Studii opravitelnosti Vyšehradského mostu nám neukázali, tvrdí SŽ. Miliardáři čekají na Kupku
Železniční most na Výtoni pod pražským Vyšehradem. Zdroj: Nadační fond pro záchranu Vyšehradského mostu
Celou studii opravy Výtoně předáme až ministrovi, říká nadační fond. SŽ podle něj dostala prvních 200 stran.
Já jsem také požádal fond o zaslání plné verze Studie ale nereagují. Přitom na svém webu https://vysehradskymost.cz/studie-2 přímo nabízejí, že na požádání každému pošlou plnou verzi.
Tak jim zkuste taky napsat.
Mě by zajímalo, o co pánům miliardářům ve skutečnosti jde. Na oko se tváří, že chtějí svými stamiliony filantropicky zachránit most před úřednickou zvůlí, ale reálnými kroky spíš jen vytvářejí chaos, prasí diskuzi a přispívají k celospolečenské nejistotě ohledně správného řešení, čímž prodlužují status quo. Cui bono?
Pokud skutečně chtějí svým vlivem a penězi zachraňovat pamaátky, tak bych je pěkně poprosil přesměrovat své úsilí o pár kroků vedle na vyšehradské nádraží. Děkuji.
No upřímně co čekat od „studie“, jejíž výsledek byl dán vlastně už v zadání, přičemž byla vypracována v mnohem v kratší době než se touto stavbou zabývá např. Kloknerův ústav apod., jejichž zjištění jsou v přímém rozporu s tvrzeními této tzv. studie.
SprZel nema vyresene pamatkare a stejne hodla utratit par set mio za projekt. A do toho manipulativni kampan proti zastancum opacneho nazoru.
Jsou to grazlove, co neustale mrhaji penezi nas, danovych soumaru, na pitomosti.
Pani mluvci jede stejne odpornou PR masirku jako obvykle. Nemam slov.
Pro pana Suru – kdyz mu tak vadi slovo grazl ve spojenim se spravou zeleznic.
Jan Golan
Hlídač parkoviště na Výtoni proti stavbě nic nenamítá.
Moment, musí se poradit s dědkem, který ho střídá odpoledne. 🙂
Doufám, že je s tím Kupka vyhodí. Most je potřeba vyměnit, ne opravovat. Navíc oprava nedává smysl ani ekonomicky.
Ta studie bude věcně velmi mizerná, proto všechny ty tance a kouřové clony.
Kupka by neměl přijímat každou halasnou partičku magorů bez předchozí expertní oponentury.
Nevidel jsi ji ale mas jasno. A mostar se specializaci na ocelove konstrukce jsi?
BTW, furt nejsou vyreseni pamatkari. Zapamatujte si to, az bude projekt, pamatkare nepresvedci nebo to skonci j soudu a nebude se jezdit.
Dalnice D8 se sesuvem postavena na debilnim miste na silu varuje
Typická taktika šmejdů. Přes média zdiskreditovat věrohodnost a vůli spolupráce někoho, kdo se mi nehodí do krámu. Aby to vypafslo, že jen zdržují, zatímco dobrá správa chce makat a bourat.
Paní tisková z dobré správy dokonce přesně ví, že ani s ministerstvem nekomunikují. Tam se prostě ví všechno a nějakej ministr je na něi krátkej…
„Typická taktika šmejdů.“ To ano, ale z druhé strany.
Ferdo, když chceš někoho označovat za šmejda, tak nejprve najdi koule se podepsat. Až se tak stane, dej vědět.
Třeba se fakt jmenuje Ferda 🙂
A příjmením Mravenec.
tohle vypadá spíš na Brouka Pytlíka
To se klidně může stát 😉
https://www.hokej.cz/strach-o-cachotskeho-drsny-atak-ferdy-krev-nositka-a-predcasny-konec-tretiny/5084973
Jestli je něco taktika šmejdů (pokud si mám vypůjčit tvůj slovník) tak je to napadnutí dosavadní mnohaleté odborné práce bez srovnatelně silného materiálu.
No a dostala tedy SŽ ten materiál, nebo ne?
Protože zatím tu byla jen tiskovka, happening a brožura, ale nic moc odborného.
Mjeli zme to v te brožuře. Za vyšši, za socialistickou moralku 😃
Studie, jako svět neviděl a nikdy neuvidí.
Proč tu studii normálně nezveřejní všem? Co je na ní tak tajného? Bojí se ukázat své vlhké sny na veřejnosti?
Protože by se ukázalo, že těch 15% není na výměnu, ale použitelnejch..
Přesně toto očekávám. Studie SUDOPu odhadla počet dílů nezbytných na výměnu na cca 75 procent, při otryskání konstrukce se přijde na další a k těch 85 procentům dílů nutných na výměnu nakonec dojdeme :-).
Protože není česky?
No a co? Kupka neumí anglicky? Nikdo na SŽ neumí anglicky?
