Šumperku by mohl ulevit obchvat, ŘSD už prověřuje jeho trasu
Místo, kde by se obchvat Šumperka napojil na dokončený obchvat Bludova. Zdroj: ŘSD

Obchvat by odklonil tisíce vozidel, která městem pouze projíždějí.
Obchvat by odklonil tisíce vozidel, která městem pouze projíždějí.
Komický, jak ŘSD Olomouc začíná „prověřovat trasu“, přestože tu má nachystanou už cca deset let… a jak u nich všechno pěkně odsýpá a potřebné úseky silnic se staví včas a neodkládají se.
To už dávno mělo být hotové. V momentě, kdy bude rychlostka vést až na čáru, nenechají se Poláci podbízet – prostřední trasa z Vratislavi si bude žádat plnohodnotnou dálnici. To se provoz pak ztrojnásobí. Jeseník a okolí tak uteče hrobníkovi z lopaty – bez té silnice, o které pražští šulini žvaní už od konce 2. světové, to tam bude pořád umírat. Nebýt Poláků, už tam dávno nikdo nežije.
Jenže jaksi díky CHKO to není možné. SPMV tam nikdy nebude (podle posledních plánů, co jsem viděl pár let nazpátek měla končit v Loučné), dokud tam bude CHKO.
Rychlostka se napojí na cestu, která vede kolem Bludova a ústí u Postřelmova. Před Šumperkem. Cesta z Vratislavi. Takže opravdu: Co to povídáte? Proč? Jak to ovlivní obchvat Šumperka. Spletl jste si obchvat Šumperka s obchvatem Zábřehu ve vedlejším článku.
Já si třeba myslím že sice pro dálkovou dopravu je směr na Mezilesí/Klodzko důležitější, ale zase pro naše vnitro je směr na Jeseník důležitější… a obchvat Šumperka je žádoucí věc, jinak dlooouhý průjezd prostředkem obce…
Takže se budu opakovat.
Silniční doprava škodí a na tomto základě je založen princip a ekonomika podpory staveb .
Nějaké zlepšení parametrů železnice mezi Zábřehem a Šumperkem v podobě druhé koleje a směrového narovnání bude kdy?
Jak konkrétně zvýší úroveň obyvatel ČR (a z toho vycházející výše možných výdajů na zkultivování otrávených oblastí po bolšanech) narovnání nějaké zapadlé železnice?
se smyslem vašeho příspěvku v zásadě souhlasím.
Jen každá železnice připojující region k páteřní trati je podle vás zapadlou železnicí :D:D:D ? Jste z Prahy nebo z Brna? Jak by se asi na váš příspěvek díval někdo třeba z Frankfurtu nebo Paříže….
Nalijme si čistýho vína – ty regionální tratě co vedou všechny přes špk do zábřeha mají mizivý význam. Děláte, jak kdyby se tam stahovala celá katovická megalopole. Ta oblast tam je vylidněná, nic tam není a bude jen hůř. Nákladní dopravu můžu jen odhadnout, ale bude to podobné. Nula prd. Kolem Jeseníků a Brd je mrtvo, bez auta jste mrtvej muž.
ano, ty regionální tratě mají mizivý význam a proto se stavěly a proto se elektrifikovaly. Někdo prostě neměl co dělat, nevěděl co s penězma a nebo se vás zapomněl zeptat 🙂 Krásný den
Ty tratě se stavěly v dobách minulých, za jiných situací a jiných výchozích podmínek a potřeb. Dnes nemají takový význam, jaký se mi tu snažíte podsunout, čímž nikde netvrdím, že nemají význam žádný.
nic vám samozřejmě nepodsouvám a všechny tratě se stavěly v dobách minulých :). Konkrétně tato trať údolím Desné se stavěla v 19. stol. pro dopravu místních komodit. Význam rostl a dnes je to významná a využívaná lokální trať, která byla v r 1998 kompletně zrekonstruovaná místním sdružením obcí a následně elektrifikovaná. Tohle by nikdo bezdůvodně nedělal. Její význam je samozřejmě lokální, ale regionálně důležitý. Je třeba si uvědomit, že v Praze žije pouze desetinka obyvatel a je to oblast s minimálním průmyslovým potenciálem. Pokud by uměle nevznikl hvězdicový dálniční systém, nikdo vyjma místních, by tam téměř nejel, kromě samozřejmě zásobování… Číst vice »
Zkrátí se obecně dojezdová doba a bude spolehlivější ze Šumperka do Zábřehu a následně pak i na obě strany (Olomouce a Praha).
