Strojvedoucí, kteří zemřeli loni při srážce vlaků v Milavčích, mají pomníček
Slavnostní odhalení pomníku v Milavčích. Foto: Zdeněk Mleziva / České dráhy
Podle strojvedoucích je třeba, aby na tratích začala fungovat zařízení, která by eliminovala možnou lidskou chybu.
Upřímnou soustrast strojvedoucím i té zahynulé cestující (proč tam chybí?).
Autora odfláknutého pomníku již k další práci nepouštět, je neuctivé míchat kusy vět s tečkou na konci a bez tečky, o mezerách tu už někdo psal. Pořadí jmen na pomníku bývá abecední s ženami a dětmi napřed, zde to bylo porušeno. Zbytečně to kazí chvályhodnou iniciativu.
A samozřejmě, pokud nelze jezdit podle rozhledu jako na silnici (a to nelze), musí být ETCS. Měl být už dávno.
Odboráři teď volají po větším zabezpečení tratí. Ale až to ETCS bude a negativně se to odrazí na ekonomické kondici železnice jako celku, budou zas volat po větších mzdách. Nemůžeš chtít po odborářích, aby jejich požadavky měly logiku a vzájemně si neodporovaly.
K takovémuto článku bych snad ani nespustil diskusi.
Nezemřeli tam náhodou 3 lidé? Kde je ta cestující??? Když už pamětní desku tak snad pro všechny ne? Je to vůči ní, která jako jediná opravdu za nic nemohla a jako jediná tomu opravdu nemohla nijak zabránit poměrně dost neuctivé…. Ale chápu, že pro modrou armádu jsou platící cestující jen….. (Ať si každý doplní podle sebe)…. A až mě železničáři budete zase minusovat, tak přidejte minus i za to provedení, jednou tečka bez mezery, podruhé s mezerou, čárka bez mezery….no tedy…. Odpovídá to přesně chaosu a poměrům na české železnici….
Za tu nehoráznou čtvrtou větu byste zasloužil pořádně profackovat.
A co se vám nelíbí? Ta cestující snad jako jediná opravdu za nic nemohla a neměla jak tomu zabránit. To je prostě fakt. Jediné co provedla je, ze sedla do vlaku. Samozřejmě, nevinný byl i minimálně jeden nebo oba strojvedoucí, ale u té cestující je ta nevina stoprocentní….
Tak minimálně strojvedoucí toho osobního vlaku taky za nic nemohl a nemohl tomu nijak zabránit a Vy jste ho tu zcela iracionálně prohlásil za viníka. Takže za tu sprostotu si profackovat určitě zasloužíme.
Neprohlásil jsem nikoho za vinika. Vy se musíte naučit chápat psaný text. Píšu, která jako jediná OPRAVDU za nic nemohla…. Tzn. ve smyslu, že u ní je jakákoliv vina vyloučená. O vině a nevině dalších se dá polemizovat, vyšetřovat…ale u ní jako jediné je to absolutně vyloučené…každému je naprosto jasné, že nevinný bude i jeden z těch strojvedoucích, ale to pa do jaké míry už je rap polemika. Chápete to? Nebo opravdu znovu potřebujete druhou třídu ZŠ?
Oprava: …ale to a do jaké míry už je ta polemika…. Přepsal mi to mobil….
Promiňte, ale problém není ve mne, ale ve Vás a ve Vaší neschopnosti chápat text. Vy byste si měl zopakovat základku.
Pokud napíšete „ona jediná je opravdu nevinná“, znamená to zcela jednoznačně, že oba zbývající (tj. strojvůdci) jsou bez jakýchkoliv pochyb vinni.
Přitom u strojvůdce osobního vlaku je jisté, že on je rovněž stoprocentně nevinný – v těch cca 3 sekundách mezi spatřením expresu a smrtí udělal vše, co udělat mohl.
A co se dělo v kabině expresu, to už nikdy nezjistíme.
To nemá cenu, to je slovíčkaření. Prostě to dopadlo tak, že cestující nastoupila do vlaku a naprostá neschopnost a diletantství na železnici ji zabila. Její partner se pak taky pokusil o sebevraždu…. Nádražákům pak nestojí ani za to, připsat jí na pomník…. A ještě tady hrozíte pěstičkami a klikaté mínusy…. Vy jste strojvedoucí, že? Tak vám přeji hlavně hodně kilometrů bez nehody a co nejméně rozdaných facek….. Bohužel toto povolání jste si vybrali sami a bohužel i s tím že k tomu patří i to, že se z vás může stát viník, spoluviník anebo zaviněním vašich kolegů i nevinná oběť….… Číst vice »
Nejsem strojvůdce. A Vy jste vůl a darebák.
