 🙂

Motýl Emanuel

A proto musí být v KamkolivJetu neobsazená poštovní přepážka, protože si na nádraží lidi kupují jízdenky a ptají se na spoje? To myslíte vážně? 🙂 Že ne… Pokud je mi známo tak kterýkoliv průvodčí vám na místě na terminálu najde spoje, na místě ve vlaku vám je vytiskne, na místě ve vlaku vám prodá a vytiskne jízdenku. A teď mi znovu vysvětlete proč je v KamkolivJetu naprosto zbytečná přepážka namísto prodejních automatů, které navíc generují profit. Děkuji pěkně.

jkk

Možná s aplikací dostatečně neumím, ale jak se v ní dá požádat o zdržení připoje?

Saruman

V aplikaci to nelze. Je nutno požádat vlakvedoucího.

Motýl Emanuel

Požádáte si u vlakového personálu, který věc vyřeší s dispečerem a vám vystaví doklad o zaplacení, stejně jako vám kdekoliv ve vlaku vytiskne jízdenku a doklad o zaplacení nebo vám vytiskne navazující spoje. Je na tom něco k nepochopení? 🙂 Vážně všichni potřebujete nefunkční přepážku zbytečné a hloupé marnění místa v soupravě?

KrizeVychodniSpolecnosti

Je vtipné, jak ČD všude reklamují, aby si lidé vyzkoušeli “nový ComfortJet” přitom na tom vlaku toho zas tolik nového není… Průměrný cestující nikdy nepozná rozdíl mezi tímhle a railjetem. K tomu to nekonečné schvalování. Jak už jsem psal – za mě by byl ideálním řešením Stadler SMILE – perfektní akcelerace, možnost klopení, nemusely by se extra kvůli tomu pořizovat Vectrony na 230 atd. A to by opravdu bylo něco nového, věřím, že by to mělo potenciál přitáhnout nějaké nové cestující.

tarten

Pro Berlinery a Metropolitany to ale platí.

KrizeVychodniSpolecnosti

Pro Metropolitany dobře, ale u Berlinerů oproti Ampz/Bhmpz ten rozdíl je taky skoro nulový.

jkk

Hlavně je vtipné, že toot inzerovali ještě před tím, než kompletní ComfortJety vyjely.

facebook.franta

Krásnej vlak. Tyhle vlaky mě znovu přitáhly k železnici a těším se na výlety do zahraničí. Jo, tohle už je cestování pro 21. století.
Nakonec věřím, že se dočkáme i vysokorychlostních tratí. Jsem optimista. 😉

none

Hm. Craftova limonada. To znamena co? U piva to znamena +40% ceny. To je neco podobneho a nebo je to neco trendoveho? Tohle oznaceni je ted vsude.

vagonář

Synonymum pro řemeslná.

Frantisek X

Inu, pro většinu je stále zjevně srozumitelnější užívat v češtině česká slova, což je pro mě potěšující. Pro ostatní je tam už dnes přinejmenším anglický překlad.

Motýl Emanuel

To znamená, že starej Kraft sám zasadil ovocné sady, sám o stromy pečoval, sám rukou svou plody ze stromů otrhal, sám ovoce zpracoval na sirup s chutí rajské many, aby to pak někdo nalil do perlivé žbrndy a dělal z toho „domácí“ lomonádu.

Prostě jen takové marketingové plky….které z grglavé vody za 10.- Kč půllitr mají udělat grglavou vodu za 50,- Kč půllitr. Aneb když si snížíte kapacitu jídelního vozu na polovinu, tak ten profit někde JLV nahnat musí…. Jedu, Jedu, vlakem…… 🙂 🙂

Zlatej čízkejk za 10,- a kafe zadara u konkurence….

vagonář

Vypadá to, že bude reportáž na ČT v hlavním zpravodajství, teď to bylo v Událostech v regionech.

none

CT24 19:26

Ondra

Počítám, že v iVysílání to v Událostech půjde pak pustit jako samostatná reportáž, po odvysílání to rozdělují na jednotlive reportáže. 🙂

Kkarel

Vypadá to pěkně. Jen ta plzeň na čepu to kazí.😁

Michal M

To by mě zajímalo, co by tam experti tvojeho typu rádi viděli…

Mašinka655

Ostravar 😀

Rudolf Tuček

Ostravar je jedna ze značek pivovaru Staropramen.

