Středočeský kraj rozšíří nástup do autobusů všemi dveřmi, první data ukazují nárůst tržeb
Nový autobus SOR ICN 12 v barvách PID pro OAD Kolín. Foto: OAD Kolín

Nové opatření přineslo i eliminaci zpoždění.
Nové opatření přineslo i eliminaci zpoždění.
no! opravdu zkusebni provoz na paternich linkach, krizujicich stanice metra, plne bezdaku a kadejake chamrade. Zasadne jako ridic s timto opatrenim a vubec, celou myslenkou nesouhlasim! nevadi mi principielne neplatici cestujici, nebo vyklad prepravnich podminek podle sebe, vadi mi to, co budeme vozit. Vychazim ciste ze zkusenosti, ze neplatici, optily povalec, ktery smrdi na 100metru si do kontrolovane placne prepravy proste nesedne! – dobre sedne si tam na ceste zpatky, kdy je odbaveni ve smeru na prazkou konecnou nepovinne. Zkratka a dobre: vetsi informovanost cestujici verejnosti o tom jak vyridit odvaveni u ridice by pomohla, aby se pak nestavalo, ze… Číst vice »
Zkušební provoz na linkách mimo Prahu. Které přesně zastávky metra leží ve Středočeském kraji?
To by mohli zkusit v těch městech kde autobus navazuje přímo na vlak a kde autobus funguje jako MHD.
Další prosím 380 z Berouna přes Rudnou do Prahy. Věčné zpoždění a to ani nemusí 5 stát.
Jak je možné že došlo nárustu tržeb?
Asi to nebude tím, že by jezdilo více cestujících že?
Takže zbývá jediné možné vysvětlení.
Řidiči dříve nevydávali jízdenky a peníze si brali do kapsy…
Možná se na to pár šotoušů zajelo podívat a vyzkoušet si to? U linek s pár desítkami cestujících za den bude i jeden turista týdně na tržbách poznat..
Třeba proto, že se z cestování stal menší vopruz a proto se více lidí rozhodlo jet autobusem?
To je moc pozitivní a ještě by se to mohlo těžce konzervativnímu ROPIDu nelíbit :-).
To určitě, ausgerechnet z Votic do Sedlčan, ztracená varta jezdící jen v kladiva… 🙄
Nemohli byste narovnat tu fotku? Vypadá to jako z Pisy.
To má představovat klopení zatáčky, jako že teď bude PID strašně rychlá.
Třeba se to více rozšíří jak ve středočeském tak jihomoravském kraji. Potom stačí mít víc náhodných revizorů.
Revizorů, kteří budou tvrdě pokutovat školní výlety?
To by bylo,aby pak tržby nestouply ještě víc!
pokud vim tak chyba sla za ridicem a tvrde a pokud vim tak prepravni podminky plati pro vsecny bez výjimky a nastupem do prepravniho prostoru se je zavazujete dodrzovat, to znamena, ze pokud jedete pres 4 vejsi pasma, pak se ocekava, ze budete mi minimalne jizdenku, ktera tyto pasma pokryva (pripadne pasma dalsi P,0(B)). za sebe rikam, ze pripad ze Stechovic je ukazkou toho, jak to ma fungovat, je dobre, ze je medialozovany. tento pripad je spis smutny, nicmene, je dulezite, ze kontrola z IDSK si tvrde stala za svym, totiz vymahani naplneni prepravnich podminek! decka to zdrzelo o pul… Číst vice »
Nějak nechápu, o čem se tu píše. Jel jsem před pár dny po Praze autobusem 3xx, všichni co tam nastupovali jsme nastoupili prostředními dveřmi a řidič nám neřekl, že jsme něco udělali špatně a ať mu ukážeme jízdenku. Pro upřesnění: bylo to směrem z venkova do Prahy.
