Šumperku by mohl ulevit obchvat, ŘSD už prověřuje jeho trasu
Místo, kde by se obchvat Šumperka napojil na dokončený obchvat Bludova. Zdroj: ŘSD![Místo, kde by se obchvat Šumperka napojil na dokončený obchvat Bludova. Zdroj: ŘSD](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/rsz_gjabnfuwcaanp8r.jpg)
![Místo, kde by se obchvat Šumperka napojil na dokončený obchvat Bludova. Zdroj: ŘSD](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/rsz_gjabnfuwcaanp8r.jpg)
Obchvat by odklonil tisíce vozidel, která městem pouze projíždějí.
Obchvat by odklonil tisíce vozidel, která městem pouze projíždějí.
Ze Šumperku, by pak mohli postavit tunel do Rýmařova. 🙂
Toto ma byt protahnute az za Velke Losiny, Jesenicko je nejhur pristupna oblast v CR a toto muze obrovsky zrychlit cestu
Možná se za 50 let dočkáme. Pokud to nenapadnou ekologické spolky, tak to napadnou Šumperští NIMBYovci.
Možná se na 50 let dočkáme. Do té doby to určitě napadnou Děti Země a ten blbej Bušina ze Šumperka. Další průtahy způsobí Šumperští NIMBYovci…
A já myslel, že to mají rozmyšlené, když dálnice končí v polích 🙂
Cim rychleji bude postavena zakladni dalnicini pater, a tam je konec v dohlednu, tim vice se bude zaostrovat na regionalni dopravni problemy, ktere budou opet dokoncenim paterni site, tedy vyssi mobilitou, jeste vice naplnene dopravou a je uz nyni treba premyslet jak okresni a mensi mesta zaobchvatovat.
Stejnou dulezitost bych kladl na decentralizaci uzlu Praha. Strasne me stve, ze z Moravy do Liberce neni v podstate jina cesta nez pres Prahu, stejne jako do Plzne, ci Teplic.
Tak trasa je už dlouho dána v územním plánu? Achjo. Ten kraj by to potřeboval jako sůl.
Je dobře, že se tato stavba začala koooonečně připravovat, nejen kvůli odvedení dopravy ze Šumperka, přes který dnes vedou ve společné trase dvě silnice I. třídy (I/11 a I/44), ale i kvůli napojení celého hustě obydleného údolí Desné a celého Jesenicka.
Viděl jsem studii,až do Koutů.Vše už je dávno na papíře…..
Jen ty stavby jdou pomalu……
Jó ptačí pozorovatelna na Třemešských rybnících,to bude oříšek…..
Na Plechách v Malíně se taky budou divit…..se čtyřproudovkou kousek za Veterinární klinikou….
Nejsem si moc jistý, že to bude čtyřproudovka, ty intenzity tam na to nebudou.
http://doprava.akada.eu/pict/ruzne/mapa–44-mohelnice-sumperk-2007_2.jpg
Uvažováno bylo do křížení I/44 a I/11 se čtyřpruhem.
Teď se řeší jak dopravně vyřešit Králicko. Ono do toho vstoupilo Polsko chce do roku 2030 dotáhnout S8 až do Bobošova. Je to de facto původní stopa Hitlerovy dálnice, u nás výhledově se uvažuje v té stopě s přeložkou I/43 v kategorii S9,5/90(70). Teď se řeší otázka zda není vyhodnější to odklonit od hranic na čtyřproud I/44 směrem Zábřeh/Šumperk.
https://www.gov.pl/web/gddkia/mapa-stanu-budowy-drog4?graphicName=wojew%C3%B3dztwo+dolno%C5%9Bl%C4%85skie
Pokud zvítězí varianta napojení od S8 na I/44 tak od Štítů na Chromeč/Postřelmov. Obchvat Šumperka a jeho případná podoba s tím nijak nesouvisí a vsadím se že bude obchvat připravován jakou dvoupruh, maximálně jako střídavý třípruh, víc nemá opravdu význam.
Udělal bych tam jednu cestu směr na šumperk a druhou ve stavajici trase hitlerky
20tis aut/den s prognózou dalšího nárůstu není málo Antone Pavloviči …:)
20 tis. je intenzita ve městě. Zdaleka ne všechno se přesune na obchvat. Odhadoval ybch to tak na 6-7 tis.
záleží na době. Párkrát vidím kolonu aut, zejména ráno popř. v neděli odpoledne, když končí víkendy, i od křižovatky na Hraběšice až po první světla u Mounfieldu. To nebude 6-7 tis, ale je to jen můj odhad a hledat to nebudu. Stejně si myslím, že to někdo určitě vyprojektuje za nás a použije k tomu jiný zdroj jak int. diskusi
Ze Šumperka na Rapotín jede 10 tis. aut za den.
asi jo, hledat to nebudu. I tak je 10tis dost, prognóza nárůstu tam je taky, na Plechách by měla být MUK tzn to jsou další auta, co nebudou na průtahu atd. Obecně i toto množství se obecně plánuje na profily R22,5/120
Kdyžtak S21,5/110 stejně jako novostavba Postřelmov-Šumperk. R22,5 se už dlouho nenavrhuje (je to už z dost staré normy), jen dobíhají velmi staré projekty (JZ obchvat Olmiku, I/57 Jarcová-Bystřička)
I/11 Hradec Králové- Vamberk. Místy až 20tis. aut za den, z toho 3000 nákladních a na plánovaném obchvatu Častolovic není ani Muk, natož 4pruh. Takže jak píšu, zde nejspíš centrální komise 4pruh neschválí.
Provoz 20tis. je na jižním okraji města, to nic nenaznačuje o tranzitu… Šumperk jako 25tis. město vyprodukuje spoustu vnitřní dopravy a spoustu zdrojové/cílové dopravy (ta co v Šumperku končí nebo začíná). Zásadní je tranzitní (průjezdní doprava). Na sever od nádraží vychází provoz kolem 12-13tis., z toho tranzit bude sotva polovina…
Např. na průjezdu Pelhřimovem jsou intenzity až 15tis., ale za městem směr Jindřichův Hradec jen 6-7tis., kontrolní otázka: kolik dopravy může odvést plánovaný obchvat?
tak veterinární klinice stejně jako třeba dílnám Fastu to může být úplně jedno.. a ptačí pozorovatelna může pozorovat i nadále… 🙂
Už aby se koplo, ale obávám se, že lidi si ještě dlouho budou muset užívat přeplněného průtahu. Dnes má potřebu hodně lidí s čímkoli nesouhlasit, stačí jen že můžou….
Otázkou je taky proč se na přípravě nepracuje intenzivněji již delší dobu. Nyní se po celé republice staví obchvaty daleko menších obcí než je okresní město Šumperk. O dalším pokračování do Jeseníku včetně tunelu pod Sedlem nemluvě. Přece jenom je to jednička a jediná silnice v kraji přes Jeseníky, kde je povolený průjezd nad 3,5t. Silniční i železniční tunel tam měl dávno být.
Dá se ještě najít ona studie až do Koutů?
Řekl bych, že obchvat Bludova končí nikoliv v jihovýchodní části města, ale v té jihozápadní…
zrovna jsem to chtěl taky napsat. Asi měli otočenou mapu…. Se někdy stane