Studie: Zlom na trhu s novými auty. Poprvé do Evropy dorazí více aut z Číny než opačným směrem
Elektromobil MG. Foto: MG
Růstu čínských značek nahrává jejich náskok v elektromobilitě.
Růstu čínských značek nahrává jejich náskok v elektromobilitě.
Už jsem to tu psal v jiných (leteckých) diskusích… Dobrovolně jsme v zájmu rychlých zisků sdíleli své znalostí a zkušenosti a mysleli jsme si, že se nic nestane a že Čína bude navždy zlatý důl… Bohužel jsme hrubě podcenili jejich mentalitu a schopnost se učit. Ale hlavně to, že v Asii prostě jinak funguje vnímání času. Že pro Asiaty není smyslem rozhodující krátkodobý zisk, ale dlouhodobý rozvoj…toho, co jsme uměli, jsme se dobrovolně vzdali a to, co neumíme, to evidentně nedoženeme, protože dnes zaostávame i ve školství a nikdo není ochoten tvrdě pracovat.
Ale to, co píšete, přece nemá žádnou souvislost s tím, že lidé naprosto dobrovolně ty auta (a jiné výrobky) z Číny kupují.
Kdyby je Evropa nevycvičila, neměli by to. Nebo ne na takové úrovni. O to jde. A kupují je proto, že to tamní strana a vláda dotuje.
Kam dali Nemci a hlavne vw tie obrovské obrovské peniaze čo zarobili v Číne? Nejaké závratné investície sa zrovna z toho nespravili a obaja sa sťažujú, že nie sú prachy. Dúfam že dnešná situácia bude slúžiť ako dobrá facka pre európsky priemysel. Na druhej strane, ak nechceme dovoz pracovnej sily z tretieho sveta v Európe, nie je lepšie si nechať doma vývoj, to čo sa dá vyrobiť domácou pracovnou silou tu a ostatok poslať napr do tej činy? Nemať bezhlavo ekonomický rast, ale skôr sa venovať kvalite. Európske firmy to budú mať pod svojou značkou tak či tak, zarobia, problém… Číst vice »
To je dobrá myšlenka, jenže národní ekonomika je založena na nepřetržitém růstu HDP. Mnohem lepší bude ty auta vyrábět zde, ale masivně zainvestovat do robotizace a automatizace ve výrobě. Třeba BMW do toho slušně šlape a už jim za oceánem první roboti ve fabrice pracují.
Ale tady v Evropě si to odbory nenechají líbit, situace s vidlemi v průmyslových tkalcovských stavech se bude opakovat, jenže s tím rozdílem, že tenkrát jsme zpomalovali rozvoj celé moderní civilizace, dnes nás ta moderní civilizace holt obejde a nakonec si nás stejně koupí:)
Haloooo
Dobrý den tak tady to máte evropo, je konec evropského průmyslu
Máme gendersocioeko ale to neji komu prodat a vše ostatni už se naučila čína
Gendersocioeko mne taky netěší, ale Evropský parlament ani Evropská komise nediktují ani jinak neurčují občanům EU a Evropy vůbec, jaké výrobky si mají kupovat.
No, napr. pokial europska komisia umelo zdrazi elektricku zavadzanim CO2 povoleniek, tak to ma dost velky dopad na naklady na vyrobu.
A vlastně zákaz spalovacích motorů pomocí limitů emisí 2035 je co?
Naši pro to nehlasovali?? Bureš to nedohadoval?? Neházejme naší neschopnost na EU…
Co to má společného s tím, co si kupuje zákazník?
Nutí někdo lidi kupovat ty čínské auta? Nenutí!
Mne taky nikdo nenutil si koupit čínský mobil, proto ho nemám.
A jaké je souvislost zákazu spalovacích motorů od roku 2035 s nákupními preferencemi zákazníků v roce 2024 mne tedy opravdu zajímá.
Děkuji předem za vysvětlení.
Čína se nebála změn a tak má náskok. Narozdíl od evropských výrobců, kteří se změnám snažili bránit frázemi typu – to nejde, bylo by to moc drahé, bylo by to na dlouho, není to tradiční, atd.
Že vy jste jeden z těch,co si přeje návrat komunistů k moci? Když tak adorujete tu Čínu.
A to teda byla chyba těch gendersocioeko, že evropské automobilky zaspaly s elektromobilitou a evropské vlády se cly?
Elektromobilita je furt na prd. EU nám jí vnucuje
Tak jestli chceš Evropě pomoci a ne jen kecat tak si kup evropské auto.
Moc zdražili a přestali vyrábět to, co zákazníci chtějí
Ano, a proto lidé naprosto dobrovolně kupují elektromobily z Číny.
Cítím tady inteligenci průměrného voliče Okamury nebo Fízla a Dýzla.
Každá země je dobrá v něčem jiném. Třeba my jsme světová špička v inovacích v oboru měření emisí, viz vedlejší článek…
Tak když může kde kdo zablokovat novou halu na baterky, že on tam pracovat nebude a bude mu to kazit výhled…
Aby pak na ty důchodce a úředníky měl pak kdo vydělávat