Středočeský kraj rozšíří PID Haló do další oblasti, prodlouží také provoz na Českobrodsku

PID Haló v Českém Brodě. Foto: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaPID Haló v Českém Brodě. Foto: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Do roku 2028 má být poptávková doprava po celém kraji.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Drozda

Nedělejte z toho kult jedné osoby… systém navrhuje organizátor dopravy.

Daniel Jablonecký

Ale on to/se umí dobře prodat.

Pavel

Pro neznalého: jak to funguje? Jsou dány pevné trasy a zastávky a časy jízdy ze kterých si vybírám spoje na zavolání, nebo je to úplně volně, že si vyberu nástupní zastávku a BUS mne odveze na zastávku kam chci?

Milan

co tak hledat – https://pid.cz/poptavkova-doprava-pid-halo-nove-az-do-kourimi/ a studovat sám přímo u zdroje – organizátora PID, ať nedostanete zkreslení informace?

Pavel

Z webu právě chápu (možná se mýlím), že musím dodržet linkové vedení. Takže když budu chtít jet jet z Kouřimi do sousední vesnice Dobrého Pole, musím si objednat dvě linky a jet přes Český Brod?

MartinS.

Ne. Z Kouřimi do Dobrého Pole pojedete 4 minuty za 20 Kč linkou 888, najdete to i na IDOSu, objednáte v aplikaci Lítačka.

Petr Drozda

Jenom doufám, že vývoj nového nástroje neznamená vývoj další jednoúčelové aplikace. Doufám, že se bude jednat o doprogramování funkce do stávající Lítačky.

Luk

Všechno bude v Lítačce, nic jednoúčelového nebude.

MartinS.

Ono už to v Lítačce je. Stačí se podívat.

P51

Takže milion korun denně. Je to hodně nebo málo?

Milan

pokud to bude za provoz všechn mikrobusů v celém SčK provozovaných po vzrou průkopnické oblasti Českobrodska – https://pid.cz/poptavkova-doprava-pid-halo-nove-az-do-kourimi/ denně cca v době 20:30 – 0:30, tak za mě akorát

Jan T.

Za mě je teda provoz jen pár hodin večer málo. Tohle by mělo šanci nahradit nějaká auta na vesnicích pokud by to bylo dostupné přes den, hlavně o víkendu, kde skoro nice běžně nejezdí.

Roman Fífa

A taky by bylo fajn, aby mezi příjezdem linky R41 a odjezdem regionálních autobusů byl čas větší než 4-5 minut – zvlášť, když vlaky linky R41 z Prahy přijíždí pravidelně zpožděné – nebo aby aspoň ty regbusy na příjezd vlaku vyčkaly… dřív to problém nebyl, dneska je vše tak, aby se to hezky prezentovalo, ale pro cestujícíí čím dál hůř

Jakub

Problem je v tom ze ty autobusy maji nasponovane turnusy tudíž pro vás nepochopitelné ale pro kolegy řidiče obcas i 5 min spozdeni znamena zahrávání si tučnou pokutou a možná i ztrátu zaměstnání potažmo oprávněni skupiny D nebo ztráty profesního osvědčení . A věřte ze kvuly 5 min se fakt málokdo chce klepat strachy dva měsíce jestli se náhodou něco nestane nebo ho vírou nahodou někde nezastaví pcr celnici a ted uz i inside

Žatečan

To je ve zjevné kontradikci s tím, co Borecký říkal na konci ledna 2025, kdy naopak mluvil o poptávkové dopravě jako o náhradě vlakové dopravy. Teď naopak slyšíme, že poptávková doprava by naopak neměla mít ambici nahrazovat vlakovou dopravu.

Souvisí to s tím, že Ústecký kraj opět odmítá zrušení vlaků na tratích 110 a 124? Měl jsem za to, že v takovém případě bude provoz vlaků zrušen přednostně tam, kde žádný sousední kraj do toho zasáhnout nemůže. Anebo došlo k odpískání i těchto plánů? To by byla příliš dobrá zpráva na to, aby se jí dalo věřit.

Svojšín

Na 110 stačí úprava současných linek s mírným navýšením. spojů.
Možností provedení je víc.

jakub

Jakože HALÓ?

Igelkott

V čem je problém?

David

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ctvrtinu-cechu-ohrozuje-dopravni-chudoba_2506160642_kma

Někde to řeší sdílenými EV koly a nebo sdilenim obecního EV auta.

Do malých roztroušených obci fakt nemá smysl cpát autobus a nebo vlak co jede 4x denně a ještě někam, kam to přijde někomu úplně jinému jako super nápad.

Petr Drozda

U celokrajského fungování doufám i v rozšíření fungování nejméně na Po-Pá 18:00-2:00 + 4:00-6:00 hod. a So-Ne 0-24 (v časech mimo pravidelné regionální spoje, které o víkendu moc často nejezdí). Pak by to dávalo významný smysl. Doplňování systému v aplikaci Lítačka o nabídku sdílených e-kol, e-koloběžek a e-aut jednotlivých obcí a měst by bylo jen do plusu, jako doplněk v případě nedostupného spojení VHD v daném čase. A vůbec by nevadilo doplnit aplikaci i o nabídku kontaktu na smluvní lokální taxi, pokud v místě a čase neexistuje jiný způsob dopravy. Když už si zastupitelstvo vytváří plány a vize, měly by… Číst vice »

venkovan

Všechno to má jednu dost zásadní chybu, minimálně pro nejbližších 10 – 20 roků: VHD potřebují především starší lidé, kteří ovšem většinou nemají a ani nepotřebují „chytré MT“ a ani s nimi neumějí či ani nemohou adekvátně zacházet – takže kdyby to mělo fungovat výhradně s použitím nějaké aplikace v „chytrém MT“ a nebude-li to mít také alespoň možnost objednání spoje klasickým telefonním hovorem (nejlépe navíc i bezplatným), tak to venkovu zatím stejně příliš nepomůže. Teprve až vymřou současné staré generace (zní to hloupě, ale je to tak), tak tyto potíže téměř zcela zaniknou.

M 474 003

Tak budou zase jiné potíže.