Střídání státních dopravců na Maltě. Končí Air Malta, přichází KM Malta Airlines

Airbus A320neo v barvách KM Malta Air Lines. Zdroj: Facebook.com - KM Malta Air LinesAirbus A320neo v barvách KM Malta Air Lines. Zdroj: Facebook.com - KM Malta Air Lines

Ztrátové Air Malta musely skončit, neboť jim byla zablokovaná další státní pomoc.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Olda

Air Malta mi ještě dluží 12 tisíc za letenky z doby Covidu, urgence nepomáhají, jsem zvědavý, jestli to z nich ještě dostanu. Každopádně na ten z…vený ostrov určitě nepoletím a všem kolem to rozmlouvám, Malťané jsou darebáci.

Tail78

Trochu neúplný článek přeložený z PR KM Malta. 1) EK nepovolila dotaci 290m, tak založíme novou firmu se stejným managementem, který dlouhodobě vedl AM ke krachu,a dotujeme 350m. Na konci června se terminuje Aiir Malta a ochranná známka se převede na KM Malta, která se od 1.7. přejmenuje, hádejte jak. 2) V AM byl propuštěn střední management se zlatými padáky. Teď mají tii stejní lidé nová místa v KM Malta. 3) Řadoví zaměstnanci a jejich vysluhove výhody končí s AM, někteří jsou najatí zpět do KMM, ale s novou smlouvou od 0. Navíc AM byla velmoc v uskladnění a opravě… Číst vice »

lvy

Dobrá šaškárna.

Vacátko

Pokud tato změna povede k lepšímu, jen dobře. Air Malta létala hodně vylítanými stroji, často bez označení dopravce. Odlet z Malty s 11 hodinovým zpožděním kvůli poruše na elektrické výstroji je pro mne nepříjemným zážitkem. Velice špatná organizace letiště při rozvozech na nucený nocleh na ostrově v době od 23:00 do 03:00 ráno bez zajištění autobusů na dopravu hovoří za vše.

Tail78

Air Malta vždy létala svými stroji. Neo mají 4 roky, zbytek do 12 let.
Že není něco na 100% se stát může a Air Malta se řadil k nejbezpečnějším aerolinkám na světě. A to mají lidí jak třetina Prahy. S tím samozřejmě souvisí i nečekané služby a obslužnost. Jelikož cestuji často, už jsem byl 6h na Swechatu bez náhrady, přes noc na Incheonu atd. Ale kdo chce, pomůže sobě i ostatním, kdo nechce, mrmlá.

Jan

Nová schránka na staré problémy?

NFF

Spíš se tomu říká nový bordel se starýma ku..ama.

Samo

Fascinuje ma ochota niektorých vlád liať peniaze do čiernych dier v podobe vlajkových dopravcov, a ešte viac ochota občanov to financovať. Načo? Na trhu je celý rad iných dopravcov čo tie linky obslúžia úplne v pohode, radi a bez dotácií. Air Malta napokon na letisku Malta tvorí len pomerne malý podiel výkonov. Zhodou okolností som s Air Malta cestoval v jeden z posledných dní jej prevádzky (minulý štvrtok) a bol to veľmi príjemný zážitok – biznis za doplatok asi 30€ so skvelým servisom a úžasným jedlom. Takže za mňa fajn, ale prečo sú maltskí daňoví poplatníci ochotní mi to financovať… Číst vice »

Feedhunter

Otázka je, jestli toto daňoví poplatníci chtějí.

Adam H

Když pominu všechno, tak alespoň jeden důvod jejich ochoty to neustále absolvovat vidím – Malta je ostrov, a ať jsou ty důvody jakékoliv, tak dokážu pochopit, proč stát nechce být závislý jen na komerčních linkách a chce mít vlastního dopravce.

Feedhunter

To je asi ten jediný rozumný důvod.

Samo

A prečo nie? Keby išlo o PSO linky, budiš (ale aj to sa dá riešiť cez komerčných dopravcov). Ale Air Malta lieta rovnaké komerčné linky ako ti súkromní dopravcovia. Čo je teda benefit toho že mám „vlajkového dopravcu“?

