Střídavý třípruh mezi Turnovem a Jičínem. Poslední úsek nové silnice má projektanty
Most přes údolí Cidliny u Železnice. Foto: ŘSD

Nová trasa poslouží i jako severní obchvat Jičína.
Nová trasa poslouží i jako severní obchvat Jičína.
Pak ale nemohou tvrdit, že D35 bude nejdelší českou dálnicí, když bude uprostřed takovýto špunt.
A kdo to tvrdí, když nejdelší byla, je i nadále bude D1 se 371 km délky, zatímco D35 bude mít něco málo přes 200 km?
třípruh proti čtyřpruhu představuje úsopru, ale ta úspora není zdaleka čtvrtinová (jak by se dle naivního přepočtu dle plochy vozovky zdálo). a to se týká jak záborů půdy, tak stavebních nákladů. třípruh pak má jednu zásadní nevýhodu, a to nemožnost režimu 1+1 v jednom jízdním pásu pro provádění údržby (zhruba každých deset let sfrézování obrusu a položení nového).
třípruh má svůj nesporný smysl při rekonstrukcích komunikací ve stávající trase, kdy se čtyřpruh fyzicky nevejde. u novostavby „na zelené louce“ je to zpravidla nesmysl.
Tedy za předpokladu že 4 pruhy již ekonomicky či z jiných důvodů nevyjdou navrhujete pouze 2 pruhy?
ano, pokud výhledově kapacitně dostačuje dvoupruh, tak dvoupruh (tady nestačí), pokud nedostačuje, tak čtyřpruh. třípruh je slepá ulička.
Bylo by dobré znát data. Já osobně neznám přesně české normy pro projektování, ale běžně v zahraničí vzhledem k menšímu množství vyvolaných staveb, i volnějším podmínkám trasování, ta cena pro 3pruh je mnohem blíže novostavby 2pruhu než k ceně novostavby 4pruhu. A o tom to je – když se staví obchvaty a zatížení už je značné, tak za menší příplatek je 3 pruh. To taky souvisí s problémy na 3pruhu v době údržby – v naprosté většině existuje v okolí náhradní komunikace schopna alespoň 1 směr dopravy převzít.
možná v nějaké placaté krajině. ale jak tam začnou naskakovat násypy a zářezy, případně s nějakou sanací podloží násypů, tak se cena za zemařinu mezi dvoupruhem a čtyřpruhem začne blížit.
Minule tu někdo psal, že kus rozdílu je třeba v tom, že čtyřpruh vyžaduje středový dělící pás, zatímco třípruhu stačí široký asflat s betonovým svodidlem uprostřed
proč by čtyřpruhu neměl stačit „široký asfalt s betonovým svodidlem uprostřed“?
Tři pruh je úplný nesmysl máme snad s tím zkusenosti, navíc je na těchto komunikacich více nehod a hůře se i opravuji, úspora peněz pochybná…
a kde prosím máme ty zkušenosti, když taková silnice v ČR nikde nestojí? Pokud ano, tak mne opravte.
I/3 je takto zkapacitněna ve stávající trase od Mirošovic kousek na jih.
Část silnice z Brna na Svitavy je řešena střídavým třípruhem.
Panebože kde se to konečně zastaví a upraví na čtyři pruhy?
Tři pruhy jsou tady plně dostačující. Od Jičína směrem na Turnov jsou intenzity 9 – 7 tis. Až dále blíže k Turnovu přesahují 10 tis., ale tam bude už čtyřpruh. Nějaké velké navýšení tranzitu do Německa stejně nehrozí, v Polsku je dvoupruh a v Německu se taky třídá třípruh s čtyřpruhem.
Tvl.. přemýšlíš?? Mluvíš o intenzitě 7-9 tisíc . To je ovšem intenzita dnešní .Umíš si představit jaká bude intenzita po dokončení všech úseku od Moravy po Jičín??
Přemýšlej trochu člověče a prober se
ono stačí jaká byla intenzita před zpoplatněním jedniček, pak to najednou všechno začalo jezdit přes Boleslav
Mohl byste, prosím, rozvinut myšlenku? Vůbec Vám nerozumím a chtěl by sem.
Dokud nebylo mýtné na silnicích I.třídy, tak ty intenzity byly Turnov-Jíčín větší, se zavedením mýtného už to nedávalo takový smysl nejezdit po dálnících D10+D1, takže došlo k poklesu
Víte, kolik je mýto pro náklaďák 5 náprav, €6, 44t. v CZ na dálnicích a kolik na jedničkách?
Za to ty tady vymyslíš bludy. Kde by se ty intenzity v budoucnu nabraly? Ta dálnice stejně končí u Liberce. Všichni Moraváci začnou jezdit do Liberce? Kudy asi jezdí teď? Spi dál 🙂
Liberec-Morava se jezdí po D10+D1 nebo D10+I/38+D1 nebo D10+I/38+D11+D35.. přes Jíčín toho moc nejezdí..ale až bude hotová D35 a pak výhledově i I/73, tak to bude nejlepší trasa a nejkratší, takže ten nárůst tam bude, navíc i v Německu se dostaví B178, takže to nebude končit v Liberci
Až na to budete mít.
