Supermanažer z ANO u Českých drah. K řízení obchodu si přibral ještě starostování Mariánských Lázní
Martin Hurajčík se svými spolustraníky z ANO 2011 (druhý zprava). Foto: ANO, tohle je Karlovarský kraj
Podle dopravce jsou obě funkce časově slučitelné.
Co na to občané města, když nebude úřadovat na radnici, ale třeba v Českých Budějovicích. Nebo naopak, bude ve městě nějaký průšvih (což jim nepřeji) a on se nebude moci věnovat Českým drahám. Co na to jeho nadřízení.
Když je někdo fakt dobrej, zvládá toho podstatně víc. Znáte Haška? 253 placených funkcí a stíhá všechno 😀
Všimněte si, že konkurenti ČD k tomu mlčí. Asi jim to vyhovuje.
Ono totiž v 4 krajích, kde dotyčný pán dělá obchoďák pro ČD, žije 1/4 obyvatel ČR, ale nachází se tam 1/3 tratí sítě SŽDC. Tož je logické, že zejména v KVK či v ULK bude obrovský tlak na efektivitu nejnákladnější formy věř.dopravy=regionální vlaky.
Na udržení zakázek ČD v těchto 4 regionech by nestačil ani tak geniální obchodník kombinující B2C pana Ondrůje a B2B pana Szeleky. Natož člověk, který to má jako vedlejšák se regionální politikou.
Musíte porad jen trolit?
Není pravdou, že v KVK, ÚSK, PLK a JIČ je nadprůměrně mnoho železničních tratí dle počtu obyvatel (tj. dle počtu potencionálních pasažérů)?
Až budou vedlejší tratě převáděny na kraje, tak v těchto 4 krajích na západě ČR patrně odmítnou převzít spoustu tratí, neboť na to prostě nebudou mít.
Na rozdíl od Jihomoravského, Moravskoslezského či Zlínského kraje, popř. od Olomouckého kraje, kde je podprůměrně železničních tratí vůči počtu obyvatel
Blablabla
České dráhy jsou si vědomy komu vděčí za své pohodlné přežívání v krajích a tak se prostě snaží jít tomu štěstíčku trochu naproti…
Jaký plat může mít takový starosta? Nejmíň 40 tisíc, možná více. Podobně i jako ředitel. Nebo jednu funkci dělá zdarma?
40? Já tipuju klidně 100 tisíc.. 80 tisíc má plat ajťák z nábřeží (beze srandy)
Možná tak ředitel odboru informatiky, ale řadový ajťák ani omylem ty brebto…
Tak 80 000 je pro ajťáka v Praze v podstatě nižší platová úroveň…
Kolik má starosta Mariánských Lázní ? Kdyby to měl na hlavní pracovní poměr (uvolněný) tak dle příslušných tabulek 78.443 CZK, jako člověk, který to nemá na HPP by měl pobírat 47.065 CZK (neuvolněný)..
„Paní Zagorová, je to milá holka, všechno, no ale ona už tři roky po sobě bere 600 tisíc každý rok. A další, ne 600, ale milion, dva miliony berou Jandové a jiní…“
Že já blbec chodil na vysokou, přitom by stačilo po maturitě sehnat partajní průkazku a mohl jsem být supermanažerem. Jenomže tenkrát by ta průkazka musela být ODS…
V branži doprava/logistika/spedice znám spoustu úspěšných lidí, kteří mají pouze střední školu a vydělávají měsíčně 100 litrů a více. A to v soukromých firmách, nemající s politikou nic společného.
Souhlasím a je to naprosto v pořádku…
Chudák, asi neměl na jídlo a proto má 2 práce. Ani jednu nedělá pořádně. Super.
Jak vidno, tak Ano jede trafiku za trafikou. Se divím, že na vedlejšák ještě nedělá toho manažera pro Penam, odkud vzešel. 👎🏻
České dráhy nemají jiné řešení, než moderní vozidla odprodat a kmen toho molochu zlikvidovat.
Funkce časově slučitelné skutečně jsou. Dát si místo 1 kávy 2, posedět dopoledne v jedné kanceláři a po obědě v druhé skutečně lze. Mohlo by se ale jednat o střet zájmu a dokonce i o konkurenční činnost. V kraji působí GWTR, kroky, které funkcionář podniká mohou negativně ovlivňovat chod jeho zaměstnavatele.
