Strojvedoucí mají dostat data o pomalých jízdách do nové „navigace“
Stanoviště strojvedoucího v jednotce 845.2. Foto: Arriva
Strojvedoucí u všech dopravců by mohli mít brzy k dispozici ve svých tabletech či mobilech aplikaci, která by je on-line
jest-li to vyvíjí ČD- IS tak to jsem v klidu to bude tak za 15 až 20 let a to už jsem v důchodu
Takový řidič na silnici má jen dopravní značky. Tady je máte na kolejích pokud vím taky a co ještě potřebujete navíc?
Znacky a předzvěsti jsou často umisťované tak že je strojvedoucí přehledne nebo nestačí zareagovat, proto strojvedoucí mají navíc tabulky traťových poměrů. A místo toho, co by odbory tlačily na čitelnost značek z dálky (žádné zarostlé křovím za obloukem) se radují z toho že dostanou TTP v lepší podobě.
+občas je předzvěst daleko dříve než by bylo potřeba, svítí výstraha, strojvedoucí logicky začne brzdit, ale návěstidlo se stůj je až po Xx kilometrech(a když to strojvedoucí projede pomalu, dostane sprdunk za zdržování)
Evidentně v provozu nejste, jinak byste netvrdil, že návěstidla jsou tak, že na ně nestačí zareagovat, návěstidla se umisťují na zábrzdnou vzdálenost, pokud to z nějakého důvodu nelze, tak pak se umísťují buď na zkrácenou vzdálenost nebo nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost, ale to má svá pravidla a ani při jednom se nedá říci, že by byly tak, že by na ně strojvedoucí neměl šanci reagovat. Ano občas je problém se zakrytým návěstidlem, třeba stromem, ale kácení, ořez (ale hlavně kácení) má svá pravidla a například kácet na cizím pozemku není zas tak jednoduché, ale snaží se to řešit, pak se přiřítí… Číst vice »
Dominiku, stačí si projet některé úseky které jsou na autobloku tady u nás na severu. Člověk jede na výstrahy několik desítek kilometrů a téměř každé návěstidlo je za obloukem. Nevím kdo to tenkrát navrhnul a schválil ale očividně to musel být idiot.
Jirko, když tam máte tak klikatou trať, tak to neznamená, že nemohou být dodrženy zábrzdné vzdálenosti, takže posunutím před oblouk by asi nebyly dodrženy zábrzdné vzdálenosti, ale to, že je (pro fíru), takto nelogicky umístěno, neznamená, že na něj nemůže strojvedoucí včas reagovat, na předvěsti mám výstrahu (nemám návěstní opakovač), tak se dle toho chovám, dokud nevidím na další návěstidlo) a výpravčí si na mě může řvát jak chce.
Stačí nestačí zareagovat, podle tabulek je času dost a reálně se taky nehody nestávají. Nicméně vysypání u Mariánských Lázní nebylo tak, že by strojvedoucí koukal na zdálky viditelný předzvěstník, pak rychlostník a při tom by si vesele zrychloval a pokoušel se o sebevraždu. Bylo to tak, že SŽDC alibisticky řekla: „strojvedoucí měl mít seznání“ (kdyby aspoň řekla „rychlostník byl vidět“, tak bych možná byl na jeji straně.) Těch xx km to byla spíš narážka na to, odjíždím na jednokolejce ze stanice když není postavený vjezd do další stanice. Na kácení stromů, jasně že existují nějaké předpisy, ale co s nimy… Číst vice »
Na rychlostí silnici, jsou změny značeny hromadama značek a blikátek.
Na železnici je rozdíl v tom, že vlaky brzdí klidně kilometr, tak je tak nějak potřeba dobře vědět kde jaká „cedule“ je, protože když ji spatříte nečekaně, tak s tím nic neuděláte.
Podle toho to taky na těch silnicích vypadá!!!