Tak to vypadá, že většina to pochopila, ale pro Pospíšila je potřeba napsat ještě větu, kde nebude moci chytat za slova.
Co ty si za člověka
Souhlasím, dělá li se deska, tak ať jsou tam všichni.
Škoda, že rozhodující návěstidla byla na zkrácený dohled a na této „mezinárodní“ trati není ani kódování. Teď je tu vytesáno do kamene, kdo mohl být při aplikaci elementárních zabezpečovacích prvků ještě živ a zdráv.
Rozhodující (odjezdové) návěstidlo na zkrácený dohled nebylo. A vjezdové návěstidlo mělo opakovací předvěst.
S kódováním v principu souhlas, ale lokomotiva stejně nebyla vybavena „zobrazovačem“, což je do rychlosti 100 km/h povoleno. Totéž občasné volání po PZB. Zrovna na této trati nastala doba, kdy je rozumné počkat na rekonstrukci, když už to předchozích 162 let nikoho netrápilo…
Hezké, že vjezdové mělo op.předvěst. Není snad důležitější mít opakovací předvěst na odjezdovém návěstidle? Mimochodem dávno tvrdím, že opakovovací předvěst vjezdového návěstidla by neměla svítit zeleně, pokud vjezd má výstrahu. Situace pak vypadá následovně – dvě zelené návěsti (předvěst+op.předvěst) a až poté výstraha a stůj. Měla by se na op.předvěst vymyslet nějaká zvláštní návěst, upozorňující na výstrahu na vjezdu, aby mozek zapomněl, že viděl dvě zelené po sobě
To, co si myslíte je pitomost. Jak asi byste to chtěl vynávěstit? Máme pět barev… A za další: strojvedoucí Západního expresu nebyl žádný leťák, který tam jel jednou za rok. Trať dokonale znal, byl tam v turnusu cca 5 let.
Já osobně vidím příčinu ve zcela fatální chybě pozornosti, které se celý svůj profesní život děsím. Deset vteřin nereagujete a už to nikdy nevrátíte zpátky…
Není to pitomost. Je to malý krůček, jak vnést logiku do situace. Vynávěstit nevím, na to jsem zatím nepřišel.
Pokud si zprávu DI vybavuji správně, tak to muselo být ještě mnohem více než 10 sekund, protože strojvedoucí nezačal brzdit ani před odjezdovým návěstidlem, ale až 2-3 vteřiny po něm, když uviděl Sharka.
Začal brzdit těsně před odjezdovým návěstidlem: „Z rozboru dat zaznamenaných záznamovým zařízením HDV vlaku Ex 351 vyplývá, že v čase 8:06:56 h došlo v km 161,586 k vyprázdnění hlavního vzduchového potrubí HDV po předchozím zavedení rychločinného brzdění strojvedoucím vlaku Ex 351. Při zohlednění reakční doby strojvedoucího v délce 1 – 2 s a prodlevy brzdového zařízení v délce cca 1 s, po uplynutí které dochází k poklesu tlaku vzduchu v hlavním potrubí a snižování rychlosti, ujel vlak Ex 351 při rychlosti 79 km·h-1 dráhu cca 66 m. Z toho vyplývá, že čelo vlaku Ex 351 se před ujetím této dráhy… Číst vice »
Aha, tak si to pamatuji dobře, až na to, že zápis událostí v časové ose nereflektuje obsluhu brzdiče, ale až vyprázdnění potrubí. Navíc ta reakční doba s tím může zamávat o dost více než 14 metrů (asi 0,6 sekundy) na obě strany.
Stejně si ale myslím, že i tak musela nepozornost trvat déle, protože jen odjezdové návěstidlo bylo vidět asi na 300 metrů, takže skoro čtvrt minuty. (Tím nechci strojvedoucího nijak dále odsuzovat)
Ideální by bývalo bylo, kdyby ho do té výhybny vzali odbočkou. Pak by už předvěst místo rutinního „volno“ návěstila sotva přehlédnutelnou blikající žlutou „očekávejte 40“ a okamžitě by pochopil „dnes je něco jinak“. Stejný znak by mu ještě jednou potvrdila i opakovací předvěst.
To se řešilo asi tak tisíckrát u předchozích článků k téhle nehodě – vlaky měly do výhybny vjet prakticky současně, takže výpravčí měl všechny důvody pro to, vzít expres přímo a osobák do boku. Osobák se zdržel o pár desítek sekund až zastavením v zastávce na znamení Milavče.
Ale opakovací předvést opakuje tu předvest ne to vjezdové návěstidlo člověče…to je o znalosti předpisů ne o dojmech.
