Strojvedoucím se mírně prodlouží doba k odpočinku, schválila vláda
Strojvedoucí, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vláda zároveň vymezila, že minimálně šest hodin z toho musí mít strojvedoucí zajištěnou možnost spánku na lůžku.
Nezlob te se ale Jako Strojvedoucí musit mít 4/6Hod spánku
Ja sem vám říkal aji te blbe vládě Že strojvedoucí ZZSk Musí jou mít aji strojvedoucí U ČD
Správně, než to člověk pustí krz červenou, nebo rovnou napálí do jiného vlaku, tak si musí dát předním pořádného šlofíka, to dá rozum.
Mělo by to dát rozum především vám.
Od září se bude jednat znova, neboť dnešní podoba 589 není v podobě, jak ji chtěl ŽESNAD.CZ. Vydobyli jsme si pracovní komisi složenou ze zástupců MPSV, MD a nás pro další novelu výměnou za to, že jsme v červnu na tuto verzi kyvli.
A jakou podobu chcete?
Docela by mě zajímalo, jestli někdy podobné diskuse probíhají i na vláknech Letecví a Silnice – i když analogii s dráhou má jenom ta silnice, letectví je přece jenom něco jiného.
Neměla by redakce nějaký odkaz ?
Od čeho máte odbory?
Chlastačky, rekreace, vánoční kolekce/kapr.
Na všech turnusech je spolupodepsán zástupce odborové organizace – k tomu je mají.
Příspěvky na pojistku na blbost. Exkurze do pivovaru a ples železničářů, bowling pro členy výboru a hlavně plat příspěvky a nic nechtěj.
Aby zajistily režijku v JMK. Kdy prostě režijkář nemůže mít podmínky jako IN100
Skoro nic to neřeší. Prasárny tipu rg 15.min ve směne, tak jezdi 15h v kuse dělali jen někteří dopravci. A prozatím největší dopravce měl v PKS už dnes stanoveno, že doprava na nocležnu se nesměla započítat do 6h. Takže pro většinu strojvedouích žádná změna. Opravdu nebezpečné směny, kdy začínáte v 00-05 a pak jezdíte 13h (15) zůstanou a to jak v rámci dvojvedenky tak sólo. A to se na tom podíleli různí odborníci a kecali i do toho odbory, styďte se. A to neřeším přestávkz v práci. Může mi někdo zkušený říct jestli má nárok fíra v tuzemsku na pauzu?… Číst vice »
Přestávky se čerpají ve ,, vhodnou “ dobu. Pokud vhodná doba nenastane, třeba vlivem zpoždění, pak se kroutí bez pauzy.
Je potreba si nastudovat zakonik prace ve spolupraci s pravnikem a nebrecet tady a nesnazit se hledat neco ve vyhlaskach sam. Problematika pracovni doby , odpocinku a stejne tak prestavek v praci je rozsahla zalezitost. Obavam se, ze na zeleznici vyuzivaji dopravci negramotnosti svych zamestnancu a to je cely problem. Narok na radny odpocinek a i prestavku v ramci smeny ma kazdy. I STROJVEDOUCI ! Ohledne kvality ubytovani je to uplne ta sama pisnicka. Existuji hygienicke normy atd. JE ALE POTREBA ZVEDNOUT PRDEL , FUNDOVANE SE PORADIT A NENECHAT SI S..T NA HLAVU OD KANCELARSKYCH BOLSEVIKU.
Přesně tak, kdysi jsem si řekl, že si nenechám srat na hlavu a všechny jedno a dvouhodinové neplacené pauzy jsem psal skrz. Na dotaz, jak je to možné jsem odpověděl, že je to překážka v práci na straně zaměstnavatele. Budete se divit, prošlo mi to a cca 15 hodin přesčas každý měsíc bylo na světě. Je třeba se ozvat.
A někdo by si snad překážku na straně zaměstnavatele nenechal zaplatit?
Jasně, za určitých okolností bych vzal rozvrh s dělenou směnou, ale ne dvě hodiny neplánované.
Vážení strojvedoucí především si zameťte před vlastním prahem a nesvádějte to na ty „kancelářské bolševiky „. To myslím vážně. Vše jste si pokazili sami . Za těch bolševiků byly ty podmínky o hodně lepší možná až nesrovnatelně lepší. Ti úředníci to mají v popisu práce vše dělat co nejlevněji a záleží jen na vás co ve skutečnosti bude. Když se mezi vámi najdou tací, kteří jsou pro to, aby získali více výkonů udělat cokoli a také to dělají, když někteří odmítnou určitou nocležnu, že neodpovídá normám a okamžitě se najde x dalších kteří tam klidně spí, čí je to vina… Číst vice »
Ano souhlas! Pisu o tom v predchozim prispevku. Je to negramotnost strojvedoucich. Bohuzel je denne potkavam a obcas se sam sebe ptam jestli tohle ma licenci !!!!
Ty to chlapče opravdu nemáš v životě lehké . sepsáním těchto moudrostí které jsou asi opravdu ze tvého přístroje na myšlenky jakoby jsi vyfotografoval svůj profil. Příspěvek od Cestujícího byl úplně o něčem jiném než slepenina tvých myšlenek. Bůh s Tebou
Odbory mají na práci důležitější věci, třeba řešit těžily v brutto smlouvách jako JMK.
(Jako by byl problém, aby za režijku platily ČD stejně jako za IN100)
Zeleznicni odbory jsou mrtvej aparat. Uschovna pro jinak nepouzitelne lobisty.
Bez jejichž existence budou vlaky taky jezdit a lidi jimi dojíždět…
Svatá pravda… Podívejte se na Němce, zamazli to a nazdar. Tady se v životě nedomluvime, bude se jen kecat u piva a na šotouš diskuzích. Zažil jsem to u dráhy, každý hrdina a jen to FS piskla, všichni si vzali dovolenou. Já si vzal na den stávky vlozaka, oni ji hrdinsky odvolali a já šel makat…🙂
A myslíte, že za celou historii to nikdo nezkusil s právníky? Problém je, že ta přestávka přesně specifikována není a na tom to vždy selhalo. Takže má a nemá každý. Ale jinak souhlasím, že si necháme srát na hlavu, protože kdyby ne tak by to tak blbě napsané v legislativě nebylo.
Ohledně kvality ubytování. Strojvedoucí spí na nocležnach a to je pro hygienu něco co nezná. A tak si i strojvedoucí stěžovali a jakou odpověď dostali ? Nemůžeme vám pomoci. Asi tak jak vám státní instituce pomůžou.
Vcelku souhlas, až na kancelářské bolševiky. Tady máme u dopravců tvrdé podnikatele. Jinak legislativní bordel jim jenom nahrává. Kolega svědčil proti dopravci u soudu a následně byl pro nadbytečnost propuštěn. I když mu běžela výpovědní doba, neměl chodit do práce, jeho směny byly obsazovány kolegy jako přesčasová práce. Není to tak jednoduché se ozvat.
