Strojvedoucí Arrivy už jezdí s kolegy z Českých drah na Panterech. Běží jednání o prodeji jednotek
Nové RegioPantery pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhy
Půjde o první případ předání vozidel nastupujícímu dopravci v rámci tuzemské závazkové dopravy na železnici.
To musí být paráda zaučovat kolegů , který mě pak vystřídá a já půjdu na pracák 😅
Proč byste šel na pracák probůh? Neruší se ČD, jen jeden provozní soubor přechází pod Arrivu.
Aha takže když přebere Arriva výkony , tak se vlastně nic neděje …
Děje se jen to, že tam nebude platit režijka, která tam už stejně neplatí, protože ji plzeňský kraj ve svých vlacích neuznává.
Ale vím, je to jen krůček před zbořením celého světa.
Jak víš že se nezaučují navzájem během souběhu smluv 😀
oni už to nejsou konkurenti? :O
Skončila soutěž, takže na této lince už ne.
A jinak ČD a Arriva si momentálně nikde v open accessu nekonkurují.
Konkurence neznamená mazat koleje olejem. Je to obchodní věc, provozně není důvod se nenávidět, stejně jako obchody nedrancují ty vedle se stejným zbožím.
Jsou, a?
Předat klíče od mrtvé mašiny a nechat kupujícího(či spíš uživatele, jednotka je vázaná dotací) ať si s ní dělá co chce, nebo za nějaké peníze navíc zaškolit personál.
První možností by získal jenom trochu.
Jak to bude s přestupy?
Dle pomůcky Čekací doby, vydávané SŽ…
Dveře a peron ?
Kouzelné je na tom to, že to jsou fírové z Prahy, protože nového zatím nesehnali žádného. Těm, co tam jezdí, až na výjimky udělali kurs a ti nadšenci jim podepsali dluh 150 tisíc / 2 roky.
150t kč na 2 roky je v dnešní době dobrá cena. U některých člověk vidí v pohodě i půl míče na 5 roků.
Tady je zase nablito až po kolena…
To bude dobrej maglajs
Arriva vyhrála z důvodu nejnižší ceny. Provozování vozidel a servis za ceny jako ČD ,a vzhledem k opotřebení , i vyšší, platba za žel. dopr. cestu stejná,respektive vyšší o valorizaci, tak na čem ušetřili? Na platech zaměstnanců? Budou šidit údržby a opravy na úkor bezpečnosti? Nebo po čase dojde k bilaterální dohodě s krajem o navýšení finančních prostředků ? To se už obecenstvo nedozví.
Nebo jenom neživí hromadu úředníků a tratí s mizernou poptávkou.
A taky neživí Nostalgii a drahou údržbu jakýchsi 6 elektrických jednotek a 20 elektrických lokomotiv.
Nejspíš na platech zaměstnanců. Ale tím, že neživí tolik úředníků mohou dát provozním zaměstnancům i o něco málo víc – určitý objem prostředků se rozdělí mezi menší množství zaměstnanců.
Hezká diskuze. Ovšem pro mě, jako pro cestujícího je nejdůležitější, dojet tam, kam jedu, za rozumnou cenu a v nějaké kvalitě. To ostatní mě nezajímá, jestli je to modrý, černý nebo žlutý nebo dokonce arrrriva…
Některé to zajíma natolik že si snad utírají boty do sedačky v kupé, když je vagon špatného dopravce.
Mažou kliky zbytky jídla, lejí na koleje olej, nebo dávají kameny…..
Jak špatného dopravce? Můžete specifikovat konkrétně?
To budou muset oni samotní. Mě by v životě nenapadlo špnit něco, jen proto, že … aby to pak odnášeli cestující, řediteli, majiteli… to stejně nic neudělá.
Nenapadlo? No zatím jste furt jediný, koho to tady napadlo…
Jasně, ti co mažou kliky zbytky jídla, lejí na koleje olej apod. se asi moc veřejně nebudou projevovat
Přece správný je jen jeden 😉 Špatný je ten zbytek, ale to předpokládám víš moc dobře.