Důležitější je, jestli to bylo v pražských pásmech nebo mimopražských
V příspěvku jsem vyčetl že po Praze – takže asi B nebo 0 (nebo i P)…
Píšu, že to byla cesta po Praze
Na území Prahy směrem dovnitř se už dlouho nastupuje všemi dveřmi.
To ale v článku není.
A to musí být v článku úplně vše? 😉
O tom totiž ten článek není 🙂
To je zcela běžné, na území Prahy se ve směru do centra nastupuje všemi dveřmi.
Píše se tu o linkách 519 ze Sedlčan do Votic a 705 z Poděbrad do Čáslavi. Nic z toho nejsou zastávky v Praze a 519 ani 705 nezačíná trojkou.
naprosty souhlas! test na p*d! 😀
Takhle to funguje. Opačně ne. A pokud by nastoupil někdo s jízdenkou ve formě SMS zakoupenou přes DPT (x,y,z) a přišel revizor, tak ten někdo má smolíka.
Což je úplný nesmysl na území Prahy takhle ty lístky omezovat, ale co už…
To je proto, že SMS jízdenky jsou akce DPP, ne ROPIDu.
Zajímalo by mne, kolik lidí vlastně SMS jízdenky používá – něco tak protizákaznického se málokdy potká. Divím se, že to DPP už dávno nezrušil.
Jo, ale neplatí ani v linkách provozovaných dpp (329) a platí naopak v linkách provozovaných někým jiným (171).
Smysl by dávalo dát jinou výši a pravidla jízdného (jako čd mají svůj tr10, který si nikde nehraje na pid)
Protože na městských linkách nekontrolují jízdné řidiči ale revizoři DPP, kteří mají nástroje, jak tu jízdenku zkontrolovat.
Navíc pro cestující by to byl ještě daleko větší zmatek, zjišťovat, který dopravce provozuje tu kterou linku.
Prostě bych to zrušil. Stejně nemá cestující nijak zaručeno, zda a kdy mu potvrzující SMS přijde, tak by ani neměl na co si stěžovat.
by jste se divil, kolik cestujicich mi chce udat SMS jako prepravni doklad (mimo P). vtipne na tom je, ze nepockaji 10min na soubeznou mestkou linku, ale radeji zaplati 30kc u ridice.
Píše se tu o venkově. To, co popisuješ, funguje tak 20 let…
Možná stupidní otázka, ale nevíte někdo zainteresovaný, jestli existuje nějaké porovnání, kolik by se tratilo na jízdném vs. finanční úspora, kterou nástup všemi dveřmi umožňuje (eliminace zpoždění, menší množství propálený benzínu stáním na zastávce při velkým počtu nastupujících cestujích, atd.) ?
Autobusy s benzínovým motorem u nás nejezdí už hodně dlouho.
Pro minusáře v pravidelné linkové dopravě, neberu muzejní kusy.
Největší úspora je v tom, pokud se díky kratším cestovním dobám podaří uspořit vozidlo i s řidičem.
nejvetsi uspora je v tom, ze si ridic muze dokourit cigaretku a ne byt na nastupni o 10min drive! 😀
Kdyby linky do Prahy zajíždějící umožňovaly nástup všemi dveřmi jen mimo území Prahy, asi by to ROPID mohlo probrat..
To ale právě Praha blokuje, protože se bojí úniku tržeb na svých částech tras. Aby to nedopadlo tak, že si na hranici Prahy všichni nastoupí a pak znova nastoupí předními dveřmi, aby jim řidič zkontroloval jízdenky…
A kdo nemá jízdenku, tak mezi tím poběží na další (první pražskou) zastávku.
Zajímalo by mě, jestli se opravdu bojí poklesu tržeb (v Praze je situace možná skutečně jiná než v krajích) nebo jestli prostě nechtějí, aby se linky 300 používaly k cestám po městě, od čehož fronta u řidiče bezpečně odrazuje.
Vzhledem k tomu,že ty busy na svém uzemi stejne platí,tak v jejim zájmu by mělo být co největší využití pro cesty po městě..