Od roku 2015 bojuji s ministry MD a jejich náměstky, s MPSV, ředitelem DI, náměstkem ředitele DÚ a dalšími institucemi o zrovnoprávnění strojvedoucích na vnitrostátní a mezinárodní drážní dopravě. Dnes jsem to podrobněji psal již na FB ve skupině Strojvedoucí. Jsme v Evropě, jezdíme se stejnými hnacími vozidly, na stejných kolejích, ale podmínky máme rozlišné. Do doby, než výše uvedení pochopí, že strojvedoucí na vnitru nejsou Supermani, tak by podle mne mělo platit nařízení vlády NV 361/2007 sb. Hlava V. a VI. V němž je stanoveno, za jakých podmínek se poskytují placené bezpečnostní přestávky. Z těchto podmínek strojvedoucí splňuje minimálně… Číst vice »
Také ještě záleží na tom, jestli je odpočinek mezi směnami placený a jestli se započítává do normy pracovní doby. Chápu, že ve vratných stanicích se občas spát musí. Ale prodlužování směn o delší odpočinky zdarma, nebo za almužnu a jejich nezapočítání do normy pracovní doby je kontraproduktivní prasečina. To si moc nepomůžeme. Jezdil jsem kdysi v turnusu, kde se spalo 45 hodin měsíčně…. 45x 12 měsíců… 540hodin zdarma mimo domov! Tak opatrně s požadavky na delší odpočinek…
Odpočinky se do pracovní doby nezapočitávají a neplatí.
A to je špatně!
A on někdo platí spaní v posteli jako výkon práce strojvedoucího?Jak by pak probíhala ta 13 hodinová směna? Hodina a půl práce,10 hodin v posteli, hodina a půl práce a hybaj domů po 13 hodinách.?
Jste asi trochu magor! Jak by se Vám líbilo ji na 18 hodin do práce a mít zaplaceno 12? Pro magora 6 práce/ 6 postel/6 práce…. To není normální. Ještě, že už to nedělám.
Takhle to mají v dopravě všichni,kteří jedou mimo bydliště.Řidiči,piloti,lokomotivní čety atd..A je to pro ně normální.Já na takovou směnu 6/6/6 chodím.Fakt nečekám, jako Vy, že budu mít plně placenou a zspočitávanou dobu chrápání v posteli.
Váš problém, já jsem v práci a tudíž placený…. Z depa do depa. Spaní a čekání na protivlak je placené, jinak bych už to dávno nedělal a myslím, že moji kolegové taky ne. Ale klidně si obhajujte odpočinky v pracovní době zdarma. Přesně takoví jedinci brání tlaku na zaměstnavatele, aby konečne zlidštili podmínky a taky začali řádně platit. Myslíte, že Rg jízda zdarma, čekání na hranicích na vlak zdarma a po té odpočinek zdarma je v pohodě? Kolik přinesete domů peněz, když jste pořád někde zadarmo? A na volno se ani neptám….🙂
Když je odpočinek placený, tak jste odpočatější? A doma vás za odpočívání platí manželka?
Pokud ji nechá vyspat a nebudí ji, tak mu určitě aspoň poděkuje… 😀
Na druhou stranu, zda člověk spí v práci nebo doma je skoro jedno. Ten čas by člověk stejně prospal (pokud je to přes noc). Jistě že doma se spí líp, ale zas kalkulovat že je to čas zdarma se taky moc nehodí. Proti tomu se dá počítat kolik vody, elektřiny nebo tepla se dá spaním v práci ušetřit.
Myslíte že by dopravci všech barev byli schopni provozovat nějaké ubytovací kapacity?
Někteří dopravci je již dávno provozují. Je to levnější a operativnější než hotely.
Ano, odpočinek. Ale v jakém prostředí. Někdy spíme jak prasata. Naše vrchnost by tam nikdy nespala. To by měla veřejnost vidět,kde trávíme odpočinek mimo domov. Dvanáct hodin jezdit, šest být v humusu a pak dvanáct jezdit.
A proč s tím něco neděláte?
Protoze jsou to magori. Nekdo kdo si necha tohle libit by mel odevzdat licenci pro duvodne podezreni z psychologicke nezpusobilosti
Protože to jsou srabi ve skutečnosti. Tak postěžovat si na diskuzi, sem tam si do někoho kopnout. A v realitě, když se někdo ozve, nejen že se nepřidají, nezastanou se ho, ještě si do něj kopnou. Oni přece jinak nemohou. Bohužel.
Bohužel nejsme jednotní, pár lidí co se ozve s tím nic neudělá.
Vidím jen malé kosmetické změny. Shora nepřišlo nikdy nic, co by bylo dobré a zároveň vás nějak nepotrestalo. A avizovaný MLS, bude-li vůbec někdy, bude 99% poctivých strojvůdců obtěžovat a zbylé procento ho nějak obejde, jako jde u nás obejít vše. STK apod.
Ono kdyby tvůrci směn a turnusů trošičku uvažovali, tak by vpohodě mohl být odpočinek i 8 nebo 10 hodin na lůžku. A ne jako teď např 6:03 mezi koncem a nástupem, s nástupem v 3:06 a jezdím do cca 15:00
Pracujete u ČD ? A přečetl jste si PKS ?
Celé je to postavené na hlavu : Chybí ZÁKONEM stanovená povinnost SŽ jako vlastníka staničních budov zřídit v těchto budovách sociální zázemí pro odpočinek nejen strojvedoucích, ale i vlakového doprovodu a to za regulovanou cenu. Zaměstnanec to bude mít na „nocležnu“ několik minut – buď z „peronu“ kde zamkne nebo „z depa“ kam odstaví HV / jednotku. Pak se nebude muset řešit ztrátový čas chůzí do penzionu / hotelu ….. Dále přetrvává blábol o možnosti prodloužit směnu ze 13 hodin na 15 o RG ? Jak MD, tak MPSV není schopno odpovědět na naivní otázku – jaký má být postup… Číst vice »
To snad nemyslíte vážně?! Proč by SŽ měla poskytovat hotelové služby a ještě navíc za regulovanou cenu?
SŽ má haldu nádraží tak at hnou zadkem a něco vybudují tam!
Proč?
Proč ne? Pro budovy prý nemá využití, tak by jí mohli i vydělávat alespoň některé a strojvedoucí by to neměli na ubytování tak daleko. Ale lepší je řešit proč to nedělat, to je přece železný zákon nejen železnice…
SŽ neví co by za pronájmy místností chtěla. Proto pokud to jde se spí jinde. Dtto platí pro RSM teď je to snad SON).
To je druhá strana mince, to pramení z jakési vyděšenosti, aby si neřeli o málo a nepochopení jak se dělá cenotvorba, že dva tři pokoje nemohou vydělat na provoz celého baráku.
SŽ se na jednu stranu vyčítá, že se nezaměřuje jen a pouze na provozuschopnost dráhy a najednou chcete, aby podnikala v ubytovacích službách?
Někteří dopravci platí strojvedoucím hotel přes ulici od nádraží. Zkuste ve spojení s vaší odborovou organizací toto ve své firmě rovněž prosadit.
