Středočeský kraj se dohodl s obcemi, provoz vlaků z Mělníka do Mladé Boleslavi omezí na víkendy
Železniční stanice Mšeno. Foto: Marie Čcheidzeová, Wikimedia Commons
Kraj si od změny slibuje úsporu osmi milionů korun ročně.
tímto vlakem jsem chtěl jet z bolky do mělníka, ale on jede snad jen 3x za den? Když jsem měl sítovku pidu a když už jsem byl v bolce, tak jsem to chtěl projet do mělníka a jet idolem domů, no a žádná kochací jízda vláčkem se nekonala, nebudu v bolce čekat 3 hodiny až někdy večer pojede spoj… Takže sem musel tím skurveným busem, co jezdí po těch cyklostezkách do každy vesnice, div nepoboří kdejakej barák, to vymejšlelo který prase? Bus větší než ty „cyklostezky“ tedy silnice 3 a 4 tříd mezi vesnicemi, všude se různě otáčí, sklonové poměry… Číst vice »
Rozumím, ale když on ten vlak je tak pohodlný. Radši zrušíme, nejprve pohodlný vlak pod záminkou ušetření, následně nakoupíme busy a budeme dávat na busy ještě větší částku než na provoz vlaku. No a pak se busy nahradí ještě něčím horším, třeba koňskými povozy. A poslední krok bude zrušení koňských povozů a kompletní návrat do jeskyní či na stromy.
Nejdřív tam stč kraj zavedl nepoužitelný jízdní řád, tak to logicky končí, mají to vymyšlené dokonale, navíc zbylé vlaky nenavazovaly na vlaky Nymurk-Mladá Boleslav. Ušetří 8 milionů a znehodnotí investici generální opravy Mělník-Mšeno. To je ekonomický vzor ala STAN. Hlavně, že bude na platy úředníků kraje.
ono to nenavazovalo ani z mělníka, když chcete přestoupit v mělníce nebo boleslavi at už na vlak nebo bus, tak se to nedá stíhat. Tohle úmyslné ničení dráhy by se mělo trestat.
Nelžete, v Boleslavi to jezdí na přípojovou skupinu ostatních vlaků. V Mělníku je kvalita návazností daná také možnostmi tratě 076, kde SŽ neustále prodlužuje cestovní doby vlivem nových ohlašovacích povinností atp. Lepší návaznosti v Mělníku zase znamenají (částečné) pobyty ve Mšeně, což je sice menší zlo, ale taky na to spousta „expertů“ nadává…
záleží jak dlouho by musel být vlak ve mšeně a jaké jsou možnosti křižování, nešlo by mít křižování na více místech?
Vezměte si prášek. Logicky to nemůže najednou navazovat na všechny vlaky na planetě, když to má nějaká omezení a ne všechny vlaky se tam potkají v jednom uzlu. Primárně to navazovalo/navazuje na rychlíky R21 a R22, tak to zároveň nemůže navazovat na Os, když ty jednou jindy. Když by to nenavazovalo na rychlíky, budete tady ječet, že to je systematická likvidace železnice a ujíždí to rychlíkům…
Děkuji hlavně za prezentaci s detaily o provozu a nákladech. Nicméně podle množství autobusové dopravy, bych řekl, že „šetření“ probíhá zvláštním způsobem. Je to jako kdybych měl stavební firmu, kde pracovalo 10 chlapů s lopatami a 1 bagrista s bagrem. Pak v rámci šetření jsem bagr prodal do šrotu, bagristovi dal lopatu a krumpáč a nabral ještě dalších 5 chlapů s lopatami. Nakonec tak místo solidně odvedené práce a politiky zvyšování počtu bagrů ve firmě, mám jenom maníky s lopatami. A můžu se s firmou zajímat pouze o drobné zakázky, někde přicmrndávat, nebo rovnou vyhlásit bankrot. Nebo podobný příklad měl… Číst vice »
V tom je právě ten vtip, že zde není koncepce dopravy. Železnice by měla být páteří a na ni navazovat ty místní autobusové spoje, silniční oprava obecně. Tím se zvýší počet cestujících, tržeb a dojde k lepší dopravní obsluze nejen místní, ale i v rámci ČR. Samozřejmě se pak ušetří za nadbytečné množství „dlouhých“ autobusových linek, které ve venkovském osídlení jsou nevýhodné, pomalé, drahé a nefunkční. Jenže to by museli organizátoři dopravy chtít, aby zde byla opravdu atraktivní a funkční doprava pro lidi. Ale nějak to buď nedokáží nebo nechtějí. A opírat se průzkumy využití a obsazenosti, když tu dopravu… Číst vice »
Vážení, jen stručně, je to prostě likvidace české železnice. V momentě, kdy nenavazují např vlakové spoje na sebe (přípoje), se nemužeme divit, že lidičky jezdit nebudou. V čase příjezdu do Mělníka , už spoje dávno odjeli. Tak proč ne :-). Sleduju koncepci dlouhodobě a hle žádná není.