Oni „miliardáři“ zatím nic moc světaborného nepředvedli, ale že jsou natolik pitomí, že by nezvládli během pár dní studii přeložit, bych jim zase nepodsouval…
Ti miliardáři ale byli schopni vydělat miliardy, čili už na rozdíl od ukázkového Brouka Pytlíka, za kterého je tu akorát Michal M, něco předvedli :-).
Osobně považuji aktivitu miliardářů v případě mostu pod Vyšehradem za nepříliš nežádoucí z různých důvodů, ale to neznamená, že není možné uvést určitá fakta, které Michal M ve své sebestřednosti nějak zapomněl uvést :-).
Dělám tu chybu, že předpokládám inteligentnější čtenáře, než jací reálně jsou. Takže k prvnímu příspěvku přidávám „v oblasti výtoňského mostu“ (o kterém je článek).
Pro jistotu ověřuju, zda oba chápeme stejně fakt, že vydělání miliard nedělá automaticky z člověka odborníka v libovolné oblasti.
A že bych pochopil tvůj druhý odstavec, to nemohu říci.
A?
Ona skutečnost bude jiná, než jak ji popisuje paní tisková ze sž…
A jaká bude? Povídejte, přehánějte…
ještě blbější
Nekecat, bourat, stavět a juchuu jezdíme po třech kolejích!!!
A nastane ráj na zemi.
Proberte se.
Tak to budoucí generace budou svědky vyšehradského zázraku, vlaky ve 22. století budou jezdit po nýtovaném, příhradovém, rezatém a hlučném mostě rychlostí 30 km/h. Ať žije moderní doprava.
Na nýtech a příhradách nevidím cokoliv špatného… Všechno ostatní jste si jen chybně odvodil…
Jenom blázen věří tomu, že výměnou 15% dílů prodlouží životnost mostu o dalších 100 let, A to jenom tím, že na něj budete patlat barvu. Tím dosáhnete toho, že most unese sám sebe, ale ne dynamické namáhání těžkými vlaky. A co bude potom?
Čekání na Godota pokračuje… Nejdříve měli studii zveřejnit v únoru 2024, pak asi našli někoho kdo jim za to zaplatí, tak slibovali zveřejnění na podzim 2024. A v současnosti se prý čeká na dokončení překladu kompletní studie, jak jsme se dozvěděli z e-mailu od nadace…
Jo, protože patlalové na SŽ neumí anglicky.
Já tedy nevím, účastnil jsem se kdysi konference UIC v Paříži a všichni zástupci SŽ tam v pohodě anglicky komunikovali. A nejspíš nebudou jediní v celé organizaci.
Samozřejmě, bez toho by tam byli zbyteční asi tak, jako jsou někteří europoslanci bez patřičné znalosti angličtiny v europarlamentu.
How do you do, patlale zaměstnaný na Správě železnic?
Nechápu co se pořád řeší a jakou má tento most historickou hodnotu … Když po 30 letech přestala stačit jedna kolej, původní jednokolejný most zbourali a postavili stávající dvojkolejný … tak po 120 letech udělejme to stejné, a postavme nový most …tříkolejný … na rezavé konstrukci nevidím žádnou historickou hodnotu …
nevidíte? vždyť to začalo rezavět už za císařepána, rezavělo to za Masaryka, ten rez, pane, to je nějakej rez!
Přiznávám se, že mám velké obavy, aby nezvítězila pro současnost (a hlavně budoucnost) ta nejblbější možná varianta a tím je oprava současných mostních konstrukcí. Páni miliardáři mají dost peněz a dost velký vliv na to, aby to dopadlo přesně takto. Přitom přes památkáře by byla průchodná varianta nýtované repliky, tedy prakticky nový most vypadající jako současné konstrukce, který by v sobě zahrnul i úpravu pro změnu trakční soustavy na 25 kV střídavých. Zcela nový most je akorát trucakce Správy železnic, která nejspíš nemá šanci přes památkáře projít, protože to by došlo k porušení právních norem a bylo by to i… Číst vice »
„varianta nýtované repliky,“ Proč nýtované? Abychom se opět dostali do problémů s údržbou?
nýtovaná replika je samozřejmě pitomost. správné řešení je „sociální kopie“ (termín vymyslel nebo spíš uvedl do obecného mostařského povědomí „otec“ nového Bratislavského Starého mostu ing. Maťaščík), to znamená most, který technicky a dopravně vyhovuje současným (budoucím výhledovým) požadavkům, ale zároveň v panoramatu města vypadá (z pohledu laika) úplně stejně, vypadá stejně při procházce po náplavce, z Petřínské rozhledny, z Vyšehradských hradeb, na fotce, na pohlednici.
jeďte se podívat do Bratislavy. nebo kamkoli jinam.
„Přitom přes památkáře by byla průchodná varianta nýtované repliky, tedy prakticky nový most vypadající jako současné konstrukce,“
Tato věta není pravdivá. Replika žádnou památkovou hodnotu nemá.