Navíc i kdyby náhodou to SŽ udělala a dala to do zařízení služeb (stejně jako předtápěcí 3kV stojany a jiná zařízení ve stanicích určená dopravcům), předpokládám, že si prostory trvale zarezervuje jediný dopravce na celých 365 dnů v roce. Na železnici je ale asi 130 dopravců, co těch zbývajících 129, jejichž strojvedoucí tam budou chtít v jeden den v roce spát, protože tam zrovna končí jeden z jejich vlaků?
A když byly v majetku ČD tak tam ty ubytovny byly?
Zřejmě by existovaly nějaké normovane noclezny a vsichni by tam povinne museli přespávat a chodit na hotel by bylo zakázáno 😁
A proč by na nádražích nemohly být nocležny pro strojvedoucí a vlakový personál , je k tomu nějaký závažný důvod ??? Pokud výpravní budovy vlastní Správa železnic, měla by nocležny zřídit ona. Regulovaná cena a hotelové služby ??? Personál by se zde přece nerekreoval, ale čerpal stanovený odpočinek mezi výkony. Je to správný názor pana Zikmunda … konec konců v nedávné minulosti nocležny ve výpravních budovách existovaly.
Ale proc by SZ mela mit povinnost neco takoveho zrizovat? Oni delaji jizdni rady a smeny a rozhoduji o tom kde bude kdo spát? Proc by jako strojvedouci nemohli jit nekam na hotel kde je klid? Nebo proc by meli chodit z depa do stanice, kdyz muzou spat v tom depu? A byla by na to kvota kolik posteli musi byt v kazde staničce? Kdo by pak rozhodl o tom na koho postel vyjde a na koho ne? ….
Proc to vlastně řešíte když to dnes funguje i bez noclezen SZ?
Protože tohle prodlužování odpočinku je důsledek toho, že už se nespí na nádraží „s motorem ta oknem“, ale chodí se různě do vsi – a to je je ztrátový čas.
Nemusela by být žádná kvóta, počet pokojů by byl daný jízdním řádem, který si někdo objednal pro určitou linku – a to zázemí by se mezi dopravci „dědilo“.
Nezbyva nez tento navrh předložit na patřičná místa.
Snad vám to neprojde, ja totiz radeji spim“na vsi“ v klidu nez na nádraží 🙂
V klidu na vsi… V takové Náměšti nad Oslavou uslyšíte vlak i ve vsi vzdálené od ní nějakých šest kilometrů vzdušnou čarou… Tolik k té klidné vsi.
Jj a určitě je to uplne stejne jako primo v nádražní budove …
Možná i horší. Není totiž nad místní znalost. V takovém Sedleci je průjezd brzkého ranního vlaku Náměští naprosto nezapomenutelnou záležitostí, neb když nejste ještě zvyklý, tak vás to spolehlivě probudí. V Náměšti nikoliv. Když má staniční budova nová plastová okna jako tam, je to o něčem zcela jném. Jsou tam i byty hned vedle nádraží a lidi tam bydlí.
To je ape blábol … Jedno městečko kde je lépe spat na nádraží nez v penzionu a je z toho etalon 🤦
Vidím, že došli věcné argumenty. Etalonem je teda ta vaše jedna klidná ves? Prostě etalon není, že na nádraží nelze mít kvalitní ubytování. A podsouváním druhým toho, co vůbec neřekli, spíše ukazuje na neschopnost věcné argumentace toho, kdo tak činí.
Železniční budovy mají sloužit železničnímu provozu. Proto byly postaveny a ne pro řadu mizerných nepotřebných komerční aktivit, které s železničním provozem nemají nic společného a hojně se takto dnes využívají. Já nepovažuji za vhodné, když třeba strojvedoucí přespává mezi obraty na hnacím vozidle ve spacáku, protože mu nějaký inteligent z finančních důvodů zrušil nocležnu. …A reaguji na článek proto, že na rozdíl od Vás nepovažuji současný stav za funkční, spíše velmi nebezpečný … prohoďte někdy pár slov se strojvedoucími či vlakovým personálem … Provoz sice funguje … za tu cenu, že někteří strojvedoucí mezi výkony nemusí být dostatečně odpočatí. A… Číst vice »
To co pisete jsou same hlouposti. Ano SZ by mohla skutečně ty noclezny mit a provozovat, pokud bude po nich poptavka a SZ usoudi ze je to pro ne vyhodne tak je muze vytvořit a provozovat. Ale nutit SZ k tomu je nesmysl. Oni je vytvoří, dopravce rekne ze se mu cena zda vysoka a posle firu do penzionu u nádraží … No a pokud někdo spi ve spacaku na masine protože mu zamestnavatel nezajistil nocleznu tak jde jednoznacne o porusovani zákona. A jelikoz to tak bude turnusove, urcite nejde o to, ze jeden konkrétní fira spi ve spacáku, tak… Číst vice »
Žádné hlouposti … smutná realita, kterou nechcete vidět … dobrovolně SŽ nevytvoří nic, protože nocležny – to jsou přece náklady. Přečtěte si, co píšete – peníze nadřazujete odpočinku vlakového personálu … pokud odpočinek není dostatečný, může ovlivnit bezpečnost provozu. Snad i trouba pochopí, že nocležny v konečných či obratových stanicích chybí. Jak jsem již napsal – promluvte si s vlakovým personálem, ať jste v obraze a ne tragicky mimo realitu.
Ja penize nenadrazuji odpočinku. Ja jen nechapu proc by tyhle veci nemohly vznikat normalne na zaklade poptavky, proč je potreba narizovat neco jehoz využití je sporné.
Ja si nemusim s nikym promlouvat abych vedel jaka je realita, proto nechapu o čem mluvíte. A pokud nekde dobrovolně spite ve spacaku ikdyz mate narok na nocleznu tak jste proste hlupák ktery si necha vsechno libit.
Citace -> Ja jen nechapu proc by tyhle veci nemohly vznikat normalne na zaklade poptavky, proč je potreba narizovat neco jehoz využití je sporné … nevím, jestli nad Vašemi závěry se mám smát či plakat. O realitě máte velmi zkreslené mínění. Jednou jste zaměstnanec, tudíž prakticky nula, byť se všude dovídáte, jaké máte práva a zaměstnavatel vůči Vám povinnosti … máte ženu, děti, hypotéky a pomáháte třeba rodičům … realita je ta, že si velice rychle rozmyslíte něco poptávat. Snažíte se být před vedoucími neviditelný loajální zaměstnanec, pokud v systému chcete nadále bez větších problémů pracovat a nemáte atraktivnější jiné… Číst vice »
Vy jste proste priposrany trouba co se boji ze kdyz se ozve o sva prava tak budete na dlažbe. Kvuli takovym posrankum jako vy pak ostatni spi na v nevyhovujocom prosím protoze se pak tezko prosazuje ze je to spatne když hlupaci jakovy vy pane se neozvou a radeji se delaji neviditelnymi!!!!
…. nevyhovujícím prostředí …
Výkolejko, další konverzace s Vámi nemá smysl, protože jste hlubocemimo a nerad bych se dopuštěl zde trapných urážek jako Vy. K tomu tyto stránky nejsou určeny.
To bude skutečně nejlepší. S nekym kdo misto svych prav s sebou necha orat si skutečně nemam co říct …
SŽ sama nic nemůže, je to na vládě. SŽ není samoděržavství i když by si to tam někteří zjevně přáli.