Jestli chcete urychlit klimatickou změnu, proč ne 🤷♂️
To je paskvil! Liberec- Turnov dálnice, Jičín-Hradec Králové-Olomouc dálnice a jen mezi tím jako špunt střídavý trojpruh! To máme tady u Benešova na E 55 z Mirošovic do Mezna. Před každou změnou strany se tvoří zácpa! Přes Český Ráj jedině čtyřpruh!!! Mě jako turistovi nevadí,. že při pohledu z Hrubé skály nebo Trosek budu mít dole v údolí dálnici. Stejně se nekoukám do údolí ale na protější hřeben za ním.
Zcela souhlas.
U Benešova máte/máme nějaký úsek na 110kmh? Neříkejte…
Ten třípruh je zase jenom úlitba těm místním rádoby ochráncům Českeho ráje kteří tuhle komunikaci bojkotují od začátku a to je už přes 20 let.
Že jim to tam jezdí a smrdí pod okny je vůbec nezajímá.
Hlavně že nová dálnice poškodí Český ráj
Ja mam obavu 🙂 ze tech místních co tam bydli 350 dni v roce a zároveň protestuji proti odvedeni dopravy od humen za humna je minimum :))
Ale vesměs to jsou ekoteroriste…o ekologii jim zase tak nejde…
Proc kdyz je takovy problem delat to okolo stavajici I/35 se nepostavi nejaka takovato dalnicni alternativa okolo stavajicich silnic? https://mapy.cz/s/bapenasaha
Vyhodou je, ze to do jednoho telesa dalnice mezi Ulibicemi a Sobotkou vezme provoz jak ze stavajici I/16, tak I/35 a ve vysledku si oddechnou vsichni vcetne ochranaru prirody.
Pokud byste si přepl mapu ze „základní“ na „turistická“, zjistil byste, když už Vás to teda nenapadne z logiky věci, že CHKO má i jižní okraj a ta Vaše čmáranice se mu přibližuje ještě víc, než schválená severní trasa…
Tak zrovna v tomto pripade neni blizkost silnice k CHKO ta hlavni vytka aktivistu, ale spis naruseni krajinneho razu. Jizni varianta nema co narusovat, protoze tam uz moderne dimenzovana silnice se stoupaky a mosty davno je narozdil od I/35, ktera se podoba spis moreni silnici druhe tridy. Stavajici I/16 tak staci rozsirit.
To bohužel nic neřeší. Čtyřpruh je důležitý mezi Mladou Boleslaví a Jičínem a mezi Turnovem a Jičínem
jížní varianta je fakt nesmysl..jednak nevyřešíte místní provoz na I/35, turistický provoz na I/35 a lidi co to vezmou zkratkou..takže efekt nula nula prd.. k tomu co se týká přírody byla jížní varianta ještě horší.. jediné opravdu rozumné řešení by byl dlouhý tunel..což je nereálné, jinak proboha nevymýšlet kraviny jak to táhnout spodem
Tady jste zaspal dobu , tohle už bylo vyřešeno , byly zvažovány 3 varianty , Superseverni která šla z druhé strany Kozákova, Jižní (cca Vaše varianta) a současná “severní” Varianta , byla ke všem variantám spousta připomínek které se zvážili a vyhrála tato. prosim nevracejme se zpět o 15-20 let . Volba varianty je už pase !
Navíc zajížďka 15km vámi zvažovaném vedení je bratru 6000litru+ pohonných hmot denně spálených úplně zbytečné (10000 aut *15km *40l na 1000km)
Kéž by se to aspoň postavilo tak, aby šlo časem bez velkých nákladů vytvořit 4 pruhy s betonovými svodidly uprostřed a bez odstavných pruhů, klidně MPR 90.
Naprosto souhlasím.
ta 90 tam nejspíš nakonec bude stejně..kvůli hluku..na jednu stranu nevím proč tam cpou 110, když je to problematické
S tím souhlasím, když vyjdete na Drábské světničky tak z D10 je to rachot. Otázkou jak v ČR vymáhat 90 km/h, bez radaru to asi nepůjde
tak úsekovka už je dávno vynalezená 🙂
to je tak smutné…zelená lůza rozhoduje o naší infra.
Ono se ale zároveň rozhoduje o krajině. Jestli je něco smutné, tak to je jednostranný pohled na věc.
Prosím vás. Tohohle falešného argumentu, Který začnou lidí používat vždy při takových akcích se zdržte prosím. Doteď vás nějaká krajina nezajímala a po dostavbě zajímat nebude.. To sami argument hluku v malých obcích . Lidi mají strach z hluku ale že jim burácející traktoristi jezdí pod okny každý den je v pohodě..
“ Doteď vás nějaká krajina nezajímala a po dostavbě zajímat nebude.”
Ano, ještě nám všem předepište, co si smíme a nesmíme myslet, když už nám předepisujete, co jsme si mysleli v minulosti.