Chlapci chlapci.Každý strojvedoucí dostane rozkaz o kilometrické poloze pomalé jízdy který podepíše.Každý strojvedoucí má poznání trati.Všichni strojvedoucí před 50 i 100 lety na to jezdili a teď budeme chtít aplikaci?1000 aplikací nezabrání tomu když je někdo kokot a to se na mě nezlobte,To by na té mašině museli jezdit dva a co když se sejdou dva kokoti?Tak tří ?Čtyři nebo 5????Hlavně že jsou notoričtí stěžovatelé kteří vidí že traťovka nepostavila druhý terč se šipkou.To vidí?A proč teda nevidí pomalou jízdu ZK?Kolik aplikací bude ještě potřeba?Stěžujte si stěžujte ale taky se dívejte a přečtěte si co máte v rozkaze a potom… Číst vice »
Strojvedoucí z traťovky. Je fakt, že ty nový MUVky mají k pendolinům krapet blíž, už to sviští 75 a ne 40 😂 ale pořád je to trochu rozdíl 😏
Přesně tak, před 50 i 100 let byly na tom stanovišti dva. Kokoty výrazně eliminujou psychotesty, v tom problém neni.
Výborně, takže místo toho, aby se tlačilo na urychlenou aktivaci ETCS, tak zase se tu bude vymýšlet nějaká fičura, která ve výsledku stejně ten vlak u případného překročení rychlosti nebo projetí návěstidla nezastaví.
ECTS nepokryje všechny tratě, tj fičura se bude hodit!
Pomůcka pro usnadnění práce strojvedoucího a zabezpečovač jsou dvě naprosto mimoběžné záležitosti.
Přesně, pomocník strojvedoucího je k ničemu, ještě by mu kecal do řízení. 😛
Tady nejde o nahrazení ETCS, ale nahrazení hromad „zbytečných“ papírů něčím, více odpovídajícím dnešním technologiím. Navíc ETCS nebude na všech tratích ještě hodně dlouho, takže to je rozhodně krok správným směrem.
Ale železnici to posune z 19. století aspoň do druhé poloviny 20.!
Jen aby se to pak nezvrtlo v to, že se v případě MU bude svalovat vinna na tu navigaci, že něco neukázala.
Ano jinak je to dobrý nápad, ale jasně se musí stanovit, že se jedná pouze o pomůcku, která nahrazuje poznání, znalost TTP, atd….
Pokud to bude ukazovat nesmysly a bude jen odpovědnost strojveuciho jestli tomu uvěří, proč by to strojvedoucí četl?
Já si myslím, že takové zařízení se má v případě poruchy vypnout a tím přimět strojvedoucího číst papír.
Ano s tím souhlasím, jen mám obavy aby se to nezvrtlo, v to co jsem výše popsal, stane se MU a fírové se pak budou vymlouvat, že to v aplikaci nebylo vidět (třeba z důvodu zpoždění při aktualizaci, atd…), jinak nejsem proti aplikaci, jen jasně určit, že to je pouze pomůcka, která nenahrazuje poznání, znalost TTP, apod.
Strojvedoucí má čumět před sebe. Každý měsíc 1. a 15. je změna TTP, která se automaticky aktualizuje. Změny jsou v TTP jasně viditelné. Ty které budou platit a ty které již po změně platí. Co se týče pomalých jízd, tak ať mi klidně SŽDC pošle rozkaz do tabletu. Strojvedoucí má hlavně vědět, ne myslet.
Hmm A jakže to tehdy bylo nedávno u Mariánek? Jak na tom byl strojvedoucí tam? Nebylo-li by vhodné třeba fírovi nějakou tou „pomconou aplikací“ mírně ulehčit?
Ano, takováto aplikace jistě pomůže, ale zas je potřeba aby byla udělána tak, aby jednotlivé prvky zvýrazňovala, aby v ní člověk nemusel nějak hledat, což by ho zas odvádělo od řízení, takže by to bylo kontraproduktivní. Ne, že bych se chtěl nějak extra k těm Mariánkám vracet, ale když už jste to nakousl, všichni volají po aplikaci a říkali, a obhajovali strojvedoucího, že tam dlouho nejel, ale nikdo se už neptá, jak dopravce seznámil strojvedoucího se změnami v TTP. Tato aplikace sice práci ulehčí, ale neměla by nahrazovat znalost TTP, jinak by se mohlo stát, že strojvedoucí bude více čumět… Číst vice »
Pokud tu aplikaci uděláte nějak elegantně, tak to bude přehledné a pořád to tabletu čumět nebude. Rozhodně bude bezpečnější mít elektronické TTP kde bude třeba běžet po virtuálním papíru rudá linka s tím kde je, než aby to měl na papíru, nebo se to memoroval. Nehledě na to že se tam dá přidat i rychlostní limit, který bude trvale svítit, kdyby náhodou přehlédl, nebo se zapomenul.
