Středočeský kraj znovu podpoří přívozy částkou 1,5 milionu korun

Přívoz Máslovice. Pramen: obec Máslovice (www.maslovice.cz)Přívoz Máslovice. Pramen: obec Máslovice (www.maslovice.cz)

Dotace zamíří do obcí Branov, Máslovice, Oseček, Úholičky a Klecany.

Zpět na článek
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PID

Hele Borecký!!!! Když zaintegruješ veškerou vodní dopravu dle Středočeských vodních cest do PID (PID přívozy-P | PID lodě-L) odpustím ti zničenou železnici…. Takhle linky P-jako přívozy a linky L-jako lodní linky dle DÚK >>> místo železnice – turistickou vodní dopravu OK a místo Lokálek a dalších tratí linky 300-800/900 taky OK, PID = PRAHA A STŘEDOČESKÝ KRAJ…. tuhle Pecková a Hřib říkali že jsou jedna nádoba tak by bylo hezké mít místo VLAKŮ komplet PID v celích středních čechách byli jen MHD/LODĚ-PŘÍVOZY/Autobusy vše by bylo OK…. Dokonce na http://www.idsk.cz jsou znázorněné spolupráce Střední čechy+ sousední kraje(vč. Karlovarského)

John334

Existuje nějaký aktuální odhad, kolik by stála nová lávka Roztoky-Klecany? V tomhle místě podle mě chybí nejvíc. Ještě by to chtělo nějakou solidní cestu od zastávky v Řeži na obě strany, ať se dá rozumně (legálně) jít nebo jet na kole podél trati.

Stepan

Našel jsem zmínku z roku 2020, že přemostění Vltavy u Klecan bylo v územních plánech Klecan, Roztok i Středočeského kraje, ale kdosi se v tom roce (či o rok dříve) pokusil ho z územního plánu Klecan vyšrktnout, aniž by to bylo projednáno s okolními obcemi i se stavební komisí samotných Klecan. 28. února 2022 byla na radě obce Klecany prezentována jakási „informace o možnostech řešení lávky“, kterou zpracoval nějaký Ing. arch. MgA. Petr Tej, Ph.D. et Ph.D. 4. dubna 2022 rada obce schválila „zadání vypracování studie a cenovou nabídku na realizaci lávky“, opět s odkazem na toho multititulovaného pána. Nic… Číst vice »

Kubrt

Kulturní cestu Úholičky-Libčice by to chtělo; nějaké nákresy jsem viděl už před lety, ale nic se neděje. Pěšky je to v pohodě, ale na kole už horší. Teď ještě od září asi na dva roky bude, přinejmenším oficiálně, zakázaný vstup/vjezd na pravobřežní stezku v úseku Řež-Dol, protože bude probíhat oprava protipovodňového valu mezi areálem UJV a Vltavou.

Stepan

Jako podmínku jakýchkoliv dotací bych dal, aby přívoz byl obsažen v CIS JŘ a vyhledávačích spojení. A ty by si měly umět poradit i se spoji na zavolání.

digi

Tak ale provozovatelé přívozů nemohou za to že nemají mobilní připojení, o internetu ani nemluvě. (např přívoz v Branově)…
Takže i kdyby ty přívozy byly v CIS tak by nebyly aktuální…

Stepan

K zařazení jízdního řádu do CIS JŘ a do vyhledávačů spojení fakt není třeba mobilní připojení. A jízdní řád je většinou stejný po mnoho let. Do databáze to nemusí zadávat přímo převozník, to asi spíš nějaký úředník z obecního úřadu. Nebo regionální organizátor.

digi

Aha, mno pro neaktualní JŘ si můžete sáhnout na webovky, dozvíte se něco o duben až srpen od 8 do 18… pokud se zvedne voda a přívoz nepojede aktuálnost potřebujete… A že by zrovna konkrétně branov byl extramega nutný pro pracující tak to zase ne… tam je specializací turismus…

Leinad

Jak a proč řešit spoj na zavolání?
Od osmi do osmnácti odjezd vždycky v celou. (Nebo třeba pět minut po příjezdu vlaku)
Kdo přijde mimo řád, může zazvonit a když má štěstí (převozník není na obědě) tak to možná pojede dřív. (Nicméně těsně před celou čeká na dobíhače/pravidelný odjezd).

Stepan

Přesně tak. A s těmito parametry by měl umět pracovat vyhledávač spojení, zejména pokud cesta přívozem je jen součástí nějakého komplexnějšího spojení. A stejně tak by si měl umět poradit s autobusovými spoji na zavolání a případně s jinými formami poptávkové veřjené dopravy. A proč to řešit? No přece aby to bylo využitelné.