Ondra

Braník?

Joe

A pěkně v petce.

tarten

Šariš 😀 😀

Michal M

Gemer!

Stráťa

Je mi jasné že česká společnost zdaleka není připravená a dostanu spousty mínusů ale docela rád bych se dožil doby kdy nebude normální všude chlastat. Takže odpověď je nealko.

vagonář

To je tady předem prohraný boj.

Robert Pražák

Proč? Někdo vás nutí chlastat? Nebo byste rád dělal restrikce, protože víte nejlíp, jak mají ostatní žít?

Stráťa

Zaprvé je velmi nepříjemné být ve společnosti opilců a vlak není pajzl do kterého se chodí chlastat. Zadruhé česká společnost trpí alkoholismem, chlastá se tu všude a hrozně moc. Fotr se prochlastal až do hrobu ale „divnej“ jsem vždycky já protože nepiju. A ano, pořád dokola mě někdo zkouší přemlouvat. Je to skoro nevyhnutelná součást jakékoliv oslavy. Pořád někdo vnucuje přípitky atd. většinou čím víc má sám popito tím neodbytnější ten člověk je. A zatřetí jsou to stejné argumenty jako u kouření které se ve veřejných prostorách zakázat nebo aspoň výrazně omezit povedlo, s chlastem se to snad jednou povede… Číst vice »

JaK

Při troše vůle by šlo zakázat chlast mimo jidelní vůz jako v Polsku

Roman

Se vším souhlasím, a dodal bych, že z hospody můžu odejít když mne ty popíjející nebaví, ale z jedoucího vlaku asi nevystoupím. Navíc pro některé cestující je i jízda cíl. 🤔🚂

Robert Pražák

Každý není notorik, jako váš otec.

Stráťa

To on taky nebyl…podle něj.

M.Z.

Souhlasim, navic v pripade Berlineru byly chlastacky, pivem polite a zblite Bmz letnim evergreenem. Nejlepe byvalo na predstavku posledniho vozu, protoze prvni trida usetrena nebyla…

PetrK

to bez toho svého pivínka nevydržíš ani cestu vlakem?

Robert Pražák

Ale vydržím. Co bych nevydržel? Ale nevím, proč bych si jedno nemohl dát, když je možnost. Tupé zakazování všeho nesnáším.

Frantisek X

Cestoval jsem dost i jídelními vozy, ale že bych se běžně v takovém vlaku setkával s oplzlými nachmelenci, říci nemohu. Ostatně, píše se tu, že pípy jsou dvě, takže na druhé bych čekal nějakou tu řemeslnou limonádu, když ne tedy nějaké zajímavější pivo, které se pije pro chuť (což to plzeňské vzhledem k ceně nezřídka též).

Daniel K.

Zrovna o minulém víkendu jsme jeli Silvou Norticou a Jižním Expresem kolem Tábora a Budějovic a nakonec až do Lince. Ve všech vlacích bylo opravdu velké množství opravdu hodně opilých Rakouských turistů – hned několik part „silných“ chlapců. Oni celou dobu řvali a dělali nepořádek – v oddílech, na chodbičkách, ve velkoprostoru a v bistru. Takže ano, cesta ve společnosti nevychovaných opilců není nic příjemného a ve vlaku často není kam utéct. A nejsou to jenom Češi, kteří chlastají ve vlaku …

M.Z.

V ICE se se mi to za cca 400 jizd stalo vicemene dvakrat (ze byl nekdo posilnen vic nez zdravo), jinak tam byl klid. Tenhle problem se tyka chlastacich zajezdu do Prahy. Linz tedy najezdeny nemam, ale kdyz se ozrale particky vylodi ve Spandau, az do Hamburku je klid…

M.Z.

Utopie. Ja bych se zase chtel dozit cistoty. V tehle zemi neni metr ctverecni verejneho prostoru bez vajglu, spiny a odpadku. Rozhodne mame bliz Kahire nez Zürichu…

2101

Co takový Radegast?

Tomáš Záruba

Mají rádi Radegast, když jim v břiše šplouše,
rubou uhlí pro svou vlast – kůrovec kůru kouše… 🙂

Tomáš R.

Skandál, takový patok! Argus, jedině Argus, to je etalon poctivého českého pivovarnictví a zdroj jeho revolučních tradic!

Náhodný Kolemjdoucí

Nejsou ty české Argusy jakž takž?

