Strojvedoucí v depu, vlak na trati bez něj. Alstom pracuje na dálkovém řízení
Jednotka Alstom Lint s dálkovým řízením. Foto: Alstom
Dálkové řízení má být prvním stupněm k zavedení automatizované jízdy.
Dálkové řízení má být prvním stupněm k zavedení automatizované jízdy.
Prvním stupněm automatizované jízdy vlaku je mapa trati a spolehlivý přenos/rozpoznání návěstí proměnných návěstidel.
Co získám tím, že ovládací pult vozidla přenesu někam do dáli a zmenším na dotykovou obrazovku? Jenom test kvality a spolehlivosti spojení.
Strojvedoucí je vždycky na mašině. U počítače je pouze hráč.
V takové realitě se zcela ztratí smysl pro realitu, prostorové vnímání, zodpovědnost a nakonec i pro zdravý rozum.
Přesně takhle začal MATRIX, protože „Člověk nemůže dělat práci strojům“…
Přesně, kde se ty inovace jen zastaví! Dopravní prostředek co je řízeny jízdní drahou bude na dálku jezdit dopředu a dozadu? Kdo to kdy viděl!
My na Slovensku máme také už dávno. Vlaky zo Slovenska do Maďarska premávajú aj bez strojvodcov……
Vidíte to? Už před deseti lety jsem říkal, že až na tu mašinu s invalidními vozíky nevylezeme, tak dostaneme řídící místnost, velikou, klimatizovanou, vedle bude ordinace lékaře s fešnou sestřičkou, to se nám to starcům bude jezdit 🙂
Netěšte se, fešná sestřička bude taky na dálku, pravděpodobně vygenerovaná AI. To mnohé služby pro pány nabízejí už dnes 🙂
Hlavně, že jsem u nových uniforem v Praze dostal držkovou a mínusy, když jsem se ptal na francouszké hole v barvách ladících s uniformou. Dnes s tím musíme počítat, pokud mozek funguje, tak nás do důchodu nepustí. 😀
Sem myslel, že zase něco někde ujelo 😱
Já na začátku čtení taky 🤦
Konečně si budu moct vzít ten Homeoffice.
To už je lepší, aby ten strojvedoucí zůstal rovnou v kabině vlaku a v případě nouze by zasáhl…
Nebo by to mohlo být poloautomatické řízení a on by mohl během jízdy prodávat a kontrolovat jízdenky i občerstvení 🙂
Pokud vymyslíte teleport aby se strojvedoucí teleportoval vždy do kabiny toho vlaku ve kterém je v danou chvíli potřeba tak nepochybně ano, do té doby je dálkové řízení jedním z možných způsobů jak řešit nedostatek strojvedoucích.
Tak hlavně jeden strojvedoucí může najednou ovládat několik vozidel.
Jo, jasně. Jen tu výplatu bude mít pořád stejnou…
Ono to tak je i na CDP? Nebo jak to je , když výpravčí ovládá jednu nebo vic stanic?
Super.
Zkusím napsat: Nesuper, jestli potom bude víc plusů než mínusů. Automat na mínusy.
Tak to, že je fíra ne zrovna v depu, ale mimo mašinu, a vlak je na trati bez něj, se bohužel občas stává i bez dálkového řízení 😅😅😅