Vivat Czechia!!! Raj to zlodeju , podvodniku, lobistu, prospecharu, analistu, pochlebovacu.
Evidentně je to Ježíši Boží vůle…
Jestli je slovo vule odvozeno od slova vul , tak mas pravdu
Nebylo Mariánskolázeňským líp pod Piráty? Tohle nemůže dopadnout dobře.
Voliči v ML rozhodli v posledních volbách jak rozhodli. Pokud si řeknou, že rozhodli špatně, rozhodnou se v příštích volbách jinak.
Je to sice jejich město, ale nerad bych byl svědkem nějakých špatných událostí.
Hnus jak ti papalasi mají funkce. Tady vedle ve vesnici starostka a senátorka ..chudinka
z kuloárů slyším, že pan Krapinec si nechce ANO rozhněvat, co kdyby byl Babiš prezidentem, Takže nějaká velká deagrofertizace se na (východní části) nábřeží nekoná
Tohle je jeden z průserů české politiky. Že manažerská místa ať už ve státních firmách nebo ve státní správě jsou obsazována dle stranického klíče. Proto to tak v našem státu vypadá, jak vypadá. Jak může fungovat firma, kterou každé dva roky povede někdo jiný ?
Jojo. Sira Humphreyho by to chtělo 🙂
Tak bud starostovani nebo reditele. Stihat se to neda najednou. Mel by si vybrat.
Mě by fakt zajímalo, jak může pracovat na plný úvazek pro ČD a k tomu řídit chod 14 000 města, aniž by si v pracovní době např. vyřizoval telefonáty , které souvisejí s funkcí starosty. To jako v noci pracuje pro dráhy a přes den starostuje? Nebo starostuje v noci a přes den řídí obchod ČD? No,snad….. Možná….. Kdyby šlo o vesnici s 20. popisnými čísly, ale tohle….
Být starostou… to není práce, kde by bylo zákonem dané, že v práci musí být minimálně 8 hodin. Starosta dle zákona zastupuje město navenek. Podepisuje jménem města dokumenty. Nicméně o městských záležitostech rozhoduje zastupitelstvo a rada města. Dle mého názoru lze být uvolněným starostou..lze to zvládnout. Když má kolem sebe tým dobrých lidí. Apropos.. kolik starostů ještě větších měst než jsou Mariánky je současně i senátory ?
Vaše představa je poněkud zkreslená. reálně to takhle fungovat nemůže. A senátoři – starostové? Ano, jsou. Otázkou je, jestli to je v pořádku a pak…. Mohu Vás požádat o příklady? Analogicky by mohlo platit, že když máte kolem sebe dobrý tým lidí, nemusíte – třeba jako ředitel firmy – vůbec chodit do práce. Tohle možná platí u státních institucí, v soukromém sektoru byste s tím narazil.
Reálně to takto fungovat nemůže? Proč by nemohlo ? Radnice v ML zaměstnává týmy úředníků. ML má radu o sedmi lidech (naše město cca 4 x větší má o pouhé čtyři radní více) . Šéfovat městu v podstatě neznamená nic jiného než mít nějakou vizi, dokázat úkolovat a umění obklopit se těmi správnými lidmi . O nic jiného nejde. Není to práce úředníka, který když zdrhne z práce o půl hodiny dříve tak může být problém. Jinak být jednatelem ve společnosti s ručením omezením znamená to, že za tu společnost zodpovídáte a zastupujete ji navenek. Ale fyzicky přítomen v ní… Číst vice »
Asi byste neměl mluvit za celý soukromý sektor. V soukromém sektoru je mraky lidí, kteří zastávají více odpovědných pozic.
No a taky se podívejte, jak to v těch firmach vypadá. Bordel nad bordel.
Ano! Měly by se zestátnit a práci jednoho člověka bude zastávat 7 příbuzných a 1 politický náměstek. Co natom že je mírně dementní, má „ty správné“ názory.
