Středočeský kraj vybral dopravce z první vlny soutěží, rozhodovala cena
Nové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PID
Výběr musejí potvrdit ještě zastupitelé a pražští radní.
Výběr musejí potvrdit ještě zastupitelé a pražští radní.
Pokud budou vysoke sankce vuci vybranym dopravcum pri poruseni standardu, dale zakaz outscorcingu pri provozovani a treba osobni financni zainteresovanost vrchnich politiku z Kraje, tak proc ne.
Aspon si to dopravci, kteri jsou nekvalitni, rozmysli.
Kriterium kvalita by mela byt tez zohlednena, nez jej podle ceny.
Co je zle na outsourcingu, pokial subdodavka splna standardy?
pro normalni lidi vubec nic.
Taky by se měli dívat jestli včas opravy bus nebo i na banalitu se čeká měsíc. Koupit něco nejlevnější nemusí být zrovna výhra
Pokud dlouhodobě užíváte služby se kterými jste nadmíru spokojeni a jiný dodavatel vám nabízí o pár korun nižší cenu s neznámou kvalitou jdete do toho?
Pokud utrácíte cizí (veřejné) peníze a jste kontrolován? Pravděpodobně ano.
takže ušetřím nula nula nic, služba se nejspíš zhorší a já budu spokojen hmmmmm
No potěš koště OAD Kolín oblast Mnichovo Hradiště. Řidiči jim schází nějakou dobu, stovky odreknutych spojů z personálních důvodů a vozový park? Kovošrot. Borecký se zbláznil zřejmě.
A řidiči schází všude😃1000 odřeknutých spojů..kdy byl naposledy odřeknutý spoj🤣
Jenže on jaksi nemůže v soutěží rozhodovat svévolně.
Bohužel ve výběrovém řízení chybí důležitá podmínka, že nespolehlivé firmy, které již někdy selhaly a smlouvy a standardy porušovaly, by neměly být do soutěže vůbec připuštěny. A totéž by se mělo vztahovat i na členy statutárních orgánů a na odpovědného zástupce s odbornou způsobilostí, aby se ty firmy nepřevtělovaly. Zákon o silniční dopravě řeší pouze následky porušování zákonů, nikoliv následky porušování smluv a smluvních standardů – ty je nutno zohlednit ve výběrových podmínkách.
Vozový park bude pod novou smlouvou i u OAD. Více mě zajímá proč byl vyřazen Lutan. Ví to někdo?
Neprokázání kvalifikace
Děkuji, jen si pod tím neumím nic konkrétního představit. Zda šlo o nějakou administrativní chybu, nebo zda jejich firma nesplňuje nějakou konkrétní podmínku.
muze to byt i uplna formalni blbost, kterou nedodali. a bude to v protokolu o vyberku.
Probíhá tu zajímavá diskuze, tak bych rád přidal svoji úvahu. S nástupem nových dopravců zanikne nutnost komunikovat s řidičem, díky nástupu všemi dveřmi v celém SČK. Tím pádem ty autobusy můžou řídit Ukrajinci a další lidé z východu a prakticky nepotřebují znát jazyk. To bude znamenat jak mzdovou úlevu pro dopravce, tak značný odliv českých řidičů z tohoto dopravního systému. Vydělají na tom všichni, PID to bude mít levnější, lidé z východu získají pro ně výhodnou práci a dopravci z nezávazkového sektoru nebo DPP tolik potřebné zkušené řidiče… Za mě dobrý a perfektní krok od Boreckého, na kterého se kydá… Číst vice »
A jezdíte taky někdy tím autobusem? Zkuste se svézt třeba s ČSAD SČ. Ukrajinci zastavují metr od chodníku, jezdí s autobusem jak s tankem a kdo na to doplatí? Asi těch pár českých řidičů, kteří se o autobus starají, kteří jezdí slušně a dle předpisů, takže tuto skupinu musíme potrestat, avšak je pravda, že zrovna u této parodie na dopravce tito slušní řidiči zpravidla utekli nebo brzy utečou.
Tak už se těším ,jak tu budou jezdit cizinci 😃🤣Ono je úplně jedno,jestli řídí Čech nebo cizinec..Firma ho musí zaplatit úplně stejně,aspoň tak tomu je dnes..a spoléhat se na to,že řidiči nebudou vybírat jízdný😃😃Tak to vydrží do té doby,než na kraji zjistí,o kolik jsou menší tržby😃😃Z 10 lidí pojede min 8 bez jízdenky😃😃😃
Gratuluji k vtipné náladě po ránu.
Kraj bude nabírat 150 revizorů takže o výběr jízdného bych se nebál. Výhoda cizinců je v tom že si sem přijeli v první řadě vydělat, takže jim tolik nevadí přesčasy, půlené směny a podobně. A to že jezdí jak s tankem neplatí u všech, s ČSAD SČ jezdím a někteří jsou mnohem slušnější a lepší než čeští řidiči.
150 revizorů na cca 1200 autobusů..ještě aby byl zájem o tak zajímavou práci revizora😃
Ano, cizinci si sem přijeli vydělat. Takže nebudou jezdit s busem za minimální mzdu. Pokud si budou chtít vydělat řízením, budou jezdit s náklaďákem.
