no označníky s odjezdy určitě super, jen by to chtělo inovovat ten celkový vzhled označníku. nevím, jak je na tom Praha s designem v rámci Čitelné prahy, ale předpokládal bych, že v PID by mohly být ty označníky jednotné
Vojta
2 měsíců
Tak oni ten „pokrok“ nacpali i do Staré Boleslavi na autobusák. Původně zde byla dvoumetrová tabule ukazující autobusy ze všech nástupišť najednou. Pak jí nahradili poloviční, která byla umístěná za výlohou čekárny. Teď je zmenšili opět na polovinu a pro každé nástupiště zvlášť. A to kdoví, jestli je to vůbec na všech nástupištích (včetně Školní).
Vít
2 měsíců
Opravdu nikoho dalšího nezarazilo, že roční provoz všech plánovaných 800 vyjde ročně na 3,5 milionu?
Hodnotit se dá spíše jednotková cena než nějaký takový součet. Je to určitě levnější než kompletně e-papírový sloupek od Xanthusu za 420 tisíc Kč, na druhou stranu za ty peníze toho ten displejek moc neumí a pokud IDSK finančně a organizačně nezvládá ani obyčejné klasické sloupky a jízdní řády, nejsem si jistý, jestli je správná chvíle utrácet peníze za dražší řešení.
Odjezdova tabule vzdy thumbs up. Jen stale nechapu, proc musime stale instalovat tento ohyzdny typ oznacniku … mohlo by tam toho kovu byt o par desitek kila mene a idealne treba nejaky elegandni typ by neskodil, ale co, treba jednou … 🙂
Ony totiž většinou ty elegantní bývají ještě ohyzdnější nebo jejich ambiciózní tvůrci nerespektují základní funkce, které označník zastávky má plnit. Pamatujete si třeba Kotasovy věšáky na kabáty v Plzeňské u Anděla nebo jeho kreace na barrandovské trati? Nepochopil ani to, že dopravní značky a návěstidla musejí mít nějakou jednotnou standardizovanou podobu.
Martin
2 měsíců
Ten el. inkoust je vyborny na jizdni rady, vypada jako klasiky papir a dobre se v nem cte… nechapu proc napr. v Praze je nedavaji na oznacniky…
V tomto pripane mam na mysli prave JR, nikoliv odjezdove tabule, ty nyni Praha montuje celkem dobre, jen by mohli uvadet klimatizovane a neklimatizovane vozy, tak jako tabule na Masarykove nadr. u vystupu z haly…
..tak to si tedy nemyslim… kolik lidi je zamestnano vymenou jizdnich radu, jejich tistenim, vylukami apod.? A co to stoji, pri kazde zmene ci vyluce?
Na zastavkove JR je to idealni..
A dokážete si představit, kolik lidí a peněz bude potřeba na údržbu čištění a opravy těch displejů? Pokud to tedy nebude tak, že za dva roky přestanou fungovat úplně. Kolik je dnes v PIDu odjezdových tabulí, které buď nefungují nebo ukazují nesmysly. A označníky zastávek je třeba tak jako tak periodicky kontrolovat, takže to občasné převěšování jízdních řádů ty náklady až tolik nenavyšuje. (To je trochu popíchnutí, já vím, že IDSK na údržbu naprosto kašle.)
kdyby raději udělali na každý zastávce „boudu“ tak by to bylo 100x lepší, duvod proč přesedám do auta je, že pokud mě překvapí náhlá změna na zastávce, tak bud budu vypadat jako sněhulák, nebo jako vodník atd…. To fakt ne, Tam kde je bouda se dá před počasím schovat než to pojede.
Ani tak moc ne, ty jejich nové boudy jsou totiž tak skvělé, že tam stejně z větší části prší – boky mají pod střechou i nad zemí díry, aby to bylo mělo pěknější design. I když furt lepší, jak nic, to je pravda
Ne, na klíčových zastávkách mají být větší tabule se všemi odjezdy, ať nemusím běhat po všech nástupištích, jestli to mým směrem odtamtud nejede dříve.
XXyy
2 měsíců
Lidem by patřilo n…..t jak už vidím tady v té diskuzi, jen remcání a remcání.