Tož takových lidí bude asi většina, ale cos tim chtěl říct? To ja jak kdybych do diskuze ohledně provozování nemocnic napsal Mě je jedno kdo za kolik to bude provozovat, hlavně když mě pořádně ošetří když bych to potřeboval.
Jen dodám na jeden jízdní doklad. Dostal jsem k dispozici síťovou jízdenku modrého dopravce, chtěl jsem jeden víkend využít a s rodinou se podívat jinak na výlet než autem, ale při studování JŘ, jsem zjistil, že do místa určení je buď možnost absolvovat cestu soukromníkem, ale musím si koupit na část trasy jeho jízdenku – takže modrá je mi na prd nebo jet v jiném čase, což s malým dítětem a časovým možnostem je mi ta jízdenka taky na prd.
„Změna dopravce na lince P1 přinese i další tuzemský precedens (…) Půjde o první případ předání vozidel nastupujícímu dopravci…“
Když je to první případ předání, tak těžko můžeme mluvit o precedensu, ne? Až/jestli to tu bude za 5 let hojně využíváno, tak pak ano
Přinese ho, povšimněte si budoucího času.
Precedens ve významu slova je obvykle stanovený prvním skutkem jistého ražení, není jich potřeba dvacet 😀
A proč ˇCD nevyužijí jednotky jinde? Třeba z Ústí do Litvínova, na severní Moravě atd.?
Podmínka dotace. Vozidla se mohou pohybovat pouze po tratích definovaných linkou P1jih, jinak by se přišlo o dotaci.
No tak se přijde o dotaci….ale ČD by měla vozidla a asi levněji než co jde koupit nyní.
Podmínkou dotace bylo přenechání novému dopravci.
ČD měly dvě možnosti. Vlastně tři:
a) vykašlat se na dotaci a zaplatit to celé ze svého,
b) akceptovat podmínky dotace,
c) žádná nová vozidla nepořizovat a z linky se stáhnout už dřív.
v bodě a) nemáte pravdu. Realita je taková, že by dopravce zvýšil kraji cenu za km o to, o co přijde pokrácením dotace. Viz Ostrava.
A nebylo právě podmínkou kraje (jako jinde) že dopravce pořídí vozidla s využitím dotace? Tu dotaci nemůže čerpat kraj, pokud nechce pořídit komplet vozidla, ale kraj o tu dotaci nechtěl přijít.
Ovšem ne všichni objednavatelé jsou takové kafky jak MSK, aby akceptovali cokoliv si dopravce usmyslí.
Ještě d) vyhrát VŘ a zůstat
A s čím by to vyhrály, když by nebylo splněno a)?
Plecháč, honeckery, 560, vše převedeno z Brna?
560 odstavený.. Plecháče konci.. takže vaše informace jsou bláboly.
Protože jednotky byly pořízeny za dotace určené pro kraj a podmínky neumožňují jentak využít jinde.
Na téma dotací tu už bylo pár článků.
člověče, četl jsem ten článek? vždyť to tam píšou…
Podklady se nečtou, rozhoduje se od stolu bouchnutím pěsti.
Vy s tím máte nějakou zkušenost?
Pro laika, jakou funkci zastává komandující?
Viz:
„Arriva dříve uváděla, že chce přijmout dvacítku strojvedoucích, dvacítku průvodčích a také dozorčí, komandující a pokladní.“
Komandující je zaměstnanec dopravce, který se stará o obsazení plánových směn.
Rozpis služeb.
To bude asi paní uklízečka 🙂
ČD tomu, co přiděluje fírům směny říká personální strojmistr, ten kdo přiděluje směny vlakvedoucím / průvodčím je komandující. U Arrivy je komandující pro fíry i štíplítky.
nemecka firma, holt tam sou zvykly na Kommamdanta a Kommandaturu
davam tomu par let a Ceske Drahy ceka to Ceskou Postu :)))
Jakože se přestane jezdit vlakem a bude se přesouvat elektronicky?
Jojo. Všichni budou sedět u počítačů a navzájem si jen mejlovat.
Stačily by teleportovací budky.