Požadavek města Mělník, že chce jezdit tehdy, vyřiďte si to tam…
Mělník požaduje, aby jim nenavazovaly na nádraží přípoje? To snad ne…
Mělník požadoval konkrétní časové kóty odjezdů vlaků směr Mšeno a síťové záležitosti ho v zásadě nezajímaly…
A zas tam ta Bardovka bude celý den stát ve Mšeně. Mohla klidně udělat ještě jednu otočku do Mělníka a nabrat lidi z vlaku od Prahy. Ono řekněmě si to takhle, ten turistický potenciál je hlavně v úseku Mšeno – Mělník. V té druhé půjce jsou o víkendu minimálně Trnová a Líny zralé na projíždění, tam prostě turista nevystoupí (nenastoupí). Z mého pohledu bych viděl jako lepší určitý počet spojů v úseku Mšeno – Boleslav město (bez zajíždění na hlavní) v pracovní dni a klidně menší počet spojů (klidně i nula) o víkendu na této části a navýšení spojů o… Číst vice »
Možná vás to překvapí, ale v Trnové se většinou nějaký cestující najde. Ona se ta zastávka zdá zbytečná, ale je poměrně šikovně umístěná mezi dvěma obcemi, které nemají žádné víkendové spojení. Je to sice většinou jen jeden, dva lidi, ale zrovna tuto zastávku bych určitě neprojížděl. Když něco projíždět, tak Živonín, Vrátno a Sudoměř.
Je to tak. Trnová…jeden až tři (a občas jsem to já) 😀
Zato Vrátno, Živonín…nepamatuju řadu let, že tam by někdo… Sudoměř zastávka dole, obec 0,8-0,9 km nahoře zarůstající pěšinou, no občas jeden cestující. Ale ten poblíž této zastávky konečně opravený přejezd – palec nahoru! Už se to dá projet bez vysypání všeho v kufru 🙂
některé ty zastávky mohli lépe umístit, když dělali opravu trati, tak mohli některé zastávky vhodněji umístit.
klidně at jedou i všední dny, ja si raději beru dovolenou, protože o víkendu všude jede sotva půlka spojů a nehodlam někde čekat hodinu nebo 2 na nějakej přestup, než se pak někam dostanu, tak je konec víkendu. Trasu kterou o všední den jedu 2 hodiny, tak o víkendu se to jede 3,5 až 4 hodiny, tak to fakt né. A zastávky by ten vlak měl na znamení, tedy pokud nikdo nevystupuje a nikdo by na nástupišti nečekal, tak by jel, běžně se to dělá i u autobusů, ale má to dost vlaků, že si musíte zazvonit. Snad se někdy… Číst vice »
Aneb když páteř z Prahy do okresu stojí za kulové (na železnici), tak se ty návazné lokálky obhajujou fakt blbě. Až/pokud vlak dojede z centra Prahy do Mělníka kolem půlhodiny v intervalu 15-30 min., tak případné pokračování jednou za hodinu do Mšena bude obsazené taky (a v případě přestupu se aspoň ten Shark zaplní).
A proč by neměly být obsazené spíše návazné busy, které ty lidi nezavezou do polí, ale do těch vesnic přímo?
Já třeba cestu autobusem nesnáším, je mi špatně a nemám tam prostor, když nemohu vlakem, jedu raději autem. Už dávno neplatí, že veřejná doprava je „socka“, vždyť ta jízdenka je často dražší než individuální doprava.
Jistě, ale víc lidí „za jinak stejných podmínek“ bude sedět ve vlaku. A poslední dobou bych řekl, že i za mírně horších.
Každopádně u přímých vlaků by nastal ten efekt, že by se k němu začalo přibližovat auty + bude ochota akceptovat delší docházku. V případě spojení přestupního už by si nemalá část těchto lidí dojela raději až k té páteři.
některé zastávky by stačilo posunout o kus blíž.