Tomáš
2 měsíců
To moc chytré není, když je to zase černobílé, tedy podstatně hůře vidítelné, než například bílé na modrém na informačních tabulích českých drah.
Toto černobílé je v podstatě jen vizuální smog, stejně jako na některých zastávkách MHD v Praze, stejně, jako nové od vizuálního smogu téměř neodlišitlené, tedy téměř neviditlené, označneí vstupu do metra. Například ta černá kostka u vstupu do Malostranské.
🙁
Tak já nevím jestli jste natvrdlej nebo neumíte číst??? Jsou to nízkoenergetické displeje něco jako ebook. Displeje ČD jsou svítívé. Mě fakt přijde, že půlka národa jsou mentálové
Bylo mnohokrát prokázáno, že odrazivé materiály (typicky papír) jsou čitelné za daleko většího spektra světelných podmínek (zejména na přímém slunci). Proto vůbec někdo vyráběl elektronický papír a inkoust, když už jsme tu dávno měli LCD.
A stejně tak bylo mnohokrát prokázáno, že z odrazivých materiálů se čte nejlépe černá na bílé. Proto se stále noviny i knihy tisknou černou na bílý papír, i když technicky můžete tisknout třeba béžovou na tmavě zelené pozadí.
Navíc ty panely jsou nízkoenergetické, aby mohly běžet dlouhodobě z baterie. LCD panel vám z baterie moc dlouho svítit nebude.
Jan
2 měsíců
Doufám, že to umí ukazovat mimořádnosti a výluky, aby se tam nemusel jezdit věšet papír jako obvykle.
Z Neratovic se na Prahu jezdí vlakem. A tam to elektronicky je. Kdo jezdí autobusem je masochista 😀
Nosorožec
2 měsíců
nádherný futuristický design. To navrhovala Zaha Hadid?
Pavel S
2 měsíců
Ten odjezd znamená za kolik minut nebo v kolik? Zobrazuje to reálný čas včetně zpoždění, nebo podle jízdního řádu? Přitom zobrazit tam čas a ve druhém sloupečku zpoždění by tyhle věci docela hezky vysvětlilo. Takhle člověk stejně radši koukne do telefonu. Docela zklamání 🙁
Prima, takže na každém označníku bude odkaz na článek 🙂 Přitom už existuje tolik různých příkladů, kde je to srozumitelné na první pohled i pro člověka, který si to předem nemusel někde studovat.
Já jen, že pokud jde o příkilady, tak byste zjistil byste, že stejný systém existuje v řadě evropských měst. Takže funkčních příkladů existuje bambilion.
Pokud to máte problém pochopit, je to ve vás. Nikoli v tom označníku.
Někde se v praxi ukazuje čas do odjezdu v minutách, pokud je to třeba méně než 30 minut, a pro pozdější spoje čas odjezdu jako hodinový údaj – nikomu se moc nechce dopočítávat, když je 13:47 a má to jet za 38 minut. Také jsem z toho takový rozpačitý, je to umístěné na stejném místě jako papírový jízdní řád, ale nemá to oproti němu moc výhod. Má to smysl na zastávkách kde jezdí hodně linek, abych nemusel číst 5 papírů a zároveň viděl zpoždění, ale na opravdu důležité uzly se stejně bude více hodit jedna pořádná světelná tabule na sloupu,… Číst vice »
Informace o odjezdech za >30 min, ať už psaná jako časový údaj nebo minuty do odjezdu, stejně prakticky nejsou určené pro lidi, co „chodí na zastávku před odjezdem autobusu“, protože už nejspíš věděli kdy to má jet, takže co by tam tak brzy dělali. Pokud tam ale přijdu naslepo, jako že v Brandýse ukončím výlet a tuším že každou chvíli něco jede, poslouží mi to k tomu, abych se rozhodl jestli si sednu na zastávce, nebo si ještě dojdu na zmrzlinu. A tady mi přijde už lepší psát (skutečný) čas odjezdu, ale svět se nezboří i když tam bude těch… Číst vice »
Takové tabule na zastávce ve Staré Boleslavi na autobusáku (na obrázku) byly postupem času dokonce dvě. Ale tohle je přece pokrok – sice už nevidíte, jestli se Vám vyplatí jet 367 nebo počkat na 379, ale aktivita se musí vykázat.