Tail78

Maltská republika spoluvlastní s Ryanair společnost Malta Air, takže tento důvod to nebude.

David

Malta je ostrovní stát žijící z turismu – nic moc jinýho tam není (ještě sídla sázkovek).

Navíc nejsou úplně blízko – bez nějakých dotaci by celková cena byla už moc vysoká a lidí by litali na Italské ostrovy a nebo dal do Afriky. Oni ví, proč to dělají.

Samo

Turistov tam vozia prevažne lowcosty, nie Air Malta. Pozri si odletovú tabuľu na tom letisku 🙂

Mad_Majk

No, ono, prave ten problem je v tech lowcostech.. protoze az se O’Leary a jemu podobni usmysli, ze Malta je nevydelecna nebo ze ty letadla vydelaji jinde vic, tak se proste stahne a da Malte sbohem.. coz u statniho dopravce nehrozi. Tady je podle me opravdu ten primarni duvod v tom, ze Malta je ostrov.

Samo

Ak O’Leary odíde tak to Air Malta vyrieši ako? Vytiahne lietadlá z nejakého skladu a nahradí jeho kapacitu? Videl si koľko destinácií lieta FR a koľko KM?

A ešte dodám že FR nie je jediný lowcost čo tam lieta, plus okrem lowcostov je tam aj IAG, LHG a sezónne AFKL.

Air Traveller

A pak O learymu rupne v hlavě, zruší 3/4 letů, letadla nechá lítat jinam. a budou kde? no, budou v háji, budou mít jedno spojení s luftwaffe, jedno spojení se swissem.

Tohle je pro Maltu celkem strategická záležitost.

Samo

Ryanair nie je jediná aerolinka v Európe, ale hlavne to s týmto argumentom nesúvisí, keďže lieta úplne iné trasy ako Air Malta, či po novom KM Malta.

Air Traveller

Je celkem jedno, jestli KM a Ryanair lítaj stejný nebo jiný trasy – relevantní to je tak jako tak. Pokud by si Malta nevydrzovala vlastniho dopravce, tak pokud skonci ryanair (a pripadne easy ), tak nemaj nic, a budou vydáni na pospas jiným komerčním dopravcům. Kteri se tam nicmene zas tak nehrnou. Takhle maj ready-made dopravce, který i kdyz skonci lowcosti, zajisti spojení OSTROVA s PEVNINOU. Mimochodem, to spis ta zminka o „jiných dopravcích“ je tak trosku irelevantní. Kdyz v Praze skoncily „velké čsa“ (a pozdeji i ten zbytek), tak taky vsichni říkali „on je nekdo nahradí“ – a skutek… Číst vice »

Gunduľ neubiješ

Praha má vlakové a dalnicni spojení na několik skutečně velkých letišť s dojezdem 3 až 5 hodin. To Malta nemá ani omylem….

Jiří Kocurek

Praha zase nemá několik námořních přístavů. Totiž cargo, většina věcí se na Maltu dováží.

Jiří Kocurek

ČSA píšete… ani státní vlastnictví nezajistí, že řediteli aerolinky nerupne v hlavě. Jaroslav Tvrdík přivedl ČSA ke krachu, když ještě státní byly.
A mějte na paměti, že letiště na Ruzyni trhalo rekordy i bez ČSA.

Jiří Kocurek

Výhoda tržního prostředí spočívá v tom, že pokud O Learymu hrábne, tak jeho byznys převezmou jiní.

Dominic

To už moc neplatí, všichni dopravci mají nedostatek letadel a personálu takže se i ostatní až tak po covidu do otevírání nových linek nehrnou. Hlavně Ryanair (respektive Malta Air) má na Maltě bázi, což znamená, že může z Malty létat i na menší letiště a třeba takový Wizz Air by na Maltě, kvůli problémům s motory, teď novou bázi ani nemohl otevřít.

Dominic

No ono je to složitější, na Maltě má bázi dceřiná společnost Ryanairu Malta Air a ta je společný podnik Ryanairu a vlády Malty. Maltská vláda by ta měla dokonce mít i právo veta, ale nevím víc jsem to nezkoumal.

Tail78

Těžko, viz výše. Malta spoluvlastní Malta Air