Tak jestli přistupujete k vyloučeným lokalitám stylem „když tam nic není, není potřeba tam investovat“, tak se nedivte, že tam nic není. Jen kolega nahoře trochu zapomíná, že vedle těch pár kilometrů ze Zábřeha do Šumperka je hned vedle 65km trať do Jeseníka, která by narovnání a elektrizaci potřebovala jako sůl… jízdní doba na téhle trati je 1,5 hodiny, takže úpravy by dojezdový čas zkrátily velice výrazně a kam se člověk může dostat pohodlně a rychle, tam taky bude jezdit. Pro Jesenicko je to páteřní linka.
Páteřní komunikací jsou silnice. Vlaky jsou až na druhé koleji, ať se vám to líbí nebo ne.
Těch 10 km, co jedou osobáčky s 3 lidmi na palubě?
A ty rychlíky jezdí prázdné?
Z Šumperka ano. Většina lidí nastoupí v Zábřehu, kde do nich přestupují lidé z Jesenicka, anebo pak v Olomouci.
Já teda měl za to, že v Zábřehu se z Jesenicka na Olomouc většinou nepřestupuje. A prázdno jsem taky neviděl.
Pán asi myslel, že pak přestupují až v Olomouci.
Jinak, jo, do špk jezdí vlaky (ze směru od hor) téměř prázdné (včetně okolí Jesu), do zábřeha poloprázdné. Nevýrazný, neznatelný provoz. Po ekonomické stránce to musí silně dotovat kraj nebo kdo… Železnice je tu dobrá snad jen jako bypas (i ty šutry z Žulový rozvážejí náklaďáky) když by někde vypadla část nějaké už tak šíleně řídké silniční sítě. Akorát se mi zdá, že je to jen takové placebo – při posledních povodních nefungovala ani železnice, někde není dodnes zprovozněná.
Výborně. Už aby se začalo stavět. A ideálně až do Rapotína.
A ještě lepší až někam do Koutů.
A tunel do Jeseníku.
a raketou na Mars
To by v podstatě znamenalo postavit v celé trase zcela novou silnici. Nebylo by v tom případě vhodné prověřit i jiné možnosti včetně přetrasování přes Ramzovské sedlo? Tam by se to mohlo obejít i bez drahého tunelu.
Dálnice měla vést z Olomouce do Vratislavi podél Jeseníka už dávno. Důležitější jsou ale tunely nebo přeložky v Praze, protože právě TATO investice zvyšuje životní úroveň ČR. Ne nějaká páteřní obchodní síť, kdesi v milionových konurbacích za horami. Ale Praha, lépe řečeno pár jejích ulic. Okolo ní/nich se přece točí svět.
Ze Šumperku, by pak mohli postavit tunel do Rýmařova. 🙂
Proč ze Šumperku? Nebylo by účelnější tu silnici z Rýmařova přetrasovat rovnou k budoucí dálnici do Mohelnice?
Jo Rýmařov, Uničov, Mohelnice by bylo lepší
proč do Mohelnice? Rovnou přímé napojení Rýmařov na rakouskou A5 😀
Toto ma byt protahnute az za Velke Losiny, Jesenicko je nejhur pristupna oblast v CR a toto muze obrovsky zrychlit cestu
Tak to bylo nejlepší. Něco takového by citelně pomohlo tomuto krásnému kraji.
Do Jeseníka jsem jezdíval v minulých letech často soukromě i pracovně. Nejhorší cesta vedla přes Šumperk, nejzáživnější přes Malou Morávku (jen v létě), nejschůdnější přes Rudu nad Moravou a Hanušovice. Povodně s tím asi trochu zamotaly, v březnu jedu jako závoz do lázní, vyzkouším co se změnilo.
Nezměnilo se nic.
obchvaty se nedělají primárně proto, aby se o pár minut zrychlila doprava, ale aby se odvedla z aglomerací… 🙂
jen pozn. Obchvaty se primárně nestaví, aby o pár minutu zrychlili dopravu, ale aby ji z aglomerací odvedly 🙂
Možná se za 50 let dočkáme. Pokud to nenapadnou ekologické spolky, tak to napadnou Šumperští NIMBYovci.
Myslím že by se to dalo stihnout podstatně rychleji.
Nejdříve by museli kuchnout Doležala. Ten nadělal Jeseníku už takových problémů, že bych se ani nedivil, kdyby někomu takhle hráblo v makovici.