Když už se na to dávají takové spousty veřejných peněz, tak je docela rozumné požadovat. aby to nebylo úplně zmatlané.
Honza V.
2 měsíců
Stovky zastávek IDS nemají dodnes označník vůbec žádný, další stovky neodpovídaly státním standardům ani v době, když byly zřízeny. A tady se dávají peníze do ukazatelů odjezdů, které neukazují ani čas odjezdu, graficky amatérských (nesmyslné kombinace velikosti písma). A jak známe ze současných dat z Lítačky, v některých místech a na některých linkách budou systematicky ukazovat nesmyslná čísla, protože notoricky známé chyby v lokalizaci spojů nikdo neřeší. Když tunel, tak tunel.
A co teprve když spoj objíždí kolonu, což se u „dálkových“ spojů běžně stává, dálnice jsou zacpané často, takže se taková oklika časově vyplatí. Na mapě je pak vidět, kde se nachází, ale zpoždění ten systém určit nedokáže, podle mě by to nemělo být až tak složité (měl by znát nejen normální trasu ale i alternativy, i kdyby je měl „okoukat“ během provozu, předpokládám, že základní trasu má taky okoukanou). Že by systém ukazoval nesmyslnou polohu jsem nezažil, zažil jsem párkrát hlášku „vozidlo se přestalo hlásit na trase“ ale netvrdím, že to není možné, je to vlastnost systému GPS, že… Číst vice »
Některé formy tunelování ani nejsou trestné, jak jistě víte. Speciální ustanovení o trestnosti tunelování nechal vypustit Marek Benda od 1. ledna 2007, dost se o tom tehdy psalo. Oznamovací povinnost se vztahuje jen na velmi málo trestných činů, určitě nemá nahrazovat vlastní aktivitu státních orgánů a nemá smysl jim oznamovat to, co by měly sledovat samy. Zvlášť pokud se to týká pochybných a podezřelých subjektů. Dohazování neúměrně drahých zakázek spřáteleným subjektům je takřka modelovým příkladem, funkci trestního oznámení plní už samotný ten článek.
no označníky s odjezdy určitě super, jen by to chtělo inovovat ten celkový vzhled označníku. nevím, jak je na tom Praha s designem v rámci Čitelné prahy, ale předpokládal bych, že v PID by mohly být ty označníky jednotné
Tak oni ten „pokrok“ nacpali i do Staré Boleslavi na autobusák. Původně zde byla dvoumetrová tabule ukazující autobusy ze všech nástupišť najednou. Pak jí nahradili poloviční, která byla umístěná za výlohou čekárny. Teď je zmenšili opět na polovinu a pro každé nástupiště zvlášť. A to kdoví, jestli je to vůbec na všech nástupištích (včetně Školní).
Opravdu nikoho dalšího nezarazilo, že roční provoz všech plánovaných 800 vyjde ročně na 3,5 milionu?
3500000/800=4375 Kč ročně, tj. cca 365 Kč měsíčně na kus. Vzhledem k tomu, že v ceně jsou i služby operátora, co přesně by mělo trknout? 😉
To dělá 12 Kč denně, tj. 50 haléřů na hodinu a kus. Živý informátor s mobilem v ruce by vyšel zhruba tisíckrát dráž.
Cons tím má společného nějaký živí informátor? Trolling?
Lehce pres 4000 za jeden…Pokud je v teto cene i konektivita…
Hodnotit se dá spíše jednotková cena než nějaký takový součet. Je to určitě levnější než kompletně e-papírový sloupek od Xanthusu za 420 tisíc Kč, na druhou stranu za ty peníze toho ten displejek moc neumí a pokud IDSK finančně a organizačně nezvládá ani obyčejné klasické sloupky a jízdní řády, nejsem si jistý, jestli je správná chvíle utrácet peníze za dražší řešení.
Na displayi muzete zobrazit cokoliv,… urcite je to levnejsi nez sloup s tabuli s odjezdy,…
zarazilo. clovek by cekal vetsi raketu.
