obnoveny

Střídání ve vedení největší odborové centrály na železnici. Novým předsedou je Nekola

Nový šéf OSŽ Radek Nekola. Pramen: OSŽNový šéf OSŽ Radek Nekola. Pramen: OSŽ

Odborářský sjezd se koná v době vrcholících kolektivních jednání. Nejsložitější je zřejmě situace u ČD Cargo.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Letošní vyjednávání OSŽ na ČD: Citace: Zrušení Kondičních ozdravných pobytů (KOP): Management navrhuje zrušení KOP, což je po desetiletí udržovaný benefit. Náklady na tento benefit ve výši 75 milionů korun navrhuje přesunout na osobní ohodnocení všech zaměstnanců, kteří mají dnes na KOP nárok. Argument managementu: Do lázní jezdí jen malá část zaměstnanců, což není spravedlivé vůči ostatním. Šéfka personalistiky ČD Blanka Havelková již dříve uvedla, že zrušení benefitů by se promítlo do růstu mezd, nicméně odbory se dosud žádných nevzdaly. Ano, vypadá to možná skvěle – až na to, že ty odměny opět budou dostávat podnikoví oblíbenci, jestli rozumíte, co… Číst vice »

Koro

To jsou ti, jak mají na FB vyplé komentáře?

xyz

To jsou ti, kteří přinejmenším dříve rozhodovali o tom, který daňový zákon smí být předložen vládě. Nebo který byť už platný/účinný (jiný) daňový zákon musí být okamžitě, v režimu legislativní nouze, novelizován zpět do původní podoby. To jsou ti, kteří celé roky brojili proti soutěžím na dopravce a tvrdili, že se smí nadále „bagrovat“ bez soutěže. Když se menší část výkonů „nabagrovala“ jinému dopravci než ČD, tak najednou otočili, že „mělo se soutěžit“. To jsou ti, kteří také hodně byli proti brutto-smlouvám (v některých krajích prosazených od 12/2019), kdy riziko tržeb nese objednatel a ne dopravce. Přitom jejich „oblíbený dopravce“… Číst vice »

xyz

Samozřejmě by se dalo dlouze pokračovat – rok 2009 byl výživný nejen v jejich vyhrožování, že na „časově neomezenou dobu“ zastaví svoji práci, pokud ministr financí předloží vládě k projednání novelu zákona o dani z příjmu zaměstnanců (vyšší nezdanitelný paušál při snížení počtu daňových výjimek). Tzn. vlaky by např. rok nebo i déle vůbec nejezdily, protože ministr financí předložil dle svého uvážení zákon odpovídající dlouhodobé politice tehdejší vlády. 😀 (vůbec tehdy bylo zajímavé, že proti tomu byly jen drážní + „tramvajácké“ odbory – ne ČMKOS, ne OS KOVO – proč asi? 🙂 ) Ale ve 2. polovině toho roku pak… Číst vice »

xyz

Taky to jsou ti, kteří https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-hasic-vyhral-prepisovaly-se-kvuli-nemu-pracovni-smlouvy-po-cele-republice-289985 „„Pracovní pohotovost může být jen na jiném místě dohodnutém se zaměstnancem, odlišném od pracovišť zaměstnavatele,“ stojí v zákoníku práce. A právě toto pravidlo bylo podle podle libereckého soudu u Správy železnic porušeno. Jak pro Seznam Zprávy popsal žalující Jan Čmuchálek, pohotovost s kolegy drželi ve stejné požární zbrojnici vedle libereckého nádraží, kde běžně pobývali i přes den, pouze s tím rozdílem, že na noc se přesunuli po patnácti schodech o jedno patro výše. Tam se nachází tzv. odpočinková místnost s postelemi, televizí a dalším vybavením, formálně pronajatá Odborovému sdružení železničářů.“ Hájení zájmů zaměstnanců, jen… Číst vice »

Jirka

Můžete jim to jít ukázat, jak se to má dělat a vyjednat zaměstnancům konečně ty německé platy.

xyz

Proč bych jim to ukazoval já? Ať si to zařídí sami. Na jednu stranu vyhrožují úplně jiným subjektům než vlastnímu zaměstnavateli (+ prokazují přitom neznalost NAPROSTO ZÁKLADNÍCH ekonomických pojmů), zato sami jsou podepsaní pod obcházením zákoníku práce.