Do senátu je kolega ještě příliš mladý takže takhle Českým drahám za rozumnou provizi ohlídá že se jim v Karlovarském kraji nepřihodí nic co by se jim nelíbilo…
Martin Hurajčík (*1977)
https://www.hlidacstatu.cz/osoba/martin-hurajcik-1
Senát je od 40 let
Máte pravdu, na foto vypadá mladší…
Ano, patří mu i Ústecký kraj. A tam jeho úspěchy asi moc nejsou. Viz třeba Moldava, kam teď jezdí GWTR a RC.
Tak zrovna turistická Moldava asi nebude nijak zásadní výkon na kterém by ČD stály, na rozdíl od mnohem větších linek U11 a U15 kde ČD v konkurenci výkony obhajily a aktuálně podepsaly další smlouvu.
Tak po tom co předvedl super ministr Havlíček, se už nelze divit ničemu.
Super ministr Havlíček byl gigantem ve srovnání s dnešním Super ministrem Jurečkou.
Kdy ten pán spí? Oblast Západ zahrnuje několik krajů (ÚL, KV, PM, ČB). Měly by být tedy neustále na cestách, v těchto regionech. Jak pak může dobře úřadovat na městě? Mariánky nejsou zase tak úplně malým městem. Kolik bere platů. Nebo dělá funkci starosty zdarma? Ta paní výpravčí je mi nějak povědomá. Nevím, kam ji zařadit.
Ta výpravčí je kamarádka mafiánů se špatnou pamětí….
To je ale krásnej balkánskej přístup. Sice nemáme jednu kloudnou trať na západ, ale zato máme obchodního ředitele pro oblast Západ… Dobře nám tak.
A na tom západě je nějaká kloudná trať k našim hranicím?
140-160 je rozhodně lepší než na naší straně
A ze to je plné zavleků, jak ve směru na Mnichov, tak na Norimberk, to je nic? Ty 140 a 160 jsou tam dobre tak akorát pro regionální dopravu, pro dálkovou jsou z pohledu Němců ty tratě okrajové nekam do pohraničí.
Nas rychlovlak ma na trase Praha – Cheb prumernou rychlost 77 km/h. Nemeckej spesnak ma na trase Cheb – Norimberk prumernou rychlost 86 km/h.
To je sice celkem bida na obou stranach, ale i tak je ta nemecka regionalka lepsi nez nase dalkovka.
Tak pokud vám dává smysl jet z Prahy do Norimberka, natož do Paříže přes Cheb nebo Domažlice… od Norimberka dal na zapad to kloudně vede, od Norimberka na východ jsou ty tratě akorat spojnici Norimberka s německým pohraničím. A na to mají dostatečnou rychlost, ale k dustojnemu napojení ČR na západní Evropu absolutně nedostačují. Nejsou vůči autu a autobusů časově konkurenceschopné pomalu ani do toho Norimberka a Mnichova.
Nechapu o co vam jde. Ano, dava mi smysl jet z Prahy do Norimberka vlakem pres Cheb, protoze tamtudy vedou koleje, protoze nemam auto, a protoze treba nechci cekat na flixbus, kterej je sice o 30 minut rychlejsi, ale jede o 2 hodiny pozdeji nez potrebuju. Zkratka zalezi na okolnostech.
Jde mi o to, poukázat, ze kloudne tratě nevedou ani ze západu k nam. Asi jste zapomnel, že na začátku jste si stěžoval, že od nás nevedou kloudné tratě na zapad. Mate ale pravdu, tak se ztrácím v tom co chcete říct, najednou jste otočil a začal jste ten stav hájit, ze je vlastně docela fajn. Ja jinak také preferuji vlak, nemam rad, když mě někdo nuti dávat zavazadla do kufru, preferuji je buď na vedlejším sedadle, nebo klidně na klíně. Coz v autobusech neni moc tolerovano.
Z mojí zkušenosti Flixbus jezdí častěji, téměř vždy levněji a hodně spojů přepravuje i kola. Hrůzné zkušenosti s mezinárodní přepravou kol vlakem mě donutily ho tam kde to jde preferovat…
Tim spis je ta pozice zbytecna
K tomu jsem ale vůbec nic nepsal, reaguji pouze na tu vasi radobyteorii o nekloudnych tratích.