Já samozřejmě vím, co opakuje. Zřejmě jste nepochopil pointu. Pan Šimral ji pochopil, i když nesdílí mou myšlenku.
Když to tedy samozřejmě víte, tak jak můžete napsat takovou pitomost?
Když opakujete navést něčeho za vámi jak to asi může ukazovat navest před vámi?
Náhrada OPř = návěstní napodobovač jako v Rakousku a Německu. V připomínkovém řízení k D1 to ale FSČR rozcupovala.
To si myslím také. Dvě zelené před výstrahou, na které záleží život stovek lidí, nejsou z psychologického hlediska vůbec ideální. Resp. průsšvih je v tom, že obě předvěsti svítily stejně, jako kdyby následovala sekvence „volno – volno“ (stejně, jako když výhybnou stokrát předtím projížděl a vyvolávající iluzi, „i dnes budeš projíždět, jako obvykle“) a k selhání vlivem rutiny je zde jen malý krůček. Strojvedoucí do poslední chvíle nic netušil, o čemž svědčí fakt, že mezi předvěstí a vjezdovým návěstidlem naopak zrychloval (dle záznamu z 67 na 80 km/h).
To je moc hezké, ale při vjezdu do přímé měl na předvěsti „volno“, na opakovací předvěsti „opakované volno“, tj. jako stokrát předtím, když ho tam nikdo nezastavoval. Jediným signálem, že bude mimořádně zastavovat, byla následující „výstraha“ na vjezdovém návěstidle, která byla na poloviční dohledovou vzdálenost (asi 6-7 vteřin). Je to sice předpisově „v pořádku“, ale riziko přehlédnutí, zejména pod vlivem dlouhodobé rutiny, je velmi vysoké a bylo jen otázkou času, kdy to chybující člověk projede.
Jinak i ono rozhodující odjezdové návěstidlo bylo dle zprávy DI na zkrácený dohled, tj. životy mohla zachránit vhodně umístěná a viditelná opakovačka.
Mantra“mezinárodní“trati. Kdyby ten vlak zastavil v Kubici, tam se přečísloval a jel dál, tudíž by šlo o vnitrostátní spoj už by to bylo ok?
Je úplně fuk jestli je vlak mezinárodní, vnitrostátní, IC, SC, Os nebo cokoliv jiného. Zjednodušeně řečeno jede se od klacku ke klacku a je jedno jestli z Paříže do Moskvy nebo z Pardubic do Hradce.
Patrně jste nepochopil pointu. Šlo o otázku, zda je zabezpečení této trati zdejšímu charakteru provozu adekvátní, či nikoli.
Jako čest a památku všem, ale mohli tam přidat tu cestující snad taky… Ale co už, hlavně ať už se to neopakuje.
Určitě je dobře to připomenout… ale opravdu ten nápis nebylo možné napsat správně česky?
Co máte na mysli? Hledám, nic špatně nevidím.
Možná tak tečka za rokem 2021.
Mezera za tečkou, mezera za čárkou
Ono je tam toho víc ale na pamětní desce asi není potřeba trvat na jazykové čistotě. Ale když už nic, ta chybějící mezera před „kolegové“ působí lehce amatérsky.
Tak zrovna na mramorové pamětní desce bych na jazykové čistotě docela trval…
Já jsem myslel takové ty věci jako jestli za řadovou číslovkou má být mezera (jednou je a jednou není), jestli nemá být Při s malým písmenem, mezi jmény nějaká spojka atd. Přijde mi i zvláštní psát na pamětní desku jména ve druhém pádě ale nepřišlo mi důstojné se v tom moc vrtat.
Když už diskuse probíhá v rovině estetické, tak co říkáte tomu bočnímu nápisu na čekárně z levé strany. Nějaký umělec SŽ, co tam ta písmena lepil, očividně nepočítal v názvu dopravny s háčkem u „Č“.
Ještě navíc k už uvedenému – ten pahýl věty pod datem.
Podstatně lepší by bylo
K uctění památky životů strojvedoucích
F.K./R.K
zmařených při železničním neštěstí…
nebo případně něco ve smyslu
K uctění památky strojvedoucích
F.K./R.K.
Jejich životy vyhasly při…
Je to smutné. Herkules dodnes stojí v Domažlicích a při pohledu na něj mrazí.
Padlo tam jedno Bdmpee nebo dvě? V atlasu vozů jsou takto označena dvě.
Nechápu, proč v tomto místě nemá ani po modernizaci trati být dvoukolejka. Minimálně po Domažlice by ty dvě koleje prostě měly být, aby se podobným nehodám zabránilo.
Jednokolejky existují i jinde a nehody se tam nestávají. Stačil by funkční zabezpečovač.