Když netušíte, jak se to objeví v alzaboxu, ale najednou to tam prostě je…
V alzaboxu je přece 3D tiskárna a výrobna plastu že vzduchu.
Ale to by byl hit! Vážně, já na ně čekám už dlouho. Rád navštevuji různá místa, ale obtěžuje mě cestování. Teleport by to řešil, i když vlastně nevím, jak to funguje.
Teleport funguje jednoduše. Večer jste v hospodě, pak doma, ale na cestu mezi tím si nepamatujete.
Tímhle tady strašil svého času jeden nejmenovaný diskutér pod prakticky každým článkem několikrát denně a přece ČD stále vyhrávají některá výběrová řízení, v poslední době na rychlíky do Polska, a stále provozují komerční linky, které se jim nejspíš vyplácejí – jinak by tam nejezdily.
Změna dopravce asi nebude pro cestující znamenat žádnou změnu, ale proč ta změna pokladen? Vždyť tam stejně platí výhradně tarif IDPK, předpokládám, že Arriva žádný tarif pro tuto linku nebude muset zavádět, tak proč ty pokladny přebírá? Jak už zde někdo jiný psal – to v Nepomuku bude zvlášť pokladna pro osobáky ARR a zvlášť pro rychlíky ČD a osobáky do Blatné? (kdyby tam byla jen Arrivácká pokladna, tak ta zcela určitě jizdenku do Brna neprodá)
Arriva přebírá pokladny, protože to chce kraj jako součást služby (a ve finále si to kraj zaplatí). Myslím, že kdyby to bylo jen na dopravcích, tak už žádné pokladny ve stanicích typu/velikosti Starý Plzenec nejsou, protože ekonomicky to musí být provar.
Jako sólo pokladna určitě. Kdyby se to udělalo jako kavárna / prodejna na benzině s přidruženým prodejem jízdenek tak by to takový provar nebyl, ale jestli to platí kraj, tak to asi bude „bába za vokýnkem“ a nazdar, no…
Taky je otázkou, jak moc se chce znalost tarifu a JŘ.
Řeknu pokladní „chci do xx“ – jenže pojedu v neděli ráno. Zónová platnost jízdenky by stačila, ale minuty od nástupu ne, protože je strávím na přestupu. Podobné varianty s tím, že některé zóny mám předplacené. Pokladní mi prodala neplatnou jízdenku.
Pojedete v neděli ráno, tak tam přidete v neděli ráno, řeknete odkud kam a paní … to vědět nemusí, stačí ji to zadat do systému. Jelikož to bude nějaký tarifní špek, který se běžne neprodává.
ČD ty pokladny prý ani nechtěly…
Takže budou pod Arrivou, většinou s původními zaměstnanci.
Bohužel narozdíl od pokladny ČD, budou nejspíše prodávat jen jízdné IDPK a SJT.
Takže odbavení do Prahy, či Brna bude komplikovanější ‼️
Prý a možná..jasně agentura JPP
Internet, mobil, Sjt ..
Jen se ptám, bude nějaký rozdíl v tom jestli si na daný den u pokladny koupím jízdenku do Brna za tarif ČD nebo SJT?
Bude to dražší. 😉
Donedávna naprosto nepředstavitelné. Čekal bych že právní oddělení ČD vytvoří důvody, aby to nešlo a tiskový mluvčí se bude dojímat do kamer jak oni by hrozně rádi ale ono to nejde…
ČD to mají ve smlouvě o dotaci na nákup. Ale i kdyby to tam neměly, tak vědí, že prodej těch vlaků je pro ně nelepší řešení. Lepší mít peníze na účtu, než řadu vlaků v depu, které ještě splácím, ale pro které nemám práci a čekám, jestli a kdy jí seženu.
Tak o práci by nouzi neměli, uvážíme-li ten úděsný šrot, se kterým ČD leckde jezdí…
Pochopte, buď by museli je mít v depu a čekat na práci v Plzeňském kraji nebo teoreticky vrátit tu dotaci (plus možná i nějaké penále) a pak je nasadit někde jinde. Ty jednotky z důvodu použité dotace na nákup jsou prostě vázané na výkony v Plzeňském kraji.