Možná se na 50 let dočkáme. Do té doby to určitě napadnou Děti Země a ten blbej Bušina ze Šumperka. Další průtahy způsobí Šumperští NIMBYovci…
A já myslel, že to mají rozmyšlené, když dálnice končí v polích 🙂
Cim rychleji bude postavena zakladni dalnicini pater, a tam je konec v dohlednu, tim vice se bude zaostrovat na regionalni dopravni problemy, ktere budou opet dokoncenim paterni site, tedy vyssi mobilitou, jeste vice naplnene dopravou a je uz nyni treba premyslet jak okresni a mensi mesta zaobchvatovat.
Stejnou dulezitost bych kladl na decentralizaci uzlu Praha. Strasne me stve, ze z Moravy do Liberce neni v podstate jina cesta nez pres Prahu, stejne jako do Plzne, ci Teplic.
Tak trasa je už dlouho dána v územním plánu? Achjo. Ten kraj by to potřeboval jako sůl.
No tak pokud vím, tak v ZÚRu OK právě I/44 zanesen je, konkrétně navazující obchvaty Šumperka, Vikýřovic, Rapotína a Velkých Losin. O čem se právě na ŘSD diskutuje je polde mě dopravně-koncepční návrh s realizovatelným technickým provedením.
Je dobře, že se tato stavba začala koooonečně připravovat, nejen kvůli odvedení dopravy ze Šumperka, přes který dnes vedou ve společné trase dvě silnice I. třídy (I/11 a I/44), ale i kvůli napojení celého hustě obydleného údolí Desné a celého Jesenicka.
Viděl jsem studii,až do Koutů.Vše už je dávno na papíře…..
Jen ty stavby jdou pomalu……
Jó ptačí pozorovatelna na Třemešských rybnících,to bude oříšek…..
Na Plechách v Malíně se taky budou divit…..se čtyřproudovkou kousek za Veterinární klinikou….
Nejsem si moc jistý, že to bude čtyřproudovka, ty intenzity tam na to nebudou.
http://doprava.akada.eu/pict/ruzne/mapa–44-mohelnice-sumperk-2007_2.jpg
Uvažováno bylo do křížení I/44 a I/11 se čtyřpruhem.
Teď se řeší jak dopravně vyřešit Králicko. Ono do toho vstoupilo Polsko chce do roku 2030 dotáhnout S8 až do Bobošova. Je to de facto původní stopa Hitlerovy dálnice, u nás výhledově se uvažuje v té stopě s přeložkou I/43 v kategorii S9,5/90(70). Teď se řeší otázka zda není vyhodnější to odklonit od hranic na čtyřproud I/44 směrem Zábřeh/Šumperk.
https://www.gov.pl/web/gddkia/mapa-stanu-budowy-drog4?graphicName=wojew%C3%B3dztwo+dolno%C5%9Bl%C4%85skie
Pokud zvítězí varianta napojení od S8 na I/44 tak od Štítů na Chromeč/Postřelmov. Obchvat Šumperka a jeho případná podoba s tím nijak nesouvisí a vsadím se že bude obchvat připravován jakou dvoupruh, maximálně jako střídavý třípruh, víc nemá opravdu význam.
Tak, objem provozu tam ubývá, ne že by nebyl ale vejde se to, limitem bude trasa přes sedlo tam čtyřpruh nebude nikdy. Důležitější by bylo aby to nevedlo dědinama a mělo můk… možná pokud se osvědčí ta třípruhá varianta (na 110) Ostrov-Klášterec tak ta by po Petrov docela seděla… a určitě by se umísťovalo snadněji 15,25m než 22,5m…
Udělal bych tam jednu cestu směr na šumperk a druhou ve stavajici trase hitlerky
20tis aut/den s prognózou dalšího nárůstu není málo Antone Pavloviči …:)
20 tis. je intenzita ve městě. Zdaleka ne všechno se přesune na obchvat. Odhadoval ybch to tak na 6-7 tis.
záleží na době. Párkrát vidím kolonu aut, zejména ráno popř. v neděli odpoledne, když končí víkendy, i od křižovatky na Hraběšice až po první světla u Mounfieldu. To nebude 6-7 tis, ale je to jen můj odhad a hledat to nebudu. Stejně si myslím, že to někdo určitě vyprojektuje za nás a použije k tomu jiný zdroj jak int. diskusi
Ze Šumperka na Rapotín jede 10 tis. aut za den.