Novináři by si měli vyžádat pracovní výsledky tohoto činovníka ČD a jeho platové zařazení a srovnat je s výkonem např. posunovače či strojvůdce
Chceš dvě funkce, ok. Nafasuješ kartu a budeš si cvikat. 8 hodin u ČD, 8 hodin jako starosta. A pak chci vidět jak to bude slučitelné že pane geniální manažere. Radši přijměte 3 průvodčí než jednu takovou vyžírku, která když nepřijde do práce, tak se vůůůbec nic nestane.
Akorát pak nikdo nedojedná kšefty a ty tři průvodčí budou jaksi zbytečné.
Kšefty jsou dojednány na roky dopředu díky přímému zadání od kraje bez soutěže, takže o byznys bych se teď nebál.
Práce starosty není prací na 8 hodin denně. Je to politická funkce. To je podobné, jako kdybyste tvrdil, že pracovat jako jednatel ve společnosti s ručením omezením je také práce minimálně na 8 hodin. Není. Řada jednatelů obchodních firem své firmy řídí na dálku s tím, že se v nich zastaví pouze sporadicky. Navíc u politiků na komunální úrovni se rozlišuje, zda tu práci má na plný úvazek (uvolněný pro výkon funkce) a nebo jí nemá na plný úvazek (neuvolněný pro výkon funkce) . A tomu odpovídá i platové ohodnocení. Tento článek nemá se seriozní novinařinou nic co do činění,… Číst vice »
Tak toto je pěkný nesmysl. Úplně stačí, že v Praze se pokouší získat místo primátora skoro osmdesátiletý jedinec, který se stále věnuje lékařskému povolání a ještě je poslancem.
A kdo má to místo dostat? Jistý nepražak volby jednoduše nevyhrál a ten starší pán je zároveň lídrem nejsilnější strany z vítězné koalice. V USA treba také není nejmladší prezident a voličům to nevadilo. Žádná horní hranice není u primátora stanovena, tak repaektujte vůli voličů.
Tak je mnohem více povolání, kde 8h prac. doba nedává žádný smysl. Třeba investování, přemýšlí se o něm běžně po celý den, víkendy, dovolené, rozhodně ne jen od 8 do 16:30. Promyslet něco a pak rozhodnout, se nedá dělat na šichty.
Ani mě to neudivuje. V Česku dělají všichni všechno, ale pořádně nikdo nic. Proto taky ta republika je tak v hajzlu.
Honzo, zase seš magor a duševní mrzák. Fakt máš v hlavě nasráno. Pořád jen ANTIBABIŠ ?! Najdi si něco jiného…už seš s tím trapnej. A v ČT nevystupuj jako dopravní expert ale jako dopravní DEMENT ! Čau! A spešl pro tebe pojebané vánoce 🙂
79.141.248.150
Tady se hned pozná zamindrákovaný takyčlověk.
Myslel jsem, že v lékárnách chybí jen Nurofen. Zjevně i jiné léky.
Dokud budou České Dráhy fungovat jako dobře placená trafika pro politiky různých stran, bez potřebných zkušenosti a kvalifikace tak budou na tom vždy špatně ať už finančně tak kvalitou svých služeb.
I když posun tam je teď politici a před tím jak někde veřejně prohlásil boss Dušek o strachu se na generálním ohnout pro propisku spadlou na zem
krásná ukázka, kde se dají v prvním kroku u ČD uspořit mzdové náklady. Evidentně zcela zbytečné pozice. Už i samotný termín řízení obchodu u ČD“ mě docela rozesmál…. 🙂
Proč by také měl souběh funkcí apriori vadit? Existují lidé, kteří toho zvládnou mnohem více, než průměrný člověk, kterému to naopak přijde nemožné. U těchto pozic dávno není rozhodující, jestli v kanceláři je těch předepsaných 8 a půl hodiny, ale rozhodující jsou výsledky. Pokud jde o starostování, tak tam to rozhodují voliči, pokud jde o ČD, tak tam na to mají určitě své postupy.
Tak hlavně dostane milionové odměny a neudělá vubec nic, drahý zadarmo tahle verbež
Kdo napsal, že se železniční doprava v oblasti Západ nezměnila tam nebyl, jen píše podle hesla antibabiš.
Železniční doprava v oblasti Západ se změnila především na základě smluv uzavřených v době, kdy tento pán nebyl vůbec na ČD.