Teoreticky ano, ale zase mě nenapadá tolik regionálních linek ČD v elektrické trakci s nějakou jistou budoucností, kde by už nebyly nové jednotky vysoutěženy a objednány. A zároveň aby se tam hodily dvouvozové soupravy.
Tak nejlepší řešení to je. Platit plnou cenu za ojeté jednotky by fakt byl nesmysl.
Komentující nejspíš myslel ty pasivní zácviky zaměstnanců Arrivy u ČD.
Za dobrej peníz půjde vše. A když ČD ví, že jsou od válu, trak proč si nepřivydělat na zácvicích ? Stejně by tam jezdili a takhle za to vydělají vící.
No na to, že doteď je skoro nepřekonatelný problém, aby se RG jízdy uplatňovali napříč dopravci, tak toto je pokrok.
Pokud se RG neplatěj, tak se nedivím. Na 1 jízdu někoho mimo ČD by bylo tak 20 jízd ČD jinde.
S kolegy od LE jsme si dělali poznání pro odklonové tratě u ČD už v roce 2017 a nebyl žádný problém. Dostali jsme „farth plán“, který den a kterým vlakem jet, strojvedoucí o nás věděli a nahlásili to pak svému dispečerovi, že tam jsme. To samé pak u Arrivy, když jsme si dělali poznání Pražských spojek. Hledáte problémy tam, kde nejsou. V provozu není problém, až na vyjímky, si domluvit zastavení vlaku jiného dopravce pro odvoz do/z práce. Už jsem takto bral několikrát strojvedoucí všech různých (i národních) dopravců. A naopak i já už jsem využil, že nic v noci… Číst vice »
Občas se nějaký „cizí neberu“ najde, (zdravím do Regiojetu) ale jak píšete, lidem z provozu je jedno jaký tričko má ten druhý, pokecáme, zjistíme jak to každý u svého dopravce máme a jedeme.
Ano, to máte pravdu, v reálu to funguje, jak popisujete, taky jsem vzal kolegu od cizího, a mě už taky kolega vzal, ale furt to funguje na nějakém dobrém slovu, dobré vůli, je to taková šedá zóna.
A mě jen mrzí (to není hledání problémů), že si to takto musí řešit provozní zaměstnanci sami, že to není řešeno lépe, na vrcholové úrovni, přímo mezi dopravci.
Naprosto zbytečné.
Něco jiného by bylo hledat dopravce, když by zde žádný nebyl. V Nepomuku budou dvě pokladny? Zvlášť na osobní vlaky a zvlášť na rychlíky?
Vám se zdají zbytečné stovky milionů ušetřených korun ročně ?
Tak se zase uklidňnete a vemte kalkulačku. Počítáte to jak Stanjura státní rozpočet. Stovky milionů ročně to fakt nejsou. 😁
V celorepublikovom meradle áno.
Tohle je holt svobodná soutěž a evropská pravidla, která opravdu mají smysl. Chceme aby si všechno šolichaly ČD kvůli nějaké zašlé stavovské cti? Anebo chceme, aby se s penězi nás občanů zacházelo efektivně a ušetřené peníze se daly třeba do školství nebo zdravotnictví.
Ušetřené prachy se prožerou na dotace jinde a na sociální dávky. Bohužel.
Zase ubližují té jediné správné dráze 🙁
Celé je to tak trapná šaškárna s těmi soukromými dopravci. Co je vůbec EU do toho, zda jezdí jeden státní dopravce nebo i soukromí.Proč Brusel nařizuje liberalizaci žel.dopravy v jednotlivých státech? Znáte někdo důvod?
Více prostoru pro mazání kapsiček…
To bylo právě s jediným státním dopravcem.
Bude to jezdit bez zpoždění, rychleji, kvalitněji, v lepších vozidlech a levněji. To je přece jasné, tak už změnil situaci na železnici RJ. Jinak bychom stále jezdili v B a hurvíncích.
A v případě Arrivy se může napsat pod okna Nadnárodní dopravce.
