posily_do_teamu

Šumperku by mohl ulevit obchvat, ŘSD už prověřuje jeho trasu

Místo, kde by se obchvat Šumperka napojil na dokončený obchvat Bludova. Zdroj: ŘSDMísto, kde by se obchvat Šumperka napojil na dokončený obchvat Bludova. Zdroj: ŘSD

Obchvat by odklonil tisíce vozidel, která městem pouze projíždějí.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Ze Šumperku, by pak mohli postavit tunel do Rýmařova. 🙂

kesua

Toto ma byt protahnute az za Velke Losiny, Jesenicko je nejhur pristupna oblast v CR a toto muze obrovsky zrychlit cestu

Pavel

Možná se za 50 let dočkáme. Pokud to nenapadnou ekologické spolky, tak to napadnou Šumperští NIMBYovci.

Pavel

Možná se na 50 let dočkáme. Do té doby to určitě napadnou Děti Země a ten blbej Bušina ze Šumperka. Další průtahy způsobí Šumperští NIMBYovci…

NightmareFreddy

A já myslel, že to mají rozmyšlené, když dálnice končí v polích 🙂

Vladimír

Cim rychleji bude postavena zakladni dalnicini pater, a tam je konec v dohlednu, tim vice se bude zaostrovat na regionalni dopravni problemy, ktere budou opet dokoncenim paterni site, tedy vyssi mobilitou, jeste vice naplnene dopravou a je uz nyni treba premyslet jak okresni a mensi mesta zaobchvatovat.

Stejnou dulezitost bych kladl na decentralizaci uzlu Praha. Strasne me stve, ze z Moravy do Liberce neni v podstate jina cesta nez pres Prahu, stejne jako do Plzne, ci Teplic.

Tom V

Tak trasa je už dlouho dána v územním plánu? Achjo. Ten kraj by to potřeboval jako sůl.

Tomáš B

Je dobře, že se tato stavba začala koooonečně připravovat, nejen kvůli odvedení dopravy ze Šumperka, přes který dnes vedou ve společné trase dvě silnice I. třídy (I/11 a I/44), ale i kvůli napojení celého hustě obydleného údolí Desné a celého Jesenicka.

Kakamil

Viděl jsem studii,až do Koutů.Vše už je dávno na papíře…..

Jen ty stavby jdou pomalu……

Jó ptačí pozorovatelna na Třemešských rybnících,to bude oříšek…..

Na Plechách v Malíně se taky budou divit…..se čtyřproudovkou kousek za Veterinární klinikou….

Jirka

Nejsem si moc jistý, že to bude čtyřproudovka, ty intenzity tam na to nebudou.

Elvis

http://doprava.akada.eu/pict/ruzne/mapa–44-mohelnice-sumperk-2007_2.jpg
Uvažováno bylo do křížení I/44 a I/11 se čtyřpruhem.
Teď se řeší jak dopravně vyřešit Králicko. Ono do toho vstoupilo Polsko chce do roku 2030 dotáhnout S8 až do Bobošova. Je to de facto původní stopa Hitlerovy dálnice, u nás výhledově se uvažuje v té stopě s přeložkou I/43 v kategorii S9,5/90(70). Teď se řeší otázka zda není vyhodnější to odklonit od hranic na čtyřproud I/44 směrem Zábřeh/Šumperk.
https://www.gov.pl/web/gddkia/mapa-stanu-budowy-drog4?graphicName=wojew%C3%B3dztwo+dolno%C5%9Bl%C4%85skie

PetrN

Pokud zvítězí varianta napojení od S8 na I/44 tak od Štítů na Chromeč/Postřelmov. Obchvat Šumperka a jeho případná podoba s tím nijak nesouvisí a vsadím se že bude obchvat připravován jakou dvoupruh, maximálně jako střídavý třípruh, víc nemá opravdu význam.

Lukas

Udělal bych tam jednu cestu směr na šumperk a druhou ve stavajici trase hitlerky

Zbyněk19

20tis aut/den s prognózou dalšího nárůstu není málo Antone Pavloviči …:)

Tomáš

20 tis. je intenzita ve městě. Zdaleka ne všechno se přesune na obchvat. Odhadoval ybch to tak na 6-7 tis.

Zbyněk19

záleží na době. Párkrát vidím kolonu aut, zejména ráno popř. v neděli odpoledne, když končí víkendy, i od křižovatky na Hraběšice až po první světla u Mounfieldu. To nebude 6-7 tis, ale je to jen můj odhad a hledat to nebudu. Stejně si myslím, že to někdo určitě vyprojektuje za nás a použije k tomu jiný zdroj jak int. diskusi

Jirka

Ze Šumperka na Rapotín jede 10 tis. aut za den.

Zbyněk19

asi jo, hledat to nebudu. I tak je 10tis dost, prognóza nárůstu tam je taky, na Plechách by měla být MUK tzn to jsou další auta, co nebudou na průtahu atd. Obecně i toto množství se obecně plánuje na profily R22,5/120

PetrN

Kdyžtak S21,5/110 stejně jako novostavba Postřelmov-Šumperk. R22,5 se už dlouho nenavrhuje (je to už z dost staré normy), jen dobíhají velmi staré projekty (JZ obchvat Olmiku, I/57 Jarcová-Bystřička)

Jirka

I/11 Hradec Králové- Vamberk. Místy až 20tis. aut za den, z toho 3000 nákladních a na plánovaném obchvatu Častolovic není ani Muk, natož 4pruh. Takže jak píšu, zde nejspíš centrální komise 4pruh neschválí.

PetrN

Provoz 20tis. je na jižním okraji města, to nic nenaznačuje o tranzitu… Šumperk jako 25tis. město vyprodukuje spoustu vnitřní dopravy a spoustu zdrojové/cílové dopravy (ta co v Šumperku končí nebo začíná). Zásadní je tranzitní (průjezdní doprava). Na sever od nádraží vychází provoz kolem 12-13tis., z toho tranzit bude sotva polovina…
Např. na průjezdu Pelhřimovem jsou intenzity až 15tis., ale za městem směr Jindřichův Hradec jen 6-7tis., kontrolní otázka: kolik dopravy může odvést plánovaný obchvat?

Zbyněk19

tak veterinární klinice stejně jako třeba dílnám Fastu to může být úplně jedno.. a ptačí pozorovatelna může pozorovat i nadále… 🙂
Už aby se koplo, ale obávám se, že lidi si ještě dlouho budou muset užívat přeplněného průtahu. Dnes má potřebu hodně lidí s čímkoli nesouhlasit, stačí jen že můžou….

Michael

Otázkou je taky proč se na přípravě nepracuje intenzivněji již delší dobu. Nyní se po celé republice staví obchvaty daleko menších obcí než je okresní město Šumperk. O dalším pokračování do Jeseníku včetně tunelu pod Sedlem nemluvě. Přece jenom je to jednička a jediná silnice v kraji přes Jeseníky, kde je povolený průjezd nad 3,5t. Silniční i železniční tunel tam měl dávno být.

KomentářeJaromíraSoukupa

Dá se ještě najít ona studie až do Koutů?

beedat

Řekl bych, že obchvat Bludova končí nikoliv v jihovýchodní části města, ale v té jihozápadní…

Zbyněk19

zrovna jsem to chtěl taky napsat. Asi měli otočenou mapu…. Se někdy stane