No na ty cesty po městě je to sporné… Po cestě směr Pražská konečná se po překročení hranic Prahy nastupuje všemi dveřmi, ale na cestě B / 0 / P -> 1,2,3,4,5… se fakt nastupuje všude jen přes řidiče, a to už je horší… (Kdyby se sakra už čtečka na krosveji 1746 u Stena naučila číst lítající InKarty…)
Už dávno platí, že směrem do centra se na území Prahy nastupuje všemi dveřmi i do třístovek. Takže používání k cestám po městě je naopak žádané.
V některých okrajových pražských městských částech po zavedení příměstských linek, byly městské linky zrušeny a dnes se tam dostanete jen třístovkou.
A jinde jsou příměstské linky prodlouženou variantou linek městských a mají společný takt. Takže když jede příměstská linka, městská vynechává.
Která linka MHD byla zrušena po zavedení příměstských linek?
Ano přesnější mělo být: linka 1xx nebo 2xx nahrazena linkou 3xx.
Autor titulní fotky z OAD Kolín chtěl možná odpoutat přílišnou pozornost od autobusů, a očividně se nechal inspirovat turistickou atrakcí z Náměstí zázraků v italské Pise.
Dost si k tomu vypomohl jedním z významných funkcionslistických symbolů Kolína od architekta Františka Jandy a nakloněním foťáku. 🙂
https://www.kolinzije.cz/rozhledna-vodarna/d-1009
Nevíte někdo, zda se planuje úprava skenování QR kódu v busech PID? To je snad nejhorší způsob…
Je několik druhů skenerů a nejhorší jsou ty, kam se mobil dává zespodu. Ale pokud se brzy bude nastupovat všude bez kontroly, nedává smysl tohle ještě řešit.
Ano, bohužel takové má POLKOST, často lístek načítam i do další zastávky…
Zrovna ty ze spod mi tak nevadí (ty oranžový u Arrivy), ale ty krámy (mluvím o strojkách, ne o busech) co má OAD a jsou stejný jak ty co jsou k vidění ve Zlínském kraji, to je peklo… (naposledy sem to načítal 10 min v kuse, ale naštěstí jsme s ICNkem na 499 ještě vyčkávali v Nymburce na odjezd) Doufám že se někdy podaří zprovoznit místo QR prokazování přiložením mobilu s NFC, ale naposled jak sem to zkoušel, mi při pokusu načíst jízdenku v buse vyskočilo G-Pay a jízdenka nic… Ale to možná jen pan řidič zapomněl (né že bych… Číst vice »
Oranžový když víš kam to dát (což nevíš, protože to vymyslel nějaký idiot), tak docela fungujou.
Co mi nefunguje jsou ty kolmý – funguje to líp když je QR kód čerstvý. Např. když ho máš připravený 2 minuty předem, tak ho strojek odmítne. Pokud jízdenku zavřeš a znovu otevřeš, tak to funguje.
Evidentně vyladěný systém a NFC bude… no tak okolo roku 2050…
Ta čerstvost je hodně divná, to zobrazení je pořád stejné. Jediný rozdíl by mohl být v tom, že aplikace při zobrazení jízdenky zvyšuje jas displeje – a ten jas asi nebude zvýšený nekonečně dlouho.
Symbol NFC se v Lítačce ukazuje už hrozně dlouho. Píše se u něj, že pro rychlou kontrolu stačí přiložit zařízení k bezkontaktnímu terminálu. Což nevím, proč bych dělal, když ty informace vidím přímo na displeji mobilu. Očekával bych, že tím půjde „ukázat“ jízdenku řidiči, průvodčímu nebo revizorovi – což ale asi nejde. Přitom když používáte plastovou Lítačku, tam to NFC funguje…
Mě by zajímalo, kolik na ty linky nasadili revizorů, resp. jestli mají dost revizorů na všechny linky, aby skutečně nedošlo k poklesu tržeb. Na dvě linky se revizoři seženou…
Co vím, tak v Praze je při vypsání výběrka na revizora asi 20-30x vyšší zájem než je počet vypsaných pozic, tak snad to nebude takový problém ani vedle.