Přesně.
Svatá pravda.
Havlíčku ?
Podle zkušeností z prvních týdnů souběhu těchto dvou funkcí se ukazuje, že obě dvě funkce jsou časově slučitelné,“ uvedl mluvčí Českých drah Lukáš Kubát.
Hehe. Co asi jiného mohl pan mluvčí říct?!
Nicméně z té věty zároveň vyplývá, že pracovní náplň této pozice je neoptimálně nastavena.
Optimálně nastavena je, ale pro zaměstnance – má spoustu volného času na ostatní činnosti
Nedělám si iluzi,že je super člověk a v pohodě zvládá více funkci,l.Nebo jeho funkce je u firmy zbytečná tak bych ji zrušil a myslím si že by si toho nikdo nevšiml
Takových lidí je celá politická scéna. Myslím, že najít poslance či senátora, který nemá nějakou „bokovku“ je takřka nemožné a to platí u straníků všech politických stran napříč celým spektrem. U tohoto případu je to o tom, že ČD nejsou v rukách ANO…své lidi tam dosadila ODS. No a jestli jsou spolustraníci v Mariánkách spokojeni s tím, že sedí na dvou židlích… proč ne ? Otázkou je, jak budou s úrovní tamní politiky spokojeni voliči a jak to dají znát v následujících volbách..
Whataboutism, to, že to dělají jiní, ho nijak neobhajuje. A zároveň by audit měl doporučit ČD ho vyhodit, jelikož nedělá svoji práci na plný úvazek.
Koho dosadila ODS do Českých drah za dob této vlády?
A znalci by se měli oprostit od osobních útoků a kádrování, jaké otázky se smějí pokládat.
Pokud myslíte Koláře, co nyní sedí na Drážním úřadě, doporučil bych použít google a najít pár textů. Třeba o rekordní pokutě pro České dráhy z dob, kdy tam byl. Mám ho rád zhruba stejně, jako Blažka, Hurajčíka, Urbana, Štěrbu a další podobné postavy, které se do funkcí nedostaly svými manažerskými schopnostmi, ale především patolízalstvím.
nechápu proč do toho taháte Romana Štěrbu, který má (na rozdíl od mnoha jiných) něco v hlavě… To jako nepřipouštíte možnost, že když je někdo spojen s ANO, že zároveň nemůže být fundovaným odborníkem???
Mít něco v hlavě a být současně v ANO a současně mít funkci s nulovou zodpovědností na SŽ se trošku vylučuje. Opravdu si myslíte, že by byl zaměstnán na SŽ, kdyby nebyl v ANO?
Zvláštní odpověď na jasnou otázku. Vždyť ta otázka přece nevyjadřuje žádný názor, je zcela faktografická. Myslim si, že pan Sůra tu kritizoval politiky ODS za hodně věcí.
Když nemáte argument, dejte tam aspoň ad hominem, to jste se naučil v holdingu? Mě by taky zajímalo kolik svých lidí do ČD dosadila aktuální vláda. Její kritici mají určitě dobrý přehled.
Ta otázka je čistě faktografická, neobsahuje politický názor. Pan Sůra mnohokrát kritizoval i politiky ODS (zejména krajské/městské v souvislosti s výběrky či městskými dopravními stavbami).
Podívejte se na proměnu dozorčí rady a představenstva po nástupu pana Kupky na MD.
1. Dozorčí rada není manažerská funkce 2. V představenstvu ČD není člen ODS.
To je úplně jedno, že tam není člen ODS. Ty lidi tam postavila ODS, tudíž jsou této straně loajalní a tato strana zařídí jejich výhazov, když loajalní nebudou. Stranická knížka v tom nehraje roli. Apropos… o takové paní Havelkové je všeobecně známé, že má hodně blízko k panu Skopečkovi a její sestra má dobrou pozici na úřadu vlády. Myslíte, že kdyby nebyla takto blízko ODS, že by o ni někdo stál ? A ohledně dozorčí rady. Dozorčí rada rozhoduje o tom, kdo bude v představenstvu. A určitě nebude v dozorčí radě někdo, jehož práce by směřovala proti zadání „seshora“..
