Stykovou křižovatku nahradil rondel. ŘSD otevírá upravený sjezd u Jihlavy
Křižovatka Pávov po přestavbě. Pramen: ŘSD
Nájezdová rampa ve směru na Prahu zůstane kvůli rekonstrukci mostu na D1 uzavřena až do listopadu.
Nájezdová rampa ve směru na Prahu zůstane kvůli rekonstrukci mostu na D1 uzavřena až do listopadu.
Že neotevřeli sjezd na 112km,tím mě teda pěkně nasr..i. Až do listopadu se jezdit otáčet někam do prd..e. To bude pěkně hutná uhlíková stopa. Jo, já zapoměl. To se řeší jen jak se komu hodí do krámu.
Jestli jezdíte od Brna, můžete přejet na druhou stranu přes čerpací stanici, most a protější čerpačku do protisměru. Opravdu není třeba jezdit až na Větrný Jeníkov.
Jsem šokován že někde existuje propojení dálniční benzínky se silniční sítí nižší kategorie… na D2 se tomu vyhýbali velmi důsledně i když vedla třeba jen 100m od dálnice, a to i za cenu stavění bloků a přehrazování „cestiček“… což ve spojení se šetřením na sjezdech zamrzí.
Všem co tady voláte po klasickém čtyřlístku, podívejte se do mapy. Konkrétně nájezd směr Praha ve směru od HB by byl defakto napoužívaný.
…a sjezd od Brna na Jihlavu co, taky nepoužívaný???
Teď tam je místo čtyřlístku docela raritní řešení alá „bradavice“.
Až se to ujme a podobná zvrhlost se postaví nedejbože ještě někde jinde, tak dejte vědět!
https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=15.6125244&y=49.4515135&z=16
Docela by mě zajímalo porovnání kapacity s velkým kruháčem ala mladá Boleslav…
Mapa, včetně té terénní, hovoří pro bezproblémovou rampu HB-Pha, kde by se připojovací pruh krásně napojil do dálničního oblouku. Ona je tam navíc kousek od křižovatky průmyslová zóna.
A co průmyslová zóna na HB straně dálnice, odtamtud se na Prahu nejezdí??
to se bude jednou řešit i u Janova na D35.
Myslím si, že nebude. U Janova totiž primární směry jsou buď nájezd na hlavní doprava (Svitavy>Litomyšl), nebo sjezd z hlavní doleva (Litomyšl>Svitavy). V ani jednom případě nebude hlavní proud nájezd na hlavní doleva, což bylo přesně tady na I/38 a to byl ten problém. Odbočování od HB doleva na Prahu problém nebyl ..
Kdyby už tenkrát, při stavbě dálnice, postavili klasický čtyřlístek, nemusel se tento problém řešit.
Možná to na tehdejší intenzitu stačilo, ale u takových staveb je třeba myslet na několik desetiletí dopředu.
To by se tento úsek dálnice musel stavět za císaře pána, aby se myslelo s výhledem na budoucí časy.
Železnice u nás přežila 40 let „péče“ za socialismu i následujících 10 let naprostého nezájmu díky velkorysosti tehdejších projektantů a fortelu stavařů z dob c.k. Monarchie.
Dálnice okolo Jihlavy se stavla v letech 1976 – 1979/80.
Soudruzi tenkrát nepostavením 4. segmentu zkrátka „ušetřili“.
Přístup jihlavské pobočky ŘSD v letech 1990+ je dostatečně populární, netřeba se rozepisovat.
U klasického čtyřlístku je problém křížení cest najíždějících a sjíždějících. Takže by to chtělo čtyřlístek s kolektorem a na to v době vzniku nebyl takový provoz ani peníze.
Aha, takže na jedné straně na to peníze byly a na druhé straně ne ? WHAT ?
Ať tak či tak, měl být kompletní 4-lístek s kolektorem připraven v době, než začínala modernizace a tou dobou se to mělo dostavět. Je to banda neschopných lidí na správě Jihlava, jejich výsledky jsou tragické, takže se tady moc není čemu divit. Že by vyvinuli nějakou vlastní iniciativu, to už vůbec ne.
Při „velké“ reko určitě byl vhodný okamžik to dostavět. Ale tehdy si zase skoro určitě nechtěli „komplikovat“ situaci změnami…
Ona by možná stačila o pár metrů prodloužená nájezdová rampa(y) tak aby byla větší vzdálenost mezi připojujícími se a odpojujícími vozidly…
Každopádně teda náhrada pomocí kruháče dneska byla dost nákladná a z hlediska bezpečnosti… no asi ano, ostatně nevyšší bezpečnost je při rychlosti blízké nule 🙁
Díky za ty bypassy, výrazně totiž omezují tvorbu kolon dopravních špičkách. Mnoha českých městech, kde na ně nebylo místo tak vyměnili plynulost za bezpečnost…
Já bych jim poděkoval, kdyby rozšířili na D1 dálniční most a dodělali klasický „čtyřlístek“. Za toto řešení bych je poslal někam…
Kdyby to šlo, tak by tam byl. V nějakém článku bylo vysvětleno, proč volili toto řešení.
Ano, to vysvětlení jsem taky někde četl. „Nešlo to“, protože by se musel postavit kolektor. Takže se zvolil tento levnější a jednodušší kočkopes.
Nešlo to, protože by se muselo něco dělat. Takže děkujeme.
Jenže ono to šlo. Akorát se šetřilo.
Když už tam musí být kruháč, tak:
1) díky moc za bajpasy,
2) nedostatečná širka okružního pruhu jako obvykle v Česku. Obrubníky a dlažba budou do roka zničené. V Rumunsku a i v jiných státech jsou pruhy v OK širší a kruháč vydrží déle neponičen.
V Rakousku a SRN zase zřetelně užší, ale geometricky lépe propracované tak, že to v provozu vydrží léta bez závad. Není umění plácat asfalt a vyhazovat peníze, ale umění je dosáhnout kvality zpracování.
Přesně tak, vjezdové a výjezdové křivky mnohých českých křižovatek (nejen okružních, nýbrž i stykových) a zatáček jsou fakt s prominutím debilní. Když se to dřív dělalo na papíře, přiložil projektant na výkres křivítko ve stejném měřítku a hned bylo jasno. Na počítači by to asi pro projektanta znamenalo pár nepřekonatelných kliknutí navíc, aby se mu do výkresu vložila kýžená křivka hned v měřítku.