Střídavý třípruh mezi Turnovem a Jičínem. Poslední úsek nové silnice má projektanty

Nová trasa poslouží i jako severní obchvat Jičína.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) završilo výběr projektantů na stavbu nové silnice v koridoru mezi Turnovem a Jičínem. 14,5 kilometrů dlouhý úsek Čímyšl – Úlibice projektově připraví do fáze pro společné povolení společnost Valbek.
Vyplývá to z podepsaného kontraktu za 69,5 milionů korun v registru smluv. Pro Valbek, který zpracoval pro ŘSD záměr projektu pro celou silnici I/35 mezi Ohrazenicemi a Úlibicemi, jde o druhou ze čtyř projektových zakázek. Aktuálně již pracuje na dokumentaci pro přestavbu mimoúrovňové křižovatky Ohrazenice.
Celý úsek je stejně jako část předchozího navržen jako střídavý třípruh o šířce 15,25 metru. Právě skutečnost, že část silnice mezi dálnicí a čtyřproudou komunikací, bude pouze třípruhová, budí značné obavy z vytvoření úzkého hrdla na celé trase Liberec – Olomouc.
Součástí stavby budou tři mimoúrovňové křižovatky: Čímyšl, Kněžnice a Valdice. Až za Libuň kopíruje z velké části trasu současné silnice I/35, pak vede severně od Jičína, aby se napojila na budoucí D35 v Úlibicích. Na trase vznikne 365 metrů dlouhý most přes údolí Cidliny.
Dvě nové křižovatky výrazně zlepší napojení některých měst a obcí severně od Jičína, výrazně se například zrychlí napojení Lomnice nad Popelkou na Liberec a Hradec Králové. Mezi křižovatkami Kněžnice a Valdice vznikne oboustranná odpočívka Soběraz bez čerpací stanice a restaurace.
V celé trase z Ohrazenic do Úlibic aktuálně běží geotechnický průzkum. ŘSD chce tento úsek začít stavět v roce 2029, odhadované náklady jsou 6,5 miliardy korun. Detailně stavbu popisuje informační leták.