Středočeský kraj může podepsat první nové smlouvy s autobusovými dopravci
Nové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PID
Zvykové právo ve Středočeském kraji končí, o desetiletých smlouvách rozhodla soutěž.
Zvykové právo ve Středočeském kraji končí, o desetiletých smlouvách rozhodla soutěž.
Nejhorší to bude pro lidi na Líbeznicku…Nic horšího než ČSAD Střední Čechy je co se dopravy týče potkat opravdu nemohlo :/
Jezdím se Středočechy v této oblasti a není žádného rozdílu mezi Arrivou která tu jezdí také. Totéž na 103, rozdíl mezi DPP a CSAD minimální.
ČSAD Střední Čechy je celkem v pohodě, byť samozřejmě mají limity. Dost záleží řidič od řidiče. Většina je docela v pohodě, a pokud se nechováte jako kretén, tak jen pár je blbých. Jistě, zažil jsem řidiče, který jel mezi Klecany a Přemyšlením za ledu 50 a možná i víc, ještě s Urbanwayem, a jsou tací, co za volantem telefonují, což je blbý, nehledě na ten konflikt ve 103, ale jinak jsou docela fajn a dokáží jednat s rozumem. Blbý je, že asi u některých subdodávek neví, že v PID se na zastávkách na znamení zastavuje vždy, když tam někdo je.
Už jen pro ten konflikt na 103 si to označení nejhoršího dopravce zaslouží. Takových ridicu je tam totiž víc, byť tamten už popravu letel. Chování(byt jen některých) řidičů tohoto dopravce je tak příšerne, že to prostě úroveň dopravce shazuje na naprosté dno.
Ono podobné extrémy mají i jiní dopravci, už jen proto, že dopravci jich nemají dostatek. Já jezdím s ČSAD SČ docela často, pravda jen s jednou provozovnou, ale větší problémy s řidiči jsem neviděl. Největší problémy jsem viděl u dopravce Pavel Dvořák, který často zajišťuje náhradní dopravu u jednoho řidiče, ale jel jsem s jiným a OK.
Kdy nás pustíte všemi dveřmi jak bylo plánováno u všech 300-900 linek, revizoři od IDSK a konec odbavení řidičem autobusu? Označovač je u PID linkách skoro všude jen ve Středočeském kraji se nevyužijí označovače u zadních dveří, nyní BORECKÉHO nápad se dostává u mě na lepší časy řidičům autobusů… Borecký je skvělý kéž by Hlaváčkovi v Praze daly dvě funkce a to jako náhrada za Hřiba… Spolu Straníci se umí dohodnout Borecký s Hlaváčkem by mohly jako STAN vládnout PIDu. Nejlepším nápadem od Boreckého je konec stresu a odbavení řidičem autobusů na linkách 3xx-9xx. Přeju si i integraci středočeských přívozů… Číst vice »
Tak na jednu stranu tady Borecký tvrdí, že kraj nemá dost peněz na zajištění dopravní obslužnosti, a na druhou stranu chce zavádět ekonomický nesmysl v podobě nástupu všemi dveřmi, který způsobí razantní zvýšení počtu jízd načerno a propad tržeb, protože 150 revizorů neohlídá celý kraj. To pak povede i k tomu, že se zvýší i platby obcím v rámci SDO, protože někdo ten propad bude muset zaplatit. Anebo se bude škrtat ve velkém i v autobusové dopravě Už aby Borecký vypadnul, snad se za rok po volbách dočkáme. Svou arogancí si nadělal mnoho nepřátel i v rámci STANu. Asi nejhlasitější… Číst vice »
Ještě bych rád dodal, že Boreckého záměr v podobě tarifní reformy PID a zrušení pásem skončil fiaskem. Realizovat se to nebude, a je to jedině dobře.
Amen. Bůh ochraňuj řidiče na kasách.
Tak Boreckého by chtělo vyhodit z jeho funkce, neb dopravě nerozumí. I když třeba nástup všemi dveřmi hodnotím kladně, teda pokud bude na přísměstu jezdit něco jiného než Crosswaye, kde to moc nepomůže, chce to, aby jezdilo něco tří dvéřového, a v případě kloubů možná čtyř, i když tam tačí i ty troje dveře.
