Středočeský kraj rozšíří od prosince nástup všemi dveřmi do dalších autobusů
Autobusy Setra v barvách PID. Foto: ICOM Transport
Kraj řeší i pořízení samoobslužných validátorů.
Kraj řeší i pořízení samoobslužných validátorů.
Hmm, samé linky vyšších čísel do vzdálenějších destinací. A pak jsou linky, které končí třeba 1 nebo 2 zastávky za pražským pásmem a musí se tam nastupovat frontou ve špičce třeba na 5 minut. Tohle by se mělo vymýtit v první řadě!!!
Pro zrychlení odbavení by možná stačilo, aby jízdenky zakoupené předem byly o 20% levnější než u řidiče. V mnoha zemích to takto úspěšně funguje.
Vzhledem ke kvalitě odbavovacích systémů v autobusech si nejsem jist, zda by to odbavení naopak neprodloužilo…
Nejen zemích, ale i místních MHD, v Praze to tak fungovalo před covidem.
Sledovat nárůst nebo pokles tržeb na jednotlivých linkách je totální nesmysl. Pokud je cílem opatření, aby lidé nezdržovali nákupem jízdenky ve voze a pořídili si buď časovou jízdenku nebo jízdenku v aplikaci, tak pochopitelně tržba přímo na lince klesne a je to tak správné.
Super nápad. Zadem se tam nacpou všemožný fetky, bezďáci a chráněné etnikum nerespektující pravidla. NESOUHLASÍM S TÍMTO DEBILNÍM NÁVRHEM! Kvalita MHD klesne ke dnu.
Věčné zpoždění kvůli nástupu předními dveřmi a kupování jízdenek u řidiče je podle vás nějaká kvalita?
A v zadním voze soupravy T3 jedou načerno úplně všichni.
Kvalita MHD? V MHD je odbavování samoobslužné už nejméně 50 let. Zato v příměstské dopravě jsem na Střížkově zažil, že řidič dokázat:40 cestujících odbavovat skoro hodinu a tedy vyjet s hodinovým zpožděním. stačí debilní odbavovací systém: lomené jízdné, pro rodiny a skupiny muset vydávat každý lístek jednotlivě zvlášť atd.
To bude asi vtip. Vidím ty fronty třeba na Veleslavíně nebo Českomoravské a to rozhodně není hodina. Ale ve špičce to může být tak 10 minut a i to je strašně moc. Kdybych tim musel dojíždět, asi bych zvolil jiný typ dopravy…
Toto je nesmysl. Většina načerno a ještě tam vleze kdejaká špína. Příjemné cestovani.
Viz. MHD Kladno…
Nikdy se to tak nedělalo! Cestující by to zneužili!
Hlavně že promarněný čas na zastávkách je pro všechny zúčastněné strašně příjemný.
Ale dělalo, argumentační faul 🙂
A je potřeba kupovat ty validátory? To přece není úplně levná sranda. Za mě by bylo ideální (a okamžitě proveditelné) řešení, kdy cestující, co už jízdenku mají nechám nalézt zadem a ten, kdo si lístek chce koupit, tomu ho prodá řidič, ten tam přece tu kasu stejně bude mít vždycky kvůli ovládání infopanelů.
Tak to pak padne celá pointa – nezdržování řidiče prodejem (a kontrolou) a prodloužení nástupu
No to zdržování se ale zmenší, nebude k němu muset každý, jen ten, kdo si chce kupovat lístek, například na ranních spojích ve všední den výrazná menšina cestujících.
Už teď si mohou cestující koupit jednorázové jízdenky někde jinde, třeba v aplikaci a nástup urychlit. Přesto bývám na takových linkách často jediný, kdo to tak dělá, zbytek hezky kupuje u řidiče. Neříkám, že to je nějaký vypovídající vzorek, ale jen tak od sebe bych nějakou zásadní změnu nečekal. Jasně, zlepší se to, ale k řidiči pořád bude chodit podstatná část cestujících a zbytečně, bude-li to možné.
Ono bohužel mít předem koupenou jízdenku spíš zdržuje. Pokud teda řidič ty QR kódy nekontroluje „okometricky“…
Ne, k řidiči půjdou jen ti, co nemají lístek. A předpokládám, že se ve vlastním zájmu lidi zásobí lístky z automatu, protože kdo dřív příjde, ten líp sedí, tak se nikdo nebude moc chtít vykecávat se řidičem. Tržby u řidiče klesnou, ale stoupnou jinde. Nemůžete při integraci počítat jen to, co vybere řidič do svého šuplíku. Pravidelně jezdím jednou linkou, kde si kupuju lístek za 50, protože to mám na další přestupy. Cestou tam ale mám už ten 50 korunový lístek koupený z vlaku nebo z automatu, takže ode mě řidič nic nedostane. Tohle se prostě blbě sčítá. A PID… Číst vice »
Zatím máme na příměstských linkách DP vozidla s jízdenkovým strojkem u druhých dveří, na kterém je jen zobrazena informace, že si lze jízdenku koupit u řidiče. Mohli by začít tím, že půjde jízdenka samoobslužně koupit aspoň v existujících strojcích, aby se méně zdržoval řidič prodejem (např. linky 174/301,352).
Na linkách, kterými občas jezdím já, tj. 394 a 384, si teda lístek kupuje minimum lidí, minimálně ráno a v odpolední špičce, kdy jezdí pravidelní cestující do/z práce/školy. Tam by takový systém ušetřil opravdu hodně času.