Údajně to tak skutečně je. Mimo jiné o tom mluví sám jeden z revizorů DPP v podcastu Podpultovky. https://open.spotify.com/episode/7aKdUnHnW9Qx5cJSgvpQlj?si=e048c4407b0e4bff
Je to tak, vím to od lidí co na tom dělají. Zájem je enormní.
Njn jedinců s nějakou formou mindraku se najde dost, to nemůže nikdo normální chtít snad dělat.
Úplně by stačilo nechat nástup předními dveřmi, ale zakázat prodej jízdenek řidičem v zastávkách, kde je automat na jízdenky. To zdržuje nejvíc, ne nástup a pípnutí kartou.
Kolik je automatů na jízdenky rmezi Voticemi a Sedlčany na zastávkách ? ; )😁
V těchto končinách je úspěch označení zastávky 20 let starým označníkem ČSAD, aspoň na jedné straně…
Pípání kartou moc nezdržuje, pípání mobilem zdržuje brutálně. Ale obecně – třeba u linky 111 na Skalce všichni nastoupí za cca 5-7 sekund, kdežto do její prodloužené verze 329 to trvá cca minutu, přičemž mobilem si nepípá skoro nikdo a stejně tak si obvykle nikdo nekupuje lístek u řidiče. Tedy i tak je rozdíl dost znatelný.
To bude tím, že linkou 329 většina lidí jede jen po Praze a ti si prostě u řidiče pípnou lítačku a je hotovo. U příměstských linek do vzdálenějších míst SČ kraje, jako třeba 304 nebo 395, si naprostá většina cestujících jízdenky u řidiče kupuje, jízdenku v mobilu má málokdo, papírový lístek předem koupený v automatu je zcela výjimečný případ.
U 304 si dovolím oponovat. U cestujících pravidelně dojizdejicich převládají Lítačky. Ti jezdí v časech špičky a zrovna v těchto časech by úspora byla nejznatelnější. Samozřejmě cestující nepravidelní nakupují U řidiče.
Je ostuda PIDu, že dodnes nenaučil středočeské cestující, že si mají lístek koupit už u vstupu do metra, a ne kupovat nadvakrát
Pokud by správně fungovala čtečka QR tak klidně, ale to nacitani dvou kódu je neskutečný opruz a důvod, proč si lístky kupuju u řidiče kartou. Nebo ještě raději jedu vlakem.
Zajímalo by mě jak na lince 519 spočítali nárůst tržeb pokud používám pásmové jízdenky platné v rámci celého pidu.
Že by tržby za jízdenky vydané na lince 519? 😉
Ropid by mel resit spis to ze metrobusy jsou v lete smrtici sauny pravidelne zpozdovane na druhem konci Prahy
V Praze nic co by se dalo nazvat metrobusem nejezdí.
125, 136…
Pojízdné mrazáky na některých linkách jsou ještě horší než ty sauny.
Snad se Ropid umoudří. Došlo by k zásadnímu zrychlení dálkových linek a zvýšení komfortu pro všechny zúčastněné.
V Ropidu seděj příšerný konzervy, to IDSK je mnohem progresivnější.
Dálkových linek by se to nijak nedotklo.
Zrychlení nástupu.
Například taková 381 klidně po cestě nabere 10-15 minut zpoždění zdržováním při nástupu – a to už je přitom jízdní řád nastaven na tento režim.
Souhlasím, 381 je přesně typ linky, kde by nástup všemi dveřmi hodně pomohl její spolehlivosti, včasnosti a rychlosti.
Chybí osvěta, jak se na třístovkách nechat tarifně odbavovat. Pokud vše klape jak má, jeden cestující zabere max.5 vteřin.
