Strojvedoucí žaluje Leo Express za výpověď. Nelíbilo se jim dodržování předpisů, říká
Stadler Flirt, foto: LEO Express
Obvodní soud pro Prahu 3 začal řešit neplatnost výpovědi pro strojvedoucího Vlastimila Matějíčka od společnosti Leo Express. Soudní líčení poodhaluje
KS:
Máte pravdu v tom , že spousta ekonomiky je přeregulována. Nicméně regulovat maximální dobu směny , regulovat pracovní přestávky je nutné. Kdyby se to nedělo , dopadlo by to tak , že by se pracovalo 16 hodin denně a bez pauz..
Ve vztahu zaměstnavatel vs. zaměstnanec je s 90% pravděpodobností slabší ten zaměstnanec , proto je třeba jej chránit..
Tak strojvedoucí Matějíček si pořád nedá pokoj. Všude ho vyhodili, když zjistili, že se k ostatním chová jak dobytek. U poslední firmy dokonce z pomsty rozbil lokomotivu. Takový člověk nemá na kolejích co dělat, už mu měli dávno sebrat licenci. Teď si na něho dá aspoň každý dobrý pozor a snad už jednou provždy dojezdí.
Tak to zcela smyslena lez. Toho firu znam, pracoval jsem u mnoha firem, kde on. Vzdy odesel sam a nezpusoboval zadne skody, o jakych mluvite. Nedivim, ze jste se pod takovou lez ani nepodepsal!
Leo je naprosto jina firma, bez byla na zacatku (dle jejich zamestnancu). Aby si vas vedouci pockal uprostred smeny nekde zalezly, pak na vas naburacel s vypovedi a zpatky jedes domu za svoje, to uz je silne kafe i pro silnejsi povahy. Jo a to s tou minutou odpocinku je taky pravda, jejich pravnicka to mysli zcela vazne, bohuzel…
Lidé jsou různí a firmy rovněž tak. Ale z doslechu vím, že u Leo je jen jedna pravda a to ta jejich a přes ní vlak nejede. Kdo se vzepře tak dostane výpověď třeba u výtahu na nástupišti. Jak už zde někdo napsal tak výraz rychlomanažeři je zde asi na místě.
Uvidíme teda jaký bude rozsudek. Rád se s ním zde seznámím.
Tomas V. ano, pan Matějíček stačil vystřífdat firmy ODOS, SKANSKA, ČD-C, nakonec LE , to vše v časovém horizontu cca 10 let a všude stejný scénář. Napřed snaživý hodný podbízivý chlapec, potom začal dělat problémy, rozepře mezi personálem (méně technicky zdatní kolegové pro něj byli odpad a to jim neváhal pravidelně sdělovat) potom i na vedení, ano psaní sprostých emailů s výhružkami udáním na kontrolní úřady, to je přesně jeho styl. Nakonec byl uražený, jak se všichni proti němu spikli, když on nic neudělal, tak praštil pomysnýma dveřma firmy a odešel. Jeho technická a odborná úroveň byla třeba nadstandardní, ale… Číst vice »
To je tenhle blbeček jak byl pořád moudrej na k reportu, jako Matysekfyra a Robiross? :-))
Zeptejte se u firmy Lokomont Brno co je to za trotla :)) Když tam přijel s mašinou, měli z něj všichni srandu, je to hlupák, co si hraje na moudrýho, ale ví hovno
Važení předřečníci, řešíte tady povahu pana Matějíčka a co člověk to názor. A co Váš názor na chování firmy Leoexpress ? Nechcete si zřejmě pálit prsty. Uvidíme co na to soud a na čí straně je pravda. Jak jsem již uvedl, rád se zde dozvím rozsudek. Nicméně můj názor/ a nejen můj/na dění v této firmě je založit odbory. Strojvedoucí v Regiojetu se k nim už hlásí a je jen otázka, především odvahy, založit je i jinde. Z doslechu však vím , že důchodci je nezaloží a mladí nemají zájem protože mají strach. A to je voda na mlýn vedení… Číst vice »