Myslete si co chcete. já jen vím jak to je.
Vzbuďte mě, až bude aspoň výběrko. Tyhle články každý den o vizi silnice, která nebude dřív, jak za 30 let…
Za 30 let? Ale tohle není akce SŽ.
Ne chvíli jsem se pousmál ale pak mi došlo že to je spíše k pláči
Jsou to vyhozené peníze 💸. Tolik opravdového silničního dobra by za to šlo vybudovať. I ve prospěch obcí mezi Úlibicemi a Ohrazenice mi. (Jejichž obyvatelé jsou obtěžováni dopravu méně než bydlím v Kopidlně přímo u I/32 s okny, jejichž spodní hrana je v úrovni silnice a 7m od ní-a přesto to nepovažuji za tragédii hodnou řešení)
Jo a začíná se nám v CZ rozmáhat takový nešvar. Plánování třípruhu za cenu čtyřpruhu.
Přes Kopidlno jezdí cca 7 tis. vozidel dle CSD 2020 na rozdíl od tahu mezi Jičínem a Ktovou, kde se jedná o intenzitu těsně pod 10 tis vozidel. Přeložka I/35 je však na rozdíl od I/32 na mezinárodním tahu E442. Po dobudování přeložky I/35, dále D35 a I/73 tudy budou jezdit z Turnova na Brno místo po D10 a D1, protože to bude kratší a pohodlnější, a to nepočítám další tranzit z Lužice směrem na Brno a dál.
A to měřili intenzitu u mých oken? Že proti mě ústí křižovatka ze sídliště s několikaset obyvateli? Ne, já si opravdu nestěžuju a rozumím, jak to myslíte. 🤝 Ale prostě si myslím, že to jde jinak a lépe. A situaci na I/35 znám; jezdil jsem tam donedávna 6x měsíčně náklaďákem.
I/32 je klidná silnice a I/35 se ta doprava výrazně zvýší oproti současému stavu, jak bylo uvedeno výše.
jestli se dočká človek i I/49 v takové podobě tak to bude výhra
Proč není 4pruh alespoň od MÚK Valdice?
Protože odpor od zde nebydlících a o to více křičících osob k narušení krajinného rázu Českého Ráje. Bohužel toto je nějaký kompromis, který alespoň prošel schvalováním. O tom že střídavý třípruh není dobré řešení už se psalo mnohokrát a třeba toto uspořádání od Hrádku nad Nisou do Bílého Kostela je toho jasným důkazem. Třeba to bude naprojektováno alespoň s výhledem na budoucí možné rozšíření (tedy alespoň MUK a případná přemostění tak, aby se tam pak vešlo vše potřebné)
Bílý Kostel – Hrádek je stavěný v polovičním profilu, lze z něj udělat plnohodnotný čtyřpruh.
toho se dočkáte časem… oto se nebojím….
Spíše bych upřesnil dobudováním levé části směrem na Hrádek nad Nisou, což je patrné na nadjezdu přes I/35 u Pekařky. Třípruh z Bílého Kostela nebude pak vystřídaný, ale bude určen pro pomalá vozidla jako to je u Paceřic.
Nezbude nic jiného, než doufat, že ŘSD něco šikovného vymyslí a že zdraví rozum zvítězí nad hloupostí.
V to doufáme všichni. Všichni myslící.
kde je mezi Hrádkem a Bílým Kostelem střídavý třípruh? Tam je přeci obyčejný 2pruh, je to poloviční profil s možností rozšíření do budoucna na 2+2
Co si pamatuju tak tam je ales
Co si pamatuju tak tam je alespoň v nějakém kopci
je tam stoupací třpruh, ale směrově nerozdělný a jen v jednom kopci v jednom směru, jinak je to obyčejná silnice..tady má být směrově oddělený třípruh, to je prostě něco jiného, nikoliv klasická silnice dělená jen plnou či přerušovanou čarou..u nás tato kategorie snad nikde ještě neexistuje, v Rakousku třeba S3 https://maps.app.goo.gl/yC4hwbYoC8AoAnj68
mezi Valdicemi a Úlibicemi by ten odpor už být nemusel, ale reálně ten třípuh nebude takový problém..jen stačí se naučit trochu trpělivosti, což bohužel na našich silnicích chybí a každý předjíždí i za cenu ušetřené vteřiny jak blázen..
Ono to máme 2+2 do Rovenska cc8-10km , vámi správně uvažovaný úsek kdyby se natáhl k Libuni je to dalších 10km 2+2 a pak zbude poslední třetina 2+1. Pak je otázkou jestli by nebylo i nad touto poslední třetinou se zamyslet jestli by nešla trasovat / projektovat lépe, aby to zapadlo a bylo připraveno na potencionální rozšíření na 2+2
takové řešení tu už bylo, bylo i částečně pod zemí, ale „dálnici českým rájem nechceme“… což teď řvou úplně stejně..pořád je to pro ně dálnice..
Pak by mohlo nekoho napadnout, ze zbytek se zatuneluje.
Tunely jsou připraveny.