Štýrsko končí se sníženou rychlostí na dálnicích
Rakouská dálnice A2 Südautobahn. Pramen: ASFINAG

Omezující značky 100 km/h s dodatkem IG-L zmizí z dálnice A2 (Süd-Autobahn) a dálnice A9 (Pyhrn-Autobahn).
Omezující značky 100 km/h s dodatkem IG-L zmizí z dálnice A2 (Süd-Autobahn) a dálnice A9 (Pyhrn-Autobahn).
150 km/h je blbost, 130 stačí, ale 94 km úsek IG-L byl na cestě na jih trochu o nervy. Smutné je, že o tom rozhodují spolkové samosprávy, takže po příštích volbách to může být klidně zpátky…
Nefandím tomu zvýšení rychlosti vybraných na 150km/h, ne že bych s tím nesouhlasil, ale plošné omezení rychlosti na dálnici je prostě blbost, tady bych následoval Německo a zrušil plošné omezení rychlosti všude, prostě když je volno a hezky ať si tam jede každej co je mu libo.
Mě naopak těch 130 připadá jako rozumný kompromis, jestli máme na dálnicích tolerovat kamiony. A to musíme.
Dá se jezdit rychle a bezpečně ale i pomalu a nebezpečně. Je-li provoz mírný tak 150 a kamiony není problém. V případě silného provozu omezuje rychlost i Autobahn.
A „co je mu libo“ je také nesmysl, protože maximální dovolená rychlost je dána jak typem komunikace a dopravním značením, tak i výrobcem automibilu (maximální konstrukční rychlost v TP) a platí vždy ta nižší z těchto dvou hodnot.
jen to ne.
ono sice vetsina ridicu dneska nejede ani tech 130… ale ono staci par jednodussich blb*cku, co musi tech 200 jet, aby to nedopadlo dobre.
No, to teda při spojení s faktem že máme až na ojedinělé vyjímky (z nichž polovina je ještě na omezených příměstských úsecích) na dálnici jen dva pruhy teda vůbec není „povzbuzující“ ke zvyšování rychlosti… nutně se budou rozevírat rychlostní „nůžky“ mezi dvěma bezprostředně sousedícími pruhy…
To může fungovat tak maximálně na „poloprázdné“ dálnici, a to je u nás hodně vyjímka.
Když už tak raději použít ve větší míře proměnné značení.
Zkuste to vzít někdy do Vídně od jihu, po A2. Tam jsou 4 pruhy a stejně (i tam) všichni jezdí jak pitomci vlevo. Takže počet pruhů nemá na věc vliv, nejen u nás. Stejně se (i tam) jezdí 140.
Bohužel v ČR nemáme na neomezenou rychlost lepší řidičskou kulturu. Ba naopak, začíná mi to tady připadat čimdál víc jako v Indii, nebo Ugandě. Díky nepřítomnosti (nebo jen velmi omezených a dopředu hlášených) kontrol provozu si tady každý jezdí, jak se mu zlíbí.
Tak to asi pojedu do Chorvatska přes Rakousko když nás přestanou šikanovat.
Za tento autoterorismus musí rakouský prezident odvolat toho hejtmana i s celou jeho neofašistickou vládou, sněm rozpustit a vypsat nové volby, ideálně bez FPÖ.
Jak demokratické. Voliči chtěli 130 km/h na dálnici, tak to tak mají. Vy si radši dejte něco na uklidnění – pomůže heřmánkový čaj. 🍵
Já jsem tento příspěvek pochopila jako černý humor
To tady u Georga moc nepřipadá v úvahu. 😉
Myslím že při srovnání s prezidentskými volbami v Rumunsku je to vtipná narážka. Jinak z fyziky víme že množství energie dodané motorem je závislé na hmotnosti tělesa (auta) a délce dráhy pohybu. Vyšší spotřeba při vyšší rychlosti je dána jen odporem vzduchu, dále určitě závisí i od plynulosti provozu. To zvýšení je někde mezi 20-30%.
A nebo podle spisku páně baptisty si přirození omévat studenou vodou …
vlažnó
I když by se vám takový protiústavní krok zjevně líbil, Zelený profesor není takový blázen, aby se do něho pouštěl. 😀
Mne by hlavně zajímal nějaký výzkum a měření, jestli to snížení na 100 km/h něčemu pomohlo a nebo ne….
Přijde mi, že pomáhalo jedině zemské pokladně na pokutách, protože je fakt, že kolem Štýrskéjo Hradce se jezdilo stovkou snad všude.
Tak pri 100 km/h je nizsi spotreba, to si muzete overit vcelku jednoduse. Tzn. ze objektivne i ty emise jsou pak nizsi.
Takze zalezi, co myslite tim „necemu pomohla“
tak ve 100 je spotreba vyrazne nizsi, nez ve 130. na tom snad nic zpochybnovat nebudete.
A pri 0 km/h je nejnizsi.
Cena casu v ekonomice je burt?
ze zrovna vy volate po zakazu necich prispevku z duvodu, ze jde o “opravdu o vylevy”.
zkuste se zamyslet, pochopite.
ono jde v tomto případě o vyvážení více veřejných zájmů, konkrétně na ekonomickém růstu a na čistém ovzduší. Tedy dříve v Rakousku se přihlédlo i k druhému veřejnému zájmu a zvolil se kompromis na omezení rychlosti 100 km/h. Současná politická reprezentace toto opouští, protože si to přejí voliči, což je asi tak jediný důvod
Nikdo vám nebrání po dálnici jet 100 km/h. Minimální rychlost je 80 km/h, to budete mít spotřebu ještě menší…
Nemel by vazeny P.T. web zdopravy.cz blokovat prispevky uzivatele Georg?
To jsou opravdu vylevy. A urcite ne ojedinele.
Chtělo by to jiné pilulky…