Supermanažer z ANO u Českých drah. K řízení obchodu si přibral ještě starostování Mariánských Lázní
Podle dopravce jsou obě funkce časově slučitelné.
Pozice obchodního ředitele pro jednu ze tří oblastí u Českých drah nabízí dostatek času i pro řízení téměř třináctitisícového města. Je to vidět na příkladu Martina Hurajčíka, který se po komunálních volbách stal jako lídr kandidátky ANO 2011 starostou Mariánských Lázní. Zároveň i nadále zůstává obchodním ředitelem pro oblast Západ u Českých drah.
Českým drahám souběh funkcí nevadí. „Pan ředitel Hurajčík pracuje pro České dráhy nadále v původním plném rozsahu v pozici obchodního ředitele pro oblast Západ. Podle zkušeností z prvních týdnů souběhu těchto dvou funkcí se ukazuje, že obě dvě funkce jsou časově slučitelné,“ uvedl mluvčí Českých drah Lukáš Kubát.
Hurajčík se na České dráhy dostal na jaře 2021 poté, co se ANO 2011 nedostalo v krajských volbách do vedení Karlovarské kraje. České dráhy tehdy uvedly, že má výbornou znalost místního prostředí. Před tím působil jako náměstek hejtmana pro dopravu. Za jeho působení kraj s Českými drahami bez soutěže uzavřel novou desetiletou smlouvu. Smlouva kraji přinesla zvýšení ceny dopravního výkonu o čtvrtinu, aniž by se zásadně zlepšila kvalita vlaků. Bez praxe v železniční dopravě nastoupil v březnu na post zástupce ředitele Regionálního obchodního centra Karlovy Vary. Loni v červenci pak povýšil na pozici ředitele Oblastního centra obchodu Západ.
Detailnější vyhodnocení za několik měsíců
Hurajčík má vystudovanou automatizační techniku na SPŠ Ostrov. Šest let pracoval jako vedoucí prodeje v pekárnách Penam patřících do svěřenských fondů Andreje Babiše. Od roku 2015 byl místostarostou Mariánských Lázní, později se stal prvním náměstkem hejtmana pro oblast dopravy.
„Dosavadní působení pana ředitele Hurajčíka u ČD je úspěšné a pro ČD přínosné. O tom svědčí i nové obchodní dohody (nabídky, smlouvy a dodatky) například v Jihočeském nebo Plzeňském kraji. Dochází také ke zlepšení obchodních vztahů a ke zlepšení ekonomiky konkrétních závazkových smluv. Nicméně počítáme s tím, že po několika měsících dojde k detailnějšímu vyhodnocení této nové situace,“ dodal Kubát.
Politické trafiky nejsou v Českých drahách ničím novým. V minulosti takto nastoupil do ČD například Ivo Toman, někdejší hejtman Pardubického kraje a náměstek ministra dopravy (ODS), stranická průkazka ČSSD pomohla také Ludvíkovi Urbanovi až do představenstva drah.