Honza1

Jako průměrný pivař s argusem nemám absolutní problém. Zároveň do takového vlaku z mého pohledu Plzeň ideál.

Hans N.

Vždyť mnohé Argusy vaří renomované CZ pivovary. Obvykle pokud mají dostatek volné kapacity a samozřejmě uspějí u Lidlu.
Napadá mě Ar 12, který vaří/val Pivovar Konrád (Vratislavice). Ten za svou 12 posbíral nejednu mezinárodní cenu. Takže o kvalitě netřeba pochybovat.
O 11 z Nymburka asi nemusím psát.

vagonář

Dvě pípy, druhá bude pro nealko pivo nebo třeba kofolu?

tarten

Tohle bude jistě v plechu.

vagonář

A to je chyba.

tarten

Na druhé pípě bych viděl něco německého resp. rakouského resp. uherského.

Michal M

Budvar?

Frantisek X

Soproni. 🙂

tarten

Psal jsem snad o něčem bulharském?

Jarda

S cenou 330 Kč za první třídu Ostrava – Olomouc se moc nedivím, že je ten vlak poloprázdný.

El Barto

Podívejte se na časovou polohu vlaku IC 510. Dříve tam jezdilo Pendolino.

Daniel Jablonecký

Bez obav. Ten vlak má i 2. třídu.

JaK

A jako bonus 20 min zpoždění. Imu lákavá nabídka

JanM

Konečně se vrací normální jídelní vůz? Ještě to rozšířit i do dalších vlaků

Ares

Normální jídelní vůz tam právě končí..

Robert Pražák

Nekončí. Jen má nižší kapacitu.

Jaaa

Umí tam udělat čerstvej řízek?

Petr003

Ale skoro na stojáka. 😀

RD 85

Chybí tu trochu smysl pro detail. Ty svíticí vruty a ostatní spojovací prvky lezou úplně ode všad. To nejde je stříknout do barvy a zapustit zároveň s okolní plochou? Plus ty dva záměčky obrazovky na baru tomu nasazují korunu. Tuším tlak na co nejjednodušší údržbu, ale prostě …

RD 85

Plus ještě přísně ostré hrany baru působí s nahodile pokroucenými plochami zbylé části interiéru tak, jakoby jejich montáž neprobíhala ve stejném, přinejmenším desetiletí.

Jirka

Mi to silne pripomina interier 810- stolecky a lavice. Splnuji nizka operadla bezpecnostni funkci, napr. pri prudkem brzdeni?

coolio

Stejně je to jedno, žádné kupé, celý vlak je jak jedna průchozí čekárna bez soukromí.

Marek

A jaký máte soukromí v kupé, kam jste si koupil místenku, např. do 1.tř. a přisednou si k vám cestující s neposlušným, uřvaným děckem, taky s místenkou? Vlastní, loňská zkušenost na trase Pardubice-Olomouc. V takovým případě jde jakýkoliv soukromí do háje.

Jaaa

Jakože ve velkoprostoru by vás ten samej scénář neobtěžoval, nebo co?

Franta

To tam v tom kupé onanujete? Rýpete se prstama v nose a taháte ven „holuby“? Prdíte tam? Zkuste nám vysvětlit, proč se potřebujete schovávat před ostatními cestujícími, abyste měl to soukromí.

factory

V kupé je 10x větší klid než ve velkoprostoru, už jen to že je ulička za sklem a neprochazi kolem mě půl vlaku v každé stanici. Když po sobě řvou opilci nebo dečka tak ve vedlejším kupé je vám to jedno o pět, deset řad vedle ve velkoprostoru vám to pořád není jedno. Kupé = pohodlí. Velkoprostor = dobytčák. Pokud jsou ve vlaku kupé vždy volím tento vagón.

Karel

Že to má řídicí vůz OK. Chápu, aby fungoval obousměrně. Ale proč má ti řídící vozy dva? Na začátku i na konci plus lokomotiva? Railjet měl lokomotivu, za ní klasické vagóny a na konci řídicí vůz pro obrácený směr. Ale lokomotiva a za ní řídící vůz je k čemu???

El Barto

ComfortJet má jeden ŘV. Ten ale není schválen pro použití jako ŘV, tak se vozí jako obyčejný vůz a lokomotiva objíždí.

Neznámý.

Na to, aby řídící vůz mohl řídit, musí být ještě nějaké další schválení?