Paní Havelková byla na ČD už před nástupem ODS v manažerské funkci, pouze nebyla v představenstvu. O stranické knížce jste začal vy. O tom, jak funguje dozorčí rada v ČD a jak jednotliví členové jsou „pro zadání zeshora“ nevíte, ostatně jako u většiny dalších témat, bohužel nic. Pouze jedete své dojmy. Jsou tam minimálně dva, které opravdu příkazy zeshora neplní:-)
Za to vy jste nejobjektivnější novinář na světě 🙂 Pokud vím, paní Havelková vedla DVI… malou dceřinku ČD o pár zaměstnancích, zabývající se školením. Je otázka, zda toto je dostatečnou kvalifikací pro místu v představenstvu tak obrovské firmy s tak obrovským majetkem. Já si myslím, že není. V životě jsem se potkal se třemi personálními šéfy velkých fabrik a to byli lidé úplně jiného kalibru. Na rozdíl od paní Havelkové měli i jiné manažerské zkušenosti, než zkušenosti z oblasti vzdělávání zaměstnanců.
Otázka je, zda už sama DVI není trafika.
V rámci objektivity je třeba přiznat, že DVI je dnes úplně někde jinde, než byl kdysi. V devadesátých letech jsem se tam školil jako železniční zaměstnanec..posledních 20 let funguji jako jejich příležitostný zákazník, který se tam jednou za pět let připraví na zkoušku z předpisu RID. Každých pět let je na té organizaci znát. Sice nerozumím tomu, že se třeba v Ústí nad Labem přestěhovali z nádražní budovy do budovy ve městě, která patří soukromému vlastníku, ale to je spíše bordel na straně státu, než na straně DVI…když si stát najímá prostory v soukromé kancelářské budově, přičemž jiné budovy ve… Číst vice »
Já si nedělám iluze o politikách obecně. Celá politická garnitura už od listopadu 89 funguje tím stylem , že pokud nějaký vlivný politik není někam zvolen, političtí kamarádi se o něj postarají. A je úplně jedno, zda jde o ANO, ODS, TOP, STAN, ČSSD či kohokoliv dalšího.
Neodpověděl jste mi na dotaz: jakého trafikanta z ODS dosadila tato vláda do ČD či Správy železnic?
Krapince a jeho pravou ruku z ČD Telematika Lukáše Svobodu. https://zdopravy.cz/bez-vyberoveho-rizeni-finance-cd-bude-ridit-lukas-svoboda-110321/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Havelkovou, i když předtím dělala v DVI
Samozřejmě, že se to dá zvládnou. ČD ve skutečnosti žádný obchod stejně nedělají.
Na každú robotu je nám treba špecialistou!
Teraz som nechal zatvoriť Kefalína, nech tam ide on!
Dostatek kokeše dělá svý 😀
Osekání pozic v ČD, na kraji i na městě by tedy mělo proběhnout bez problémů.
Na regionálním pracovišti v Karlových Varech pana Hurajčíka neviděli několik týdnů. Prý má dobré spolupracovníky, coby chodil do úřadu,že? Ještě je také zastupitelem Karlovarského kraje. Genius.
To je tak, když chodíte do Lázní jako do práce a do práce jako do lázní….
Člověk neznalý by skoro řekl, že ten holding je hotová líheň ukázkově výkonných, špičkových manažerů..
Tak když je jediná podmínka holdingu naprostá bezpodmínečná loajálnost vůdci…
Je to politický trafikant, který prošel ostrovskou průmkou. Nic víc. Hlavu zaraženou v ANOfertu.
Poměrně smutný obraz komunální politiky v Karlovarském kraji.
Tak to asi blbě koukaj, včera jsem s ním na dolňáku mluvil 😄
Slouží letmo.
Je to jeho pracovní povinnost tam chodit ? Člen představenstva firmy ŠKODA AUTO a.s. , odpovědný za výrobu také neprochází každý měsíc všechny výrobní provozy.
A ten člen představenstva Škody je ještě starostou Boleslavi a Středočeským zastupitelem?
Odpovídal jsem na něco jiného…. To, že šéfuji deseti pobočkám ještě neznamená, že se v každé pobočce každý měsíc musím ukázat. A přesto je dokážu uřídit.