Odjezdova tabule vzdy thumbs up. Jen stale nechapu, proc musime stale instalovat tento ohyzdny typ oznacniku … mohlo by tam toho kovu byt o par desitek kila mene a idealne treba nejaky elegandni typ by neskodil, ale co, treba jednou … 🙂
Bohatě stačí když je označník chytřejší než někteří cestující. Kdyby byl ještě taky krásnější tak už by to asi nevydýchali…
Ony totiž většinou ty elegantní bývají ještě ohyzdnější nebo jejich ambiciózní tvůrci nerespektují základní funkce, které označník zastávky má plnit. Pamatujete si třeba Kotasovy věšáky na kabáty v Plzeňské u Anděla nebo jeho kreace na barrandovské trati? Nepochopil ani to, že dopravní značky a návěstidla musejí mít nějakou jednotnou standardizovanou podobu.
Ten el. inkoust je vyborny na jizdni rady, vypada jako klasiky papir a dobre se v nem cte… nechapu proc napr. v Praze je nedavaji na oznacniky…
V tomto pripane mam na mysli prave JR, nikoliv odjezdove tabule, ty nyni Praha montuje celkem dobre, jen by mohli uvadet klimatizovane a neklimatizovane vozy, tak jako tabule na Masarykove nadr. u vystupu z haly…
Protože je ta technologie na to docela drahá.
..tak to si tedy nemyslim… kolik lidi je zamestnano vymenou jizdnich radu, jejich tistenim, vylukami apod.? A co to stoji, pri kazde zmene ci vyluce?
Na zastavkove JR je to idealni..
A dokážete si představit, kolik lidí a peněz bude potřeba na údržbu čištění a opravy těch displejů? Pokud to tedy nebude tak, že za dva roky přestanou fungovat úplně. Kolik je dnes v PIDu odjezdových tabulí, které buď nefungují nebo ukazují nesmysly. A označníky zastávek je třeba tak jako tak periodicky kontrolovat, takže to občasné převěšování jízdních řádů ty náklady až tolik nenavyšuje. (To je trochu popíchnutí, já vím, že IDSK na údržbu naprosto kašle.)
Nebojte, výluky se budou věšet furt 🙂
Dobrý den budou i v Nučicích Praha východ?
Nučice… je to vůbec na mapě? 🙂
kdyby raději udělali na každý zastávce „boudu“ tak by to bylo 100x lepší, duvod proč přesedám do auta je, že pokud mě překvapí náhlá změna na zastávce, tak bud budu vypadat jako sněhulák, nebo jako vodník atd…. To fakt ne, Tam kde je bouda se dá před počasím schovat než to pojede.
Ani tak moc ne, ty jejich nové boudy jsou totiž tak skvělé, že tam stejně z větší části prší – boky mají pod střechou i nad zemí díry, aby to bylo mělo pěknější design. I když furt lepší, jak nic, to je pravda
Je vlastně nějak zakázáno stavět ty staré boudy, nebo se jenom nechce?
Každá obec si staví to, co sama chce. A na co má.
Fandím.
Toto mít na klíčových zastávkách po Praze, tak by zastávková služba nemusela mít takové peklo s aktualizacemi.
K dokonalosti tomu chybí ještě aby tam nebylo takto lesklé krycí sklo, které částečně neguje výhody čitelnosti e-papíru.
To nejde, zmizel by odbyt provázků 🙂
a plastovych folii, a spousta lidi by nemohla se projizdet Prahou po zastavkach….
Ne, na klíčových zastávkách mají být větší tabule se všemi odjezdy, ať nemusím běhat po všech nástupištích, jestli to mým směrem odtamtud nejede dříve.
Lidem by patřilo n…..t jak už vidím tady v té diskuzi, jen remcání a remcání.
To moc chytré není, když je to zase černobílé, tedy podstatně hůře vidítelné, než například bílé na modrém na informačních tabulích českých drah.
Toto černobílé je v podstatě jen vizuální smog, stejně jako na některých zastávkách MHD v Praze, stejně, jako nové od vizuálního smogu téměř neodlišitlené, tedy téměř neviditlené, označneí vstupu do metra. Například ta černá kostka u vstupu do Malostranské.
🙁
Tak já nevím jestli jste natvrdlej nebo neumíte číst??? Jsou to nízkoenergetické displeje něco jako ebook. Displeje ČD jsou svítívé. Mě fakt přijde, že půlka národa jsou mentálové
Taky že jo.
