lot
Dopravci Nákladní doprava Železnice

Švédský řetězec supermarketů obnovil speciální vlak s potravinami z Belgie

Nakládka potravin do vlaku v Belgii. Foto: Scanlog
Nakládka potravin do vlaku v Belgii. Foto: Scanlog

Po několikatýdenním výpadku obnovil největší švédský maloobchodní řetězec ICA zásobování potravinami z Evropy vlakem. Logistický řetězec se zastavil v březnu poté, co automobilka Volvo zastavila výrobu ve svých závodech Švédsku a Belgii.

Jde o přepravu, kterou organizují logistické společnosti Green Cargo a Scanlog. Přes šest let šlo o zavedený řetězec: vlaky ze Švédska do Belgie vezly automobilové díly do závodu Volva v Gentu, zpět pak byly naložené potravinami. Zastavení výroby v automobilkách ale přineslo i zastavení provozu speciálního vlaku.

Scanlog v tiskové zprávě uvedl, že vlak byl od tohoto týdne obnoven, ve směru ze Švédska pojede ale prázdný. Devatenáctivozové soupravy, které pojedou dvakrát týdně, podle Scanlogu ušetří jízdy 80 kamionů týdně a mají zamezit možnému nedostatku dovážených potravin ve Švédsku.

„Švédsko je závislé na zásobování z jiných evropských zemí. Pokles objemu dopravy znamená i to, že čím dál více trajektových spojení je zrušeno a cesta po silnici je čím dál složitější. Proto jsme rádi, že se nám podařilo dosáhnout dohody ohledně pokračování tohoto vlaku,“ uvedl Mattias Ljungberg, šéf společnosti Scanlog.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lokodepo

Že by inspirace pro ČD Cargo a ŽESNAD?

ušatá

A nejen oni by si z toho měli vzít příklad.Politici a třeba i úředníci MD a SŽ v prvé řadě. A což teprve pan X. Ale ten možná díky tomu zažil záchvat mrtvice nebo ho dostihnul infarkt. Vždyť přece 80 kamionů není nic a snadno se to na silnice vejde a lidi budou nadšením tleskat.

DrZeus

Jo bylo by krásné mít takovéhle stálé dálkové železniční linky a řešit jen rozvozy cílových regionech. S nastupujícími technologiemi by to mohlo být čím dál dostupnější. Alespoň u toho co není JIT

Eduard

Tak to Gréta bude mít radost. 🙂 😀 Teď vážně díky za každý kamion na kolejích. Ideální by bylo, kdyby většina nákladu jezdila po železnici či vodě, ale to je čirá utopie. I když jeden nikdy neví 😉

Roce deep

Greta Thunderbird požaduje nulové čisté emise GHG, jak k tomuto cíli podle vás přispěje převážení zboží přes půl Evropy a moře?

Eduard

Bylo to myšleno v nadsázce. Že místo spousty kamionů tu pojede jen jeden vlak. A Gréta by raději měla chodit do školy než po světě šířit svá „moudra“. Nebo začít sázet stromky, protože svět potřebuje více lesy než uřvané náckty.

Marek Turnovec

No, tak to v jednom směru bude jezdit prázdné, no a co. To asi spousta kamionů jezdí taky. A ta Electra, když se vrace z Brna do Prahy, asi také nic nevezla. 🙂

kakov

spíš se divím, že nefunguje něco jako „vytěžování kamionů“, tj. někdo jiný veze něco z SE do BE, tak to přihodí do vlaku