Střídání dopravců na Vysočině. ICOM končí, Jihlavsko obslouží dcera rakouských drah

Autobus Iveco Crossway pro provoz na Jihlavsku. Foto: BusemAutobus Iveco Crossway pro provoz na Jihlavsku. Foto: Busem

Na Jihlavsku vyjede 44 nových autobusů.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladislav

Proč tu lžete, dneska jedu Jihlava Pelhřimov, včera Humpolec Jihlava, vždy Icom.

Kotec

U tohoto mi vždycky uniká smysl… V Jihlavě nebude jezdit jihlavská firma, ale budějovická, někde na Tachovsku zase jezdí Arriva střední Čechy a linku Praha – Strakonice provozuje dopravce ze Žďáru nad Sázavou.

Tomáš Záruba

Smysl je, že se tím efektivně tlačí na cenu a tedy může těch spojů jezdit více.

Frdo

Jak majitelé ICOM ukradli v devadesátkách jihlavské ČSAD

Kopr

Slusne smecko od ICOMu, ze nevrati kredit, zakaznici uplne nemohou za to, ze ICOM prisel o zakazku.
Asi nikdo nemel na karte horentni sumy, ale z principu je to celkem nízké.

Filip

To je, ale – tak nějak – to odpovídá „mentalitě“ ICOMu. Svým způsobem za to může i Kraj Vysočina, protože nemít v dnešní době alespoň krajskou kartu je docela trapné (když už by dávno mohla být 1 karta na všecky IDS ve státě – technicky to není žádný problém).

Vždycky je to tak, že kaštan je až na posledním místě – bohužel! 😅

Knížecí rada

Jedna karta ‚na všecky IDS ve státě‘ existuje. Říká se jí platební karta a dostanete ji ke svému účtu v bance.

Filip

Když zaplatíš bankovní kartou v ODISu, nemáš (do 45 minut) zvýhodněný přestup bez nástupní sazby, to samé v IDZK (do 30 minut).

Na bankovní kartu nenahraješ v ODISu a IDZK časovou jízdenku, a na jinou kartu, než kartu IDS (ODISKA a ZETKA) pořídit časovou jízdenku nelze.

Takže, poněkud, hloupý comment, nic ve zlém.

Petr-N

Nic ve zlém, ale mě přijde hloupé spíš to, že se v roce 2025 ještě najdou kraje, které trvají na svých vlastních dopravních kartách a klasické platební karty znevýhodňují, nebo rovnou zakazují použít. A ještě hloupější mi přijde, že někdo tento stav hromady dopravních kartiček dokáže v roce 2025 ještě i obhajovat. Platební karta by měla být v dnešní době prioritní platební metodu ve veřejné dopravě a krajské, či městské dopravní karty by měly být jen doplňkovou možností pro ty, co platební karty nechtějí, nebo nemohou, použít. Přesně jak to dělá Jihomoravský kraj. Netvrdím, že jeho systém je dokonalý, má… Číst vice »

Filip

Platební karta nemá fotku, takže nemůže sloužit – ku příkladu – jako studentský průkaz, průkaz osoby 65+.

Pak vyvstává problém, pokud by platební karta, ku příkladu, sloužila jako ODISKA, InKarta ČD, PID lítačka a – dejme tomu – ještě jako

Filip

jihlavská karta, potom to ta karta nedá, není na to stavěna.

Pokud by se podařilo vytvořit jednu dopravní kartu (třeba na principu SJT) pro všecky IDS, ČD a RegioJet (do začátku), odstraní to většinu problémů, jako je i tento – ICOM někde končí, ICOM je ICOM, kaštan musí kartu vyjezdit, nebo o peníze přijde.

A technicky to žádný problém není – personalisovaná ODISKA může sloužit, už dnes, jako ODISKA, ZETKA a InKarta ČD. A technicky je schopna, v podstatě okamžitě, sloužit i jako PID lítačka, je to jen věcí chtít.

Tyto funkce bankovní karta nezastane ještě dlouho.