A při překročení může i křičet.
Nevím, jak „automaticky“ se aktualizují TTP v tabletech, ale změna, která proběhla předloni 15. listopadu, nebyla v tabletech určitě ještě loni v březnu. Nevzpomínám si přesně, kdy se nám propsala, ale zdaleka to nebylo v řádu dnů ani týdnů, odhadem někdy v půlce května, což je půl roku od platnosti a účinnosti dotčené změny. Do té doby byla na dotčeném místě (i po resynchronizaci) stále stránka s poslední změnou platnou od někdy 1.2.2016
Všechnoznal. Když budu na dovolené od 31. Do 16. následujícího měsíce tak mi do ruky přistane TTP s poslední změnou 15. a tudíž křížkem budu mít označené jen změny od poslední změny (1.) ke starším TTP se nedostanu. Je potom v silách strojvedoucího aby si za jeden večer naučil úplně všechny TTP na všech tratích zpaměti?? Není tedy už ve vydávání TTP, jejich změn a popřípadě informováni strojvedoucích něco špatně?
„Je potom v silách strojvedoucího aby si za jeden večer naučil úplně všechny TTP na všech tratích zpaměti??“
Špatně to je.Kolik strojvedoucích se bude večer před směnou učit z desítek tabulek TTP změny?Asi nikdo.
TTP vyhovuje pracovníkům v kancelářích,kde si v klidu nalistují jen tu tabulku,kterou potřebují(např.přejezdy,omezení v trakčním vedení,omezení rychlostí atd.).Pro strojvedoucí je to naprosto nepřehledná změť papírů.Vždyť jen trať Mosty u Jab.-Bohumín 301 má těch tabulek asi 70.Podobné je to v celé síti.
Strojvedoucí má sledovat trať před sebou a případně zastavit vlak, místo toho má koukat do tabletu ? Situace na traťi se mění během pár vteřin. Pozná apka v tabletu spadlý strom nebo jinou překážku? Neohrožujte bezpečnost vlaku! Jak chcete nahrát aktualizaci do tabletu za jízdy vlaku ? Máte tam signál?
Přesně tak, nikdy se to tak nedělalo…
My jsem zvyklí to dfělat TAKHLE!
Hele a co teda dělal ten fíra s vápencem?
To nevím, ale asi nebyl dostatečně seznámen se změnami (i když tam asi nebyly zcela správně osazeny rychlostníky).
a nemohla by mu takováto věc krapet pomoct? Myslím, že mohla. Minimálně kdyby upozorňovala, třeba blbým zvýrazněním změny oproti minulému stavu.
Pozná to podnimovaný most? Nepozná! A mechanické návěstidlo pozná ten spadlý strom? Nepozná! Tady vidíte, že celá návěstní soustava je k ničemu, když nepozná spadlý strom.
Proto je tam strojvedoucí jako záloha (piloti v letadle) ………chybující techniky!
Drobné upřesnění: aplikaci SIPS používají jen strojvedoucí ČD; na ČD-C používají aplikaci ASC. Obé (zcela nebo částečně) dodává ČD-IS.
Dokážu si představit, že strojvedoucí bude mít nějakou aplikaci, která ho před šichtou seznámí s „novinkami“ na trati, ale představa WAZE pro strojvedoucí je podle mne zatím nereálná. Jednak na to musí být 100% spoleh (a to na běžné GPS v mobilu, tabletu není – stíněná kabina, zářezy, tunely, lesy, rychlost odezvy atd.) a jednak je to další monitor který by musel strojvedoucí sledovat. Podle mého názoru to musí být vše v jednom, jinak se z toho fíra zblázní a dopadne to jako navigace, kdy do toho řidiči čumí, hledají o 30 sekund rychlejší cestu a nevěnují se samotnému volantu…
Tak na stínění kabiny se dá vyzrát celkem levným řešením. Opakovač GPS signálu-GPS repeater. Jedna anténka se zesilovačem nainstalovaná venku a unvitř kabiny ta druhá. Snad je to někdy v pozdější verzi napadne spojit i s GPS polohou.