Měření různým metrem, „kázání vody, pití vina“, no těch přísloví by na tohle OSŽ + případně další organizace pasovalo.

Mmch. bylo to v Liberci, takže kousek od „Berounského“ Jablonce. Co že nehájil práva pracovníků hasičů aspoň SOSad? 😀

venda

Trilexu? A to je který dopravce?? Já myslel, že se jmenuje Die Länderbahn, trilex je snad jen název vlaků.

Honza J.

Nekola? Obávaný Široko? 😀

Martin.dilli

Ten byl dobrý: pokud chceme, aby se k nám přidávali mladší členové, tak si dáme do čela dědka s progresivním myšlením

Ivan_pha

Mladí snad už pochopili, k čemu odpory jsou.

Folty

K čemu jsou v odborech důchodci? Hlídaj si FIPky?

Otawa

Doporučuji vzit si kapky na trávení,nejlépe Cholagol,aby Vám neleželi v žaludku dúchodci.

Folty

Samozřejmě, že pokud jsou to pracující důchodci, tak to smysl má. Ale pokud je někdo v důchodu na full time, tak jeho roli v organizaci reprezentující zájmy zaměstnanců moc nerozumím.

xyz

Pracující důchodci – srov. se stávkou drážních odborů v roce 2011 proti posunu věku odchodu do penze (a jejich legendární záměnou spojek, kdy vyjádření předsedy vlády/ministra ve smyslu „penzijní reforma je nutná, NEBO hrozí posun věku přiznání penze až na 70 let“) totálně překroutili a stávkovali „proti penzijní reformě A posunu věku odchodu do penze na 70 let“). 🙂

Jinak souhlas.

Ivan_pha

No jistě, mají fipky a rezijky a ještě se mohou účastnit i vybraných akcí.

Náhodný

Fipky a režijky mohou mít i důchodci, kteří nejsou v odborech, poku vím.

xyz

Musím přiznat, že úplně se mi tam ta jména pletla. Zejména Malý vs. Vokoun. Takže předsedou byl celé roky Malý a byl mj. na podzim 2018 podepsán v předmluvě brožury „ne sociálnímu dumpingu“, který s kresbami Štěpána Mareše „ilustroval“, jak by to prý vypadalo ve vlacích bez vlakového doprovodu. Ironií bylo, že samy ČD už samozřejmě v té době provozovaly mnoho Os vlaků bez vlakového doprovodu. Zato Vokoun tedy byl pouze 1. místopředseda (aha, je to tak označeno i v článku), když pracovníci ČD, ale i Správy železnic (kde Správa železnic neměla a nemá s JMK žádný smluvní vztah) mj.… Číst vice »

Norbert

To už to nedělá ten pan Dušek?

xyz

Jinak k „úrovni“ Duška též připomenu toto https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/drahy-ridi-homosexualove-rekl-dusek-fischera-uz-driv-sokoval-slovy-o-zidech.A100306_130445_domaci_vem mmch. článek z roku 2010 mluví o „Už loni na podzim při jednání odborářů a resortu dopravy o regionální dopravě“ – čili hezká ukázka toho, jak najednou na podzim 2009 drážní odbory byly u toho, kdy se na 10 let ve všech krajích nabagrovalo pro ČD na dalších 10 let bez soutěže a navrch k tomu ten cca 1/3 státní příspěvek na regionální dopravu. To vše od dočasné úřednické vlády, kdy předtím v létě 2009, když ministr dopravy té úřednické vlády přišel s tím, že se budou soutěžit rychlíkové linky, tak odbory… Číst vice »

Jirka

Nechcete to vzít vy a ukázat všem, jak se vyjednávají ty německé mzdy, hm?