Které a kam bez přetrasování tratě? To je oblíbená mantra, přesouvání zastávek, ale podívejte se do mapy, jaké tady (ne)máte možnosti.
Protož to funguje úplnějinak než vaše teorie. Asi byste měl na tom venkově bydlet, abyste si to užil.
To je pravda, funguje to tak, že pojedou autem. Proč by se měli štrachat na vlak do polí?
Oceňuju ty dva páry v pátek, konečně někdo myslí na trampy. Teď ještě, aby byly v rozumných polohách, ty současné nejsou nic moc (luštit tu hromádku pixelů se mi nechce, bolí z toho oči). Ten dřívější málokdo stíhá z práce a od toho pozdějšího už se táboří za tmy.
V devadesátkách jsme tam jezdili na vandr hlavně o víkendech…
Zrušit provoz v kladiva může fakt jen ten, kdo o této trati nic neví. Když tam ještě jezdily vlaky každé 2 hodiny, vytížené byly dost. Kupodivu i po redukci na 4 páry spojů tím stále lidi jezdili, byť už podstatně méně, ale pro obce mezi ME a Lhotkou ta trať prostě význam má i pro dojíždění. Stejně tak i pro Mšeno, nejen pro zdejší školu, ale i pro místní, zas tak daleko ten vlak není, jak se zdá (znám to tam víc než dobře a vím, že to opravdu není nic hrozného). Nemluvě o tom, že turisti existují i ve… Číst vice »
Většinou nebyly. Resp. je lepší psát konkrétní čísla, každý má jinou představu, co je to dobře obsazený vlak v kladiva.
Asi to, když tam víc lidí, než jen fíra a štiplístek..
Stačí vám ve špičce 20 – 30 lidí na vůz?
Důkaz, že buď se modernizace musí udělat pořádně (v tomto případě nejspíš ukončení na Mělníce u Sídliště Pivovar, přiblížení tratě obcím Střemy a Nebužely a přímé spojení na MB město po vybudování Bezděčínské spojky) a následně zavést 60 min interval ve špičce (+ návazné minibusy po Kokořínsku) anebo to radši zavřít. Opravovat a provozovat trať pro několik spojů týdně je asi fakt nesmysl.
To co se tam provedlo v roce 2015, ale nebyla modernizace, nýbrž oprava.
Přeložka blíž Střemům je absolutně nereálná, stačí se podívat na vrstevnice (z vlaku tuto obec vůbec ani není vidět). Nehledě na to, že by to tak jako tak moc nových cestujících nepřineslo. Tady prostě měl zůstat 2h interval po celý týden jako do roku 2021, do té doby vlaky jezdily vytížené a to kupodivu i ve všední dny dopoledne.
Souhlas, asi by zářez u Střem byl příliš hluboký… Ale obecně – bez přeložek trať není schopná plnit ani pořádné ZDO, takže musí jezdit bus přes Střemy a Nebužely, což smysl existence tratě velmi podrývá…
A kde se tam jako vezmou lidi pro tu poptávku, co uživí hodinový interval? Do kolika podobně zalidněných oblastí byste navrhoval stavět novou železniční trať (neboť snaha o investice zde je ovlivněna faktem, že už tady koleje z nějakých důvodů vedou, nikoliv tím, že by oblast potřebovala kapacitní napojení)?
Pokud nezaberou nové zastávky, snížení intervalu, náhrada busů přes Střemy a zvýšení spotřebky na pumpách (na větší pokrytí nákladů silniční dopravy), pak to asi nemá nárok na existenci. U téhle trati je to velmi na hraně, ale za mě pořád lepší udělat modernizaci za 3 mld. se zvýšením potenciálu než opravy za 1 mld. s nulovou šancí na zvýšení počtu cestujících.
OK, takže byste šel tou cestou, že to „zkusíte“, ty 3 GKč tam investujete a potom by se případně rozhodilo rukama, že několik malých obcí roztroušených ve zvlněné krajině mi celodenně vlak nenaplní a že to tedy jezdit nebudeme? Bavíme se o době, kde nemáme dokončené ani napojení největšího města SČK na Prahu a jezdí nám tam šílené množství aut.