Jako ze SZ je tak nesvéprávna organizace ze vycleneni několika mistnostni, mala rekonstrukce, koupeni posteli a nasledny pronajem by musela schvalit vláda???? Jasne 😁
Nemusela, ale pokud by to chtěla dělat ve větším měřítku, už by to vládou zřejmě prošlo, jednalo by se o mnohem větší objem prostředků. Mimochodem SŽ sama jen tak se vším majetkem nakládat nemůže. Například na prodej nemovitosti, byť by to byl metr čtverečný trávníku před staniční budovou potřebuje souhlas vlády. Takže zcela svéprávná není už ani teď.
Slova jako“zřejmě“ a „by musela“ svedci ze nevíte o cem mluvíte. Kdyby to byl takový problem jak tad někteří tvrdi tal by dopravci tlacili na vladu a ministra aby se to resilo a noclezny na nádraží vznikly ale evidentně to nikoho netrapi … Ja teda nikdy na masine ve spacaku nespal tak nechápu co se tu řeší.
Děkuji za názornou ukázku, že vám došli věcné argumenty. Když nevíte kudy kam, tam začnete s osobní dehonestací. Poslední věta znamená, že když s něčím nemáte osobní zkušenost, tak to znamená, že je to hloupost a není co řešit? Nebo to prostě jen nejste schopen pochopit? Nevím, jak jste to vlastně myslel.
SŽ je samoděržaví jako vyšité – toho jste si nevšimnul ? Dopravce vždy musí, ale SŽ ???
Všiml, ale některým je třeba pomoci s rozpoznáním stavu věcí…
Třeba proto že od ČD dostala většinu budov zadarmo. Žaludu to stálo misto když nechtěl podepsat. Tak třeba i proto.
Na to jsem Mirku slyšel zajímavý výklad z MD, písemně ho nemám.
Směna musí být naplánována pro režim 13 / 15 hodin. Pokud se pak skutečnost s RG nepovede, není to problém. Ale musí být dodrženy následující odpočinky a nesmí být překročena doba řízení 13 hodin od počátku směny.
Ahoj, 13 hodin je jasných…. 2 hodiny Rg před asi taky, ale Rg po směně je asi jedno… Zvlášť když to nejde naplánovat a musíš čekat na první ranní vlak.
Před směnou RG Luboši ne. Vždy musí být započtena do doby řízení.
Cemu nerozumite na smene 13 hod nebo 15hod pri RG? Proste vam dovoli jet 13hod a pak kousek RG. Na tom neni nic nejasneho. Copak to je nějaký problém tak smenu naplánovat? Nebo by nemelo byt omezeni a smena by mohla trvat klidne tech 24hod kdyzby pulku smeny jel clovek jen RG? Kdo by o to asi stál?
Drážní nocležny už tu byly. Mnohdy úroveň tristní. Málokterá vyhovovala běžnému standartu.
Mna by zaujimalo, preco nemaju lokomotivy tachograf ako kamiony, my mame 9-10 hodin jazdy denne, 9-11 hodin povinny oddych v kuse, povinnu pauzu 45 hodin tyzdenne, pauzy medzi dobami jazdy 45 minut. Vymyslaju vymyslene. Ved by stacilo osadit masiny tachografom a prevziat 561 predpis a vymalovane prides do masiny, strcis kartu a ides.
Vážený nekomentujte o čem nic nevíte. Všichni víme o Vašich kouzlech s kartami do tachografů.
A jaká kouzla to jsou? Maximálně můžete
1. použít kartu jiného řidiče, pokud se k ní dostanete,
2. zkusit oblafnout čidlo
3. cinknout tacho.
Pochybuju, že by druhé dva body si nějaký dopravce lajznul, zbývá bod 1. pro zodpovědné strojvůdce
Tak proč by to nefungovalo?
Protože tachograf neví, kdy měl strojvedoucí začátek směny. Já začínal směnu včera ve 20.12., na první stroj nastoupil ve 20.33, na druhý v 0.10 a na třetí ve 4.15.Jak pozná tachograf 3. Lokomotivy,kdy jsem měl začátek a do kolika hodin mě nechá řídit?
No přece z karty řidiče, tu si každý řidič nosí s sebou, bez ní nemůže de facto jet. Na čipu v ní je uloženo jako kopie to, co se v každém z těch tří tachografů zaznamenalo.
Tu asi neznáte, že? Ta se strká do tachografu, jsou to dvě neodlučitelné věci.
Ale ta karta to může vědět…
Dnes jsou všude vstupy na právě na čipy nebo podobné karty.
Protože §1, 4, 5, 10. Na dráze nemůže fungovat to, co funguje v bežném životě 😉
Každá lokomotica má tachograf.Ale neřídí ji jeden člověk, ale třeba 5 různých za den.Lokomotiva nepotřebuje přestávky,může jet 24 hodin denně v kuse.
Ehm, ten kamion to má stejně, tachograf hlídá řidiče, ne stroj…
Tachograf nic memůže hlídat,protože neví,kdy byl začátek směny.
Ví to, řidič musí zadávat pokaždé počátek směny. Může ho zadat i zpětně, při vsunutí karty do tachografu třeba odpoledne, zadá že pracoval například na dílně už od rána.
Každá lokomotiva má tachograf a každý výkon strojvedoucího je doložitelný. Opravdu dopravcům nechodí na lokomotivy kde kdo, kdo jde právě okolo a železničních dopravců není nijak extrémní počet, aby se to nedalo zkontrolovat. Ale to je práce. Vymýšlení drahých nekompatibilních „rovnáků na ohejbáky“ nám jde podstatně lépe.
No koloval takový návrh, že evidence jízd bude prováděna přes SŽ a čísla licencí strojvedoucích. Tam by žádný další hardware nebyl potřebný. Na jednu stranu byla většina kolegů proti, ovšem frajeři s 300 hodinami měsícně (a to i opakovaně) by zasloužili.
Ano, MLS je opakovaně prosazován. Jenže jako nástroj represe, tedy pro kontrolu dopravců, nikoliv jako nástroj preventivní, kdy dopravce bude mít do systému přístup, aby mohl zajistit podmínky pracovní doby strojvedoucích nastupujících na jeho výkony.
Pro příklad: strojvedoucí měl u nás zcela řádné volno. V rámci svého volna si šel zajezdit, tuto směnu zaměstnavateli nenahlásil a skončil ve tři ráno. V osm ráno nastoupil přesně tak, jak měl u nás na výkon. Kdo bude potrestán za nedodržení odpočinku tohoto strojvedoucího? Ano, jeho kmenový zaměstnavatel, protože mu nezajistil řádný odpočinek po směně, o které nevěděl…
A kdyby měla mašina tachograf na kartu jako nákladní vozy, tak se o tom kmenový dopravce dozví hned po stažení karty.
Ale vymejšlejte znovu kolo.
A on kamión bez karty nejede?
Jede. A v jeho poslední generaci to pěkně vyřvává do okolí. U dálnic jsou na to už antény.
U jakých dálnic? V ČR pokud vím, tak toto zatím není.