asi jo, hledat to nebudu. I tak je 10tis dost, prognóza nárůstu tam je taky, na Plechách by měla být MUK tzn to jsou další auta, co nebudou na průtahu atd. Obecně i toto množství se obecně plánuje na profily R22,5/120
Kdyžtak S21,5/110 stejně jako novostavba Postřelmov-Šumperk. R22,5 se už dlouho nenavrhuje (je to už z dost staré normy), jen dobíhají velmi staré projekty (JZ obchvat Olmiku, I/57 Jarcová-Bystřička)
I/11 Hradec Králové- Vamberk. Místy až 20tis. aut za den, z toho 3000 nákladních a na plánovaném obchvatu Častolovic není ani Muk, natož 4pruh. Takže jak píšu, zde nejspíš centrální komise 4pruh neschválí.
jenže I/11 je od Hradce jako jednopruh a s nárůstem dopravy se tady zatím nepočítá. U I/44 je to takto projektováno, rozestavěno a s nárůstem dopravy se počítá, navíc od Bludova přes Šumperk do Petrova tzn v trase obchvatu Šumperka je to souběh I/44 s I/11. Takže podle to na 4pruh klapne. Jednou. Možná za 50let až se hrábne do země…..
jenže I/11 je od Hradce jako jednopruh a s nárůstem dopravy se tady zatím nepočítá. U I/44 je to takto projektováno, rozestavěno a s nárůstem dopravy se počítá, navíc od Bludova přes Šumperk do Petrova tzn v trase obchvatu Šumperka je to souběh I/44 s I/11. Takže podle to na 4pruh klapne. Jednou. Možná za 50let až se hrábne do země…..
Zatím. Kdyby to propojili až na čáru, směrem k Vratislavi, můžete si to číslo vynásobit třebas i pěti. Byla by to totiž nejkratší cesta ze severu na jih.
Ale to propojí na Bobošov… a nejkratší je to „jen“ do Vratislavi, směrem na Varšavu nebo na Štětín to máte srovnatelné (ne-li kratší) alternativy přes Bohumín/Lubavku…
Takže ano nárůst ano, ale ne několikanásobně. A bude to záviset na přesné poloze cíle/zdroje. Ale to je celkem v pořádku, budujeme síť, nikoliv jednu jedinou silnici…
Jo, už jsem ty polské mapy teď taky viděl, skutečně je tam plánovaný Bobošov. Asi čekali… až se nedočkali.
Provoz 20tis. je na jižním okraji města, to nic nenaznačuje o tranzitu… Šumperk jako 25tis. město vyprodukuje spoustu vnitřní dopravy a spoustu zdrojové/cílové dopravy (ta co v Šumperku končí nebo začíná). Zásadní je tranzitní (průjezdní doprava). Na sever od nádraží vychází provoz kolem 12-13tis., z toho tranzit bude sotva polovina…
Např. na průjezdu Pelhřimovem jsou intenzity až 15tis., ale za městem směr Jindřichův Hradec jen 6-7tis., kontrolní otázka: kolik dopravy může odvést plánovaný obchvat?
tak veterinární klinice stejně jako třeba dílnám Fastu to může být úplně jedno.. a ptačí pozorovatelna může pozorovat i nadále… 🙂
Už aby se koplo, ale obávám se, že lidi si ještě dlouho budou muset užívat přeplněného průtahu. Dnes má potřebu hodně lidí s čímkoli nesouhlasit, stačí jen že můžou….
Otázkou je taky proč se na přípravě nepracuje intenzivněji již delší dobu. Nyní se po celé republice staví obchvaty daleko menších obcí než je okresní město Šumperk. O dalším pokračování do Jeseníku včetně tunelu pod Sedlem nemluvě. Přece jenom je to jednička a jediná silnice v kraji přes Jeseníky, kde je povolený průjezd nad 3,5t. Silniční i železniční tunel tam měl dávno být.
Důvod hledejte v ekologických a nimby spolcích. Začněte ale Prahou, tam se tvoří zákony, které tyhle škodiče stvořily.
Dá se ještě najít ona studie až do Koutů?
Loni nebo kdy byla na MD, ale už ji nemůžu dohledat. Zřejmě ji přesunuli.
Je to asi rok zpátky kdy se MD vyjádřilo, že přes Sedlo nepovede silniční tunel, ale jen železniční. Silniční prý způsobí nárůst automobilové dopravy a ta není ekologická. Je prý lepší nechat smrdět kamiony pěkně přes Sedlo, ať z toho mají radost úplně všichni. Tak proto nic nebude.
Řekl bych, že obchvat Bludova končí nikoliv v jihovýchodní části města, ale v té jihozápadní…
zrovna jsem to chtěl taky napsat. Asi měli otočenou mapu…. Se někdy stane