Adam Ř

Ano, na všechno je potřeba schválení. A zrovna tady to fakt dává smysl, někdo by měl velmi důkladně zkontrolovat, že řízení z řadičáku funguje zcela bez problémů, míst kde se to může prodělat je dost.

A navíc je potřeba povolení na to, aby vlak byl tlačen ve vysoké rychlosti, což má oproti vlaku taženému vyšší šanci na vykolejení

Radek

Řidičák bude taky potřebovat své ETCS.

Neznámý.

ETCS už by měl mít z výroby.

Neznámý.

Na http://www.youtube.com je nějaké video ze zkoušek na zkušebním okruhu v Cerhenicích, kde byl řídící vůz v čele a lokomotiva sunula. Ale zřejmě tyto zkoušky nebyly dostačující…

Kubrt

Nemá řídicí vůz za lokomotivou. Jen na fotce ho loko táhne za řídicí vůz.

Karel

Aha 😀 Díky za osvětlení

Ferda

V článku jsou fotky jak z Prahy, kdy byla souprava vepředu s lokomotivou, tak z Ovy, kde byla vepředu s lokomotivou i řídícím vozem. Proto Vás to zmátlo… 🙂

Petr Novotný

Jak koukám, tak konečně hodně místa na nohy. Ne jak v pendolinu, kdy si člověk nemůže ani natáhnout nohy

Michal M

Fotografie je od stolu jídelního vozu. Letecké uspořádání 2. třídy railjetu moc prostorné není, tady to chce vyzkoušet.

Petr Frýdlant

Chybí tam kouzlo toho jídelního vozu. Působí to dost sterilně, prostě bufet. Ale dalo se to čekat. Tak hlavně, že nabídka zůstala stejná.

Daniel Jablonecký

Jídelní vůz bez jídla a bez lidí bude vždycky působit sterilně.

Petr Frýdlant

Asi jste ten příspěvek moc nepochopil…

Robert Pražák

No víte, jídelák s lampičkama je sice krásnej, ale údržba celkem náročná.

Daniel Jablonecký

Pochopil jsem ho tak, že hodnotíte fotku. Předpokládám že osobní vyzkoušení vás teprve čeká. A nezařízené, neobydlené, neobsazené a nevyužívané prostory vždycky vypadají tak trochu sterilně.

David

To jak nejsou ta okna zarovnaná se sedačkami nepůsobí moc dobře. Jako kdyby designer interierů a exteriérů spolu vůbec nemluvili. Nebo prostě Siemens nepočítá s tím, že se tam ČD budou za každou cenu snažit nacpat co nejvíc sedaček.
SBB a BLS mají třeba sedačky vždy zarovnané.

Michal M

A kde to není zarovnané?

David

Foto č.2 v sekci s první třídou.

danaceks

Už to není trendem. V rychlovlacích obecně se na zarovávání nehraje prakticky vůbec…
https://economyclassandbeyond.boardingarea.com/wp-content/uploads/2018/05/img_3346-600×800.jpg

_mm

Druhá třída zarovnána je, ne? Jel jsem tím jen jednou, ale nevšiml jsem si, že by nebyla. V RJ a IJ taky je zarovnaná.

Michal Tvrdý

Neviem prečo to niekto volá reštauračný vozeň, keď je to obyčajný bufet. Reštauračný vozeň je pre mňa spojený s normálnymi varenými jedlami (nemusí byť veľký výber, ale malo by to byť jedlo pripravované a čerstvé). Ak si mám kúpiť v tomto vozni nejakú žemľu so šunkou, tak to si radšej na stanici kúpim bagetu, ktorá bude väčšia a za polovicu ceny.

Felix

Výběr pokrmů v comfortjetu je snad úplně stejný jako ve starých restauračních vozech. Naopak díky konvektomatu (v kterém se dá normálně vařit) bude příprava jídel pro posádku snažší.

Michal²

https://www.jidelnivozy.cz/uploads/menus/foodMenu/1.pdf odkaz na nabídku restauračního vozu v jednotkách ComfortJet

vlachjan

Ptal jsem se na to zde v diskuzi již dříve, a dle několika odpovědí se onen konvektomat použíáv i v části stávajcích restauračních vozů JLV.