Jen to trochu kazí fakt, že vozidla nejsou ojetá z Německa.
Vtip, že?
Dost lidí to vzalo vážně.
: – )
V Rakousku mají soukromníci malý podíl na dopravě. A funguje to. Dokonce správce sítě je součástí ÖBB, ne jako u nás. Nejsem velký odpůrce liberalizace, v regionální dopravě je mi to úplně jedno, když jedu na krajský tarif. Ale zpoždění v Rakousku nejsou tak velký problém, jako v Česku nebo Německu. Kvalitní vozy měli dávno před nástupem soukromníků. A k tomu „rychlejší“… na to nemám infrastrukturu, takže to nástup soukromníků nezajistí
To je ovšem velmi kacířský názor.
Přece jen díky soukromníkům se železnice posunula do nové doby.
Tvrdí to 11 z 10 šotoušů, tak je to pravda..
Tak v Německu je (podobně jako v Rakousku) správce infrastruktury pod stejným holding jako dopravci (regionální a dálkový). A zpoždění jsou hlavně v dálkovém segmentu, kde je železniční konkurence dosti malá. Tak čistě liberalizací to nebude, oni ty zpoždění mají různé příčiny.
A pokud EU neustoupí pod tlakem některých států z podmínky liberalizace, tak bych úplně na zdárnou budoucnost ÖBB moc nesázel.
Stačí to vhodně vypsat. Např. celou současnou síť OeBB s převzetím (odkupem všech vozidel) a smluv na odběr dalších, které jsou již vysoutěženy. Možná bude mít pohromadě peníze tak Bil Gates…
Jenže jak budete u Evropského soudního dvora soudu vysvětlovat, že nepoptavate dopravní služby, ale nájemce společnosti.
V Rakousku měli minimální vnitřní dluh na infrastruktuře a ve vozidlech, lidi byli ochotní platit za jízdenky víc než pár korun. Ale konkurence je zdravá i v dopravě. Na silnici jim jezdí autobusy taky jen státního dopravce?
A kdy nastal v Rakousku ten „nástup soukromníků“? Myslíte Westbahn? V regionální dopravě fungují na spoustě vedlejších tratích nestátní dopravci tak nějak odjakživa a žádné rozšíření soukromníků jsem nezaregistroval, naopak ÖBB jezdí místo Montafonerbahn. Dobře, ÖBB přišly o některé linky co přešly do čistě turistického režimu, plus před 15 lety o Krimml. Tarifní integrace mezi různými dopravci je tam kolikrát horší než u nás.
Jasné, bez zpoždění, rychleji a kvalitněji. Tak to jo. Vozidla budou stejná, takže kvalita a rychlost taky (nehledě na to, že rychlost není o dopravci, ale o SŽ). A bez zpoždění? V 95% způsobuje zpoždění SŽ. Ale jeden dopad to bude mít, když zdechne víc jak jeden Panter, tak budou spoje odřeknuty. Nenáviděný modrý by „něco vytáhnul z kopřiv“ a jelo by se. Ale dobře, ušetřilo se, nic proti, ať tam jezdí kdokoliv, jen abychom se pak nedivili
Béčka tu nebudou navždy.. hurvinci byli vyřazeni v 80 letech..
Který soukromník byl příčinou vyřazení hurvínků?
S výběrem dopravce je to jako s jakýmkoliv jiným nákupem zboží či služby: stanovím si cíl (najíst se), podmínky (mám chuť na párek nebo na biftek? budu jíst s manželkou, nebo s milenkou? kolik na to mám peněz), a nakonec vyberu z nabídky (restaurací) tu nejlépe splňující moje zadání. Když si stanovím zadání blbě, mám problém (R8, hnusný jídlo). Samozřejmě je možnost stále chodit do stejné restaurace a neřešit, jestli někde nevaří líp a za lepší cenu. Což je ok, pokud ta jedna restaurace jakž takž funguje, ale když funguje blbě, je fajn v sousedství otevřít pár konkurenčních podniků a… Číst vice »
V tom případě nechápu, proč Brusel diktuje, jakou si smím koupit žárovku, vysavač, kotel. Proč to taky nenechá na rozhodnutí výrobců a zákazníků
Třeba protože chce poštouchnout trh k efektivnějšímu využívání energie. Třeba vysavače dřív žraly plno energie a výrobce radši optimalizoval zvuk motoru, aby to nejvíc hučelo, jako že to víc pracuje, ale sálo to neefektivně. Dnes už si vysaju celý byt s mobilním vysavačem na jedno nabití baterie, nepotřebuje to kilowaty příkonu.