Tak opět hlavní kritérium cena,jako u nás na Přeloučsku.Umbrella,podsekne cenu, nakoupí drahé setry v automatu,pak zjišťuje, že na to nemá.Pan Steiner, nám dal 150 Kč na hodinu,jako v Arrive, jenže Arriva už dvakrát přidala, končím tady,je to hrozná firma!!
Je zvláštní, že tam, kde vyhrála Umbrella, nebyly výpadky a reprezentativní vzorek je dost vysoký.
Tak nejhorší dopravce v PID vyhrál Mnichovo Hradiště. Asi tam bude dojíždět z Nymburka.
Jinak všem chytrolínům, kteří rozporují kritérium cena. Kraj soutěžemi ušetří minimálně 20% dnešních nákladů na autobusovou dopravu = žádné redukce, možnost rozšiřování dopravy. Nedostatky vyřeší sankce. Kdo si myslí, že to jde jinak, tak přeji hodně štěstí v boji s ÚHOS.
Sankce to bohužel nevyřeší vždy. Podívejte se například na vlaky. Kolem Prahy jezdí všechny CityElefanty posprejované, ale dopravce dostává zcela nicotné sankce za neodpovídající čistotu. U autobusů je také kontrola zjevně trochu nedostatečná, když se stále dokola objevují případy (u vybraných dopravců), kdy řidiči kradou a nevydávají lístky. Proč se to nestává ve vlaku u průvodčích?
Já jenom nevím, jak chcete hodnoti ve výběrku, jak soutěžící zaručí čistotu jednotky.
Napíše o tom esej, jak to bude dělat a hodnotící komise ji bude známkovat?
Kradou?když si něco platím,tak mám trvat na jízdence..jak jednoduché🤣😃
Myslím si, že se spíš bojí nedostatečné kontroly a tedy i sankcí…
Kritérium cena ano, ale nesmí být podnákladová. Taková nabídka se musí z výběru vyřadit. To není kraj schopen spočítat a ochoten udělat, musel by to pak obhájit u soudu. Takže výsledek bude jasný, byť třeba ne tak markantní jako v Pardubickém kraji. Firmy, které si „nakalkulovaly“ řidiče za 150,- na hodinu (když DPP platí 225,- a stejně jich má málo) budou skuhrat že je „málo řidičů“. A možná tento svůj evergreen ještě doplní návrhem poslancům, aby mohli bus už řidit šestnáctiletí…
To co píšete
Pardon, uklik a nevím jak to smazat :-(.
Ušetří tím že nebude na řidiče jako vždy a bude jako v pardubickém kraji kde vyhrál busline
BusLine zničil za těch pár svou reputaci tak, že se na výběrka do SčK přihlásil jednou a s nejdražší nabídkou. A trh se vyčistil.
A Arriva DeBility Company, u ktorej to zatial vyzera, ze si odkusne najvacsi kus kolaca, demonstruje svoju neschopnost snad pri kazdej zakazke uz od cias Teplicka v roku 2015. Trh si s nou dava na cas.
proti arrive ze smeru zdice beroun nemam nejmensich pripominek.
bus line jezdi v sousednim okrese misto comettu a krome toho, ze to je sorka, tomu nemuzu nic vytknout (jede to vcas, ciste to je, funguje platba kartou…)
Troufám si předjímat, že lidi z mníšeckých linek (kde nyní panuje řekněme až neobvyklá spokojenost s dopravcem) dají ten výběr úředníkům s každou chybou či nedostatečností hned sežrat. Bude to houby platné, poněvadž pravidla jsou daná, i kdyby rozdíl byl minimální. Standardy a jiné kvalitativní předpoklady jsou sice definovány dopředu, ale dostát jim v reálu, s tím mnozí mají potíž.
Přesně tak. A dopravci typu ARRIVA CITY nebo OAD Kolín si zřejmě dovedou spočítat, že je lepší nebýt nejlepší, ale klidně někde naspod a občas zaplatit nějakou menší sankci.
Vesměs to všude probíhá podobné. Část z řidičů a zaměstnanců přejde pod nového dopravce. Důchodci skončí. Někteří zaměstnanci půjdou na jiné linky dopravce a chybějící část se doplácne těmi, kdo jsou nespokojeni jinde, mladými, Ukrajinci,…
Kvalita je sice jiná věc, ale je to o lidech a případně o sankcích. Většinou lidi nepředěláš.
uhra je urcite skoda, ale icom rozhodne neni to nejhorsi, co tam mohlo nastat. vozidla jsou slusna, vypadky nezaznamenavam.
ridici tak napul cesi a ukrajinci, vykonu je fakt hodne.
Spočítejte si s jakou cenu tam ICOM vyhrál. Je to masakr.
Kdyby UHER byl trochu odvážnější, má to v kapse. Ale ta vysoutěžená cena je opravdu s výkony, které tam jsou, moc vysoká.