Jede ale zaznamenava a stahuje se i tachgataf z auta
, Data se předkládají při kontrole . Vždy jsyslel , že železnice je krok napřed ale vypadá to , že nepřekročí stín pary
No jo, ale na silnici je poměrně častý předpoklad, že vás někdo zkontroluje…
Pravda je, že na železnici není moc pravděpodobné narazit na policajta, aby se postavil k lokomotivě, zabouchal na dveře a řekl: „Pane strojvůdče, předložte doklady!“.
To v běžném provozj na silnici už dnes skoro také, pravděpodobnost kontroly se s hustotou provozu snižuje, a ne každá kontrola jde až do tachografu. Toho jsou si orgány vědomy, a dělají maximum, aby se to vuhodnocovalo strojově. Nejnovější generace tachografů mikrovlnně přenese informaci o max. rychlosti, nebo závážných chybách do auta celníků, nebo stacionární stanice u dálnice. Policajti už neštudují výtisky papíru, ale stáhnou tachograf nebo kartu přes flešku do laptopu, a program jim sám najde porušení, a v Německu už i spočítá rovnou pokutu, že se i někdy sami policajti diví, protože neodpustí nic. Z odborů dopravy pak… Číst vice »
A k čemu je ten Váš tachograf dopravci dobrý ? K tomu, aby v 8 hodin ráno zjistil, že chlap byl někde na melouchu a skončil ve 3 ráno ? A co potom ten dopravce bude dělat – odřekne vlak ? Dopravce potřebuje systém, který na základě čísla licence strojvedoucího zjsití, že strojvedoucí Vocásek, který u mě v 8:00 hod. dne 24.8.2021 nastupuje, se přihlásil v 23:30 na vlak 300 km daleko u jiného dopravce. Pak mohu začít dělat opatření dříve a v 8:00 nestát před volbou, jestli odřeknu vlak, protože Vocásek je vocas a jezdí melouchy a nemá odpočinek… Číst vice »
Si to predstavujete jak hurvinek válku. Kdyby to hlasilo něco takhle online tak to bych osobně povazoval za šmírování. Myslite ze by nekdo byl takovy hlupak aby delal vami popisovany melouch a druhy den si prisel pro nejakou podminecnou výpověď?
Nemluve o tom ze dnes a denne se resi ze nekdo nemuze dorazit na smenu, zaspal, nejede mu auto, onemocnel, zlomil si nohu atd. A vyresi se to …
Podmínečná výpověď je co prosím? To neexistuje pokud vím. Na jednu stranu všichni plačou, jak nemohou kontrolovat jestli jim zaměstnanci nejezdí jinde, na druhou jakmile by to šlo, tak sami kričí proč by to mělo být. Odpověď je na snadě, mnozí by neměli s kým jezdit. A řeči že zaměstnavatel nezajistil řádný odpočinek zaměstnanci, když jezdil bez jeho vědomí jinde, to už je opravdu z říše pohádek, to by Drážní úřad takovou pokutu před soudem neobhájil.
Podminecna vypoved je ze vam zamestnavatel rekne, ze jeste jednou tak vas vyhodi…jeste otazky???
To vám prostě vyhrožuje, to není žádná podmíněčná výpověď. V této diskuzi se rád o druhých vyjadřujete jako o hlupácích a že o věcech nich neví, ale tohle je teda pěkný nesmysl co jste napsal k té podmínečné výpovědi. Jen tak vás vyhodit nemůže. Podmínečná výpověď neexistuje. To je nějaký váš myšlenkový konstrukt a jestli vám to nakecal zaměstnavatel, tak byste se měl zamyslet nad tím, až budete jiným psát, že se neumí za sebe rvát.
Jak může vůbec MD takový dementní návrh navrhnout? To má kmenový dopravce na každého strojvedoucího nasadit soukromého detektiva nebo jak ho má ohlídat, co dělá ve svém volnu? Podle toho prvního odstavce by to mohlo fungovat.
Byl by problem kdyby dopravce pri nastupu na smenu zkontroloval zapis na kartě a kdyby tam mel fira neco kvuli cemu na smenu nemuze nastoupit tak by s nim ucinil prislusne kroky?
Jenže on žádnou kartu nemá a mít nebude. Jak dlouho trvalo na silnici zavedení tachografů s kartou a to při poměrně rychlé obnově vozidel?
10 let?
Ona jízda vpravo se taky zaváděla kolik let, pak přišel nějakej Hitler a šlo to skoro hned…
Hitlera už tu naštěstí nemáme.
Ale ja odpovidam na konkrétní dotaz ne hypotez
Otázka není odpověď.
Tak projednávání tohoto případu bych chtěl vidět u soudu. A tuším, že se podobný případ řidiče autobusu již projednával.
Zaměstnavatel nemůže být potrestán za to, že jeho zaměstnanec zjevně a vědomě porušil platnou pracovní smlouvu, případně podmínky, za kterých mu zaměstnavatel brigádu povolil. Jo, kdyby zaměstnanec nenastoupil na výkon s odůvodněním, že není odpočatý a zaměstnavatel ho nastoupit „donutil“ to by byla jiná píseň. Samo sebou bych čekal písemný dotaz zaměstnavatele, proč není zaměstnanec po dvou dnech turnusoveho volna odpočatý.
Ale proč by se měla evidence pracovní doby strojvedoucích provádět přes SŽ. Copak pracovní dobu kamioňáků hlídá ŘSD nebo nějaké krajské SÚS ? Proč by mělo SŽ jako totálně neschopná organizace s manekýnem v čele mít k těmto datům přístup ????? Jakou bude mít dopravce garanci, že data od něj přes SŽ jenom protečou někam dále a že je SŽ ve své lenosti a arogantnosti nebude nějak upravovat – a nemusí je upravovat záměrně, ale právě z lenosti a blbosti – viz diskutovaná změná zákona o drahách a doba řízení. Až bude MLS nebo něco podobného napojeno přímými kanály dopravce… Číst vice »
300 hodin měsíčně?
To ho už snad překonává jen velký šéf z ostravského ÚSL:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Vaclav-Pericevic-Pripad-Kramny-MUDr-Igor-Dvoracek-nejpilnejsi-znalec-v-Ceske-republice-569668
Nesrovnavej kamión a lokomotivu, michas hrušky s jabkama.
Kolik se vás vystřídá na cestě, např. mezi Blavou a Hamburkem?
Nás vlaku to vidím Blava-Praha, výměna, Praha- Dresden, výměna, a zbytek zase někdo jiný. Doba jízdy 8 až 9 hodin, nepočítám předpisy.
A jak ten tachograf pozná jestli jsem nejel už předtím Praha-Blava?
Protože pokud přijde řidič k autu, zasune do tachografu svoji kartu, kterou už měl chvíli předtím v jiném tachografu, tak každý tachograf nejdřív tu kartu načte, přepočítá si data z ní, a už ukazuje, kolik hodín jízdy nebo výkonu v daném dni ještě řidiči zbývá do další povinné přestávky.