Zajímal by mě ten kdo mi udělil mínus a za co, jen za pouhé konstatování, že existují zesilovače/opakovače signálu do aut? Jak malé dítě! Hlavní důvod ztráty signálu v autech bude, že ty prťavé antéky mobilů a tabletů, utopené navíc v kovové kostře vozu, nemusí za všech okolností přijmout dostatečně silný rádiový signál. To externí anténka na střeše vyřeší dostatečně.
Dovedete si představit co se stane pokud na tu anténku spadne trolej.
Tak dojde ke zkratu. Kosta vlaku je snad „uzeměna“ ke koleji né? A proud si volí cestu nejmešiho odporu.
Máte představu, jaké všechny předpisy pro ochranu před úrazem el. proudem musí taková anténka, co se smí namontovat na střechu vozidla, splňovat?
Je toho dost a taková anténka je dražší než mobil střední třídy. Nicméně eixistuje a používá se.
Jestli vás to tak dráždí, střecha není jediné místo na voze, co „vidí“ na oblohu. Máme i předek/zadek vozu, v úrovni nárazníků a zde se antény zabezpečení umisťují. Nemusí to být to nevyšší místo na vozu, není to hromosvod. Nebo boční stěny. Navíc celá kostra vozu je ukolejena a proud si zvolí raději cestu s nejnižším odporem, než by „lezl“ někam do kabiny. Je to jen radiový signál, jakákoliv anténa vystrčená mimo tu Faradayovu klec a od ní stažený signál dovniř, zvýší spolehlivost spojení o stovky procent, oproti těm prťavým anténkám v přístroji. Ale i na ně ty GPS-ky v… Číst vice »
…. dle úvodní fotky je to zatím cesta do pekel …. malý displej někde bokem a sešiťák s několika vlaky na jedné stránce … :-((
Ten malý displej je displej radiostanice, sešiťák pod tím je řešení, které se používalo ještě loni u všech vlaků. Dnes to dopravci strojvedoucím tisknou jen jako zálohu (když si to zvětšíte, uvidíte dole razítko firmy – zde Arriva), originál mají v PDF v tabletu před sebou.
Díky pane Jiří2 za vysvětlení … za mých časů jsme radiostanice neměli a netušil jsem že jsou to v 21.století stále takhle velké bedny … a tablet na fotce není vidět.
Tablet na fotce není vidět, stejně jako na fotce není vidět strojvedoucí. Hnací vozidlo má dvě stanoviště a jednoho strojvedoucího. Tento jeden strojvedoucí má jeden tablet a celkem logicky ho má u sebe. A ano, radiostanice jsou dnes velké bedny. Tato patří ještě k těm menším. Pak je ještě jedna varianta s displejem cca 12″, je to vlastně počítač, ve kterém je vysílačka jedna z aplikací (dále obsahuje třeba k infosystém). Na počítačovém základu je i tato, zvládá komunikovat na několika kmitočtech – místní sítě (150 MHz), traťové sítě (450 MHz) i GSM-R (900 MHz), což je vlastně telefon se… Číst vice »
Neumí už Elefanti sami v režimu AVV zpomalit před rychlostnikem? Možná by stačilo „když fira nechce aby mu to něco dělalo pod rukama, tak zobrazit na displeji“ 😀
Jenže na AVV potřebujete speciálně vybavenou trať. Na tohle ne.
Neni taková trať Ostrava Opava?
Ostrava – Opava vybavená zrovna je. Ale je spousta tratí, kde se na AVV jezdí a žádnou výbavu nemají, stačí GPS.
To je samozřejmě nesmysl. Na AVV potřebujete vybavení balízami, ať už MIB-6, MIB-1, nebo v budoucnu ETCS. Kde všude jsou: https://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1389310
Proč píšete něco, co není pravda?