xyz

Tak o mzdách OSŽ ani jiné drážní odborové organizace nevyhrožovaly stávkou snad nikdy. Na rozdíl od těch daňových záležitostí. A pořád mají nesplněno vyhrožování na červen 2020 – už jsou ve skluzu 5 let a 5 měsíců 😀 https://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/36-zol-informace/5317-usneseni-ustredi-osz-ze-dne-22-1-2020-k-situaci-rezijnich-vyhod-cd-v-jihomoravskem-kraji „Vyzývá proto všechny dotčené orgány a organizace k zahájení jednání za účasti zástupců odborových organizací za účelem nalezení systémového řešení problematiky režijních výhod na železnici, které nebude zhoršovat dosavadní kvalitu tohoto benefitu. Jako jedno z možných řešení navrhuje, aby v případě brutto smluv mezi krajem a ČD byla výše případné kompenzace od ČD pro daný kraj za užívání vlaků objednávaných tímto… Číst vice »

Pavel

Proč mají turnusáci jen pět týdnů dovolené a osmičkáři šest týdnů? Proč nemají turnusáci placené svátky jako osmičkári? Proč dostávají odstupné jen vyvolení? Proč jsou kanceláře plné prác. důchodců? A tak by se dalo argumentovat do nekonečna.

noerf

A není lepší přejít k jinému dopravci? Ono pokud taková firma nebude mit strojvedoucí bude jim muset výrazně zlepšit podmínky, pokud nechce přijít o zakázky.

Jirka

Leda kulový, Halík. Nedostatek kohokoliv je permanentní a trn z paty vytrhávají ti, co jsou ochotni za přislíbenou odměnu a samozřejmě přesčasy zachraňovat firmu do roztrhání těla.

MartinS.

Tak se svátky to bude podle ZP. V turnusu je nerovnoměrně rozvržená pracovní doba. Pokud není na svátek plánována směna, nemůže být placená. U rovnoměrně rozvržené pracovní doby a pětidenního pracovního týdne je na svátek po-pá plánovaná služba a proto je placená.
Na druhou stranu, když je svátek o víkendu, nedostanou zaměstnanci s rovnoměrným rozvržením nic a pracovníci s nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobou by měli dostat příplatek za víkend a náhradní volno a nebo 100% příplatek, takže si vydělá třeba 220 % mzdy.

Pavel

Takže turnusákům uděláme na svátek pěkně redukce, to mu samozřejmě potom chybí hodiny, které musí dohnat. Takže ze svátku vlasně nemá nic (ani penize , ani volno). Ale osmičkáři pěkně doma za peníze. Takže osmičkáři mají více než šest týdnů dovolené, díky proplaceným svátkům. A to odborářům nevadí tento dvojí metr? Osmičkáři si pěkně vybírají ze dne na den dovolenou jak chtějí, třeba dle počasí. Vybírají si placené volno na doktory. Ale turnusáci žádají o dovolenou i víc jak měsíc dopředu, a ještě doufají, že se nějak vystřídají. Super páni odboráři. Na našem pracovišti už v odborech není už nikdo.

Aaa

Můžete prosím nám laikům vysvětlit podstatu tohoto vlákna? Jen se ptám, slang ohledně pracovních podmínek u ČD neovládám… Děkuji

Cargo10

Víte k čemu jsou dobré odbory? Aby ve chvíli, kdy firma propouští každého pátého mudrovali o lázních… A Nekola chce lepší komunikaci? Tak proč mají u svých článků na facebooku vypnuté komentáře? Oni nechtějí komunikovat oni se bojí názorů svých lidí.

Jirka

S tím lze jen souhlasit. Popravdě, ona ale není žádná jiná, třeba členská uzavřená skupina na FB, tak jako to má třeba ADP. Nikdo nebrání OSŽ hromadně opustit a jít jinam, příp. nikam. Je ovšem si potřeba uvědomit, že nečlenové se vezou jako černí pasažéři (vše vyjednané odbory dostávají automaticky tak jako členové).