Ne, jen bych zvažoval 3 mld. se zlepšením nebo nic, ale nikoli opravy za 1 mld.. A ano, v tomto případě by to nejspíš vycházelo na to „nic“.
Investice do infrastruktury musí plynout tam, kde vyřeší nějaký problém. To platí všude, i ve Švýcarsku. Nikdo není tak bohatý, aby něco postavil a pak zkoušel, jestli to něčemu bude. Joo, kdybyste obahajoval investice do trati Praha Všetaty, abychom zůstali v kraji, neřeknu ani popel. Tam problém je. Mezi Mělníkem a MB problém není.
Souhlasim, ale to nevylučuje diskuzi o tom, jestli vylepšit trať pořádně anebo zavřít. Nejspíš by byl závěr ji zavřít. Ale v tomto případě byla zvolena varianta udělat drahé opravy (a pokračovat v nich i po roce 2015).
Vyhodit 2 mld. navíc(!) u této železnice už není na hraně, ale těžce za hranou.
Proč zrovna 2 milardy? Odkud to berete? Proč ne 10 nebo 100 m ilionů?
ŠotoPravidlo č.1) jednou tam vedou koleje, musí tam jezdit vlak, i kdyby tam nikdo nežil a nejezdil. 🙂
Pravodlo č.2 : Koleje by měly vést VŠUDE!
No když si teda takto zafilozofujeme a zanfazírujeme…Tak ideál by byl zarovnání mezi Nebužely a Kaninou, kde se to kroutí jedna radost. Vykašlat se na Živonín, kde je zastávka v poli a zastávku Nebužely udělat na novostavbě někde poblíž hřbitova a fotbalového hřiště. U Kaniny pak přiblížit tratě co nejvíc obci, kdy to zároveň přiblížiš i Kokořínsku – https://1url.cz/DrmHU (Pochopitelně se to nikdy nestane)
Když si to tak vezmeme, tak prý 8 mega ročně… Takže za dva roky máme ušetřeno na jednu mobilku ETCS do jedné lokomotivy. Nebo za to můžeme postavit asi tak 50 metrů PHS. A to vše pouze za praktické zrušení provozu na jedné trati. Geniální.
A co byste, v tomto kontextu, poradil vedení kraje, které o ETCS ani PHS nerozhoduje, ovšem udržet svůj rozpočet na uzdě musí?
Zbavit se Boreckého. Resp nechat ho jít konat to jeho dobro zase třeba na odbor kultury. Tady už by ho byla škoda, je třeba ho využít i jinde.
Tím se navýší rozpočet kraje?
Ne, jak by asi mohl?
Tak vidíš.
Hlavně xse věnovat své profesi a ne úplně jiné, což pak má i své dopady.
Kraj staví phs nebo vybavuje nějaké lokomotivy ETCS?
Hezká ukázka „smysluplnosti“ 4 párů spojů v pracovní dny coby údajné „řešení do roku 2029“ v úseku Slaný – Louny. 🙂
Reálně tento stav okolo Mšena vydrží… 2 roky?
To bude záležet na výsledku krajských voleb příští rok.
Mšenka má tu nevýhodu, že se nejedná o mezikrajskou trať. Naopak v případě tratě Slaný – Louny má do toho co kecat i Ústecký kraj, což výrazně přispělo k záchraně provozu.
Tak pokud by rušení bylo téma voleb tak vyhrají i v obcích zastánci narušení vlaků, to se nestalo a obce z omezenim poté co se vyměnilo jejich vedení souhlasili.
To je značně zavádějící tvrzení, protože původním záměrem Středočeského kraje byl nulový grafikon a bylo to tady psané už v minulosti. Právě kvůli tomu, že obce nesouhlasily, vznikl tento model provozu.
Spíš k agónii.
Nemá to hlavu ani patu. Celoroční víkendový provoz? Kdo s tím asi bude jezdit o únorové sobotě. Pokuď už zvolím turistický provoz, tak bych to viděl duben-červen/září-říjen víkendy a červenec-srpen každodenní.
Je ,,moc hezké,, že se pan Borecký snaží ,,ušetřit,, a omezuje dopravu na lokálních tratích, dokonce bych mu to ani v některých případech neměl za zlé, nicméně nevidím jedinou iniciativu ani tlak ze strany střč. Kraje na zlepšení železničního spojení největších sídel z Prahou (Boleslav, Mělník, Příbram apod.)
Já tím jednou o únorové sobotě jel a téměř všechny sedačky byly obsazené.
