pruvodce

Strojvedoucí v depu, vlak na trati bez něj. Alstom pracuje na dálkovém řízení

Jednotka Alstom Lint s dálkovým řízením. Foto: AlstomJednotka Alstom Lint s dálkovým řízením. Foto: Alstom

Dálkové řízení má být prvním stupněm k zavedení automatizované jízdy.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
s J.

Prvním stupněm automatizované jízdy vlaku je mapa trati a spolehlivý přenos/rozpoznání návěstí proměnných návěstidel.

Co získám tím, že ovládací pult vozidla přenesu někam do dáli a zmenším na dotykovou obrazovku? Jenom test kvality a spolehlivosti spojení.

Železniční Slídič

Strojvedoucí je vždycky na mašině. U počítače je pouze hráč.
V takové realitě se zcela ztratí smysl pro realitu, prostorové vnímání, zodpovědnost a nakonec i pro zdravý rozum.
Přesně takhle začal MATRIX, protože „Člověk nemůže dělat práci strojům“…

František

Přesně, kde se ty inovace jen zastaví! Dopravní prostředek co je řízeny jízdní drahou bude na dálku jezdit dopředu a dozadu? Kdo to kdy viděl!

ICE_Laco

My na Slovensku máme také už dávno. Vlaky zo Slovenska do Maďarska premávajú aj bez strojvodcov……

Petr Šimral

Vidíte to? Už před deseti lety jsem říkal, že až na tu mašinu s invalidními vozíky nevylezeme, tak dostaneme řídící místnost, velikou, klimatizovanou, vedle bude ordinace lékaře s fešnou sestřičkou, to se nám to starcům bude jezdit 🙂

Zlámalík

Netěšte se, fešná sestřička bude taky na dálku, pravděpodobně vygenerovaná AI. To mnohé služby pro pány nabízejí už dnes 🙂

Petr

Hlavně, že jsem u nových uniforem v Praze dostal držkovou a mínusy, když jsem se ptal na francouszké hole v barvách ladících s uniformou. Dnes s tím musíme počítat, pokud mozek funguje, tak nás do důchodu nepustí. 😀

Pohádkár

Sem myslel, že zase něco někde ujelo 😱

Pája

Já na začátku čtení taky 🤦

Jarda

Konečně si budu moct vzít ten Homeoffice.

Lukyn

To už je lepší, aby ten strojvedoucí zůstal rovnou v kabině vlaku a v případě nouze by zasáhl…

Jan Tichavský

Nebo by to mohlo být poloautomatické řízení a on by mohl během jízdy prodávat a kontrolovat jízdenky i občerstvení 🙂

Stráťa

Pokud vymyslíte teleport aby se strojvedoucí teleportoval vždy do kabiny toho vlaku ve kterém je v danou chvíli potřeba tak nepochybně ano, do té doby je dálkové řízení jedním z možných způsobů jak řešit nedostatek strojvedoucích.

Petr

Tak hlavně jeden strojvedoucí může najednou ovládat několik vozidel.

Železniční Slídič

Jo, jasně. Jen tu výplatu bude mít pořád stejnou…

Petr

Ono to tak je i na CDP? Nebo jak to je , když výpravčí ovládá jednu nebo vic stanic?

Petr

Super.

JIM

Zkusím napsat: Nesuper, jestli potom bude víc plusů než mínusů. Automat na mínusy.

Marťas

Tak to, že je fíra ne zrovna v depu, ale mimo mašinu, a vlak je na trati bez něj, se bohužel občas stává i bez dálkového řízení 😅😅😅