Josef

konvektomat mají pouze jednotky Pendolino a Railjet a bistro vozy ARmpee829

none

Byla to snidane a ve vagonu nebude pet kucharu a cely vagon jako kuchyne 😉

Robert Pražák

Přesně. To by musel být jeden vagon jako lokál a jeden vagon jako kuchyně. Blbost.

Frantisek X

Zase ta bageta už je nějaký čas zapařená v obalu, houska se šunkou může být čerstvá. Jinak ano, nějaká míra místní přípravy je vždycky fajn, hotová jídla v individuálních plastových obalech do mikrovlnné trouby nejsou nic moc (zvláště vzhledem k množství plastového odpadu), byť chápu, že množství lidí ve vlaku, kteří by chtěli službu využít, je v tomto případě určující, a restaurace, kde během cesty obslouží minimum lidí, je většině k ničemu.

Ivan_pha

Svíčková není vařené jídlo?

Kamui

CJ mají jezdit i do Grazu. Budou tam i nadále jezdit spolu se stávajícími railjety? Bylo by pak vhodné aby ČD do svých railjetů dokoupily dva vložáky, aby velikost souprav na lince byla konzistentní. Railjet bohužel nejde snadno posílit nějakým Bmz, protože na zádi nemá přechodový můstek (ComfortJet ho má).

Berhof

A jak byste chtěl upravenou netrakční jednotku schvalovat, když nesplňuje aktuální normy?

Kamui

Doplnění dvou vozů znamená celé nové schvalování? Vždyť railjet ani není oficiálně ucelená nedělitelná jednotka – každý vůz má svoje číslo.

Kamui

Doplnění dvou vozů znamená celé nové schvalování? Vždyť railjet ani není oficiálně ucelená nedělitelná jednotka – každý vůz má svoje číslo.

Rudolf Tuček

Stejně tak u pendolina má každý vůz své číslo, třeba 683 001 je vůz s bufetem.

Lukáš V.

To mě celkem taky zajímá. A jak chtějí řešit nekonzistentnost některých služeb, např. chybějící business třídu v CJ.

Ruzian1

Business třída by se měla rušit a být z toho „obyčejná“ jednička. I to by měl být důvod, proč business v CJ není.

Lukáš V.

Něco takového jsem zaslechl ale doufám, že to tak nebude a business třída zůstane. Navíc, jak to bude vypadat, ÖBB bude ve svých railjetech business třídu mít a ČD ne.

Krakonoš

V rámci modernizace budou rj mít jen 1. a 2. třídu. A budou jezdit spojené s Bmz+Ampz, tedy devítivozové.

Jarda

bez přechodu?

JaK

Odkud tuto informaci prosím máe?

Lukáš V.

A tuto informaci máte potvrzenou od někoho? Co vím, tak se uvažuje o zrušení business ale není to 100%rozhodnuté.

Ivan_pha

Devítivozový rj? Odkud ten nesmysl máte?

Rudolf Tuček

Busines třída se bude rušit i v rakouských RJ.

Lukáš V.

Žádnou takovou informaci zatím nemám. A obsazenost business třídy jak u ČD i ÖBB naznačuje opak. Stačí se podívat do rezervačního systému obou dopravců. Business jezdí pravidelně plný. Kde jste to zjistil?

Modré zábradlí

Podle fotek koukám, že se v jedničce zase nesešly rozteče sedadel a oken (v reinkarnované 810 se to dá ještě chápat).

Pražec

Mě přijde, že 2. třída sedí, ale v jedničce přidali místo na nohy a pak to logicky nevyjde.
Ale je to jen dojem podle těch pár fotek.

Lukáš V.

Mě tedy více štve absence business třídy.

Rudolf Tuček

Business třída se bude předělávat na 1 třídu i v rakouských RJ.

_mm

To by musely mít první třídy jinak dlouhá okna a to by je prodražilo (nebo sedadla mít stejnou nebo dvojnásobnou rozteč než ve dvojce)

Sáček

Restaurant vůz trochu uspávací, což.

Pražec

Jen doufám, že tomu fungují bezbariérové rampy.
Mírně offtopic, ale hodím to sem:
https://bsky.app/profile/jakubzelenka.journalists.blue/post/3lmrev2mdus2y

David

To vůbec není offtopic, to že ČD nakupují v roce 2025 vozy, které nejsou ani částečně přirozeně bezbariérové je prostě fail, nejde jen o vozíčkáře, ale třeba i o kočárky či starší lidi.

