Středočeští radní schválili další balík nových smluv na autobusové dopravce

Iveco Crossway v barvách PID dopravce Martin Uher. Foto: Martin UherIveco Crossway v barvách PID dopravce Martin Uher. Foto: Martin Uher

Nejvíce zakázek ve druhé vlně soutěží získala Arriva.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza V.

Chybí mi v článku informace, jak se podařilo na Brandýsku vyloučit Tourbus, který měl druhou nejlevnější nabídku.

Pepe

Čili jak to dopadlo s tim Mníšeckem? Zůstane tam Martin Uher nebo tam nastrčí Benešovský?

Mufiklo

Benešovský

kubisek

To nemohlo po vyhodnocení VS dopadnout jinak, než ČSAD Benešov.

Smutný příběh

No skvělé, neříkám, že OAD nebo Tourbus by byl nějaký zázrak, ale třeba by ty autobusy alespoň jezdily….
ČSAD kašle úplně na všechno, autobusy během směn kvůli špatnému stavu mnohokrát nedojedou směnu a náhradní se nevypraví, protože zkrátka není, zvlášť u subdodávek. Zbytek slušných řidičů odešel za lepším a ostatní se na to chystají, takže se mohu těšit na další Ukrajince, co projíždí zastávky a jezdí s busem jako s tankem.

Kernteriér

Tourbus???? To snad radši sdílenou koloběžku bez baterky.

Smutný příběh

A máte prosím s touto firmou nějaké větší zkušenosti? Osobně jsem s ní jel jednou a nebyl žádný problém, proto mě zajímá vás názor. Co se týče ČSAD, tak nyní dosahuje takových kvalit, že raději jezdím na kole do města, kde když vynechá bus, tak další jede (většinou) za chvíli. Nikdy nezapomenu, když k nám v zimě jezdila subdodávka Libuše Mikší, jenž bez jakékoliv údržby měla staré autobusy, které ČSAD vyřadilo. Kolikrát tyto vraky nevyjely stoupání v Brandýse od Olšinek k nádraží… A řidiče raději nebudu ani komentovat, minulý týden mi zrovna řidič této subdodávky na posledním spojí projel bez… Číst vice »

Kernteriér

Mám, několikaleté z pozice zaměstnance na DPČ a mnohaleté z pozice cestujícího a šotouše. Zkušenosti by vydaly na CD, ale bylo by to v jistém slova smyslu hodně smutné vyprávění. A to jsem si šichty vlastně vybíral.

LiborV

Subdodávky od firmy pana Štěpánka jsou též pověstné. Vozy bez úklidu a údržby, viditelně rezavé, uvnitř smradlavé a rozhrkané…

PetrM

Vím že dostanu mnoho minusů na toto téma, ale přátele probuďte se. Kolik % rodilých Němců jste viděli za volantem MHD, ve městech v Německu, kolik rodilých Francouzů jste viděli za volantem MHD ve městech ve Francii. Všude ve světě je to stejné a DPP to čeká postupem času také, jakmile zmizí ochranná ruka magistrátu.

JackBrno

Otázka je, jestli je to správně a jestli opravdu jsme na tom tak špatně, že jediným kritériem má být cena.

Kubrt

Jako že řidič-imigrant je dost dobrý pro Nory (mimochodem, jezdí tam i Češi), ale nám s polovičním HDP nestačí? Probuďte se, PetrM má naprostou pravdu. Kdo z vás by chtěl, aby jeho syn, až vyroste, byl řidičem MHD? To je podobné pokrytectví, jako když čeští kapitáni průmyslu horují pro to, aby děti nastupovaly do učebních oborů. A pane továrníku, jaký učňák studuje vaše dcerka? Eeeehm, práva, v Oxfordu.

David Novák

Přesně tak. Bez cizinců se v tomto neobejdeme. Ať se nám to líbí nebo ne a je třeba si to přiznat.

VTT

Tady si myslím, že brzy nastoupí autonomní vozidla. Což bude úplně to nejlepší, jak se celý obor může vyvíjet.
Dovážení cizinců na takové práce má háček: ve druhé generaci už ten autobus stejně řídit nebudou – buď se z nich stanou šéfové firem (jako třeba zakladatelé Biontechu) a nebo budou někde v ghettech.
Mimochodem, autobusy v Japonsku (mimo jiné) kvůli jejich velmi restriktivní imigrační politice řídí, světe, div se, Japonci. A autobusy tam normálně jezdí.

Kubrt

A nebo z dalších generací imigrantů budou řadoví fungující občani, jejichž děti zhusta studují na VŠ, což není mediálně vděčný, leč nejčastější případ. Autonomní vozidla by jistě byla řešením, uvidíme jak se to bude vyvíjet. Restriktivní imigrační politika v bohatých zemích vede k tomu, že společnost stárne a vymírá. Což se děje i v tom Japonsku. Tím neříkám, že je to absolutně špatně – snižovat počet obyvatel, ale naše ekonomika na to není nastavená. My pořád počítáme, že někdo nás v tom důchodu bude (aspoň trochu, pro mou generaci) živit. S ČSAD SČ jezdím téměř denně a můžu říct, že… Číst vice »

VTT

No je fakt, že když vidím na silnici autobus ČSAD Icom Benešov, tak se mu radši klidím z cesty, Bez ohledu na národnost řidiče. Jen si myslím, že imigrace je dobrý sluha, ale zlý pán. Ono by to bylo na delší diskuzi. Taky závisí na tom, odkud ti imigranti přichází – čím víc jich je, tím pomaleji přebírají vzorce chování majoritní společnosti – to není z mé hlavy, to je z rozhovoru s jedním sociologem uveřejněným v mainstreamových novinách. Z dob studia v Porúří si pamatuju na poměrně zděšený článek v novinách, kde popisovali vývoj turecké komunity v Kolíně nad… Číst vice »

Kernteriér

Jojo, vzpomeň si před pár lety na žlutém fóru na nářky, jak jde pražská MHD a příměstská doprava kvůli řidičům z východu do kopru. Což psal Pražák pracující coby řidič tramvaje v Německu…

Mimopražský

Z jednoho francouzského města byla medializovaná informace, že arabský řidič autobusu vyřešil stížnost cestujícího na hlasitou arabskou hudbu, či kvílení muezina (kdo je v tom schopen najít rozdíl) tak, že cestujícímu bylo řečeno, že pokud se mu to nelíbí, může jít pěšky. Aby se po ČSAD ještě prstíčkem nehrabalo……

Kernteriér

A já zase znám řadu případů, kdy řidič v ČR neřešil (či podobně řešil) hlasitou „hudbu“ z „magiče“ v anglickém či českém podání. Co si z toho mám odnést za ponaučení?

Mimopražský

Že pokud nebudete spokojený s hudebním doprovodem během cesty, nebudete řidičem vyhozen ven

Pat

Na Brandýssku mělo jezdit OAD Kolín. Proč se tomu tak nestalo?

Kubrt

V článku se píše „chyby v nabídce“.

Petr

Největší smůla je to rozhodně pro lidi na Brandýssku

Jarda

Tak koukám, že Brandejský ČSAD vstalo z popela. Skoro se až divím….