Odbory nic neřeší, kromě toho, že vydírají zaměstnavatele stávkama a paradoxně ho poškozují, když chtějí například přidat na platu a zdražují práci a tedy i výslednou cenu železniční dopravy = snižují její konkurenceschopnost proti dopravě silniční, což všichni chceme, že… Samozřejmě pokud firma LE dluží na platu, či cestovních náhradách, je to špatně a dá se to lehce vyřešit soudně a ještě se za to nedává výpověď, že aspoň ne tedy ze strany zaměstnavatele, kromě toho je zarážející chování toho člověka, jak tu už bylo vícero lidmi naznačeno, bude nejspíš psychicky nemocný, pokud vyhrožuje, že firmu zničí a pod to… Číst vice »
Tak svym komentarem se prispivatel „dalsi fira“ hezky prozradil, ze je z vedeni LE 😀 …mimochodem tady vyzrazuje soukrome informace o svem byvalem zamestnanci a opet nedodrzuje zakony… Jak typicke pro tu firmu. Kazdy z nas je nejaky, o vysinutosti a psychicke narusenosti lidi z vedeni le jsem jen slysel, ale jestli je z toho alespon desetina pravda, tak potes panbuh… Kdyby jste se radsi zamerili na nedodrzovani zakonu ze strany LE, nez tady resili povahy jednotlivcu, bylo by to prinosnejsi. Jeste, ze jsem s tim nikdy nejel, abych se bal, ze me tam zas nejaky spici mamlas ohrozi na… Číst vice »
Tomas V tyto informace zná poměrně velmé množství lidí, ze kterých si ve jmenovaných firmách nadělal nepřátele a potom třisknul dveřma, tak jako ví, co je Matějíček za rapla, který kvůli v podstatě malichernosti, kterou by soudný člověk vyřešil domluvou, on řeší výhružkama a až nenávistí. Já určitě z vedení LE nejsem a nemyslím, že by vedení LE mělo potřebu tady to sledovat, natož sem psát nějaký bláboly, leda by bylo na úrovni Matějíčka. To jen ty ho zatím asi špatně znáš…bohužel, nebo spíš, bohudík pro tebe…
No ono klidně celý vedení LE může být psychicky narušený, ovšem když je to fíra co vozí vlaky osobní přepravy, tak je to napováženou. Já zase věřím tomu, že kdyby ten člověk šel znovu na psychotesty, tak neprojde.
Samozřejmě palce můžeš držet, zřejmě jsi mentálně na tom jako Matějíček a nebo prostě nevíš a neznáš, ale lidi kolem dráhy ho znají hochu, plno lidí a vědí co je to za rapla a hulváta a čeho je schopen.
Mandy Cituji: „Nevím co bylo příčinou nehody jednotky LEO v Přerově ale při takovém zacházení bych se ani nedivil byla li by to únava.“ Bingo- vyhrál jste gumového kačera Čekám na „Závěrečnou zprávu Drážní inspekce“, jestli také prověřovali, zda dotyčný strojvedoucí neměl nějaké problémy na předchozích vlacích po odpočinku. Ten odpočinek 6 hodin je také dobrý do diskuse. Zákoník práce hovoří jasně. Odpočinek mezi směnami má být 11 hodin. Tento odpočinek může být zkrácen až na 6 hodin s tím, že následující odpočinek bude o dobu zkrácení prodloužen (odpočinek na lůžku bla, bla, bla…). Co to je ale odpočinek. To,… Číst vice »
Ke K.S. (16:14)
Asi Vám unikl obsah. Když firma dodá výroční zprávu, tak to nic nestojí, Když nedodal LEO stálo ho to nejprve 30 000 Kč (výstraha). Ani to nestačilo, znovu nedodali – pokuta 1 000 000 Kč – tolik základ článku. Žádné odbory, pouze nerespektování zákonů. Kdo to ale ve výsledku zaplatí?