Tak mi ukažte traťovou výbavu na trati Praha – Kladno – Rakovník. 750.7 tam na AVV jezdí běžně. Dříve jezdily 750.7 na AVV mezi Prahou a Č. Budějovicemi přes Příbram. Tam je traťová část AVV kde? (MIB-6 Praha – Beroun byly doplněny až asi 2 či 3 roky poté).
Na trati Praha-Rakovník AVV funguje, čím je prosím pěkně vybavená? Například v Jenči jsou mechanická návěstidla a jediný MIB (přes který teď stejně nejezdíme), je na Masaryčce
Bylo by dobrá tam dát i stahovačky, aspoň ty přenosné, pracovní místa aj.
A to si představujete jak? Ano trvalé u měníren, neutrálních polí, apod.. chápu, to bude bez problému, ale výlukové? To jako po „oterčování“ vezmu tablet a ještě se budu zdržovat zakreslováním, kam jsem který terč dal? A ještě ideálně, když se v půlce dne překlápí výluka a na přeterčování mám 20 minut.
Jako by nebylo dost lidí v kanclu. Mimochodem, to přeterčování nemusíte nikomu hlásit? Aha…
To jako myslíte, že se někam zapisuje, kam se přesně daný terč dal? Do B příkazu se napíše, návěsti pro el. provoz rozmístěny, případně to řeknu i výpravčímu. Ano, když potřebuji oterčovat, a je to v kříži, tak výpravčímu řeknu, že si potřebuji vyjet tam a tam, abych mohl oterčovat, ale zase mu nehlásím, jaké terče tam dávám.
Dovedu si dost přesně představit vyplňovací „formulář“ v tabletu, kde by to zabralo asi 30 s i s dloubáním se v nose.
Každopádně ty výluky snad někdo plánuje, eviduje, zapisuje někam (bojím se že do Excelu), takže digitální informace o nich určitě existují.
Digitální informace o nich existují, ale ne strojově čitelné. Bude vypnuto xx, xy, xz. Z toho nevyčtete nic. Ráno přijede MVTV a chce celý den na vyloučenou kolej X. No jo, jenže ta je vyloučena jen napěťově. „Já vás tam pustím, ale za 15 minut vás potřebuji zase dát pryč.“ „To nepůjde, my tam potřebujeme být celý den.“ „Tak jste si měli zajistit kolejovou výluku.“ „Proč?“ … Jo, jsou to občas složité debaty. Pak strojvedoucí hlásí, že je někde návěst, přestože tam podle rozkazu být nemá. Elektrikáři jsou už dávno pryč, jsou čtyři hodiny odpoledne a výluka je nepřetržitá (dělají… Číst vice »
No, on zato obyčejný dělník nemůže (jak to je objednáno) on dostane za úkol udělat výluku napětí a udělat dané úkony (údržbu, apod…).
A někteří výpravčí nám to neulehčují, PMD je pro ně pomalu sprosté slovo, když si potřebuji vyjet otočit přípravu, to samé když potřebuju oterčovat nebo naopak sbalit terče.
Vše je o domluvě. Z PMD mají výpravčí strach proto, že si z toho kontrolní orgány udělaly nástroj k šikaně. A pokud ho půl roku nepsal, snadno něco přehlédne. Dalo by se říci, že na PMD dopravní kontrolor vždycky někoho nachytá. Já s tím třeba nemám problém… Obyčejný dělník sice za naplánování výluky nemůže, ale výpravčí už vůbec ne. A v obratové stanici potřebuje mašiny někam uhnout, je-li to jediná průjezdná kolej, potřebuje tudy projet, … a nemá na starost jen výluku. Je to pro něj jen práce navíc, aby neposlal mašinu někam, odkud už se sama nedostane. Pokud údržba… Číst vice »
To neříkám, ale pokud potřebuji do trati, tak jiná varianta (dle předpisů) než PMD neexistuje, při posunu za označník nedodržím předpisy (ač by mě tam některý nejraději takto pustili, klidně i hned, ale PMD to je na dlouhé lokte).
Já neříkám, že za to může výpravčí, za to může objednavatel výluky a ani jsem se Vás nikterak nechtěl dotknout, s většinou výpravčích se mi pracovalo vždy dobře a nějak jsme se dohodli. A chápu, že potřebujete koleje pro odstavení.
