Strojvedoucí už u tripů ETCS nemusí vyplňovat papír. Šéf SŽ poděkoval srdcařům
Technologie ETCS. Pramen: ČD - Telematika

Vlaky ve výhradním provozu ETCS už najely dva milionu kilometrů.
Vlaky ve výhradním provozu ETCS už najely dva milionu kilometrů.
Je nějaká lepší propustnost na trati a nebo je na to ještě brzo?
Tak teď se ještě vrhnout na:
1) Problém dvou těsně po sobě následujících brzdných křivek u souprav s dlouhým náskokem brzdy
2) Celkově dořešit ty křivky, aby alespoň při brzdění k rychlostníku byly daleko méně restruktuvní (nebo tam zavést nějakou „plovoucí uvolňovací rychlost“ cca +10 km/h).
A já jako strojvedoucí se té křivky musím držet? Pro mě právě ať je co nejvíce restriktivní, mohu brzdit, jak jsem zvyklý. ETCS není ATO.
Chlapci v clanku resite rozjeti do tri minut ze nemusime psat rozkaz, ale nekteri vozime o vlaky s lidmi a kdyz se pritom vasem raci zastaveni, ktere je na rychlobrzdu nekdo zrani je to MU!!!! Nastesti jeste se nestalo., ale co pak…. hm???!!!!!
Jo. To asi zatím žádná z chytrých hlav panu Ministrovi nesdělila. Že nouzová rychlobrzda aktivovaná bezbečnostním systémem ETCS se vůbec v ničem nerovná provoznímu brzdění.
BEZPEČNĚ zastavit = zastavit provozním brzděním
NOUZOVĚ zastavit =’použití rychlobrzdy (např R+Mg):- pak musí následovat dotaz do vlaku, zda se nikomu nic nestalo?!
Jakože SZ opět zachraňují dopravci, neboť Skála železnic si neumí predpisově poradit?
Nechtěl jste náhodnou napsat *Zkáza?
Víte co je LSD trip a bad trip?
Milý bílý vláček…🙂
„Lednová plná dostupnost zabezpečovacího systému ETCS byla na železničních úsecích s jeho výhradním provozem 99,1 procenta.“ – snad je to zatím pouze počáteční „pokusná hodnota“ – spolehlivý systém musí dosahovat hodnoty cca. 99,99 % = cca. 73 tripů ročně (0,2 denně).
A tu hodnotu stanovil kdo?
A v jakém poměru mají být jednotlivé incidenty – mobilní část, chyba obsluhy, traťová část, rozpad spojení…?
Spolehlivost systému by si měl dopředu stanovit zadavatel vůči svým potřebám a zejména pak dodavateli a měl by přitom zohlednit komplexnost a robustnost celého systému jako takového. To SŽ (správně) udělala, když si stanovila jako minimální výchozí (= nikoliv cílovou !) hodnotu pro celý systém 99,95 %, což je cca. 1 trip denně, 365 tripů ročně s tím, že cílová hodnota je de facto jakákoliv libovolná vyšší, nicméně pro tento systém by měla být dosahována hodnota těch 99,99 % – to by měla být hodnota aktuálně reálně dosahovaná na VRT-kách v Německu. Hodnota 99,1 % znamená nesplnění vlastního minima, který… Číst vice »
99.95-99.99 je normální hodnota v IT. Až třeba na šest devítek u tech extrémních věci (to je drahé).
Pod 99.9% je to typický blbě, pokud nejde o tiskárnu v kumbálu.
To jen pro ty, kteří si myslí, že 99.1% je vysoká dostupnost.
V IT je sadné pořídit si trochu železa navíc a mít zálohy, redundanci, pronajmout další datové centrum a podobně. U železnice to tak jednoduché není. Je třeba pokrytý každý kilometr trati alespoň dvěma vysílači (na dvou různých místech), aby spojení fungovalo vždy, i pro případ poruchy nebo údržby jednoho z nich? Snad ano, ale vyjde to dráž než přidat další server do racku, kde už je kolem tisíc ostatních.
Totéž platí o průmyslových aplikacích, jako jsou technologické linky a výrobní celky. ETCS je jenom část průmyslového celku, nic mimořádného.
Přesně tak, a proto je celkem logické, že si sama SŽ nastavila 99,95 % jako výchozí minimum, kterého ale aktuálně není absolutně schopna dosáhnout..místo cca. 0,2 tripů denně je na 10-20 dle článků což znamená že roční hodnota není těch cca. 73 tripů, ale 3650-7300 ! A to je rozdíl !
Tu hodnotu stanovil kdo, Citátore Předpisový?