Tohle už je věc sporná. Podívejte se jak výrazně to prodlužuje jízdní doby, když musí ráno plný kloubový autobus cestou do Prahy stát v každé stanici alespoň dvě minuty, aby odbavil davy cestujících. Taková linka 375 je toho jasným důkazem. V případě, že by se výrazně zvýšil systém kontrol, tak si to dovedu představit. Na druhou stranu nechápu, proč se to musí zavádět všude a regionalních linkách nástup předem nezůstane…
Tak ono na linkách spojujících dvě města nastupuje na každé zastávce v těch městech dost cestujících, takže pak buď musí dojít k natažení jízdních řádů, nebo je třeba počítat se zpožděním, nehledě na speciální zastávky u zaměstnavatelů*. A zavádět to u některých linek a některých ne, zavede spíš chaos, třeba u linky 368 to asi není tolik potřeba, ale u linek 348, 349 a 369 už by to bylo dobrý, protože Praha a Neratovice nebo Mělník, a zavádět to třeba jen ve vybraných městech je taky blbost, třeba Klecany to až tolik nepotřebují, ale u Odoleny Vody, Kladna, Neratovic a… Číst vice »
on je to hlavně i provozní nesmysl. Nebo bude v každém autobuse automat na jízdenky na mince? Neboť mince se musí ze zákona přijímat vždy. Aplikace – jak jsem se přesvědčil – je na nic, když si aktivujete jízdenku, autobus nepřijede nebo vás nevezme, je to váš problém, podle PID jste měl jízdenku a mohl jet třeba jinam 🙂
Kde je v zákoně psáno, že mince se musí přijímat vždy? Jak to tedy mají ošetřené cashless zóny, nebo cardmany ve vozidlech MHD?
ale jo, v předprodeji Vám mince přijmou
Nakonec ještě zlatý socík. Jízdenky (nepřestupní) za 1 Kčs byly k dostání v každé trafice, později i v automatech. V metru turnikety. Pokud se někdo do dopravního prostředku nevešel, tak si jízdenku nemohl cvaknout, případně si počkal na další spoj. Předplatní jízdenky občanské a žákovské s různě barevnými cennými kupony. Mimo Prahu kilometrické tarify na železnici i v modrých autobusech plus předplatní jízdenky u obou. Nevím proč, ale zdá se mi, že všechno se namísto zjednodušování spíše komplikuje.
Já teda nevím, ale tramvaje mají automaty jen na karty a funguje to. Provozní blbost je to do té chvíle, dokud se vás to netýká, nebo dokud nejede autobus plný. Pamatuji si, že někteří řidiči na linkách 371 a 374 pouští ve Zdibech lidi zadem, když je narvanej autobus, protože rvát to přes přední dveře nemá smysl.
Nejsem neomezeným fanouškem p. Boreckého. Nicméně jeho ázor, že vše se musí zaplatit a někde se na to musejí vzít prostředky je velmi zdravý!
Poslouchal jsem podcast s p. Jeřábkem z Ústeckého kraje a působil na mě spíš jako fanoušek dopravy než zodpovědný ekonom.
Kdyby to dokázal zařídit tak jo. Ale nedokázal.
Na to, že u dotované dopravy se v našem kulturním okruhu od cestujících vybírá 1/4 – 3/4 peněz, není třeba žádná podstatnější inteligence, pouze se pohybovat v oboru.
Nadprůměrná inteligence, je jak jsem poslouchal debaty, potřeba až na následné věci, jakože je logičtější postup první zdražit, a teprve pak po odlivu lidí do aut, plánovat podobu linek na příštích deset let.