No jo, někteří kolegové dělají z PMD zbytečné drámo. Jo, možná se mi to povídá, když v jedné stanici, co jsem dělal, jezdilo PMD 3x-4x do týdne a vydal jsem za den několik PMD rozkazů. Já už to pak měl v EDD i jako textový vzor ve všemožných variantách a jen jsem měnil kilometry a s plánkem trati koukal kam to vychází na který přejezd 🙂 Jezdila to sice MUVka, ale v tom už rozdíl není žádný. Samozřejmě to V PMD musí někdo sepsat a přednost mají vlaky, takže je to zdlouhavější než posun za označník, ale svědomitý výpravčí si… Číst vice »
Jsem rád, že jsme se pochopili, rozhodně mým úmyslem nebylo, Vás nějak urazit, věřím, že to nemáte jednoduché a dost výpravčích se mi i snaží pomoct a najít i malinkou skupinku, když se potřebuje dostat na trať.
Jo s tím musím souhlasit, někdy to je s OZOVEM naprd a ZPŘS taky, je ke konci výluky, stahujem se jako poslední, ZPŘS dávno pryč.
Čistě teoreticky: je ten plán prací složitý na zorientování? Šlo by posílat vypravčím na mail (rádi vám ho dají, příp. je v telefonním seznamu), kde budete dělat? Na oplátku budete mít připravené koleje a ráno nebudete mít prostoje a před ukončením výluky dohánět, co se nestihlo. Samozřejmě pokud to nebude ve stylu „náhodně všechny napěťově vyloučené koleje“, to se připravit nedá (aneb jak si někteří pletou napěťově a kolejově vyloučenou kolej).
Ono plán prací, existuje plán údržby, ale tam je jen měsíc, kdy by měla být daná údržba vykonána. A neexistuje něco jako měsíční plán prací, práci máme zadanou třeba na 3 dny dopředu a v případě výluk tam je napsáno např. Výluka napětí (nebo jen kolejí, když to je i kolejově) sudých kolejí ve stanici xy, práce dle plánu údržby, případně tam je třeba ještě napsáno revize ÚO xyz, ÚD xyz, PP, ale o pořadí si rozhoduje vedoucí práce. I když neříkám, občas by to i pomohlo, Vám předem říct, že budu ještě i tam a tam, aspoň bychom se… Číst vice »
Takže něco jako mají kolegové zabezpečováci – údržbu rozplánovánou na týdny. To nám ale není nic platné, škoda. I tak díky za info.
Neříkám, že nějaké jiné OTV to tak nemá, ale naše (ani nejbližší v okolí) to nemá, prostě přijdu do práce a dostanu denní hlášenku se zadanou prací, jediné co víme dobře jsou výluky, kdy teda vím, který den mám výluku, ale že bych si nějak extra dopředu plánoval postup práce, to opravdu nedělám, max se třeba den předtím kouknu, co má být vyloučeno a jak tedy budu terčovat, ale detailnější postup prací si opravdu nechystám (který odpojovač udělám první, co druhé, atd…).
A pokud to nejsou stejné výluky, tak opravdu neznám pracovní činnost druhé party, já mohu dělat odpojovače a oni proudové propojení, nebo třeba děliče.
Škoda 🙁 konkrétní případ: Koná se nepřetržitá výluka od pondělí do čtvrtka a kde může mít výpravčí vozy a co potřebuje OTV volné se výpravčí dozví v ten den ráno, když přijedete. V uzlové stanici celkem pozdě. A ještě se vedoucí diví, jak to, že tam stojí vozy, když je přeci napěťová výluka (když je výluka TV v půli stanice, tak někde stát musí). První co se shání záloha, pak posunovač. OTV stojí a čeká. Kdyby to někdo poslal předem mailem, je to připravené a bez starostí. Ale třeba se to v jiných krajích předem na vědomí dává a takto… Číst vice »
To já zase už moc velká lenost, při nepřetržité výluce je vyloučeno to stejné a většinou i trvale zazkratováno. Navíc ještě jsem nezažil nepřetržitou kvůli údržbě, to máme na x hodin výluku
No byla to nepřetržitá výluka kvůli opravě výhybek a rovnou se s tím svezla údržba TV. Jo, proč ne, akorát když půlka zhlaví nesjízdná kolejově, musí se logicky v té druhé půlce jezdit dvakrát tolik, každá kolej má cenu zlata, čili tam nemůže stát na jedné koleji MVTV celý den. Ono teda může, ale když se to neví dopředu, tak se ta kolej musí nejdřív vyklidit, po prázdných wapkách běhat nebudete…
Ale plánují se jen, co se kde vypne/vyloučí, od kdy do kdy, kdo je OZOV, ZPŘS, atd, ale za rozmístění terčů odpovídá vedoucí napěťové výluky a nikde není napsáno, v kterém konkrétním místě v dané stanici mají být.