Myslíte displeje ČD ve vlacích? To je normální monitor. A to, co je na nádražích a zastávkách nemá ČD, ale SŽ. Jen upřesňuji
Jo myslím, že myslel ty na nástupištích, ty jsou modré a ano je to SŽ.
Přisvícení to asi má, to bude nejspíš to jediné tlačítko pod displejem.
Bylo mnohokrát prokázáno, že odrazivé materiály (typicky papír) jsou čitelné za daleko většího spektra světelných podmínek (zejména na přímém slunci). Proto vůbec někdo vyráběl elektronický papír a inkoust, když už jsme tu dávno měli LCD.
A stejně tak bylo mnohokrát prokázáno, že z odrazivých materiálů se čte nejlépe černá na bílé. Proto se stále noviny i knihy tisknou černou na bílý papír, i když technicky můžete tisknout třeba béžovou na tmavě zelené pozadí.
Navíc ty panely jsou nízkoenergetické, aby mohly běžet dlouhodobě z baterie. LCD panel vám z baterie moc dlouho svítit nebude.
Doufám, že to umí ukazovat mimořádnosti a výluky, aby se tam nemusel jezdit věšet papír jako obvykle.
Vsadil bych se, že to sice umí, ale ti lidi to neumí, takže tam bude viset papír jako obvykle.
Panel chytřejší než jeho správci.
Spíše lépe říditelný… dáte příkaz a funguje…
A víme, na kterých zastávkách přesně, nebo to bude překvapení? Rád bych Neratovice na lince 348.
Ptejte se na městě, jestli projevili zájem.
Ve Slaném asi 10 zastávek.
Z Neratovic se na Prahu jezdí vlakem. A tam to elektronicky je. Kdo jezdí autobusem je masochista 😀
nádherný futuristický design. To navrhovala Zaha Hadid?
Ten odjezd znamená za kolik minut nebo v kolik? Zobrazuje to reálný čas včetně zpoždění, nebo podle jízdního řádu? Přitom zobrazit tam čas a ve druhém sloupečku zpoždění by tyhle věci docela hezky vysvětlilo. Takhle člověk stejně radši koukne do telefonu. Docela zklamání 🙁
Za kolik. Je to v článku napsaný…
Prima, takže na každém označníku bude odkaz na článek 🙂 Přitom už existuje tolik různých příkladů, kde je to srozumitelné na první pohled i pro člověka, který si to předem nemusel někde studovat.
Boze, nehledejte v tom problem. Nejpozdejc pri druhe jizde kazdy, i mirne retardovany, uzivatel pochopi, jak to funguje.
Pokud vy ne, tak proboem neni na strane ropidu.
Což ovšem neznamená, že to nejde udělat tak, aby to každý pochopil hned na první pokus. Zejména když už příklady existují.
Byl jste někdy dál, než v praze na ulici?
Já jen, že pokud jde o příkilady, tak byste zjistil byste, že stejný systém existuje v řadě evropských měst. Takže funkčních příkladů existuje bambilion.
Pokud to máte problém pochopit, je to ve vás. Nikoli v tom označníku.
Někde se v praxi ukazuje čas do odjezdu v minutách, pokud je to třeba méně než 30 minut, a pro pozdější spoje čas odjezdu jako hodinový údaj – nikomu se moc nechce dopočítávat, když je 13:47 a má to jet za 38 minut. Také jsem z toho takový rozpačitý, je to umístěné na stejném místě jako papírový jízdní řád, ale nemá to oproti němu moc výhod. Má to smysl na zastávkách kde jezdí hodně linek, abych nemusel číst 5 papírů a zároveň viděl zpoždění, ale na opravdu důležité uzly se stejně bude více hodit jedna pořádná světelná tabule na sloupu,… Číst vice »
Upřímně obdivuju lidi co chodí na zastávku regionálního autobusu 38 minut před jeho odjezdem.
Informace o odjezdech za >30 min, ať už psaná jako časový údaj nebo minuty do odjezdu, stejně prakticky nejsou určené pro lidi, co „chodí na zastávku před odjezdem autobusu“, protože už nejspíš věděli kdy to má jet, takže co by tam tak brzy dělali. Pokud tam ale přijdu naslepo, jako že v Brandýse ukončím výlet a tuším že každou chvíli něco jede, poslouží mi to k tomu, abych se rozhodl jestli si sednu na zastávce, nebo si ještě dojdu na zmrzlinu. A tady mi přijde už lepší psát (skutečný) čas odjezdu, ale svět se nezboří i když tam bude těch… Číst vice »
Ale musíte oběhnout všechna nástupiště, protože třeba směrem na sídliště to může jet ze čtyř stanovišť.