Nebo pro začátek na této trati aspoň přenos návěsti na mašinu…
Ta mašina stejně „zobrazovač“ neměla…
Tak to je jen další část toho samého problému ale z poslední diskuze na toto téma jsem pochopil že měla.
Ne, neměla. Byla to řada 223 DLB, měla jen PZB a Sifa.
Protože SŽ vidí budoucnost železnice v jednokolejkách – minimálně na hlavních TEN-T tratích na západ… Musel se kvůli tomu dokonce vylhat dopravní model – vymazat z něj dálnici D5, aby to vyšlo – tak jim tu snahu trochu oceňte. 🙂
a dalnice D6 a D4 Sosnovi pri existenci D5 v modelu vychazi?
To už není pravda. Aktualizací se to povedlo zlepšit.
Tady zrovna dvoukolejka bude, až po Blížejov teda…
I z dvoukolejky je často jednokolejka při výluce jedné koleje.
No jo, ovšem když na dvoukolejce vyloučíte jednu kolej, je ještě provozovatelná.
Když ale vyloučíte jednu kolej na jednokolejce… 😀
Pokud by ten dotyčný řidič čuměl kam má a ne třeba do mobilu , tak se tohle vůbec stát nemuselo. Na trati kde je prach mizerný provoz .
Z Blížejova po Domažlice město dvojkolejka bude. Ale toto není o dvojkolejce, to je o zabezpečení.
V červnu jsem tu projížděl z Mnichova jako cestující a zrovna jsme ve výhybně křižovali zpožděný protijedoucí expres. Měl jsem takové podivné mrazení, že by se podobná nehoda mohla snadno zopakovat.
SŽ by měla přehodnotit priority a místo některých zbytečných rekonstrukcí nevyužívaných budov nebo výstavby nesmyslných betonových protihlukových stěn (příklad za všechny z Proboštova, kde byly vykáceny stromy plnící izolační funkci dobře, místo toho je beton) by měla investovat do ETCS, která podobným nehodám dokáže zabránit.
Ok udělá se tam podle vás ETCS… S čím a jaký dopravce podle ETCS bude jezdit?
Regiosharky z poslední objednávky mají mít ETCS od výroby.
Celá trať Plzeň – Česká Kubice státní hranice se bude rekonstruovat, v Plzně do výhybny Chotěšov bude dokonce i novostavba. Předpoklad dokončení celé akce rozdělené do čtyř staveb je rok 2030.
Teď tam instalovat ETCS nemá smysl jak v traťové části, tak na vozidlech.
Podle předpokladů jsem dnes do Zlína jel elektrickým vlakem po dvoukolejné trati. A vidíte – furt stará jednokolejka s Regínou křižující v Čamlíkově.
Pokud by ETCS mělo zabránit třeba jednomu úmrtí, tak bych si dovolil s Vámi nesouhlasit a ETCS naopak požadovat. Herkules se prostě odepíše, ale ti chlapi z mašin někomu jinému chybí, cestující taky.
Ono by bylo ETCS potřeba skoro všude, ale naráz se to neudělá. Lidé, peníze, čas. Z toho plyne nějaký postup zavádění.
Jsou tratě po rekonstrukci, kde ETCS není (např. Opava). Když se zřídí někde, aby se během 10 let předělávalo, tak se nezřídí jinde, kde by 10 a více let sloužilo víceméně beze změn.
Opava je po nějaké aktuální rekonstrukci?
Máte pravdu, ale zrovna ETCS není „hup na krávu a je tele“. Když jsme to vydrželi 162 let (a že závažných smrtelných nehod bylo násobně více), tak už tomu těch 8 let dejte.
Ikdyz je to bohužel kruté a z hlediska jednotlivce velmi nepříjemné, ale nemůžete prostě vrazit desítky miliard do něčeho co pak zachrání jednoho člověka. Statisticky totiž za tyhle prachy dokážete zachránit mnohem více lidí třeba tím že postavíte nadjezdy místo přejezdů …
Tady by už hodně pomohlo zlepšit mizernou viditelnost návěstidel.
Viditelnost byla zrovna zde podle normy, nicméně znám mimořádnou událost, která nakonec o metr o dva ještě skončila bez následků, kde ani zkrácená viditelnost nebyla dodržena. https://www.dicr.cz/files/uploads/Zpravy/MU/DI_Usti_n_L_170404.pdf
Svoboduv Namestek pro modernizaci drahy Nejezchleb prisel z ZPSV, ktera protihlukove steny (a prazce,,,,) vyrabi
A proto obce u tratí požadují PHS?
Upřímnou soustrast pozůstalým.