Je vidět, že v provozu nejste, jinak byste věděl, že oterčovat rozhodně není tak jednoduché a kolikrát nato ani není moc času, natož ještě vyplňovat nějakou další tabulku. A stejně by to nesnížilo počet projetí (pro pozdní stažení, atd…).
To je takovej problém v mobilu s GPS zmáčknout tlačítko?
(Až teda bude webová služba přepočet souřadnic na staničení, což vzhledem k tomu bo*delu, co ohledně staničení panuje, bude tak v příštím století… :-/ )
Jistě, při terčování je tolik času, že opravdu máme čas ještě klikat něco do mobilu, všichni kdo navrhují takové blbosti, by nejdříve tím provozem měli projít. A při překlápění výluky ještě víc času.
Všichni si to představujete, jakoby nás na MVTV bylo 20 a kolem výluky nebylo dalších x úkonů.
Tabulka, ach jo, tohle to papírový uvažování.
To je jedno, jestli tabulku, či cokoliv jiného, prostě na to není čas.
Zase objevujeme Ameriku? V DE se tomu rika Ebula… My jsme fakt v praveku
No a ještě pár let budeme.Přitom by takový Waze pro evropskou železnici byl ideální.
Jenže to by se muselo chtít a jelikož všechny klíčové společnosti jsou státní, tak pokud z toho nebude mít nějaká skupinka lidí pěkný vývar, tak se nechce a chtít nebude…
Jakože by se informace o trati sbírali od uživatelů? Heh 😀
Ke každému vagónu se izolepou přilepí mobil a jedem.
A když už tam ten mobil bude a bude mít určitě data, tak by mohl zapnout wifi hotspot a bude to nejlevnější technologie jak dostat wifi do vlaku. Ušetří se tím spousta peněz, protože takový mobil je mnohem levnější než to, co se do vogónů dává. Sice ta wifi bude trošku slabší, ale spousta lidí bude ráda, že tam vůbec něco je.
No tak zrovna tuhle jsem jel vlakem a jedna cestující si vyndala notebook, tablet a mobil. Na ntb a tabletu sledovala dva filmy zároveň (chlap by to nedal, ale ženy mají multitasking v genech) a na mobilu si spustila nějakou aktualizaci.
Tak bych chtěl vidět ten váš „levný hotspot“, když tohoe udělají 3 cestující najednou 🙂 .
Strojvedoucí má sledovat především trať. Za chvíli budou aplikace i na to že se mám jít vysr.. TTP si prohlédne když je změna a podepíše .. rozkaz o pomalé jízdě nechat. Mám ho před sebou na mašině ..a počítám s nim
A jakže to tehdy bylo nedávno u Mariánek? Jak na tom byl strojvedoucí tam?
Tak jistě, když občas hodí okem na „mapu“ na tabletu, kde by viděl nějaký úsek s předstihem a výstrahy odlišeně, tak to bude strašlivé rozptylování. Na méně ježděném úseku by to spíše pomáhalo osvěžit co fíru brzy čeká a mohl by svou pozornost lépe rozdělovat.
Třeba RegioJet má ve vlaku dvě WiFi. Veřejnou a interní, přes kterou běží ty jeho tablety na objednávání občerstvení. Proč asi?
A ne, strojvedoucí tam skutečně nemá tablet od toho, aby poskytoval cestujícím WiFi. 🙂
Bože to jsou nápady…
To La si ovšem můžeš odmyslet..