Frantík

Pochopil jsem to že na Vysočině mají IDS, ale neuznávají se tam čipové karty? Dobrý bordel…

Arnošt

platba peněženkou dopravce ICOM… nikoliv peněženkou IDS.. Jakoby jste si koupil dárkový poukaz na nákup v LIDLU ale chtěl s ním zaplatit v Kauflandu

xyz

Přesně tak – ostatně např. už v Třebíči tyto karty pozbyly platnosti na konci roku 2024, když pak od 1. 1. byly icomácká dcerka TRADO MAD nahrazena Borsem.

Pavel

Nepochopil😉

xyz

Tak je to nakonec 5 let a 3,5 měsíce oproti původnímu termínu konce 10letých smluv 12/2009 – 12/2019…

Hoermalmeister

Trochu mě trápí, že z Telče nově odjíždí naprosto odlišné linky se stejným číslem 342, jedna 764342 do Vydří a druhá 340342 do Studené

218

Když vystoupím z rychlíku z Brna v Okříškách, pojedu busem do Třeště a popojedu zas vlakem, stihnu v Kostelci stejný rychlík?:)

Svojšín

Možná ano:-)
Pro Třešť bude do Brna i dál nejdůležitější bus do Jihlavy a tam přestup na Flix/RegioJet popř. rychlé spoje na lince 100.

Ale do Třebíče to bude zjednodušení velice zajímavé.

Jirka

To sotva, můžete mu možná tak zamávat, v Kostelci rychlíky R11 nestaví. Od doby, kdy jezdí vlaky že Slavonic do Jihlavy, můžete do těchto rychlíků přestoupit až v Jihlavě.
To ale nestíháte 🤣🤣🤣

xyz

Ne, byl tam roční rozdíl: přímé Sp „Renesance“ od 12/2019, ale zrušení zastavování rychlíků v Kostelci od 12/2020.

Michal

V Kostelci už R nezůstávují, tzn. směr ČB z Třešťě bus k žst. Batelov a směr Brno bus k žst. Okříšky. Původně to měla být jedna linka, ale na Pelhřimovsku jezdí stále Icom, takže to jsou linky dvě.

okk

Jen když dojedete až do Batelova :). V Kostelci rychlíky nestaví a časově to nevychází.

Ota

Cestující se budou na zastávkách obtížně orientovat, vylepené jízdní řády jsou katastrofa, běžte se na to podívat. O nic lepší není informace o poloze spojů VDV na https://mapavdv.kr-vysocina.cz/, tam cestující nezjistí vůbec nic. VDV má hodně, hodně moc velké rezervy.

Svojšín

JR a jejich výlep je problém napříč republikou.

Steller

Kraj Vysočina má na všech plakátech k VDV informaci, že spoje mezi jednotlivými místy nejlépe najdete, když použijete stránky idos.cz. Ano, to opravdu funguje, nejlépe když si vše můžete najít dopředu před cestou, jinak prostě musíte mít a umět použít chytrý telefon, což ne každý ze starší generace má a umí.

Petr-N

Vtipná je na té mapě i hláška: „Upozornění pro vývojáře Tento web používá již nepodporovanou knihovnu pro zobrazení mapy.“ Ale podle plánu na webu https://developer.mapy.cz/js-api/ukonceni-podpory-js-sdk/ mají čas do konce roku, aby to vyřešili. Ale to není až zase tolik času.

sotous

Původní návrh počital s prodloužením do JČ kraje konkretně cca Okříšky – Třešť – (Batelov), Třebíč – Telč – (Stojčín), Trebíč – Jemnice – (Dačice), ale nakonec pojedou jen spoje bez závorek.Neví někdo jak to je – peníze, nedohoda s JČ krajem, nebo dočasna situace ?

Knížecí rada

Telč – JH je lepší než Telč – Stojčín a Dačice – Třebíč je rychlejší přes Želetavu než přes Jemnici.

sotous

To nikdo netvrdí že ne, jen cituji z původních návrhů VDV, kde byly krom těch linek co uvádíte, i ty co jsem psal

Svojšín

Nová linka Dačice – Nová Říše – Třebíč s návazností na R směr Brno je pro okolí Dačic jednou z největších událostí od zrušení linky Dačice – Jemnice – MB – Ivančice – Zvonařka.

Knížecí rada

Autobusů bude 49 + 6 záložních.