Tak ty kdo nalezli zadem že už jízdenky mají má případně zkontrolovat revizor, ne? Nebo kdo bude kontrolovat že se cestující skutečně samoobslužně zvalidoval?
Myslím, že se tady jenom někdo pokouší vymýšlet nesmyslné cizí termity pro automat na jízdenky.
Nebo pro cvakátko. (Předzásobím se jednorázovými jízdenkami)
A skutečně validátor – i když narozdíl od OpenCard, na Lítačku/MOS nedochází k fyzickému kopírování dat, stejně se sluší mít krabičky kde platnost zkontroluju, co se ukazuje revizorovi.
Nepochybně tam revizory budou posílat. Od toho je mají. Za roky jsem revizora v těhle autobusech potkal dvakrát. Jednou nastoupil v Benešově u lidlu a vystoupil na nádraží (vše bez problémů), podruhé to byla nějaká 337 (+-) kde nastoupil někde na okraji prahy a kontroloval jen ty, co nastupovali zadními dveřmi v Praze (my, co jsme jeli zdaleka, a tedy přes řidiče, jsme ho nezajímali).
Naopak, kdyby ten validátor byl řízen AI, tak odhalí černé pasažery hned u nástupu a lépe než revizoři… Jediný problém je, že tam není kdo by je vyhodil, řidič to v popisu práce nemá, ale mohlo by to automaticky zavolat hlídku policie na příští nebo nějakou pozdější zastávku podle dojezdového času.
Proboha, proč ne linky 301 a 352 napriklad? Tam by to mělo jo smysl. Ta absurdita, ze o zastavku driv je to linka 174 a prijezdem na Luka je to najednku tristovka a nastuouje se predem, ze do oci bijici. A zdrzeni na Luka neskutecne. A uplne nejlepsi jsou ti pasivně agresivni řidiči, co mají potřebu lidem pouštět hlášku „nástup pouze předními dveřmi, predlozre prosím jízdní doklad“…..Totalni absurdistan a blazinec. X zastávek předtím všemi dveřmi, ale zrovna na Luka to změníme. Stejný bus, který pokračuje dál.
Tak snad to nemusí ukazovat ti, co už v autobuse seděli.. .
To ne. Ale i tak je to prostě postavené na hlavu, 500 metrů před Luka neukazujete nic a nastupujete vsemi dvermi, 500 metru dal jen předem. Prostě absurdistan non plus ultra. A když se náhodou někdo splete že zrovna nejede 174 ale je to tentokrát 352 a nastupuje zadem, začne na něj řidič nepříjemně řvát. Tohle je fakt totalni bizar a považuji to osobně za jednu z největších absurdit, které u nás ve veřejné dopravě napříč republikou existují.
Protože ty linky jezdí do Prahy a Praha se bojí úniků tržeb a zatím situaci bedlivě monitoruje.
Jo, ale ten autobus jezdí normálně na Řeporyjske náměstí. Čili do 174 revizor vleze , ale do 301/352 v daném úseku ne ?
To se ptejte Prahy. Praha má aktuálně nástup všemi dveřmi ve všech pražských linkách (1xx, 2xx, tramvaje) a v třístovkách ve směru do centra. V ostatních případech se bojí úniku tržeb. Jaká je v tom logika se musíte ptát Prahy.
Ví někdo další plán? Proč ne třeba linky typu 381, 382,….?
Linky zasahující do Prahy aspoň zatím ne, ROPID se na to šklebí. Vizte další zdejší články k tématu.
Prosím, mám dotaz. Tady v Ústeckém kraji jezdí šedo-červené autobusy PID (většina linky je ve Středočeském). Proč si v aplikaci PID lítačka nelze koupit lístek na část trasy, která je v Ústeckém kraji, začátek i konec tras zóna 7? Píše mi to, že mám prej kontaktovat jiného dopravce nebo co.
Napište přesně odkud – kam.
Louny a vesnice kousek od Loun. Oboje je v zóně 7.
Protože tak jsou nastavená pravidla. Jedete-li v rámci jednoho kraje, musíte použít tarif toho daného kraje. Jedete-li přes hranici kraje a platí tam oba tarify, můžete si vybrat. Toto platí nejen na rozhraní PID/DÚK.
Ach jo, proč je to tak složitý? Proč prostě není celá republika jeden systém, jednak appka, jedny ceny, dle časů a zón?
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prazska-integrovana-doprava-april-jako-humor-mhd.A180401_103045_domaci_jkk
Protože kdyby se mělo čekat až všechny samosprávy po celé ČR k něčemu společně dospějí, bylo by to dodnes i okolo aglomerací v plenkách.
Nejspíš proto,že necestujete až do Středočeského kraje,ale jen po Ústeckém.
Myslel jsem, že PID systém, tedy možnost nákupu před PID Lítačku je všude tam, kde jsou zóny a ty už jsou dneska nejen ve Středočeském kraji. 🤷
Když jedete v rámci kraje, musíte jet na tarif kraje. Při mezikrajské cestě si můžete vybrat, na jaký tarif pojedete. Taky nemůžu jet na ústecký tarif ze Slanýho do Zlonic. Buďme rádi za to, třeba LBC kraj uznává jen svoje jízdné.
Protože si musíte koupit lístek až do středočeského kraje. Je jedno jak daleko cestujete (můžete jet jen jednu zastávku), ale musíte mít lístek až do středočeského kraje a při nástupu se tvářit, že do něj jedete (na té zastávce přestupujete na jnou linku nebo přerušujete jízdu, to je na vás, co si vymyslíte).