No, mám takový dojem na základě poskytnutých vyjádření a zkušenostem odjinud, že si tady někdo nenechal s.át na hlavu a tak se ho firma chtěla zbavit a ještě na něj háže špínu. Místo aby se solidně dohodli na případném ukončení a odstupném, tak to zkouší vyhazovem a doufají, že to (zase) vyjde. Tady ovšem Leo narazil a přeju mu, pokud je to tak, aby to bylo hodně drahé (náhrada mzdy, případné odškodné, soudní výdaje). Přitom stačilo se dohodnout přímo, rozumný člověk pozná, když už ve firmě nemá co získat a kývne na rozumnou nabídku ve většině případů. Jenže tady těm… Číst vice »
Reakce na Viktor Nárožný Viktore, doufám že Vás tak mohu oslovit. Samozřejmě že platí zákoník práce. Jenomže práce, které nemohou být přerušeny a nepřetržitý provoz jsou dva naprosto odlišné pojmy. Mimo to platí „NAŘÍZENÍ VLÁDY č. 589/2006 Sb. ze dne 6. prosince 2006, kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě. Vláda nařizuje podle § 100 odst. 1 a § 213 odst. 6 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce: ……..“. Tam je zakopaný pes. Kdyby platil jen zákoník práce, tak je to jasné. To, že není přímo u strojvedoucích ve vnitrostátní dopravě uvedeno stejné ustanovení,… Číst vice »
K.S.
……“ Nemusí totiž mít vůbec přehled o strategickém plánu na X dalších let a jestli náhodou „přemrštěný zisk ze kterého jim nechce zlý majitel dát ani korunu“ nemá být rezerva na nové stroje za dva roky, vytvoření neexistující finanční rezervy atp. “
https://byznys.ihned.cz/c1-65603190-leo-express-dostal-od-cnb-milionovou-pokutu-nedodal-vcas-vyrocni-zpravu-nestihame-rika-firma
Fakt dobrá strategie, to mi hlava nebere.
Výroční zpráva je to co se stalo, ne to co bude, takže tam třeba v kolonce zisk je X milionů, možná kolik šlo na odměny dle zvážení dozorčí rady, do čehož jim nemá z venku kdo co kecat, ani odbory protože to není jejich majetek, tak to už nikomu neřekne jestli příští rok koupí nový stroj, nebo ne. Co tak asi řekne komu když se tam dá třeba 1mld do rezervy? Samozřejmě že nic, ale pro odbory to je to něco co by nejraději rozfofrovaly. Otázka jestli vůbec mají mít banky možnost takto firmy pokutovat, on totiž ani jejich dohled… Číst vice »
Viktor Nárožný Odpověď k času 11:34 Asi všichni znáte tu pohádku „O slepičce a kohoutkovi“. Tak nějak funguje tento stát. Už téměř dva roky se snažím s ministerstvy práce a sociálních věcí i dopravy, inspektorátem práce a nyní i drážním úřadem řešit některé problémy se soukromým dopravcem. Mezi tyto problémy spadá i bezpečnost dopravy v souvislosti s pracovními, resp. bezpečnostními přestávkami. V mezinárodní drážní dopravě řeší přestávky nezpochybnitelně v §15d „Vládní nařízení 589/2006 Sb“ cituji: „Zaměstnavatel poskytne zaměstnanci mezinárodní drážní dopravy, který řídí samostatně drážní vozidlo, nejdéle po 6 hodinách nepřetržité práce přestávku v práci na jídlo a oddech v… Číst vice »
Sandy:
V železniční dopravě neplatí zákoník práce , konkrétně paragraf 88 ?
Zaměstnavatel je povinen poskytnout zaměstnanci nejdéle po 6 hodinách nepřetržité práce přestávku v práci na jídlo a oddech v trvání nejméně 30 minut; mladistvému zaměstnanci musí být tato přestávka poskytnuta nejdéle po 4,5 hodinách nepřetržité práce. Jde-li o práce, které nemohou být přerušeny, musí být zaměstnanci i bez přerušení provozu nebo práce zajištěna přiměřená doba na oddech a jídlo; tato doba se započítává do pracovní doby. Mladistvému zaměstnanci musí vždy být poskytnuta přestávka na jídlo a oddech podle věty první.