Nebyl to spíš květen a školní, či podobný výlet?
Tomu by tam šlo věřit.
Má to hlavu i patu – kdyby vlaky v zimě nejezdily, musely naopak jenom přes zimu jezdit autobusy, aby ty obce nebyly odříznuté od světa.
Moc hezké vidět, jak rok od roku nabídku degradují, aby byla nepoužitelná a pak mávnou rukama, že ji nikdo nevyužívá, ať úplně zruší. V případě, že někdo nevidí tendenci, je slepý.
Když je tolik křiklounů co místo toho, aby těmi vlaky jezdili, si pořád někde stěžují… Jinak než salámovou metodou to nejde.
Dovoluji si připomenout, že se jedná o výsledek snažení krajského a obecních zastupitelstev. Ti i oni mají nějaký přidělený objem peněz a z něj musí nějak uspokojit stovky požadavků. A ti zastupitelé byli zvoleni a jsou odpovědní nikoliv Nejvyššímu panu železničáři nebo Výboru veřejného šotoblaha, nýbrž svým voličům. Ti od nich nečekají maximalizaci vláčků, ale povšechně fungující místo k životu.
Tak když se bavíme o zodpovědnosti voličům, stojí za to zmínit, že podle posledního průzkumu od Kantaru má STAN preference ve výši 5,5 %, čili na hraně vypadnutí ze Sněmovny.
Počkejme na výsledek krajských voleb. Nicméně, ať dopadnou jak dopadnou, nedá se předpokládat, že by nové krajské vedení mělo nějak zásadně volnější ruce ve smyslu nakládání s rozpočtem.
Souhlasím, po volbách uvidíme. Ono by taky bylo moc špatně, kdybychom jejich výsledek znali předem, že…
Ovšem když se chce, tak to vždy nějak jde. Aktuálně se nechce. V tom je ten problém. Potřebných úspor je možné dosahovat i jinak než jen tupými škrty, ale vysvětlovat to v této diskuzi by bylo házením hrachu na zeď.
Rád si pár doporučení pro vedení našeho kraje přečtu.
Tak dobrá, uvedu příklad. Pásmový provoz na trati 011. Proč se počítá s Os Praha – Pečky, když by mohly jezdit v trase Praha – Poříčany – Nymburk? Snížil by se tím počet vozidel v oběhu a nemuselo by se objednávat tolik vlakokilometrů v úseku Poříčany – Pečky, což by pomohlo i nákladní dopravě. Obsluhu Tatců by bylo možné zajistit pomocí Sp Praha – Čáslav.
A ušetřil byste taháním větších vozidel (která dnes nota bene nemáte) v úseku Poříčany – Nymburk? Super! Nehledě na to, že úsek z Poříčan do Nymburka je cca 2x delší než úsek do Peček a k tomu tam máte nekapacitní jednokolejku, u níž nechcete, aby vám nakopávala radiálu do Prahy.
Nemá důvod ji nakopávat, pakliže by ty Os vlaky končily jízdu v Nymburku a na samotné jednokolejce by neměly křižování.
Principálně vzato, jinak by tu radiálu do Prahy uměly „nakopávat“ i spoje jedoucí s přestupem, pakliže se nemá ujíždět.
Což jaksi neodpovídá současnému stavu (a hlavně frekvenci) obsluhy a vedení linky R10 po trati 060.
No právě – R10 na té samé jednokolejce nevadí?
Ty „dopravu na přípražské radiále nenabourávají“?
No tak ve chvíli, kdy nemám na té samé jednokolejce S1 a R10 mám z většiny na tříkolejce, tak je to sakra rozdíl.
Obsluhu Tatců raději snad nechat na autobusu.
Vždyť je to stejná korupční banda jako ty před nima
A myslíte, že na komunální a krajské úrovni ty preference odpovídají preferencím ve volbách do sněmovny?
Já jen, aby se pak někdo nedivil… 🙂
To je právě ta taktika a cíl. To už se dělá dávno.
Tabulka v článku je dost nečitelná. Chtělo by ji nahrát v nějakém lepším rozlišení.
Tohle je fakt lahoda. Tohle předčí pouze most v Lužci za triliardu.
děkujeme SŽ že utratila zbytečně mnoho peněz, za které se mohlo vybudovat něco smysluplnějšího
Ono to třeba bude dávat smysl znovu, ale musí se napřed změnit vedení kraje ve volbách příští rok.