Takze ETCS rozkaz cislo 2 sa stal zbytocnym?
Asi ne, minimálně uvažujte na dispečerském pracovišti možnost poruchy nahrávání záznamu…
Dekujeme SZ za bezpecnejsi zeleznici. Nelibi se nam vsak jakekoliv vyjimky na urok bezpecnosti. Napriklad nostalgicke vlaky. V roce 2025 uhyba bezpecnost a plynulost dopravy naukor nostalgie. Deje se to tak i u OBB? DB? apod? hadam ze ne..
U ÖBB se nostalgie prakticky nevyskytuje….(několik jednotek jízd ročně)
U DB prakticky není výhradní provoz, a na VRT zas není nostalgie, takže tam ten problém v podstatě není…. Neboť je dostatek paralelních trati, takže lze s nostalgií všude dojet, tudíž nejsou potřeba výjimky. ….
U OBB maji rozum, ptakoviny na koleje nepatri.
Ne je to jednodušší. ÖBB se veškeré nostalgie zbavila a spolky nemají moc peněz, takže se akcí moc nekoná…
Však ani těch výjimek na našem koridoru by nebylo víc než několik jednotek jízd ročně, tak netuším o čem je řeč.
Na koridoru (= národní páteřní trase) nemá něco takového co pohledávat. Na lokálních tratích budiž. Na koridorech? Ani omylem!
Pustí u DB na trať s PZB vlak bez PZB?
No, ona ta německá nebo rakouská nostalgie nejspíš bude mít PZB, ne? Vždyť se to začalo zavádět akorát když dělal Adolf puč. Holt asi tzv. srdcař.
Výjimky budou pouze teoreticky, reálně na hlavních koridorech není kapacita, takže teoreticky pára může jet, ale reálné SŽ nepřidělí kapacitu.
v neděli je kapacity habakuk.
No…, když by se třeba chtělo a nebyl ten rozpor vyšperkován ve výhradnosti na ostří nože, tak mne napadá, že když by na to sedli chytrý hlavy přes železnici ze všech táborů, by právě u té soboty/neděle šlo něco namyslet. Něco ve stylu: Vypneme ETCS na jedné koleji – popojedeme z Pardubic do Chocně – zapneme ETCS a necháme projet co se dá (plus v Chocni u budovy šotouši, kamery, plácání po zádech, dětičky s párečky) – zapneme ETCS – popojedeme do Ústí a pak to vezmeme na Lichkov – opět párečky a dozbrojit. Zpátky do Týniště přes Letohrad a… Číst vice »
Možná ve 3 hodiny ráno. Ale odpoledne a večer už ne.
U ÖBB těžko mohou být výjimky z výhradního provozu, když se tam téměř nevyskytuje ten výhradní provoz, že.
Na úkor, nebo ve prospěch? To je jak s tím „přes to nejede vlak“ užívaným ve smyslu tak to musí být, nebo „aniž by“ následované dalším záporem. Ale koukám, blbě čtu, ono je to na úrok. Tak to nic, no… 🙂 Jinak u DB ani ÖBB s tím nejdou (ovšem, z objektivních důvodů) tak přes mrtvoly, jako u nás. Nelze tak úplně srovnávat. Pokud bude výjimka zajištěna náhradním způsobem, bezpečnost jako taková ohrožena nebude, jen to bude možná nepříjemné chvilkové omezení pro ostatní. Jo, kdyby existovaly rezervy,,,
Ano, teď budou jezdit parní vlaky na koridoru každý víkend aspoň 4x tam a zpátky mezi Prahou a Českou Třebovou. Že by ta výjímka mohla být použita třeba k jízdě z Chocně do Litomyšle není možné.
Spíš poděkujte Ministerstvu dopravy, které o zavedení rozhodlo v roce 2017 a všem následujícím ministrům, že neuhnuli z pevně danéo termínu 2025.
A co se stane s ohledem na bezpečnost, když to pojede mezistaničně?
Že by to nedobrzdili ve stanici? Tam si vzpomenou zastavit.
Už tak je dnešná podoba vyhradnej prevádzky dosť reštrikčná k prevádzke pripojných tratí a napríklad nostalgickým jazdám. Toto zavedené extrémne rýchlo aj na európske pomery a naviac už s perspektivou skorej likvidácie národného línioveho systému (ktorý mohol určitú funkciu plniť aspoň v prípade núdzoveho dojazdu vlaku s poruchou vozidlovej časti ETCS, alebo čo ešte vážnejšie pri poruche napríklad radioblokovej centrály ETCS). Možno by na elimináciu akéhokoľvek rizika nebolo od veci úplne zastaviť zelezničnú dopravu.