Nedovedu si moc dobře představit, když to takhle funguje, dle zmiňovaného vl. nařízení, že strojvedoucí po 15ti hod. směně a 6ti hod. odpočinku bude mít další 15ti hod. směnu s přestávkami které bude čerpat v době pobytu vlaku ve stanici, při výstupu a nástupu cestujících. A navíc bude li převážná část směn v noci. Co tomu říká bezpečnost a hlavně zdraví ? Zodpovědné orgány jak je patrné čekají až se něco stane , aby se to mohlo hodit na strojvedoucího. Tam kde jsou odbory tak je tato problematika ošetřena v kol. smlouvě ale co tam kde nejsou ? Ti co… Číst vice »
Pěkní zmetci. V životě by mne nenapadlo , že zaměstnavatel bude počítat zaměstnanci do pracovních přestávek i dvě minuty , které vlak stojí ve stanici..
co 2 minuty i jednu.
bez etcs do soutěží nelez
no.. zajimavé..
Aby ho nakonec nadějný dědic kusu zprivatisovaných Bílých Karpat nezažaloval za maření výkonu „trhu“ v železniční osobní přepravě:-)
Silné a velice, velice důrazné odbory jsou třeba. Protože mrholové hrající si na „trh“ v železniční dopravě ví, že „vysoutěžená“ nejnižší cena se pak snadno ořeže na prvních kteří jsou na ráně – zaměstnancích. Jinak to nebude. Ostatně vývoj dění okolo JČk a GW snad poučí i toho největšího zabedněnce.
Prý se stojaté vody strojvedoucích u soukromníků, kteří nemají za sebou silné odbory brzy změní. Prý přes 90% strojvedoucích a dispečerů u Regiojetu už má podespanou příhlášku do Federace strojvůdců, tak třeba to přinese nějaké změny.
On kdyby tento stát skutečně fungoval a dokázal ochránit zaměstnance před nekalými praktikami svých zaměstnavatelů , žádné odbory by nebyly třeba. Máme legislativu ohledně pracovních přestávek. Kdy naposledy byla u LEO Expres nějaká kontrola se zaměřením na dodržování těchto přestávek a jak dopadla ?
Chachar Budvar: To si jděte vyřídit s těmi kdo na to napsali legislativu že se bude soutěžit na nejnižší nabídku. Naopak odbory je třeba omezit pokud nezastupují minimálně 75 % zaměstnanců, není možné aby si zosobovaly právo mluvit i za nečleny, což by mimochodem bylo i z jejich pohledu výhodné, prostě odbory které zastupují jen těsnou polovinu nemají nějakou extra vypovídací hodnotu. Samozřejmě je tu třeba aby s nimi byla možná konstruktivní debata a ne aby na módní vlně přišly se skokovým požadavkem na něco. Nemusí totiž mít vůbec přehled o strategickém plánu na X dalších let a jestli náhodou… Číst vice »
K.S.
Víte ono je to o tom , že máte dvě kategorie firem. První , která si vůči svým zaměstnancům plní vše tak jak má a poté druhá , která na to dlabe. Je jasné a logické , že ta druhá kategorie bude mít nižší náklady a tím dokáže likvidovat svoji konkurenci. Ty slušné firmy skončí. A proto by zde měl být funkční stát , který ty „firmy dlabající na legislativu“ umravní. Buď po dobrém anebo po zlém..
Viktor Nárožný:
Ovšem nikdo lidi nenutí v druhé skupině firem pracovat. Tedy pokud se jim nelíbí pracovní podmínky tak mohou dát výpověď.
Problém ale je že stát nefunguje tak jak má a naprosto všechny dusí legislativou a k různým obcházením přímo nutí, protože pokud hodláte podnikat tak jak máte tak to bez velkého kapitálu nejde. Zkuste si spočítat kolik musíte zaplatit aniž byste něco vyrobil, nebo přepravil či prodal, co všechno musíte udělat a splnit a přitom se nejedná o nic jiného než o věci které si vymysleli úředníci a se samotnou činností nesouvisí.