Máš koneckonců pravdu, kéž by se doprava odpolitizovala místo náměstků dopravy jen ředitelé ROPIDu/IDSK. Spojení organizací ROPID+IDSK by mohlo být realizováno a veškerá zodpovědnost ve veřejné dopravě Prahy a Středočeského kraje by byla mimo politiky. ROPID/IDSK by měli jednat s DPP o projektech nikoliv politici Hřib/Borecký a spol. Centrální dispečink ROPID/IDSK. Kéž by došlo k integraci všech středočeských MHD do PID+ zrušení jízdy v Říčanech a Benešově zdarma a zařazení do PID…. V PID by mělo být úplně všechno MHD Kladno,Vlašim, Kolín, Mladá Boleslav, Příbram, Říčany s Benešovem, MÍSTO tarifů MHD/městského ceníku jízdenka 2.pásmová za 20kč nyní sjednocená 2.p vlak+bus/MHD.… Číst vice »
Váš komentář patří mezi ty, kterým se nedá dát + ani -. Za začátek byste dostal +, za konec -. Lokálky se ruší hlavně proto, že jsou na počet převezených cestujících strasně drahé. A pokud podél té lokálky stejně musí jet autobus, aby obsloužil obce, které na trati nejsou nebo mají zastávku vlaku v nepřívětivé vzdálenosti, tak tam jezdí autobus a nejezdí tam lokálka. Lidnatost kraje na to nemá žádný vliv. Spíš to, že se teď ty obce rozvíjejí jiným směrem, než kudy někdo před 150 lety položil koleje. Jsou přece místa, kde před pár lety nejezdil žádný vlak a… Číst vice »
OK, jak to odpolitizovat, když ten systém tak nějak závisí na tom, co kraje objednají, případně, co požadují obce. Pokud se obec nedohodne s krajem na tom, jak to obsloužit, a jak to bude placeno, tak je to blbý. Samozřejmě je nesmysl, když jsou vedle dva systémy. Pokud je jeden systém zdarma, tak je to lepší, ale i tak je to blbý. Co se tarifu dopravců týká, je to rovněž o dohodě. Pokud vím, tak na lince S49 to snad funguje tak, že Arriva musí prodávat jízdenky PID, a dokonce i uznávat jízdenky ČD, jinde to ale zatím dopravci nemají… Číst vice »
Hlaváčkovi v Praze asi místo nedají, protože je moc v rozporu s primátorem, co se týká dopravy.
Jediným kritériem je cena a pak se vymýšlí nesmysly, jako snižování věkové hranice pro řízení autobusu, protože za ty peníze to nikdo normální nebude chtít dělat.
A ty myslíš, že když by byla cena vyšší, že by peníze šly na platy řidičům? To spíš bude mít generální ředitel větší odměny za lepší hospodářské výsledky 😀
No kdyby se chtělo, určitě by se našlo řešení – Stačilo by, aby jedním z kritérií byla výše mzdy řidiče, minimální mzda…Neříkám, že by se mělo plýtvat, ale kdo pracuje, měl by být adekvátně odměněn a to v jakékoliv profesi. A pak ať bere management, klidně balík.
Nejsem si úplně jist, jestli je takové kritérium v souladu se ZZVZ.
Vzhledem k tomu, že kraj ty řidiče nezaměstnává, těžko může určovat jejich mzdu.
řekl bych, že v Německu je při soutěžích běžný detailní rozpad ceny i položkou mzda řidiče, aby odběratel věděl, že je kalkulovaná v adekvátní výši, tudíž dodavatel buď za ty prachy nikoho nesežene, nebo za chvíli přijde s požadavkem na navýšení nebo zkrachuje
Takže nějaký konstruktivní návrh, jak to udělat jinak a lépe?
Soutěžit za vyšší cenu
Velmi konstruktivní. Takže kdo dá (chce) víc, vyhraje?
A čeho se tím docílí ? Vyššího zisku pro majitele firmy ?
Proč by se nemohla snížit věková hranice ? To, že je jiná pro bus a auto je zbytečný precedent z minulosti. Sníží se nedostatek řidičů, hodně mladých nadšených kluků chce řídit bus, není na tom nic špatného (až teda na Pecháčka pro tocvolanty, kteří by chtěli vydírat za vyšší plat. 😂
Pokud vím, tak smlouvy byly schváleny již na konci dubna, to bude asi nějaká mylná informace.
A neměla ona se dnes schvalovat vlna B?
byly schváleny středočeskými radními. chybělo schválení pražskou Radou a zastupitelstvem STC. To nastalo dnes.
A co tedy bylo Usnesení č. 014-24/2023/ZK ze dne 24.4.2023? Předpokládám, že na krajském webu si jej najdete sám.
Ve výbavě autobusu klimatizace bude. A když ji řidič pustí, nedostane bonus za úsporu paliva. To už známe…
Známe ICOM…
A když nepustí, hrozí ICOMu pokuta za nedodržení teplotní pohody.
Dá se prosím někde přesně najít, jaké linky spadají do jaké oblasti?
Ano,v zadávací dokumentaci výběrové řízení. Na stránkách ROPIDu je i odkaz.
https://pid.cz/o-organizaci/o-organizaci-ropid/verejne-zakazky/