Třeba se tam jdou jenom podívat, v kolik jim to pojede.
Takové tabule na zastávce ve Staré Boleslavi na autobusáku (na obrázku) byly postupem času dokonce dvě. Ale tohle je přece pokrok – sice už nevidíte, jestli se Vám vyplatí jet 367 nebo počkat na 379, ale aktivita se musí vykázat.
Vy jste jeden z těch remcalů, kterým se nikdo nezavděčí co?
Ano.
Když už se na to dávají takové spousty veřejných peněz, tak je docela rozumné požadovat. aby to nebylo úplně zmatlané.
Stovky zastávek IDS nemají dodnes označník vůbec žádný, další stovky neodpovídaly státním standardům ani v době, když byly zřízeny. A tady se dávají peníze do ukazatelů odjezdů, které neukazují ani čas odjezdu, graficky amatérských (nesmyslné kombinace velikosti písma). A jak známe ze současných dat z Lítačky, v některých místech a na některých linkách budou systematicky ukazovat nesmyslná čísla, protože notoricky známé chyby v lokalizaci spojů nikdo neřeší. Když tunel, tak tunel.
A co teprve když spoj objíždí kolonu, což se u „dálkových“ spojů běžně stává, dálnice jsou zacpané často, takže se taková oklika časově vyplatí. Na mapě je pak vidět, kde se nachází, ale zpoždění ten systém určit nedokáže, podle mě by to nemělo být až tak složité (měl by znát nejen normální trasu ale i alternativy, i kdyby je měl „okoukat“ během provozu, předpokládám, že základní trasu má taky okoukanou). Že by systém ukazoval nesmyslnou polohu jsem nezažil, zažil jsem párkrát hlášku „vozidlo se přestalo hlásit na trase“ ale netvrdím, že to není možné, je to vlastnost systému GPS, že… Číst vice »
Tunel? Vy něco víte? Už jste podal trestní oznámení? A víte že je to vaše povinnost?
Některé formy tunelování ani nejsou trestné, jak jistě víte. Speciální ustanovení o trestnosti tunelování nechal vypustit Marek Benda od 1. ledna 2007, dost se o tom tehdy psalo. Oznamovací povinnost se vztahuje jen na velmi málo trestných činů, určitě nemá nahrazovat vlastní aktivitu státních orgánů a nemá smysl jim oznamovat to, co by měly sledovat samy. Zvlášť pokud se to týká pochybných a podezřelých subjektů. Dohazování neúměrně drahých zakázek spřáteleným subjektům je takřka modelovým příkladem, funkci trestního oznámení plní už samotný ten článek.
Co myslíte, nemáte povinnost to překazit? 😉 https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-40#p367
Ano, překazit se dá třeba i napsáním článku nebo upozorněním ve veřejné diskuzi. Ovšem jeden člověk na překažení zpravidla nestačí.
to je alibismus par excellence.
v cem ten clanek plni funkci TO? opravdu berite, ze na jeho zaklade budou instituce cokoli konat?
malinko si odporujete.
Konat asi nebudou. Formálním oznamováním toho, co je zjevné a veřejně známé, na tom nic nezměníte.
a co tedy je v tomto pripade zjevne?
Navíc na místě, kde už dvě velké odjezdové tabule byly. Ale možná už zase nefunguje ani jedna…
Anebo naopak chybí… Kdo ví 🤪🤪🤪. Postupně
Tohle byla původně reakce na smazaný příspěvek ohledně perexu… Jelikož i perex už byl upraven, vypadá ten příspěvek teď dost divně
Takhle se vydělávaj prachy…
Každý označník by měl mít i kamery…
A kdo by je sledoval?
Když vidím majitele dodavatelské firmy, nemůže mě napadnout nic jiného než to, že by stojany měly být osazeny hasícími přístroji 🤣🤣🤣
Že by nějaká „žhavá“ novinka?
to bylo slabší