To není pravda, i replika může mít památkovou hodnotu. Například vyhořelý kostel v Gutech je postaven zcela nový, původními technologiemi, a přitom je stále veden jako kulturní památka.
Tak v Gutech to byla jediná cesta, jak památku zrekonstruovat. Výtoňský most proti tomu stále existuje ve faktikcy původní podobě a to, co tvrdí Bram, není ničím podloženop.
existuje, jen jako most je k ničemu
A o tom rozhodl Michal M, který sice jinak umění ani památkám vůbec nerozumí, ale tady je najednou expert na památkové hodnoty a jeho stanovisko je závazné. 😀
Tohle je fakt národ sebestředných patlalů.
K památkové péči se ovšem jako první vyjádřil Bram. Doporučil bych proto lustraci odborných předpokladů zaměřit na začátek diskuse, protože moje kompetentnost či nekompetentnost nijak neovlivňuje pravdivost Bramova výroku.
Nýtovaná replika? Takže Potěmkinova vesnice? To už ty konstrukce můžou opravovat, možná se jim podaří z původních konstrukcí něco zachránit a bude se to alespoň tvářit jako památka…
Ok, počkáme, až spadne sám. Pak si ho můžou zachránit z Vltavy a strčit, kam chtějí. Já to metro „na tu chvíli“ přežiju.
Pokud jde pánům skutečně o dobrou věc a ne jen o pouhé PR a mediální zájem, tak nechť tu studii zveřejní celou pro všechny. Dostanou se tak k ní i odborníci. Nač to divadlo s předáváním ministrovi? Buď chci co nejdříve most zachránit, nebo nechci. Nic mezitím. Jinak je to šaškárna na entou.
Šaškárna na entou je tato akce od samého začátku. Spoustu keců, ale i naivity a faktických chyb. Bude to epic fail i s „miliardáři“.
A že to tak hned najednou víte? Není náhodou epic fail něco jiného, hm?
Sebereflexe nula.
Protože je to hlavně o mínění veřejnosti – je nezbytná publicita. V opačném případě by to blábolení SŽ rozmylo a odvedlo pozornost.
Přesně z tohoto (a žádného jiného) důvodu se teď SŽ vzteká. Sama opakovaně neplní termíny vůbec ničeho, a tady najednou bude peskovat? Ať jdou kam slunce nesvítí.
Holt ten, co nikdy neprodal ani hřebík, nechápe, jak svět funguje.
Tak pokračuje – už ani nedoufám – naše komedie. Doprava v městě prohrává a „dobro“ si dál ryje. Vám, paní, vidím, se slza v oku blyští,že chodí to tak pouze v Česku na jevišti. V životě našem, se říká, že opáčně to bývá –tam dobrák úpí, vrch má duše křivá. Jak ale říkám na každičké štaci: svět bude lepší, dáme-li si práci.Je marné žehrat, modliti se zdrávas.Vše záleží jen na vás, na nás, teda hlavně teda na vás …
A ta příprava na budoucí přechod na 25 kV AC se bude provádět výměnou kovových prvků za sklolaminátové nebo silonové?
a není škoda přecházet na 25 kV, nestačila by pro tento úsek jen pára? pěkně jako za starých časů… bludné proudy na mostě nechceme 😀
Ten most je technická památka. Takže z památkových důvodů na něm zůstanou 3kV DC, jaké tam byly, když se most postavil. Oh, wait… 🙂
Jen se hádejte, on mezitím spadne sám…
Tenhle rezavy most (marne hledam co je na nem krasne, je to obycejna znytovana prihradovka) je dalsi pamatnik aktivismu a hrde se jednou zaradi za budovu nadrazi v Usti nad Orlici. Ani jedno uz nemuze slouzit svemu ucelu ale skodit bude dalsi desitky let. Navic me fascinuje jak stejne parametry nekde kriticky vadi a jinde ne. Prujezd vlaku po tom plechaci je pekne hlucny ale to je v pohode ale most Noveho spojeni na hl. n s radove nizsim hlukem, nelze kvuli hluku zkoloudovat a to vubec nemluvim o tom, ze silni doprava okolo nej produkuje hluk nasobne vetsi. Tahle… Číst vice »
Přinejmenším ta budova v Ústí by svému účelu klidně sloužit mohla, jako mnoho dalších. Není jediný důvod, proč ne, kromě „nechce se“. Jinak ano, paradoxy se dějí, ale děláme si je sami (třeba nereálnými požadavky, někdy si i vzájemně odporujícími, jako bychom to snad dělali schválně…).
Vyborne, budovu v Usti myslim prodavali dokonce za korunu, muzete ji koupit a predvest se. Mimochodem je kvuli ni pomrvene cele kolejiste a snizena rychlost na prujezdnych kolejich oproti puvodnimu projektu bez budovy, navic nekonecny podchod k letohradskym vlakum.
Melete nesmysly. Nádraží v Ústí samozřejmě svému účelu pohodlně může sloužit dál, akorát to blokuje jeden ze spoluvlastníků.