Takže vlastně ne trh, ale moudrý vůdce je příčina rozkvětu.
Výběr dopravce je jedna věc. Druhá a daleko podstatnější je infrastruktura.
O soutěžení provozovatele infrastruktury se ale (zatím) nebavíme 🙂
Bohužel, bylo by to potřeba. To co předvádí SŽ nezná mezí.
V tom případě Brusel nemá co diktovat, jakou si smím koupit žárovku, vysavač, kotel. Rozhodovat má výrobce a zákazník
Trapná šaškárna to rozhodně není. Monopol na železnici vede k zakonzervování nekvalitních služeb jako standardu a zneužívání postavení pro vydírání objednatelů dopravy.
Jo to vidíme na lince R8 .mkde šla kvalita dolů. Zlaté ČD.
To je ale problém objednávateľa. Ak by si objednal nové vozy, kvalita by dole nešla.
Zrovna na R8 říkal „zlaté ČD“ je docela silné kafe.
Nicméně je to příležitost pro objednavatele poučit se. I proto možná ta výběrka na R/Ex linky už dneska vypadají jinak.
Pořád lepší, než nemít na výběr vůbec a ponechat vše na schopnosti a vůli jediného dodavatele.
Na r8 odpad.. posilové vozy..nikde. hlavně že se RegioJet vychloubal jaké vozy tam budou jezdit.. nic. Výluka .. absolutně nezvládnuta náhradní doprava.to jejich vlakosi vypadají jak popeláři. Zlaté ČD
Posilvoé vozy, to je ten 6 a 7. vůz?
Tak mi vysvětli, jak je možné že v 6 voze normálně jezdím, když nejsou nikde.
Beztak si tím nikdy nejel jenom pliveš třídní nenávist.
Jo minulý pátek 4 vozy.. a ještě jim nesvítily konce a nesla klima.
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej ?
Uznávám, že pravidelně jsem R8 jezdil jen rok, někdy 2009-2010. Sedával jsem tehdy v prázdné jedničce (AB, resp. Aee) a na chodbičce se tlačili ostatní studenti, kteří nebyli ochotni doplácet. Třeba tam nějaké posily i bývaly, ale cítit to v praxi moc nebylo. Tehdy bylo cestujících méně než dnes.
Soupravy jsou dnes lepší, konzistence služby spíš horší. Na první pokus erkového výběrka je to… not great, not terrible.
totéž celá R14 A/B , jakžtakž kvalitní a včasnou vozbu nahradil tzv rozstřel a pan Půta šrotem od DB, s pravidelným zpožděním vlak co vlak – ARRIVA ta přec nikdy nezklame a občas pro zpestření i shoří několik km od sebe v jednom dni.
R14 s kvalitní měla za ČD kvalitní vozbu? To jakože 854+Btn? Haha …
Já na R8 pamatuji „zlaté ČD“ se stárnoucími „piváky“, špinavá okna, zlamovací dveře, bez občerstvení a wifi, myslím i komplet bez informačního systému a hlášení, ale můžu si to pamatovat špatně. Kapacitu souprav u RJ hodnotit ale nemůžu.
A co je vám do toho co dělá EU, podle vaší logiky. To je jak byste se zeptal, co je
Policii do toho, že někdo krade.
Je dopravní podnik. Ten má monopol. Pokud on sám nechce, je prakticky nemožné donutit ho k tomu, aby dělal to, co chce, potřebuje a vyžaduje město. Místo toho zřizuje další a další kancelářské pozice v administrativě a náklady na ně chce po městě.