Leinad

A opravdu má vyhledávač mít napevno zadané, kdy chodí převozník na oběd, na svačinu,…? A co když přijdou cestující zároveň na všechny stanice?
Prostě to brát jako linku s hodinovým* intervalem, že za přiznivých okolností jede na zazvonění je jenom detail, který není třeba uvádět.
*navázat přestupy.

Stepan

Dopravní využitelnost „linky s hodinovým intervalem“ může být výrazně nižší než využití linky, kde je (snad s výjimkou těch přestávek) garantováno spojení na zavolání, s nějakými danými parametry. A že je čas pravidelných přestávek v jízdním řádu nebo jiném rozpisu uveden, není až tak mimořádné. Bonusem může být, že převozník zákazníka převeze i v době své přestávky, protože třeba měl příležitost se najíst o půl hodiny dříve.

Facepalm

Přívoz ve Vraným je takovej relikt z dob, kdy naproti na Strnadech byla snad jediná zastávka pražský MHD za hranicema Prahy, tedy na cestu do Prahy stačila tramvajenka, zatímco při cestě vlakem někam na MHD to byla tramvajenka plus měsíční dělnická.

Stepan

Trošku nám tam haprují ta data. Linka 255 byla zavedena od 23. listopadu 1981, zatímco přívoz je u Vraného prakticky kontinuálně od 14. století.

Kuba2

Zajímavé, že se příspěvek týká pouze vybraných přívozů. Na základě čeho rozhodl kraj podpořit pouze tyto a ne třeba přívozy ve Vraném či Zlenicích?

Jelen

Přívoz ve Vraném si platí obec sama, jak je to ve Zlenicích netuším.

Stepan

Nejen platí, ale dokonce snad i provozuje. Ovšem to samo o sobě ještě není důvod, aby si na to obec nenechala přispět i od kraje, jako to dělají ty další obce.

M19

A žádali tam?

NFF

Když se odpíchnu od toho zdůvodnění náměstka „jsou součástí infrastruktury veřejné dopravy, doplňují dopravní systém především v lokalitách, kde chybí mosty“, tak Zlenice jsou hlavně pro místní pro cesty „od hospody na plovárnu“ a jediná hodnota pro turisty je ve zpřístupnění Kormorána pro turisty na Hlásce. Vrané je pro mě vůbec záhada – tam na levém břehu není vůbec nic. Zrovna včera odpoledne jsem tam proseděl skoro dvě hodiny, za tu dobu nechtěl převézt vůbec nikdo.

Stepan

Přívoz pod Hláskou zrovna turistický potenciál docela má, spojení z Posázavské trati ke koupališti, zřícenině či na červenou a žlutou turistickou značku na protějším břehu se může turistům hodit. Ale asi se vyplatí jen čistě přes letní sezónu. Přívoz ve Vraném je specifický tím, že co pamatuji, nikdy nejezdil o víkendech. Teoreticky jezdí v pracovních dnech každou čtvrthodinu, fakticky asi slouží hlavně k tomu, že vozí do práce a z práce pár lidí z Vraného, kteří možná pracují ve výzkumném ústavu lesnickém ve Strnadech.Tipuji, že převozník většinu svých zákazníků zná a jen občas se mu tam objeví navíc nějaký zvědavý… Číst vice »

Kubrt

Přívoz v Úholičkách je taky čistě turistický, jezdí jen v letní sezóně o víkendech. Letos jako novinka funguje na úholičské straně stánek Únětického pivovaru, což jako obyvatel Řeže vítám 🙂

Stepan

Podle několik let staré zprávy na webu Středočeského kraje (kde mají vtipný zvyk uvádět u zpráv datum bez roku) měly jít Vrané, Živohošť, Žampach a Zlenice ve druhé etapě jednání a případné integrace. Přidal bych URL odkaz, ale to by pak komentář musel čekat půl dne na schválení. Hledejte článek s názvem „Přívozy se ve středních Čechách začlení do jednotného integrovaného systému“.

Stepan

Zrovna včera odpoledne byla zrovna neděle a zrovna v sobotu a v neděli ten přívoz ve Vraném léta letoucí nikdy nejezdil. Za ty dvě hodiny sezení bych se aspoň mrknul na jízdní řád. 🙂

NFF

Mně to v tu neděli bylo celkem jedno, pozastavil jsem se nad tím až dnes ve spojitosti s touto diskusi, zejména pak s dotazem, proč zrovna tento přívoz není mezi těmi dotovanými 😉