A nejste vy další reinkarnace nicku Vtvt a Olcit? Ten by snad i vlaky mezi Ostravou a Prahou nahradil kolonou autobusů
snad nechce srovnávat Praha – (vše mezi) – Ostrava s tratí MB-Mělník?
No ja ne. Ale tenhle byl celkově proti železnici a vedl tady autobusovou lobby
I když při pohledu do mapy uznávám že trať MB-Mšeno-Mělník je neudržitelná. Většina zastávek je kdesi mimo obce (pro místní naprd) a spojení MB s Mělníkem je rychlejší přes Všetaty. Průměrnému obyvateli Skalska nebo Sudoměře se nebude chtít jít někam za obec na vlak který jede rychlostí 45 km/h
Tu rychlost jsem taky viděl. Ale zas jízdní doba Mšeno – Mělník vlak vs Bus je obdobná. S33 – vs 696. Zas zástavky (bus i vlak) jsou v těch dědinách poblíž sebe.
Opačným směrem je to podobné. Jen bus jede do MB, ale vlak konči na hlavním tam bych viděl problém. A zástavky vlaku jsou už bokem….
Akorát při vší té podobnosti je tam mírný rozdíl, že vlak stojí minimálně 2x tolik.
Tam neni IDS?
Objednatele na úhradě, ne cestujícího na jízdném…
Aha, jo tohle mi nedošlo.
Jenže zcela nesmyslně a nelogicky. Nutné je už konečně mít ty náklady a ceny spočtené správně a pk bude vše jinak.
Tak náklady vlaku by se daly srazit kompletní automatizací. Do autonomníhu busu bych zatím nesedl. Zkušenosti s vlakem bez strojvedoucích už máme od Velkého Meziříčí.
kolik by stály náklady do uvedené tratě a vozidel pro autonomní provoz?
Po prvotní investici nebude nutné platit personálnímu a strojvůdcům. A škody způsobené lidským faktorem. Přijde doba, kdy automatizace bude výhodnější.
Ale ony ty náklady třeba na jízdu 810 jsou skutečně minimální a toho autobusu reálně jsou až 3x dražší, než se dnes účtuje. A v tom je ten binec. Proč tomu tak je a nechce se to spočítat? Komu to vadí? A když to spočítané bylo, tak se to nikde nezveřejňovalo! Proč?
Typický nesmyslný pohled – kouknu do mapy a hned mám jasno o zbytečnosti. A koukl jste se na trasu autobusů 696? Oni jezdí velmi podobnou klikatou trasu, takže vlak v tom není o nic horší a autobusy rozhodně nejsou rychlejší (na to se stačí podívat do JŘ). Většina zastávek mezi Mělníkem a Mšenem je naopak umístěna dost dobře použitelně (kromě Živonína a Kaniny, Nebužely také nic moc, i když tam to úplně marné není). V tomto úseku vlaky jezdily obsazené natolik, že rušit byla naprostá blbost (byť uznávám, že vytíženost byla často jen jednosměrná, ale to je u VHD zcela… Číst vice »
A v tom je ten zádrhel. Pokud by ty autobusy měly dělat rychlé spojení a dostatečně husté a časté, pak se to udělat nedá a bylo by to drahé. Proto musí být ta železnice jako páteř a na ni přípoje autobusů, které zajistí propojení obcí navzájem a uvnitř obcí a napojení na celostátní dopravu právě na železnici ve vhodných místech. Tady třeba Katusice, Mšeno, Skalsko, Nebužely, MB, ME atd.
Dobrá (?) správa tam ty peníze po mnoho let nevynakládala, ač je i na tento úsek dostávala přidělené.
Pak v roce 2015 tam holt vynaložila ty peníze o to koncentrovaněji.
V součtu bych řekl, že to vyšlo plusmínus nastejno. Jen těch cavyků bylo daleko víc než kdyby šlo o průběžnou údržbu.
Přesně tak a ještě je to udělané tak, že ta koncepce a kvalitní spojení dostaly na frak. Už třeba jen to, že na takové trati trasování na mnoha místech umožňuje rychlost až 80 km/h, ale po té opravě to nelze využít jede se tam 50 – protože……? Protože to nikdo nechce řešit?!