Tady by konkurence fakt pomohla, aby se podnik zacal víc snažit.
Na dráze to bude stejné.
Samozřejmě, je nutno každou linku dát jinému dopravnímu podniku.
Ihned ubude kanceláří.
A když se změní majitel hospody jediné ve vesnici, tak je to konkurence.
Je to docela jednoduché.
: – )
Majitel hospody je velmi zásadní faktor, ovlivňující fungování té hospody.
Jediná hospoda v dědině s jiným nájemcem je poté konkurence.
Sama sobě.
Už to chápu. :- )
Máte to špatně. Ne majitel, ale nájemce.
Ano, to mi připomnělo… Původnímu nájemci se smlouva neprodlouží, protože tam měl „klasickou vesnickou hospodu“ s pivem za pár šupů, levnými obědy kvality „OK“ a pecí na pizzu na večer, což obec nechtěla, protože chtěla víc na nájmu. Nedělal to kvůli extra ziskovosti, protože měl jiné podnikání, dělal to protože ho to bavilo a chtěl hospodu. Nový nájemce si udělá „italskou“, pivo stojí 3x tolik, pizza a obědy 2x tolik. Takže obyčejní lidi nemají kam chodit a nový nájemce zdechne ještě před vypršením nájemní smlouvy a pak to obec nemá komu pronajmout protože jim původní nájemce ukázal prostředníček a nikdo… Číst vice »
Ovšem kdyby si tam někdo chtěl postavit vlastní hospodu… tak by ho levičáci ukopali, protože si na ni nakradl. A šli glgat nejlevnější petflašku.
Akorát že hospoda není liniová stavba, víme?
Souhlas
Bruselu je úplně jedno, jestli u nás jezdí státní dopravce nebo suloukromníci. Ale objednavatelé musí vybírat nejvýhodnější nabídku a pokud je stání dopravce o 25 % dražší než soukromník, tak prostě tu zakázku nedostane, protože by to bylo vyhazování peněz.
Luboši, ujasněme si pojmy.
Česká republika je členem EU a na tvorbě této legislativy se přímo podílela. On ty věci nenařizuje „Brusel“, ale vycházejí z toho, co si schválí přímo volený Evropský parlament a nepřímo volená (skrz jednotlivé vlády) Rada EU.
A dělá se to proto, že konkurence a víc transparentnosti ve výběru dopravce se ukázalo být jako dobrá věc. Neznamená to, že objednavatel vždy vybere šťastně, ale aspoň existuje jasná představa o tom, co se za veřejné peníze dá pořídit.
Je neuvěřitelné, že se tyhle základní věci neustále musí někomu vysvětlovat i 20 let od vstupu Česka do EU.
Hele, vy chytrolíne. Poučky máte zvládnuté. A teď do reality: V EU to funguje v praxi jinak, analogicky jako na národní úrovni. Směrnici vytvoří úředníci na základě nějakých vágních závěrů Rady Evropy a konkrétních požadavků lobbistů v rámci komisí EU, pokud možno co nejsložitější. Pak nechají všechny vyblábolit nad prvním návrhem. Naoko se něco poupraví, většinou přidá ještě nějakých těch x stran textu a předhodí se to EP. Půlka to nečte, třetina ano, ale neví o čem to je. Následně se zhádají nad naprosto marginálním odstavcem a všichni nakonec hlasují podle svého ideologického ukotvení – takže naprosto mimo realitu. Je… Číst vice »
Odkládají se tam ti, koho tam z daného výběru zvolíme. To vše je v rukou čechů, kteří rádi sosají výhody, ale odmírají převzít odpovědnost nástroji, jež mají legálně k dipozici. Můžeme si za to sami, žádné organizované zlo s hvězdným kruhem nám naši ignoranci neordinuje.
Tak bylo v dějinách vždy. Od Vídně přes Moskvu až po Brusel vždy chtěli naše dobro.
: – )
Tyto základní teorie každý zná.
Problém je jen v tom, že ti co znají teorii, neznají realitu.
narozdíl od vás, samozřejmě.