Ruzian1

V příspěvku, na který odkazuje odkaz, se jedná zřejmě o vozy Bbdgmee. Ty jsou, bohužel, velmi poruchové. 🙁
CJ i IJ mají též vlastní plošiny v multifunkčním voze (infopoint, bezbariérové WC a oddíl přímo pro vozíčkáře) a ty jsou na obsluhu jednoduché a funkční.

Rudolf Tuček

Bohužel plošiny od firmy pars komponenty jsou tragické, v comfortjetu jsou od firmy Palfinger.

W14

Omlouvám se, ale jaký je rozdíl mezi ComforJetem a railjetem ?

Narazil jsem na tohle: https://zdopravy.cz/na-vlastni-kuzi-comfortjet-neni-zadna-revoluce-a-to-je-dobre-209332/

Podle všeho ComforJet nemá bussiness, třídu (což asi nevadí), má bezdrátové nabíječky v první třídě, ale jinak je to (asi, možná jsem to blbě pochopil) stejný vlak.

Z mého pohledu se pohledu mi to přijde pořád jako railjet, akorát nový.

tarten

Je to v zásadě stejný vlak, jen o generaci novější a o 2 vozy delší. Rakouská verze se liší víc, je částečně nízkopodlažní.

M152

A také má pár kupé.

Juraj

Je to v podstatě to samé, jen větší a s jinou konfigurací. Oproti první generaci je tam deset let mírné evoluce a facelift čela, avšak rozdíl není tak velký jako u rakouského Railjetu NG.

ČD si jednak libují v pojmenovávání každého podtypu vozidla, a taky railjet je ochranná známka ÖBB, takže s tím nelze manipulovat úplně libovolně.

Michal M

Ano, je to produkt nazvaný Viaggio Comfort, jen je otázka zda je to ten Next Level, ze kterého vychází Railjet 2, nebo ten satrší.

Berhof

Nové Viaggia mají jinou skříň i jiné podvozky. Tohle by mělo stále vycházet z původních Modularwagenů

Lukáš V.

Zrovna si myslím, že absence business třídy je u takového vlaku krok zpět. V tomto vlaku business třída být měla. Pokud má jezdit s Railjety do Vilachu tak to budou v různých spojích rozdílné služby a řazení. Öbb Railjet 2 je skvělé řešen, každý si tam najde svoje preference kupé /velkoprostor, business /first class. Za mě ČD prostě neumí nebo nechce pracovat s prémiovými produkty. Velká škoda. Ale vlak jinak nádhera.

Rudolf Tuček

Business třída se má předělávat na první třídu i v Rakouských RJ, proto ji ČD neobjednali.

_mm

Pro cestujícího jsou asi největší rozdíl jiná sedadla. Opěrky hlavy s delšími boky, opěrky na nohy, sklápění opěradel (stejně jako v Bdmpz – sedadlo se posune dopředu a tím se opěradlo skloní takže neobtěžuje cestujícího za sebou)

Tomáš

Hnusný šedý mor. Kupuju dálniční známku se přesedám do krásného barevného auta.

El Barto

Tak tímto se zhroutil celý železniční byznysplán…

Daniel Jablonecký

…a jedu na plný do Bohnic. Jo, tomu bych věřil.

Honza

Ještě že jste se tak rozhodl! Ředitel teď kvůli Vám bude rezignovat, ČD ruší aplikaci a vrací se k papírovým jízdenkám. COMFORTJETY jsem už viděl na aukru na prodej a ČD vyhlásily zakázku na staré dobré 810.

Tomáši, jste frajer – fandím Vám!
Díky a fajn den 🙂

JanM

Kdyby 810. Na IC/EC pojede Peršing a Béčka, na regionální linky rybáky

Skeptik

Tak to je gamechanger.

Rudolf Tuček

Nebojte za vás přijde deset dalších.

Frantisek X

Auta produkujícího mnohem více šedého (a skutečného) moru do vzduchu a krajiny? Děkujeme. 🙂

Peter Sabol

Veľmi pekný vlak, držím úprimne palce. Akurát, budem sa opakovať, ten nástup schodmi je fail (plošina sa nevysunie pre babičku s kuframi ani mamičku s kočíkom). A tiež tie raňajky za 150 Kč vyzerajú ako z jedálne zo školy v prírode, nehnevajte sa na mňa.