Stejně tak, při opuštění vozu řidič zavelí tachografu ať mu vysune kartu. To ale chvíli trvá, řádově minutu nebo 2, než na ni aktuální tachograf zase dopíše dosavadní průběh směny. Takže řidič si na kartě odnáší kompletní historii s sebou.
Mě už totéž prokazatelně napadlo dávno…
Ten šedivý bazmek je myšlený právě na ty karty.
https://images.uncyclomedia.co/necyklopedie/cs/c/cf/Kabina_AVZZ.png
To je nějaká pracovna ředitele firmy z drážního prostředí?
Ne. Unifikované stanoviště strojvedoucího.
Akorát že v reálu nebudou na telefonu čísla, ale tlačítka přímých voleb.
Znáte tu pohádku o tom jak se vlk nažral, ale koza zůstala celá ?
Ano. Vezmeme dva plechové kýble, jeden naplněný ocelovými kuličkami. Přesypeme je do druhého kýble. Nic se nezměnilo, ale toho rachotu, co z toho vzniklo…
Děkuji ČD
Za co ?
Za to, že šel k soukromníkovi vydělat peníze a nepotřebuje spát.
Pro redakci – v textu máme použité, že se jedná o zákon – nikoliv, jedná se o novelizaci Nařízení vlády NV 589/2006.
Díky za upozornění,už je to pryč.
Tolik pokrytectví a amatérismu nebylo ani za komančů (to jsem se vždy culil tomu, jak po nějaké větší hromadě vydali soudruzi „Poučný list“, případně byl svolán LČ do kultursálu v depu) . A následně ve zvýšené míře se dala čekat intenzivnější činnost SI na mašinách v kteroukoliv hodinu. Tady mě k tomuto paskvilu, který neřeší prakticky nic a vlastně až zas tak nic nového nepřináší, chybí jen ujištění že Monitoring licenci je na spadnutí a společně s ním a zavedením ETCS bude na železnici bezpečně. A přes tohle všechno rostou těm bastardům z ANO preference a bohužel možná po volbách… Číst vice »
Na politiky bych to nesváděl .. ti tomu detailně nerozumí …
Ti něčemu, čest výjimkám, rozumí?
Nicméně rozhodují. Schovávat to za nerozumění to opravdu nejde.
Monitoring licencí zkrátka a dobře v dohledné době neprojde. Všem zúčastněným dopravců došlo, že by se na dráze dojezdilo. A to včetně autorů toho paskvilu.
Rozhodně to není o dopravcích. Dopravci nechtějí MLS jen a pouze proto, že oni nemají jakoukoliv možnost kontroly svých zaměstnanců. Až bude MLS pro dopravce jako preventivní nástroj, pak může být MLS jako represivní nástroj pro Drážní úřad.
Mě neudělá žádný problém se kouknout před nástupem strojvedoucího, zda splnil podmínky odpočinku. A když tam uvidím, že jeho Licence jezdila jinde, tak ho do práce nepustím, protože to je má povinost.
A až tuto možnost budeme mít, pak může začít chodit DÚ chodit na kontroly…
PS: Když bude fíra prodávat ve svém volnu v Kauflandu, tak to nikoho netrápí…
A co když je držitel licence zároveň držitel Průkazu k řízení DV na vlečce? Jak se ohlídá že v době zákonného odpočinku nejezdí na vlečce v ostravských železárnách nebo severočeských dolech a po noční jde na denní ke Strojvůdcům CZ?
Nijak, nikoho to netrápí…
Takže celá snaha dodržovat odpočinek je neřešitelný problém. Pokud se najdou jedinci kteří mají potřebu o volno jezdit jinde tak si vždy nějak poradí. Nebo se vyplatí takto monitorovat i provoz na vlečkách?
Vyplatí, nevyplatí. Ve svém volnu si může každý dělat co chce, pokud je schopen nastoupit odpočatý na směnu.
Toto neplatí, pokud by strojvedoucí porušil tímto přístupem ZP nebo Nařízení vlády 589/2006. A to platí i na vlečkách.
Hlavně by dojezdili různí pochybní soukromníčci co žijí z brigádníků. Ti s tím mají největší problém. Velký a normální dopravci jako třeba Metrans nebo ČD nebo ČDC tohle tolik nepálí.
ČD nebo ČDC zavedení MLS pálí taky. Až se jejich strojvedoucí jezdící brigády(stejně jako každý jiný brigádník) budou muset rozhodnout, zda zůstat u kmenového zamestnavatele a odpustit si brigády, nebo změnit dres, bude veselo.
Poučné listy se probíraly obvykle na pravidelném poučování zaměstnanců v délce 2 / 3 hodiny … konaném každý měsíc a započítaném do normy pracovní doby (když byl 3, tak se hodina platila jako přesčas) ….
SI je dnes zlomek toho co „za bolševika“
Bohužel v osobní dopravě bude jediným výsledkem zhoršení skladby směn. Jinak podstatné problémy tato legislativní změna samozřejmě neřeší… Neboť je nadále možné mít 13 hodin směnu (za tu dobu stihnete třeba Praha – Bratislava a zpátky), pak 7 hodin rozdělení (z toho třeba 20 + 20 minut cesty někam na nocležnu) a pak dalších 13 hodin směny, navíc klidně s nástupem třeba ve 2 ráno. Když bych měl navrhnout něco smysluplného, tak za mě by dávala smysl dvě pravidla: 1) Délka směny může být maximálně tak dlouhá, jako odpočinek před danou směnou. 2) Je-li začátek směny mezi 22:00 a 5:00,… Číst vice »
Oprava: Bratislava by byla mezinárodka, takže to by nešlo. Tak si tam dosaďte nějaké podobně dlouhé rameno, ale ve vnitru. Třeba Návsí.
Dám malou perličku z minulosti .. když jsem dělal v r. 85 poznání tratě, tak si mně někteří fírové na osobní vozbě „stěžovali“ že najezdí až 400 km/směna což je strašně moc a že na nákladech najezdí mnohem méně … .. a když jsem v r. 93 odcházel od ČD, tak se najezdilo 400 km i na nákladech …
A dnes .. rovných 1200 km/12,5hod. v osobní vozbě u ČD … i když jen jedna směna za celý turnus … :-(( — = otročina současnosti ……..
Takže bych navrhoval zkrátit délku směny na max. 12 hod. a max. 1000 km.
To první projde hravě, ale to druhé bude čím dál tím nesplnitelnější. Schválně. Z Prahy do Opavy „VRT“ přes HK to bude 400 km. A teď: 5:20 – nástup ve Vršovicích 6:00 – odjezd do Opavy 8:08 – příjezd do Opavy 9:00 – odjezd do Prahy 10:08 – příjezd do Prahy 11:00 – odjezd do Opavy 13:08 – příjezd do Opavy 14:00 – odjezd do Prahy 16:08 – příjezd do Prahy 17:00 – odchod Celkově max. 12 hodin, ale během nich to stihnul 2x tam a zpátky. A to by bylo 1600 km! I když… Do Berouna je to 43… Číst vice »
Chcete se vrátit do roku 1971 kdy se v předpisu ČSD V1 v rámci zavádění jednomužky stanovila délka vozebního ramene na 300 km a délku směny 12 hodin. „Předpisové“ LD Ostrava vozilo EEx 105 Ostravana na střídání v Hranicích na Moravě – 303 km; „Nepředpisové“ depo Praha střed vozilo vlak 11002 a 606 z Přerova do Berouna v TS 04E – 317 km …. na udání závistivého „nejmenovaného depa“, že je to v rozporu s V1 bylo sděleno, že V1 hovoří o vozebním rameni a LD Praha střed má vozební rameno Praha – Přerov a Praha – Beroun …. Donedávna… Číst vice »
525/526 se jezdilo s pomocníkem. Nikoli jednom.