Tak snad se ČSAD Benešov neřídil heslem „mít počet levných busů a řidičů na krev a pak doufat, že nedorazí moc pokut“:)
Tak zrovna náhodou ty autobusy jsou dobré oproti Sorkám nebo jiným busům.
panda o tom totiz vi uplne kulovy.
busy maji nadstandardni pomerne dlouho (setry, nyni nizkopodlazni).
Bude mít M. Uher práci i pro nějaké klouby, pokud dostane Štěchovice?
Vše je tam psané na vozidla kategorie SdN – standardní nízkopodlažní. Jest to k nalezení v příloze č. 1 návrhu smlouvy v dokumentaci zadávacího řízení – https://zakazky.kr-stredocesky.cz/contract_display_10684.html
Ano
Pro většinu současných vozů mít dopravce nebude. Pravděpodobně jen pro ty nejnovější. V rámci dodržení kvalitativních požadavků budou dopravci kupovat větší množství nových vozidel. Stejně tak i M. Uher.
Takže ty nedávné řeči Boreckého o zohlednění kvality byly dle očekávání jen řeči.
Jak byste takové zohlednění řešil v případě dopravce který dosud v PID nebyl?
od toho jsou standardy kvality a sankce za jejich nedodržování
Pak ale přece nemůžeme mít v systému žádné nekvalitní dopravce, což?
A není lepší zohlednit už při výběru kvality dopravce, který se nejen osvědčil, ale zároveň je dlouhodobě oblíbený u cestujících? Doufání v hrozbu sankcí u nejlevnějších nabídek mi připadá podobně krátkozraké, stejně jako doufat že hrozby větších postihů strojvedoucích povedou k větší bezpečnosti provozu na železnici.
A jak to chcete zohlednit?
Třeba tak, že dopravci, kteří ztratili spolehlivost a dobrou pověst, budou z výběrového řízení vyloučeni? To podle Vás není možné? Podobnou selekci zná i zákon o silniční dopravě, ale ve vztahu ke koncesím a porušování zákona. Ve výběrových řízeních by obdobným způsobem mělo být zohledněno porušování smluv a smluvních standardů v minulosti. Když Ústecký kraj před lety tímto způsobem vylučoval DPÚK a jeho reinkarnace, bylo na tom shledáno něco chybného?
Jasně, ale to není tento případ. O ICOMu si můžeme myslet ledacos, nicméně v hodnocení standardů kvality nejsou zásadním propadákem.
Jste si vědom, že v rámci veřejné zakázky nelze zvýhodňovat jednoho účastníka nad ostatními – o nerovnoměrných podmínkách neluvě…?
No právě, jednou ze sankcí za soustavné porušování standardů by mělo být i ukončení smlouvy a vyloučení z dalších soutěží. Jinak jsou ty sankce neúčinné, jak i vidíme, a v soutěžích pak vítězí dopravci s nejvíce podstřelenými cenami, kteří pravděpodobně s plněním standardů ani nepočítají, protože to něco stojí. Ostatně celý ten systém znevýhodňuje solidní a stabilní firmy, které dbaly na nějakou úroveň kvality, a preferuje pomíjivé entity, které se narychlo vytvoří z ničeho a po ztrátě zakázek zase vysublimují, případně zkondenzují v nějakém úplně jiném regionu. To je prostředí ideální jen pro pomíjívé mafiánské firmy s přístupem „po mně… Číst vice »
Řekl bych, že mezi vítězi není ani jedna nestabilní a nová firma. Podle této logiky by se například nikdy do ZDO nedostala Umbrella.
Ale stabilní firmy se budou muset transformovat na firmy převtělovací a pomíjivé – s přesunem do jiného regionu vymění velkou část personálu i provozovny. A taková firma, která se každých pár let rozplyne a zkondenzuje na jiném místě, už nebude stát na lidech, kterým na té firmě a její pověsti a kvalitě záleží.
Nabízíte se jako dobrovolník, co místo kraje zaplatí pokutu od UOHS?
A který dobrovolník bude nahrazovat neodjeté spoje nebo zkrachovalého dopravce z důvodu přílišných plateb za sankce? Proč nelze zohlednit dopravce, který už je za kvalitu služeb prověřen časem a má velmi podobnou nabídku?
Navrhuji aby rozdíl platil kraj z peněz občanů pokud se na tom shodnou.
Co byste chtěl hodnotit? Jestli jsou řidičí štíhlí? Krásu průjezdu zatáčkou? Velikost páky brzdy? Nechci to zesměšňovat, nicméně při kvalitním zadání VŘ a jasných přesných standardech PID není kam uhnout. Bylo by hodně soudů. A je otázkou, jestli když Martin Uher vyhrál Štěchovicko, jestli má vůbec kapacity na Mníšecko. Možná je petice bezpředmětná. Také jsem u něj vídal subdodávky. Nikde jsem to nečetl (námět pro p. Sůru).
Co vím, tak pro Uhra jezdil Kukla či Hrneček.
Nikde jsem nečetl, jestli zvládne Mníšek, pokud vyhraje Štěchovice. Ne kdo jezdil subdodávky. Příště se budu snažit formulovat lépe 🙂
A taky Abas, Holdos