Kubrt

ÖBB objednaly Vectrainy s nízkopodlažním oddílem (oddíly) už v roce 2018 (ČD objednaly Comfortjet 2022, soutěž skončila 2021). V českém železničním rybníku stále panuje u řady lidí postoj, že nízkopodlažnost nejde dohromady s dálkovým cestováním.

I na školy v přírodě už dorazily švédské stoly, ale chápu, že to by ve vlaku úplně nešlo realizovat 🙂

micat1

Alespoň jeden nízkopodlažní vůz by tam být měl. Nicméně mít (skoro)celou jednotku nízkopodlažní, jako je to v novém Railjetu, mi přijde zbytečné, naopak pro většinu cestujících spíš na obtíž, protože ty schody jsou pak uvnitř.

tarten

Opravdu nechápu, co jistým lidem na MD táhlo hlavou, když si vymohli, že se ComfortJety ČD budou od rakouských lišit tak, že nízkopodlažnost nebude vůbec nikde.

Kubrt

Však to zaznívá i tady: nevhodné, nedůstojné, tramvaj 🙂

Kubrt

Ano, jeden vůz na soupravu by stačil.

Y.K.

No, ono zrovna Railjety 2 sklízí kritiku kudy chodí. Jejich nízkopodlažnost vytvořila pozoruhodně bariérovou jednotku.

Takže buď je složitější nástup a pak pohodový pohyb uvnitř vlaku a nebo je pohodlný nástup a nahoru dolů po schdech všude možně uvnitř vlaku.

vlachjan

Určitým řešení by bylo mít jeden bezbariérový vůz na konci vlaku.

tarten

Přesně tak. Jeden nebo i dva by úplně stačily.

Y.K.

Přesně tak, ale to bohužel Railjet2 není.

Peter Sabol

Akurát, že kočík alebo kufor viete nechať v nízkopodlažnej časti a sadnúť si viete aj inde, ale nastupovať po schodoch „s plnou poľnou“ do vagónu je fakt zážitok.

Stráťa

A co udělat vlak bez schodů? Bezbariérové tramvaje a autobusy považujeme za standard ale u vlaku je to neřešitelný problém?

A. O.

Tak on je trochu rozdíl mezi tramvají, autobusem a vlakem.

Twix

Trošku problém vyrobit takový vlak na 230 km/h…

David

Není, viz Stadler Giruno

Y.K.

Giruno rozhodně není 100% nízkopodlažní. Jsou tam rampy přes podvozky. Což je, nepopírám, určitě přístupnější než schody, ale co se týče tématu, podvozky na 230+ km/h holt nejde udělat jako u tramvaje, kde kompromisy tolik nevadí.

Frantisek X

Švédské stoly jsou dvojsečné – pokud tam toho dáte moc a leží to dlouho na teple, může to být i větší plýtvání, než když pár dětí nedojí, co jim bylo dáno (nebo to po nich nedojedí dospělí). Ale jo, dá se přidávat po troškách, a to by možná šlo i ve vlaku (jen by si cestující měli před samoobsluhou také umýt ruce).

Jakub

Dovyznačení tichého oddílu se náhodou neplánuje?

jen.haf

Bohužel né, je to velká chyba. 9 vozů a ani jeden tichý, ačkoliv Pendolíno a Railjet ho mají i když mají vozů jenom 7.

Martin

RJ ho má jenom díky tvrdému požadavku ÖBB na jednotný produkt.

jkk

Tak pokud to vyžaduje ÖBB, tak vzhledem k plánovanému nasazení do Grazu by to tu také mohlo nastat.

Krakonoš

Vzhledem k nové smlouvě, kdy do AT budou české railjety nahrazeny ComfortJety a tedy produktem ČD to nenastane. Railjety pak půjdou na modernizaci a budou jezdit hlavně Budapešť.

Radek David

To je vtip…

JaK

Ono se to stejně nedodržuje ani nijak mevymáhá. X-krat jsem si stěžoval u průvodcich a až na jednu vyjimku to nikdy neřešili

Martin

Paní manažerka produktu by musela pracovat, takže ne (nechce jej zavádět ani v IJ, ani nikde, z mailů přímo prozákaznickost kape). S ohledem na to, kam ten produkt nastoupí (nejvyšší vrstva Berlin–Hamburg), si budu psát maily s DB, z Frankfurtu by změna přijít mohla, dnešní ICE vrstva tiché vozy má. 🙂