Ten návrh zní dobře.
A to AVZZ se to taky lehce naučí (hlídat i to druhé pravidlo)…
Bod 1 – strojvedoucí má ucelené volno 96 hodin, tudíž směna by mohla trvat 96 hodin ?
Za bod 2 vám strojvedoucí poděkují … Takovou směnou, rozdělenou na dva dny nepokryjete normu pracovní doby na 2 dny = 10:28 hodiny ….
Je to myšleno navíc k již existující právní úpravě (tzn. délka směny maximálně 13 hodin, nebo 15 hodin s Rg).
10,28?😄 zajímavé
Váš návrh není špatný, ale jaksi koliduje s platnou PKS ČD, t.j. v osobní dopravě, která požaduje, aby směna na dva kalendářní dny dávala minimálně 9 hodin a to odboráři již několik let požadují, aby dávala 10:17 hod. – a myslím, že Cargo to tak má. Takže je potřeba si rozmyslet, co vlastně lidi chtějí.
Zkrácené volno, pokud nebude často zneužíváno mi až tolik nevadí, možná mě někteří kolegové budou chtít pomalu popravit, ale mně 5 – 6 hodin spánku stačí, horší je, že nikdo neřeší kvalitu odpočinku. Měli by být stanoveny nějaké základní požadavky na podobu odpočinkových místností (pokud samozřejmě člověk nespí doma), protože jak kvalitní odpočinek může přinést lehátkový vagón z roku 72 (viz. Jičín – byť se jedná o dočasné řešení), ve kterém je všechno slyšet, hučí v něm zářivky, atd…? A dělenky? To je kategorie sama pro sebe, sice nová úprava stav zlepšuje, ale úplně ideální by bylo je úplně zrušit.… Číst vice »
Ano 5-6 hodin spánku, k tomu nějaká hygiena, ráno kafe, případně snídaně a je to krásných 7 hodin.
Proč to řeší česká vláda, jak to budou dělat strojvedoucí jezdící přes hranice?
Nebylo by hezčí domluvit se celoevropsky?
Ne. Tvorba zbytečných problémů…
Úplně ne, současná česká vláda už docela obstojně dokázala, že není schopná vyřešit vůbec nic.
Jinak novela zákona neřeší tak nějak nic. Nástupy ve 2, ve 3 ráno zůstanou, jen v místě čerpání odpočinku na lůžku budeme trávit víc času. Že se vám třeba v 18-19 hod. nechce spát a usnete nejdříve kolem 22 hod.? Smůla. Litera zákona porušena nebude. I tak to teď dělá měsíčně kolem 40 hod. strávených někde po nocležnách se štěnicemi.
A když si přepočítáte mzdu i s časem na cestu z/do práce, tak vám vyjde, že na za hodiny mimo domov si vydělate stejně jako v Lidlu v místě bydliště.
Takze sice vam budou doma chybet penize ale budete se utesovat tim ze vlastně na hodinu mate stejně?
Může dělat v Lidlu přesčasy, ne?
To je fakt. Takze pak bude mit za vice hodin stejne penez … A v cem by si teda pomohl?
Neměla by štěnice na nocležnách řešit hygiena? Místo buzerováni občanů stupidními zákazy.
Plácnutí do vody – byl snad strojvedoucí Českých drah u Domažlic přetížený? Neměl předepsaný odpočinek? Byl na vlaku patnáctou hodinu? A tak by se dalo jít na další nehody.
Politici potřebují vykázat činnost, ale bez zabezpečovače se vlaky budou srážet dál.
Pzb a na koridor Lzb a je po problemu….
Ale pouze v kombinaci se zařízením, které bude kontrolovat, aby ty odpočinky byly pravda.
Aby strojvedoucí nechodili na melouchy…
Nebyl – spinkal ve Schwandorfu, na místo odpočinku a zpět ho vezlo TAXI, před sebou měl ještě „jeden“ pár schwandorfů.
A fakt si myslíte že toto nařízení je reakcí na nehodu u Domažlic?
Ne, tola změna nařízení je reakcí na nic. Prostě jen politicky nutné „vykazování činnosti“, aby se odvedla pozornost od skutečných příčin.
Sranda je že zákon vůbec neřeší situaci strojvedoucích letmo kdy oni po konci směny v jednom místě (řekněme Rumburk) mají další směnu třebas v Ústí nad Labem a další den třebas v Děčíně. Přesun mezi služebnami už je v jejich odpočinku. Že by takový strojvedoucí třeba chtěl být mezi směnami doma? Hm. Koho to zajímá že? A takových kurváren umí dráha víc…
To co popisujete ma jednoznacne reseni. Porad plati minimalne 6 hodin na luzku. Takze se prepravim po sichte domu ( nebo nekam) tam si lehnu, zacne tikat 6 hodin. Pak vstanu a teprve pak se muzu zas nekam prepravovat nebo nastouopit do prace
Pane, závidím vám vaši naivitu.
Jestli tolerujete svemu zamestnavateli to, ze vam pocita prepravu jako odpocinek tak pozadejte DU o odebrani licence z duvodu psychologicke nezpusobilosti.
Tohle by měl řešit dopravce, tedy zaměstnavatel … a pokud sestaví turnus jak píšete .. tak ho nejezdit … A pokud jde o letmo nástupy … tak vše si nechat zaplatit … ale kdo to dělá? …
ps: Nejsme ve Francii kde je povinnost mít odbory ve firmě s 5 a více zaměstnanci a odbory tam skutečně makají … kdežto u nás máme max. to ROH … :-((
U kterého dopravce takové personální směny existují ? Sem s nimi ….
ČD a.s. RPP Děčín… nyní tedy už OŘOD západ…
Pokud skutečně platí směna max. 13 hod., potom min. 7 hod. odpočinek a znovu směna max. 13 hod. … tak se to nedá nazvat moc slušně … :-((
ps – v 80-90. letech to bylo takto:
strojvedoucí jednomuž, délka směny max. 12 hod. a dvojmuž – tedy s pomocníkem max. 15 hod. + případná reží-jízda až 5hod.
Těch 5 hod. vypadá moc, ale není … 2 hod. čekám na vlak a 2,5 hod. jedu zpět rg do svého depa.
Ale to je zkrácený odpočinek, následující odpočinek musí být prodloužen o dobu, o kterou byl předchozí zkrácen.