Za mě realistický kompromis
#mynic
Právě že ne. Můžeme to maximálně brát maximálně jako kompromis pro výletníky. Jinak ptejte se místních: každý tam už ví, že bez auta to nejde. Nejde o přivedení Mšenky k nepoužitelnosti, ale o ty autobusy. Rozsah provozu je čistá ZDO, o víkendu často nic, večer málokde, a i to se už dříve škrtalo (např. na 668). Kdo se potřebami netrefuje do několika málo časů, kdy něco jede, prostě nejede, nemá čím. Trochu mi v oblasti chybí páteřní něco, co by nemělo x variant trasy a jelo v nějakém taktu (a na to navázané vymetací minibusíky). To by byla nějaká vyšší… Číst vice »
V kraji chcipnul jezevčík. To je ten problém. Navíc zeleznice původně sloužila spíš cukrovarum než lidem, viz i zrušena trať přes Kovan. Busy tam mnohdy jezdí dlouhé a prázdné. Prostě (bohuzel) periferie. Od Bolky je vlak jakž takž vytížený po Katusice, pak až do Mšeno prakticky prázdný. Není divu. Je mi to strašně líto, ale tato trať nemá pro normální dopravu minimálně v úseku Katusice-Mseno jakýkoliv vyznam. PS: perlička je ručně spouštěny přejezd v Katusicich, pokud to nevymenili. Sukafon dojede 200m od nádraží k přejezdu, fyra či stiplistek vyskočí a přejezd zavře), sukafon přejede přejezd, zastaví, pikolik přejezd otevře. A… Číst vice »
Ano, v úseku Katusice – Mšeno byla vždy vytíženost nižší, ale to neznamená, že je zbytečný provoz na celé trati. To je jako kdybych tvrdil, že kvůli nižšímu vytížení úseku Kácov – Zruč nad Sázavou nemá smysl provozovat celou trať 212 od Čerčan po Světlou, jak už tady v minulosti jeden z diskutujících křičel.
Ja bych se spis zamyslel, zda se nema jezdit spis Katusice-Bolka a Mseno-Melnik a tim treba vylepsit navaznosti v Melnice, nez jezdit stredni usek a cekat ve Msene (pokud tohle uz nezmenili….)
Katusice – Boleslav souběh s velkým kmenem autobusů, který nemá kudy jinudy jet, protože se potom rozprskne do území a jede rovnou do MB. Vyrábět takovýto souběh jen proto, aby se na kousku hoblovaly koleje?
Gwann: Přejezd už tam ručně spouštěcí není.
Dachs: Jinak nestěžujte si na absenci nebo malou frekvenci busů. Z článku je patrné, že sami starostové neustále tvrdili, jak autobusů jezdí zbytečně moc, že chtěli vlaky, a že ty vlaky potřebují o víkendu. Děkovné dopisy směřujte tam.
Jenže tady právě se projevuje špatná práce jak politiků, tak úředníků a odborných institucí. Prostě na té trase mám budovat podniky, sklady, osídlení a ne na takové činnosti půdu, krajinu zabírat a stavět na to navíc silnice, aby se dalo dopravovat. Čili koncepce osídlení, výroby, skladů, a k tomu pak vhodná doprava, ůzemní plánování. Dnes se konečně mluví o nutnosti omezování silniční dopravy, takže tímto postupem se pak dá ta doprava organizovat a budovat zcELA jinak a s tím, že už bude uzpůsobena na využití železnicí. Ale tím se nidko nezabývá a zůstává nadále to neekologické a neekonomické řešení celé… Číst vice »
„každý tam už ví, že bez auta to nejde. “
Nedovedu si představit, jaký jízdní řád vlaků na trati Mělník – Mšeno by mě dokázal přesvědčit, abych žil s rodinou třeba v Nebuželích bez auta…
Samozřejmě; auto je výborná životní pomůcka i při životě ve vesnici na dobře fungující trati, např. Praha Kralupy. To ale část zdejší posádky nechápe, nebo popírá. Zejména ti bezdětní s bytem po babičce ve Vršovicích.
Ve vršovicích by chtěl žít každý. Několik obchoďáku, luxusní nádraží, slávka a Dolíček
A hospoda u Klokone
Pomůcka snad, ale jako se vším – dobrý sluha, leč zlý pán. Hlavně, když se těmi auty chtějí pak všichni nacpat do Prahy. A spousta pohodlných pozadí také udělá své.
Souhlas, obdobně to píšu, i když možná složitě.