To je sice pravda, nicméně ono to také závisí na použité technice, na řidiči – a i těch 5 vteřin na cestujícího dělá na plný autobus klidně těch 10 minut. Navíc odbavení při nástupu do autobusu by nemělo záviset na tom, že cestující absolvoval školení.
Pokud cestující nemá připravenou lítačku, případně ji má, ale v mobilu, na bankovní kartě, či jinde a začne se teprve u kasy šacovat a hledat ten správný „nosič,“ to je potom těžké. A pokud neví, co vlastně chce, tak je to ještě horší. O případné platbě za jízdné ani nemluvě
Nebo to připravené má, ale kasa se při čtení NFC jízdenky zablokuje, po restartu zkusí cestující QR kód, jenže není jasné, kam ho má umístit, takže tam šmrdlá mobilem kolem kasy, jestli se to ráčí přečíst…
Teda radost s něčím takovým dělat….
Oni jsou do PID integrovány nějaké dálkové linky?
Ano – třeba Třeboň, Jindřichův Hradec, Pelhřimov…
Třeba z Prahy na Mladou Boleslav a dále (integrace např.do Turnova), do Litoměřic, směr Česká Lípa …
By mě zajímalo jak se budou lízat z toho trestního oznámení, které na ně bylo podáno.
https://youtube.com/shorts/oRQwJNjBCF0?si=vC4m698QhEGO1ApK
Patrně jste chtěl sdílet tohle
https://youtu.be/WR3Y5olf17E?si=Xd9aB1Y6zNjz3wpL
Kališ si hraje na dopravního odborníka, ale je to jenom šotouš. Ale ok, ať to policie vyšetří, aspoň se potvrdí, že k ničemu nezákonnému nedošlo.
Možná ne nezákonného, to rozhodne soud, ale nemorální snahou o obcházení zákona to je zcela určitě.
Snahou… Buď zákon porušen byl, nebo zákon porušen nebyl. Nic mezi tím není. Těším se, až to policie vyšetří a bude jasno.
Tak na to nezapomeňte, až budete o psát o něčem co se vám nelíbí. 😉
Já ctím zákony a právní stát.
Zákony nejsou vždy až tak úplně jasné a přesné.
Proč to podávají na PČR, když to je primárně kompetence ÚHOS?
Jen tak pro info, Ropid nastup vsemi dvermi neodmitl, jen pozadal Stredocesky kraj o dorovnani pripadneho propadu trzeb na uzemi Prahy. Na zaklade toho byly krajem vybrany ty linky v regionu.
Pokud si místo papírové jednotlivé jízdenky u řidiče koupím celodenní lístek v aplikaci, tak se tím podle ropidího počítání tržba na lince zvýší, nebo sníží?
Nezmění se, ale, ale to troll nepochopí
Vidíte, a to já bych zrovna řekl, že ve většině případů volbou jiného druhu jízdného buď zaplatím víc, a nebo zaplatím méně. Ale pokud tedy myslíte, že otázky, jakým způsobem se ten vliv na tržbu počítá, jsou pro vás příliš nepochopitelné, tak se tím netrapte.
Lístky v aplikaci se kupují u řidiče?
Aha, špatně jsem pochopil skladbu věty.
Hm, tak dřžím palce, ať se to povede zavést v těch příšernostech jezdících po staré benešovské.
Linka 351, prosiiim!!
Jen na linkách nezajíždějících do Prahy. 😉 Stačí číst článek. 😉
Nevěřili byste co dělá šofér v Milovicích.
Nejdřív nechá vystopit všechny lidi co přijely na nádraží.Na autobuse nápis nenastupovat a teprve po výstupu všech, otevře přední dveře a nechá nastoupit lidi předními dveřmi.
A vy z toho máte trauma? 😉
To se tak na konečných dělává, pokud to není přímý spoj bez přestupu.
Podobně jako tady… https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/zmeny-v-mhd.A120902_122948_praha-zpravy_skr