Nerozumim co se vam na tom nezdá. 13+(6) 7+13 je celkem běžná dvoudenka …
Já tomu říkám pěkná prasečina …. za mých časů si nedovolil ani strojmistr někoho požádat aby mu přišel za 12 hodin zas do služby (leťák nebo turnusák na vložáka) .. a dnes to máte v turnusech přímo zapracované …. :-))
A nějaký prodloužený další odpočinek jak píše Dominik .. ten přece tuto prasečinu nenapraví …
ps – na osobní vozbě jsme měli délku směny 7-11 hod. dle vlaků grafikonu, a na nákladní 14 hod. turnusy pro dvoumužnou obsluhu a turnus byl na 5 dnů – denní, noční a volno po noční + 2 dny volna, týdenní prac. doba 40 hod.
A tak to je treba vas nazor ale lidi co znam a maji to takhle v turnuse s tim az takovy problem nemaji. Navic to vzniklo pres turnusoveho důvěrníka. Takze ja to nevidim jako prasecinu ale jako něco co proste jiste skupine lido vyhovuje.
Dík za vysvětlení … už jsem to kdesi četl … že potom mají delší volno a tak jim to vlastně i vyhovuje …… Nicméně si tak v podstatě podřezávají větev pod sebou = těch 7 hod. pauzy by mělo sloužit jako vyjímka při zpoždění nebo mimořádnosti, a ne jako turnus …
„by mělo“… No takhle to tam napsane neni. Proste to je možné a tal to muze byt teda i v turnuse. Ono jit jeden den do prace rano a vratit se druhy den odpoledne a mit 2/3 tydeni normy není špatné.
To známe dvoudenní směna která dává 23hodin potom 2dny volna potom 9hodinova noční potom 2dny volna potom ranní nástup ve 2:40 na směnu 6hodin dlouhou. Kam si umístí turnusovy zaměstnanec návrh na dovolenku? Hádej. Kdo potom dělá ty hezké noční a denní s přitažlivým nástupem…
Ale ja presne vim kdo tyhle smeny dělá. A jak to mám řešit? Zakazat turnusovym aby se shodli na tom, ze dvoudenky nechtějí?
Těch 7 hodin je turnusově jen při dvoudenních směnách.Vyjedu z místa nástupu, pak někde ve vzdálené stanici ukončím směnu, jdu se vyspat a po těch 6-7 hodinách opět nastoupín a oddělám druhou směnu s ukončením v místě nástupu. Takto je to praktikováno na dráze již mnoho desetiletí.
Částečně souhlasím – takto byl dělán např. 8-mi denní rychlíkový turnus na Žilinu kde se hodně spalo …. poněvadž jinak to v podstatě sestavit nešlo …
Delší volno? Kdeže. Ono po těchto dvoudenních krvácích (kdy směna sice dává cca 20 hod) pak zas máte sérii nočních kdy jste v práci dva dny, ale za výkon 9:00. Takže ve finále máte s bídou dvoudenní volno do kterého jdete nevyspalý. A to se bavíme o režimu turnus. Leťáci jsou na tom ještě mnohem hůře…
To „delší volno“ jsem pochopil od Dominika delší o těch 5 a více hodin …
Přesně jste trefil hřebíček na hlavičku. Vyhovuje to jisté skupině a zbývajících 65% ? Nemáte číslo, odbory to podepsaly.
To už si asi nepametujete. Když jste měl denní 11 hod,noční jedenáct hodin,jak tady píšete, a pak 2 dny volna, oddělal jste 22 hodin za 5 dní.To na 40 hodinovou pracovní dobu za 7 dní vůbec nestačí. To už nemluvím o 7 hodinových směnách,kterých musíte udělat na 7 dní šest při 40 hodinové pracovní době.
.. píšu že osobní vozba byla napsána dle grafikonu a tedy nešlo o turnus na 5 dnů – takže fíra na osobní vozbě šel do práce i 4x za týden. Ale na nákladech to byl turnus na 5 dnů – ten jsem uvedl jako nejednodušší příklad i pro laiky.
Teď to je stejné ,jako kdysi, navíc pracovní doba je kratší – 36 hodin/týden.
A i tohle bude v budoucnu hlídat LZB, resp. nástavba jménem AVZZ.
Jedna z funkcí bude právě zabránit podobnému násilí. A to zablokováním jízdní páky.
No klasický pětidenní – v Praze původně trianglový perosnální turnus (na Tygrech a Éčkách to bylo stejné na Středu, v Libni, Vrškách) 14:15 = 15 minut papíry při nástupu, 45 minut RG MHD v uzlu Praha, 12 hodin na lok, 15 minut na předávku lok, 45 minut RG MHD, 15 minut papíry na konci šichty …. Krásně to pokrývalo 5 denní normu a škola mohla jít do přesčasu …. Pak se zavedlo na jednomužných nákladech na 123 (ex E 469.3). a na v personální skupině určené na 669.1 LD ČT …. Personální turnusy se dvěma denními po sobě a z… Číst vice »
Chcel by som sa Vás, ktorí pracujete na železnici, či existuje nejaká povinná doba odpočinku pre vlakvedúcich alebo vlakových sprievodcov? Ako to majú s odpočinkom posádky RJ na linke do Splitu? Zostávajú niekde na hoteli, alebo sú vo vlaku do odjazdu ?
Myslíte nějaký minutový hotel?
Ano máme odpočinek taky jako strojvedoucí 11 hod, avšak komandujíí po souhlasu (!), nám odpočinek může zkrátit až na těch 6 hod papírově (od odstavení k dalšímu přihlášení). A takhle to může jít u nás 5 dní v kuse (13-6-13-6). Ovšem pak se musí zajistit prodloužený odpočinek. Toto je i v PKS, ovšem komandující a strojmistři na tohle kašlou a lámou lidi na takovýhle prasárny. Tohle máme, bohužel taky jako vlakvedoucí. Ostatně jsem to měl asi týden zpátky 19:17 konec a ve 4:19 nástup (dvě 13 hod směny po sobě). Opravdu hnus a člověk padá na hubu. Ovšem komandu/strojákovi to… Číst vice »
Takže 7 hodin přerušení budou mít i vlakvedoucí? nějak jsem to nepostřehl
Pokud jsem správně pochopil info z medií, tak vlak má 2 vlakové čety a jedna z nich má odpočinek = veze se ve vlaku a odpočívá/spí.
To bude sranda jak toto řešit, po 13h vykonu mi ujede posledni nocni rg vlak, nebo se vlak diky jine mimiradnisti opozdi a co teď abych neporusil vyhlášky?
A doted to nehrozilo?
Teď se zaplatí třeba 17h ve skrz. Netušim jak to firma vykazuje, ale jde to.
No ale tak to ted porusuji ten zakon stejne jak budou i dale. To tenhle zakon nijak nevyřeší.
Já sem se rg přes 15h dostal vždy jen při mimořádnostech. Leda sebou vozit stan a spacák. Na 15h zalehnout na 7h a pak dojet domů.
To znám … po 23 hod. nic z Ostravy nejede .. myslím směrem na jih …… až tuším po 4 hodině ….
Kolego, úplně jednoduše. NV 589/2006 Sb. hovoří o tom, že směna nesmí být zaměstnanci nad stanovenou délku naplánována. Z toho vyplývá, že v případě vzniku mimořádnosti nic nebrání jejímu mimořádnému prodloužení.