Střídání u švýcarských dálkových linek. SBB a SOB si prohodí některé linky

Jednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOB

Výměna přinese nasazení kapacitnějších vlaků mezi Churem a Bernem.

Švýcarské spolkové dráhy SBB a dopravce Schweizerische Südostbahn (SOB) se dohodly na částečné výměně některých dálkových linek. Důvodem je především reakce na vývoj poptávky a nutnost nasadit na některé výkony kapacitnější vlaky.

Podle zveřejněné dohody SBB převezmou část výkonů na lince IR35 nazývané také jako Aare Linth mezi Bernem a Churem. Výměnou za to bude naopak SOB provozovat část vlaků mezi Churem a St. Gallenem. K nasazení na tyto výkony dojde v roce 2024 po modernizaci tratě, vlaky budou jezdit každých 30 minut.

V případě linky IR35 je důvodem především kapacita. Podle dopravců poptávka ukazuje, že je potřeba nasazovat už kapacitnější dvoupodlažní vozidla. Ta dopravce SOB pro tuto linku nemá.

SOB v minulosti expandovaly do dálkové dopravy, provozují spoje „Treno Gottardo“ (Basilej/Zürich – Arth-Goldau – Göschenen – Locarno, od roku 2020) a „Aare Linth“ (Bern – Olten – Curych – Chur).

Na výkony chce SOB nasadit své jednotky Traverso od Stadleru.

Tagy SBB SOB
1 komentář